Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pynte op til jul
  • #1   7. nov 2015 Ikke før 1 december. Og som altid er jeg sikkert bagud smiley

• #2   7. nov 2015 Til 1 søndag i advent, eller 1 december alt efter hvad der kommer først. Så i år bliver det til 1 søndag i advent smiley

• #3   7. nov 2015 Ps. Sidste år nåede jeg det slet ikke smiley
    Men nu er mit også ret begrænset. Lidt lys udendørs, lidt lys i vinduerne og evt. juletræ.

• #4   7. nov 2015 Først til december, og det er kun fordi jeg får familien til at hive juletingene ind smiley smiley

• #5   7. nov 2015 Tænker at det bliver den 29. november, der er det vel også den 1. advent.

• #6   7. nov 2015 Hvis jeg er rigtig god, så har vi en adventskrans klar til 1. søndag i advent.
    Julepynten kommer op midt i december - og her er bestemt ikke overpyntet, den tages ned igen så hurtigt som muligt efter juleaften, jeg gider ikke alt pynten, men gør det mest for familien.

• #7   7. nov 2015 Det er enten 1. søndag i advent eller den 1. december smiley

• #9   7. nov 2015 Vi har allerede pyntet hele vores hjem med jule-halløj! smiley

• #10   7. nov 2015 Mit julepynt må gerne stå til efter nytårsaften. Det er hyggeligt smiley

• #11   8. nov 2015 Oftest ryger mit julepynt ned d. 30 januar, men juletræet får lov at blive stående til starten af januar. Uh jeg glæder mig til 1 weekend i december, så skal vi nemlig ud og hente juletræ smiley

• #13   8. nov 2015 Den kan jeg slå - min mor ser helst at juletræet bliver flyttet ud d. 25..... HVEM tænker sådan smiley smiley

• #15   8. nov 2015 1. Søndag i advent eller 1. december. Normalt får det hele lov at stå til dagen efter nytår, men sidste år tog jeg det hele ned dagen før nytår, så vi må se hvordan i år smiley

De udendørs lys får dog lov at stå til januar/februar. Det er så hyggeligt med dem i sær hvis der kommer sne smiley

• #16   8. nov 2015 Så sent som muligt......måske først til næste år smiley Jeg gider simpelthen ikke alt det arbejde med julepynt, så jeg nøjes som regel med et kalenderlys og evt. en sjov nisse eller 2, og det er så det, hvis jeg altså når det i år smiley

• #17   8. nov 2015 Normalt 1. søndag i advent.. MEN skal til barnedåb og være gudmor den dag.. Så i år må der vente til jeg kommer hjem fra skole d. 01/12.. smiley

• #18   8. nov 2015 1december bliver her pyntet lidt med dekorationer og advendtslysene bliver anskaffet 1 søndag i advent julestagerne taget frem, levende lys er et must tl jul.
    vi har intet træ men masser af julehygge december igennem.

profilbillede
  • #19   8. nov 2015 Hov ja, kalenderlys har jeg også. Bare ikke altid jeg når at brænde det smiley

• #20   8. nov 2015 Jeg elsker jul, og glæder mig sådan til at pynte mit hjem i år. Så det begynder jeg nok på her omkring d. 15 måske lidt før smiley
    Skal have gæster i morgen, og har ikke haft gæster til halloween, så halloween pynten bliver til de har været, så må vi se hvornår jeg får det ned og skiftet ud med julepynten smiley

• #22   8. nov 2015 Udendørs lyskæden er oppe for længst - synes det er så rart når det bliver mørkt så hurtigt.
    Indenfor bliver der pyntet når jeg får taget mig sammen til at hente det frem smiley
    Den kan godt gå hen og blive midt december før det sker.
    Er ikke den store juletosse smiley

• #24   8. nov 2015 Jeg pynter op omkring slut november eller starten af december. smiley

• #25   8. nov 2015 Aldrig før d 1 dec smiley

• #27   8. nov 2015 Normalt ville jeg pynte op den første weekend i december.
    Men da jeg har været så smart at skabe en fast tradition for gæster og julehygge lige netop denne weekend, er jeg jo nødt til at pynte op inden smiley Så jeg pynter op i ugen op til den første weekend i december. Vi har ikke stort juletræ, da vi har Viktor (han opfører sig sådan ca som Pluto, når han ser et juletræ).
    Pynten ryger ned nytårsaftens dag.

• #28   8. nov 2015 Som skrevet pynter jeg ikke meget - hader nips, jeg mangler fortsat at se noget rigtig flot julepynt, jeg synes det meste er skrammel. Især de opreklamerede trip trap nisser er frygtelige, men også alt det billige bras man kan få alle vegne.
    Jeg kan bedst lide de levende lys og en lyskæde i haven man kan se ud på, så det eneste jeg kan lide, af det jeg selv har, er en hvid halvstor keramikengel med stearin lys i, og så tre Georg Jensen juletræer til at stå på et bord - enkelt og pænt - resten kan i princippet kyles ud smiley

• #29   8. nov 2015 vi har altid haft et princip i min familie om, at alt relateret til jul først kan komme på tale efter min fødselsdag, som er d. 17. November. Jeg begynder derfor først at pynte op 1. søndag i advent med mit lettere begrænsede julepynt smiley jeg synes, det er så synd, at at juleriet begynder i oktober, for jeg når at blive "træt af" julen, inden den overhovedet begynder.

