Besøg af dronningen.... {{forumTopicSubject}}
Tja :
http://www.bt.dk/danmark/kommuner-betaler-kassen-for-royale-besoeg-dronningen-er-alle-pengene-vaerd-siger-b
meget sjov artikel, personligt bryder jeg mig ikke om Anne Sophie Hermansen retorik, men principielt er jeg enig med hende ... der skæres så mange steder på den almindelige service, og der er så store udfordringer i kommunerne i dag at det kan ikke være rigtigt at kommunens kasse skal finansiere de besøg ...ofte er en branding af et område til gode for erhvervslivet, så lad dem betale ... og ved gud om jeg tænker på om dronningen har været i en by inden jeg besøger den, måske man ligger mærke til det hvis det er PÅ dagen, men er det flere dage, uger eller år siden så er det lige som over and out, og ingen tænker på at hun HAR været der ....
og så synes jeg dette sidste er vældig "sjovt" :
»Samfundet bliver fladt, hvis alt ting skal måles i kroner og ører. Når kongefamilien vil være med til at sætte fokus på Sønderjylland skal vi selvfølgelig med glæde byde dem velkommen,«
øh ... mig bekendt måler de normalt ALT i kr. ører når vi taler om kommunale budgetter ...
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1329 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.770
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 965 Svar: 18.377
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1329 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.770
For når man ser i tv så sker der da ikke særlig meget på hendes besøg
feb 2011
forleden læste jeg om en enlig mor der manglede bolig, hun fik beskeden om at kommunerne pt. skal prioritere flygtningene til boliger ... jamen fint nok, men når vi er dernede i penge til rådighed at man skal vælge hvem der i kommunerne kan få bolig, blandt de der er ringest stillede, ja så er det imo usmageligt at bruge mlm. 300.000-1 mill på en dags besøg .... det kan nu betale mange års husleje ....
feb 2011
synes bare det er lidt uartigt i de kommunale budgetter i dag hvor hver års mantra er besparelser ...
jul 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 77
feb 2011
Besøg af dronningen....