{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
558 visninger | Oprettet:

Besøg af dronningen.... {{forumTopicSubject}}

Tja :

http://www.bt.dk/danmark/kommuner-betaler-kassen-for-royale-besoeg-dronningen-er-alle-pengene-vaerd-siger-b

meget sjov artikel, personligt bryder jeg mig ikke om Anne Sophie Hermansen retorik, men principielt er jeg enig med hende ... der skæres så mange steder på den almindelige service, og der er så store udfordringer i kommunerne i dag at det kan ikke være rigtigt at kommunens kasse skal finansiere de besøg ...ofte er en branding af et område til gode for erhvervslivet, så lad dem betale ... og ved gud om jeg tænker på om dronningen har været i en by inden jeg besøger den, måske man ligger mærke til det hvis det er PÅ dagen, men er det flere dage, uger eller år siden så er det lige som over and out, og ingen tænker på at hun HAR været der ....

og så synes jeg dette sidste er vældig "sjovt" :
»Samfundet bliver fladt, hvis alt ting skal måles i kroner og ører. Når kongefamilien vil være med til at sætte fokus på Sønderjylland skal vi selvfølgelig med glæde byde dem velkommen,«

øh ... mig bekendt måler de normalt ALT i kr. ører når vi taler om kommunale budgetter ...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Besøg af dronningen....
  • #1   1. sep 2015 Altså hvor tit er det lige at en by kåres til verdensarvslisten? Syntes det er fint nok hun lige viser sig smiley

• #2   1. sep 2015 Nu er der flere byer på det sommertogt der vist starter i Syd Djurs i dag .... har læst det koster dem 800.000 ...ved det er en kommune der har skåret drastisk i deres budgetter til kommunal service de senere år ... og som der skrives skal skære igen ...

• #4   1. sep 2015 Jeg tænker meget af det også er lønninger til dem der spærre af osv.

For når man ser i tv så sker der da ikke særlig meget på hendes besøg smiley

• #5   1. sep 2015 @ Isabelle ... tja ..ved ikke hvorfor det løber op i de summer ... som du skriver det burde kunne gøres for en del mindre ... og gerne på frivillige donationer fra butiks- og erhvervsliv, så må man jo holde "festen" ud fra det budget der kan skrabes sammen ...

forleden læste jeg om en enlig mor der manglede bolig, hun fik beskeden om at kommunerne pt. skal prioritere flygtningene til boliger ... jamen fint nok, men når vi er dernede i penge til rådighed at man skal vælge hvem der i kommunerne kan få bolig, blandt de der er ringest stillede, ja så er det imo usmageligt at bruge mlm. 300.000-1 mill på en dags besøg .... det kan nu betale mange års husleje ....

• #6   1. sep 2015 @ Beltane .. nej det synes jeg heller ikke ... buketten må være meget dyr .. og ja så er der ofte mad, frokost med "pinger" i byerne ... og lidt fremvisning af et eller andet hvor der er nogle drikkevarer og pindemadder ...

synes bare det er lidt uartigt i de kommunale budgetter i dag hvor hver års mantra er besparelser ...

• Kristine O
    Kristine O Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 77
    #7   1. sep 2015 Tænker stadig at hun repræsenterer landet, hvor imod de formuer der bruges til politikere og pensioner til dem, og nu er det kommet mig for øre at deres børn får et fast beløb som kaldes afsavns penge, mon ikke de istedet skulel skamme sig over at mene der skal spares hos alle andre og deres pensions alder skal ikke sættes op kun menig mand

• #9   1. sep 2015 @ Kristine O .... det med politikerne kan vi på ingen måde blive uenige i .... men det er 2 budgetter, og det retfærdiggør ikke nedskæringer i en kommune, der så bruger så mange penge på én dags fest, at politikerne på Chr.Borg forkæles i H & R ...

Kommentér på:
Besøg af dronningen....

Annonce