{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.658 visninger | Oprettet:

Gud hvor er jeg træt af universitetet lige nu...! {{forumTopicSubject}}

Årh Gud hvor tingene altså bare er trælse og dumme!!!

Jeg dumpede jo den her fancy eksamen på dansk uni. Nå ja ja... Det kunne jeg arbejde med. Jeg starter mit sidste år på kandidaten om lidt, og en gang skal jo også være den første. Jeg havde 9 dage til at skrive 20 siders analyse af en roman og tingene gik bare skævt fra en start.

Jeg havde ikke så meget andet valg end at skrive og satse på at jeg kunne mase mig op på 02.

Det ku jeg ikke... Og det får jeg meget sent af vide...

Nå. Vælge en ny tekst. Denne gang et digt. Jeg vælge ud fra mit petitum som er blevet godkendt af lektor før eksamen.

7 sider inde i min aflevering og med en deadline om mindre end 12 dage får jeg så lige en mail. Dumt valg - den er gennemgået o 5 min på klassen...!!!!

ARGH %#*?!

Hvad faen gør man så nu?! Jeg går jo lige fra at være i rimelig tid, til at have pænt meget travlt igen! smiley

Jeg har arbejdet med Strunges Natmaskine, og har også Vær min Kamelæon på petitum, men Natmaskine kører bare så godt i forhold til min teoretiske vinkel.

Men lektor vil at jeg som minimum i drager andre af Strunges digte i min analyse...

Jeg er simpelthen rasende!!! Jeg afleverede det petitum i maj, hvor det blev GODKENDT!!! Og nu sidder han og siger at det er den så ikke helt alligevel.... smiley :-(

Nå ja og midt i det hele er mit arbejde med materiale til mit speciale jo sjovt nok gået i stå når man pludselig skal til reeksamen... Det bliver sjaaaawt at skulle finde de minimum 2-3000 siders kilder til specialet samtidig med at undervisningen starter op igen til september...

Suk... Det hjalp lidt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gud hvor er jeg træt af universitetet lige nu...!
  • #2   6. aug 2015 Ej hvad fanden sker der for det? smiley Det burde da ikke være i orden at få godkendt noget og lektor så senere MIDT i reeksamen trækker i land?

    Nå, men godt du kom ud med det smiley Det lyder ret træls!


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 925
    #3   7. aug 2015 Ååååårgh, hvor lyder det bare pissebelastende - men det er da ikke første gang de laver den slags stunt midt i det hele er det, synes jeg kan huske bøvl lignende det tidligere?

    Hader når dem som sidder "med magten" bare laver tingene om midt i det hele smiley


  • #4   7. aug 2015 Jeg føler med dig! Jeg har 3 reeksamener nu her. Havde jeg sparket mig selv i røven allerede i maj, og fået hjælp til eksamensangst, så kunne jeg forhåbentlig stadig have haft ferie -.- aaaaarrrrrggggggg..
    Men, held og lykke i hvertfald!


  • #5   7. aug 2015 Nej nogen lektorer er bare trælse! Og ham her har laaaaang svartid på mails, han læser dem ikke ordentlig og svarer ikke altid på det man spørger om.

    Så nu har jeg sendt ham en meget udpenslende mail, som jeg håber han gider at svare på. Ellers må jeg jo tage mig sammen og ringe til ham. Det har jeg bare ikke rigtig lyst til smiley

    Han gav lidt feedback på den dumbede opgave, og den er bare negativ. Jeg har misforstået faget grundlæggende (ja delvis - men han bruger en formulering, som jeg tydeligt kan se at han har misforstået, som argument for at det er mig der har misforstået hele opgaven), jeg citerer ham uden at lave henvisninger (i mine øjne er det ikke citering det han henviser til, men okay...) osv...

    Jeg hader hader hader at modtage kritik, så det gør ekstra ondt, når man kan mærke at han er drønirriteret. Og så bliver man da rigtig fuld af selvtillid til den næste opgave smiley

    Men nu håber jeg at han svarer på min meget udpenslende, skære ud i pap mail, og så kan jeg komme videre.

    han har godkendt at jeg arbejder med Natmaskinen, men han vil meget gerne at jeg inddrager andre digte også. Og der vil jeg altså gerne lige have at han fortælle mig hvilket afsnit det skal under, for der er jeg godt nok i tvivl om hvad der så er teknisk korrekt... smiley

    Ind i mellem er det altså brandirriterende at blive undervist af så dygtige mennesker. Jo det er fedt når de ved så meget til lektionerne, og er Danmarks førende på et eller andet felt.
    Men for hulen, hvor kan de være svære at gå til eksamen ved. Nogen af dem kan slet ikke acceptere at vi ikke har den samme viden som dem selv....


  • #6   7. aug 2015 And - Luffe: øv det var godt nok surt smiley

    Det eksamensangst er noget møg. Hvad var det du læste? På SDU i Odense har de sådan et helt eksamensangstkursus, som jeg har hørt rigtig meget godt om. Det burde egentlig være obligatorisk deltagelse for alle, for folk får virkelig noget ud af det.

    Fortryder faktisk lidt at jeg ikke selv tog med dengang, selvom det lå oveni en af mine lektioner. Jeg har ikke som sådan eksamensangst. Jeg er nervøs, men på den gode måde. Jeg kan dog godt blive liiiiidt hys når den sidste person før mig bliver kaldt ind. Så måske lidt for angst alligevel.

    Håber det kommer til at gå godt i dine opgaver!


  • #7   7. aug 2015 Læser IVK i Kolding, også på SDU. De kurser de har her, er mere om hvordan du planlægger din forberedelse til eksamen, hvilket ikke hjælper mig så meget. Jeg har haft så slem en angst, at jeg har grædt rigtig meget i løbet af eksamensperioden. Når jeg sidder og læser med de andre, så kan jeg sagtens mit stof - ligeså snart jeg træder ind i eksamensrummet, så er det hele væk smiley ..

    Har nu været i terapi mod det - hvis jeg så får et flip søndag aften, så skal jeg bare ringe til terapeuten - så vil hun rigtig gerne hjælpe mig igennem det smiley


  • #8   7. aug 2015 Skønt med sådan en terapeut smiley

    Når du bare er indskrevet på SDU, så må du forstyrre over i Odense lige så meget som du vil smiley du må tage på div kurser osv herovre, som udbydes til elever, fordi du er en del af SDU.

    Hvordan du så lige får infoen er straks værre... Men alt bliver jo lagt op på sdu.dk, så du må kunne kigge den igennem en gang i mellem.


Kommentér på:
Gud hvor er jeg træt af universitetet lige nu...!

Annonce