{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.148 visninger | Oprettet:

Læs venligst {{forumTopicSubject}}

Jeg sætter dette på for en der ikke er medlem af hundegalleriet. Navn etc. Kan opgives ved privat besked. Jeg har personligt ikke selv noget med dette at gøre, men hjælper med at få informationen videre.

ADVARSEL ADVARSEL ADVARSEL
Jeg er DYBT RYSTET!

D. 19. Januar 2016, blev jeg kontaktet pr. tlf. af en kvinde på Sjælland, som gerne vil have min hjælp til at få papirer på hendes hvalpe. Damen fortalte, at hun har haft med hunde at gøre i 45 år….
Hun fortæller mig, at det er blanding mellem bolonka zwetna (som er den fortyskede udgave af den race, jeg repræsenterer; Russkaya Tsvetnaya Bolonka, som er godkendt i DKK) og Coton de Tulear. Far har stamtavle og mor har ahnentafel. (Ahnentafel betyder stamtavle….) Parring har været med fuldt overlæg!
Jeg forklarer hende, at hun ikke kan få papirer på hvalpene, da de jo er en blanding. Damen holder stejlt på sit og pointerer, at ”de er jo begge bichoner og er to MEGET fine hunde” og bla bla bla...
Jeg siger til hende, at hvalpene jo, sagt på godt gammeldags dansk, er gadekryds, men dette accepterer damen bestemt ikke, hvorpå hun begynder at forklare stolper op – stolper ned….
Damen ønsker at starte en ny race, ”-for det er jo vældig fine hvalpe, det kan jeg godt sige dig…” Jeg forsøger at forklare hende, at det ikke er sådan ligetil at starte en ny race, men hun lytter ikke...
Herefter kommer det frem, at tæven lige er blevet 1 år i december og at hvalpene nu er 6 uger gamle....

Her knækker filmen for mig og jeg skal virkelig bide mig selv i tungen for ikke at gå helt i selvsving over for hende…!
Jeg siger til hende, at hun jo har parret en hvalp, som jo langtfra er udviklet. Ja, jeg siger mange ting!

Hun ”forklarer” mig, at "tæven har jo været ih og åh så dygtig. At den har vidst helt præcist hvad den skulle gøre og hvordan. At hvalpene blev født uden at tæven sagde en lyd. At tæven inden den fødte, fik hvalpe foder og hvalpemælk i en måned inden drægtighed for at være ”fit for fight”."

Herefter kunne jeg simpelthen ikke lytte til mere. Jeg sagde til hende, at jeg ikke ville have med dette at gøre, hvorefter jeg ønskede hende et godt liv og afsluttede samtalen.

Jeg er totalt i chok over, at man parrer en hvalp på 10 måneder, som kun akkurat kan have haft sin første løbetid.
Den dame kan ikke være helt rigtig oveni sit hoved og jeg vil rigtig gerne advare enhver, der falder over denne persons annoncer og lignende.

Det er VIGTIGT, at når man køber hvalp, så spørger man ind til forældredyrene og IKKE kun fokuserer på hvalpene, som jo altid er ufattelig yndige!

Jeg har hendes nummer og har fundet navn og adresse på krak. Af lovmæssige grunde, må jeg ikke offentliggøre hendes navn eller andre personlige data her, men det må jeg gerne i en privat besked…..

Jeg er totalt rystet i min grundvold og håber, at I vil dele dette opslag, så damen nær Slagelse kan stoppes i hendes forehavende(-r)

Sagen er nu meldt til dyreværnet. Dette er dog ikke en garanti for at kvinden bliver stoppet i denne groteske form misrøgt. Men, det er et skridt på vejen....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Læs venligst
Kommentér på:
Læs venligst

Annonce