• #32   8. nov 2015 Ahahaha fedt at møde en anden der ikke kan udstå trip trap nisser, folk plejer aldrig at kunne forstå mig, når jeg ytre at jeg syntes de er direkte hæslige smiley

Men der findes jo heldigvis en masse forskelligt pynt, og så skal man jo have det man kan lide, og så kan andre have det de kan lide. Mit favorit julepynt er helt klart mine gamle trænisser helt tilbage fra min mors barndom. Uden dem er det simpelthen bare ikke jul smiley

• #33   8. nov 2015 I løbet af den kommende uge. Der har jeg nemlig fri, og når studiet først begynder igen, får jeg ikke tid og overskud smiley
    Hundenes julekalender er også købt og deres adventskalder er købt og pakket ind og klar til at hænge op smiley
    Havde det ikke været mere praktisk at gøre det nu, havde jeg nok ventet til 1. December smiley Der synes jeg, det er mest rigtigt at gøre det.

Satser også på at få set lidt på julegaveindkøb i den kommende uge.

• #35   8. nov 2015 Først til december kommer det op. Jeg kan ikke have at det skal hænge der i flere måneder. Hader også at der er allerede er julereklamer osv. Jul er i december!!

• #37   8. nov 2015 Birgitta: Det kan jo også bare være fordi man ganske enkelt ikke bryder sig om hjemmelavet pynt, flettede hjerter, stjerner osv smiley

• #38   8. nov 2015 Jeg er i et dilemma, så nu da der er en juletråd, må i altså lige hjælpe mig! smiley
    Mine gæster måtte i dag aflyse, så de kommer nok først i næste weekend, skal jeg beholde mit halloween indtil, eller skifte det ud med julepynt? ingen pynt er ikke en mulighed, for jeg ELSKER pynt! smiley
    Men kan ikke beslutte mig, havde svoret, at halloween pynten blev til jeg havde haft gæster, for jeg har ikke haft gæster imens det var oppe, og nogen skulle altså se det, meeen julepynten er også så hyggelig og fin, men ved ikke helt om det stadig er en smule for tidligt?! smiley

• #39   8. nov 2015 Solvej - en kombination er da oplagt! smiley smiley

• #40   8. nov 2015 Haha Funke, jeg tror ikke det ville blive særlig pænt smiley
    Men anderledes ville det da helt sikkert være. Lille Jesus barnet der lægger imellem kæmpe edderkopper og spøgelser, og nisserne der er ved at lave græskar hoveder sammen med mumien.. jooo det kunne sikkert blive meget underholdende, men knap så pænt smiley

• #41   8. nov 2015 Jeg havde taget kombinationen smiley Men ellers behold da uhyggen en uge mere smiley

• #42   8. nov 2015 Haha jeg beholder uhyggen, som nu egentligt er ret hyggelig, og så pynter jeg op efter de har været. Tror ikke kæresten er med på en blanding, og tror heller ikke pynten kommer til sin ret, hvis jeg blander det, man kan også få for meget af det gode smiley
    Men måske jeg lige laver det for sjov inden jeg tager det ned, og tager nogle billeder af det, bare for sjov skyld, når det nu alligevel er der smiley

• #43   8. nov 2015 Aldrig ^_^

• #45   8. nov 2015 Birgitta: Jeg køber ikke pynt efter design og mode, meget af mit julepynt er gammelt. Mit yndlingspynt er nogle gamle trænisser fra dengang min mor var barn, og har også en del fra da jeg selv var barn, noget jeg har "arvet" fra min mormor osv. Jeg har da også nyere pynt, men jeg er mest vild med det gamle. Jeg er bare ikke særlige begejstret for papirspynt, og har aldrig været det, heller ikke selvom juletræet hos min mor altid har været med flettede hjerter, stjerner, engle, kræmmerhuse osv.

Jeg har heller intet imod at få hjemmelavede gaver, en af de bedste gaver man kan give mig, er et par hjemmestrikkede sokker, som jeg ofte får af min mormor sammen med noget andet smiley

• #48   8. nov 2015 Vores hunde røre ikke vores julpynt eller juletræ for den sags skyld. De har nok i at stjæle sokker hvis de kan komme til det smiley

• #49   8. nov 2015 Her bliver der pyntet og julehygget når min niece på 4 kommer på ferie et par dage i slut november. Juledekorationerne bliver lavet sidste lørdag i november. Og i år GLÆDER jeg mig, for første gang i mange år.. smiley

• #50   8. nov 2015 Jeg pynter slet ikke op, jeg er normalt allerede kørt død i alt det der julehalløj når vi når omkring den 10. december, så jeg synes det er virkelig befriende at have t sted hvor jeg kan holde pause fra nisser, engle og stjerner. I år skal jeg nok slet ikke holde jul overhovedet, så gider jeg endnu mindre.

