{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
251 visninger | Oprettet:

Søvnmønster (ikke hund) {{forumTopicSubject}}

Freya er en 5 årig pige med krudt i r...., et højt aktiverings/udfordringsbehov og et meget lille søvnbehov.
Sep. sidste år flyttede vi i hus, og siden dag 2 har hun ikke sovet en hel nat (gæt hvor træt jeg er nu)
Vi har prøvet at flytte rundt på hendes seng uden resultat, vi har strikse aftenritualer, sengetider osv. selv hvis hun sover hos os er det sådan

Hver eneste nat mellem 22-24 "vågner" hun, hun er ikke rigtig vågen men alligevel...
Nogle gange er hun ulykkelig og græder, andre gange sur og brokker sig (det er ikke småting der er galt)
Uanset så er hun utrøstelig og ikke til at trænge igennem til, disse "anfald" varer fra 20min til 3 timer.

Har du et råd eller idé så fyr løs....
(ps. vores læge siger det bare er en fase, men en 1årig en??)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søvnmønster (ikke hund)
  • #1   25. sep 2006 har i prøvet at ignorere anfaldene?

• #2   25. sep 2006 Ja og det ændrer intet, de fortsætter lige lang tid alligevel. Det blev forsøgt i starten i en 2mdr periode, men det hjalp overhovedet ikke!

• #3   25. sep 2006 Har i prøvet at tænde for lidt tegnefilm, eller hva hun nu kan lide at se, når hun bliver sur?

• #4   25. sep 2006 Har sat musik på nogle gange uden stor effekt, hun er slet ikke til at trænge ind til.. lidt zombie agtig..

• #5   25. sep 2006 Puhaaa.. så den jo svær.. der tror jeg ikke jeg kan hjælpe*ss*

• #6   25. sep 2006 Man kan via zoneterapi stimulere et barns søvn. Måske man kunne bruge det, eller høre en zoneterapeut om de kan hjælpe.

• #7   25. sep 2006 zoneterapeut.. se det var en idé, det havde jeg ikke lige tænkt over!! Måske man liiige skulle prøve at ringe...

• #8   25. sep 2006 Miss: Ja, prøv det.

Jeg er tilhænger af zoneterapi, jeg elsker det, og kan finde på at få behandlinger bare fordi det er dejligt :o)

• #9   25. sep 2006 Ja det startede da vi flyttde herud på landet, til at starte med troede vi bare det var alt påstyret ved flytning, ny børnehave osv, men det fortsætter.

Min mor er selv pænt alternativ og hun har da også luftet tanken!!

Vi har fået tjekket for vand/jordstråler da jeg selv er ret sensitiv på det område, men der er intet.

Ville sådan ønske at min gamle bedste kunne komme forbi, hun har nemlig en 6. sans hvad det angår, men hun bor sgisme laaangt væk, desværre.

• #10   25. sep 2006 jeg har arbejdet med børn, men er ikke indehaver af nogen selv endnu, så søvn problemer kender jeg ærligt ikke meget til, dog kan jeg nævne et par ting min mor og far gjorde da jeg var barn når jeg ikke kunne sov, når man er i den alder er en flytning jo også en stor ting så hun er sikkert fyldt med spænding. Har i prøvet at stille en gæste seng ind til jer, så kan hun få lov at sove på den når hun vågner om natten og er ulykkelig, i kan også evt lade lyset være tændt i hendes nye værelse og lade dørende stå åben fra hendes værelse og til jeres, så føler hun sig ikke så alene i de nye omgivelser. Varm mælk med honning er en anden god ting, det smager skønt og den varme drik luner og gør godt, tag dynen om hende og sid jer lidt og snak om hvad hun er ked af og forklar at i er lige i nærheden.... og måske en skøn bamse, havde jeg selv da jeg var barn, den hjælp mig over alt, tandlæge, uhyggelige nætter, at sove ude....

• #11   25. sep 2006 Det er bare ikke særlig nyt længere.

Hendes værelse er kun adskildt med en dør ind til vores soveværelse, den er altid åben når hun skal sove, sengelampen styrer hun selv, og selvom hun ligger i vores seng eller på en madras på gulvet så er der ingen ændring!

Om morgenen kan hun som regel intet huske... som sagt, lidt zombieagtigt!!

• #12   25. sep 2006 * Miss Fich *

Hmmm.... børn har en masse inden i sig som ofte har svære ved at komme ud end hos voksne, det kan udløses i mange ting, måske den lille engel har mere på hjertet end i tror, er hun ellers glad og trives jeres nye sted?
    Jeg led af en slags søvgænger problem som barn, hvor jeg også både var vågen agtig og snakkede, men jeg huskede sjællendt noget når jeg om morgenen blev konfrontreet med det, og der sage lægen at jeg ganske enkelt løste en masse uløste problemer i mit hovede om natten....

• #13   25. sep 2006 Jamen det er jo også mit bud, det er bare rimelig frustrerende efter et år med daglige søvnafbrydelser (jeg har et HØJT søvnbehov)

Hun virker glad og trives i børnehaven og hjemme, børnehaven har heller ingen fornuftige bud på hvad jeg kan gøre.

Kommentér på:
Søvnmønster (ikke hund)

Annonce