• #52   8. nov 2015 HVIS jeg pynter lidt med lyskæder el.lign. bliver det allertidligst en gang i december. Ok, jeg fik en nissehue i fredags p.g.a. J-dag, men ellers får jeg fnidder af alt det julehalløj allerede i november.

• #53   8. nov 2015 Jeg kan godt se jeg er meget lyseslukker for jeg HADER jul. Havde jeg haft råd så var jeg rejst til Fiji eller Australien til jul og nytår, bare for at opleve noget nyt og komme væk fra DK og deres intensive kommericielle reklamering af jul.

• #55   8. nov 2015 Ungerne har en pakkekalender! Det er fast tradition, og det eneste (udover nisselandskabet) som hvert år er konsekvent.
    Jeg er lidt en hængerøv når det kommer til julepynt, har jeg overskud og lyst så bliver der pyntet, har jeg ikke overskud og lyst så nøjes vi med juletræ og godter, sådan er det!
    D. 24, sent om aftenen, eller meget tidligt om morgenen d. 25. bliver der afpyntet.

Vores kalenderlys sidste år, jeg overvejer at tage patent og markedsføre under overskriften "for mødre, som er gode nok alligevel" smiley

profilbillede
  • #56   8. nov 2015 Manden hader julepynt, og jeg går total Gertrud sand når jeg kommer igang, det kribler i mig for at pynte op, men holder ikke ugen ud smiley smiley
    Elsker jul og pynten, nisserne, har så meget skrammel. Fra oldemor, og mormor, det er så hyggeligt. Bringer så mange minder frem.
    Hundene væltede vores juletræ sidste år og knækkede det, så i år må vi ha et ægte, og håbe de styre sig.
    smiley

• #58   8. nov 2015 Er det nu jeg skal indrømme at jeg sidste år hængte en lyskæde op på vores skur,og at den hænger der endnu og har været tændt hver aften siden den blev hængt op? Og at jeg i 2 år havde en lyskæde hængede på vores gelænder foran huset? smiley

• #60   8. nov 2015 Jeg synes altså også lyskæder og lignende dekorationer er lig med hygge og vinter, ikke nødvendigvis jul smiley

• #61   8. nov 2015 Jeg elsker Lys, og lyskæder, og så er jeg ligeglad med om det er jul eller ej. Min mor har stadig en gealande fra sidste år, fordi børnebørnene sagde hun ikke måtte tage den ned (er mig og dem der har lavet den) smiley Køn er den ikke, men pyt.
    Hun har også en lyskæde inde i loftet af stuen hele året, men det er fordi ungerne vil have "hygge lys" inden hun fik den, betød "hygge lys" at vi andre ikke kunne se noget, når vi spiste osv. Nu kan vi da se noget.

Jeg har engle fra sidste jul oppe, de kommer ikke ned før jeg mener de skal ned, for jeg elsker dem. og man lægger ikke så meget mærke til dem, men fik dem af min fars kæreste, så de bliver hængende hvor de er. smiley

• #62   8. nov 2015 Dagen før den første december. Så når vi vågner er det jul. Hvis det stod til mig startede julestemningen i September, men mine forældre og søskende er uenige. smiley

• #63   8. nov 2015 Helst aldrig smiley Men lidt sniger der sig oftes ind.. Sådan er det med et barn der producere i skole (og børnehave) smiley

• #66   8. nov 2015 Det er sjovt at læse hvor stor forskel der faktisk er på folks juletraditioner, eller mangel på samme mht. pynt smiley

Jeg selv er jo ikke voldsomt traditionel mht. pynt, undtagen kalenderlys, det plejer jeg at have, mest fordi jeg elsker levende lys smiley

Dog har jeg én fast tradition: Jeg skal helst se julekalenderen "Jul på Vesterbro" samt filmen "Fars fede juleferie", før det rigtig kan blive jul smiley

Andre der har ting de skal se/gøre før det er jul/for at komme i julestemning ?

• #67   8. nov 2015 Mit problem er at jeg ikke gider pille ned bagefter smiley

Syntes det er hyggeligt nok, men gider ikke det der med op og ned, og har heller ikke pladsen til gemt julepynt resten af året smiley

• #69   8. nov 2015 Beltane: Samme "problem" her i huset smiley Har stadig en fin stor nisse stående på trappen op til 1. sal fra sidste år, nu kan den vist bare få lov til at blive stående smiley Jeg gider heller ikke alt det arbejde med at pakke julepynt ud, og ned igen efter 1 mdr. smiley

• #70   9. nov 2015 Pynter sket ikke op...

• #71   9. nov 2015 Jeg planlægger godt nok ikke hvornår der bliver pyntet op. Det er når lysten en eller anden dag i løbet af december melder sig.

• #72   12. nov 2015 Jeg har ikke så overdrevet meget julepynt og det jeg har kommer op når jeg synes. Har ikke bestemte regler for den slags smiley
    Det eneste "jul" jeg har herhjemme lige nu er en uskyldig lille urtepotte med et rensdyr på som jeg fandt i netto i dag. Jeg manglede en urtepotte til den novemberkaktus manden gav mig i går smiley

Kommentér på:
Pynte op til jul

Annonce