{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.639 visninger | Oprettet:

Vanrøgt af børn {{forumTopicSubject}}

Jeg står i en situation, hvor jeg føler jeg bliver nød til at gøre noget, men jeg ved ikke helt hvordan?

En veninde til en af mine veninder har to børn, en pige på 9 og en dreng på 2 år. Hende og faren til børnene er ikke længere sammen og hun har dem en uge af gangen.

Min bekymring startede da jeg lagde mærke til min veninde passede drengen mere og mere i ugen hvor xxxx havde sin dreng hjemme.
En uge tog det helt overhånd, hvor xxxx kun selv havde sin søn en dag i den uge hun havde ham hjemme. Hun havde sagt at hun ikke kunne magte ham, fordi han hele tiden "troede han skulle styre det hele"..
Jeg sagde dengang til min veninde, at jeg syntes hun skulle stoppe med at passe ham så meget, men hun forbarmer sig over drengen og passer ham alligevel.

Igår kom der et hav af nye bekymringer.. Min veninde åbnede op og fortalte hendes bekymringer for børnenes velfærd..
Hun fortalte at drengen havde kaldt hende mor en del gange nu, og nu er begyndt at kalde min venindes kæreste for far.
Drengen er begyndt at have mareridt flere gange om natten hvor han skriger nej.
Drengen har allerede nu en tand der er ved at rådne og datteren har 3 huller og to tænder der er ved at rådne, moren skyder skylden på en arvelig tandsygdom, men sagen er at børnene ikke får børstet deres tænder, der er ikke engang pakket en tandbørste når drengen bliver passet.
Ej heller er hans medicin imod astmatisk bronkitis pakket med, da xxxx også selv bruger hans medicin, fordi det er billigere end medicinen til voksne.

Jeg er virkelig bekymret for de børn, især den lille dreng..

Jeg tænker jeg bør anmelde det, da min veninde ikke selv kan få sig til det..
Men hvordan gør jeg det?
Jeg vil helst gerne at det er anonymt, for min venindes skyld, så jeg ikke sætter hende i en ubehagelig situation.

Jeg håber i vil give mig nogle råd, på forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vanrøgt af børn
  • #2   31. jan 2016 Jeg ville nok prøve at forhøre mig ved kommunen. Stakkels børn smiley

• #3   31. jan 2016 Ja, stakkels stakkels børn.
    Jeg har bare ingen ide om hvor eller hvordan jeg skal gøre det..
    Men der er vel ikke meget andet end bare at gå ned på kommunen og finde ud af det..

• #4   31. jan 2016 Alle kommuner har en online funktion til underretning. Det er med at komme i gang, for børnenes skyld.

• #6   31. jan 2016 Tak Malene, det vil jeg prøve om jeg kan finde.

• #7   31. jan 2016 Tusind tak Pia P

• #8   31. jan 2016 Normalt vil jeg sige, at man skal tale med de involverede før man gør noget.
    Det er måske ekstra svært her?

Hvis det er svært at spørge ind, så kan du altid være en loyal veninde, som støtter barnet og forældre. Du kunne også bare sige "øj, jeg kan se det ligner en hård periode, brug min hjælp, jeg mener det når jeg rækker armen frem!"

... Kik på barnets hjemstavnskommunes hjemmeside, der skal du kunne finde link til at melde misrøgt.
    Det skal være muligt at gøre anonymt.
    Eller spørg på borgerservice kontoret, måske en udprintet blanket er den rigtige metode?

Men, grundlæggende mistænker jeg at der må være noget helt galt hos faderen. Hvis det beskrevne er sandt.

Omvendt, jeg har ser grimme historier om hvad manipulerende mennesker kan gøre for ikke at dele børn. Kender en fyr, som exkæresten fik fusket en depression diagnose på. Herefter forlod hun ham og nægtede ham adgang til børnene med argumentet "han er jo psykisk syg!". Den godtog kommunen, så han har fået frataget sine rettigheder.
    Desværre er det pokkers svært at se forskel på belastning reaktion og depression, jeg spurgte ham ud om symptomer, ja jeg er selv læge og god til psykiatri, han har aldrig opfyldt de diagnostiske kriterier for depression. Han er ved at blive genudredt og håber at få lov til at se sine børn.

... Så, almindelig kritik sans er også godt før man handler.
    Men almindelig hjælp skader aldrig.

• #9   31. jan 2016 Helene,

Vores fælles veninde har prøvet at snakke med hende om tingene, men xxxx kan ikke selv se at der er noget galt.
    Hvis vores fælles veninde siger fra overfor xxxx omkring den konstante pasning af barnet, bliver xxxx sur og mener at veninden ikke kan være det bekendt overfor barnet, for barnet savner hende osv.

Jeg tror ikke det er faren i den her situation, den har en god delingsordning som de samarbejder godt om og der har aldrig været konflikter omkring delingen af børnene. Jeg kan selvfølgelig ikke vide hvad der sker hjemme hos børnenes far.

Jeg tror at xxxx ikke kan magte opgaven omkring sine børn. Xxxx fortæller ofte at Drengen hele tiden er sur og ked af det, og vil styre det hele, men lige så snart han er hjemme ved min veninde, ser man en dreng der smiler, leger og er kærlig.

Børnene og xxxx har brug for noget hjælp, og jeg kan ikke rigtig se andre måder at skaffe dem denne hjælp.

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
    #10   31. jan 2016 Du skal melde det for barnets skyld.

• #11   31. jan 2016 Hellere anmelde en gang for meget end en gang for lidt.

Om ikke andet så kan det være der kommer hjælp i hjemmet.

• #12   31. jan 2016 Jeg har sendt anmeldelsen, så håber jeg bare den bliver taget seriøst, så den familie kan få noget hjælp.

• #13   31. jan 2016 Det lyder godt, ellers hvis det fortsætter kontakt kommunens familieafdeling og hør hvad du kan gøre, så kan de måske guide dig videre derfra smiley

• #15   31. jan 2016 Vi er alle enige om at noget er helt galt i denne historie.

Men, der er ting som skurer i mine ører.
    Fx at voksne skulle bruge barnets medicin?
    Der er mindre mængde medicin pr dosis.
    Små børn bruger spacer, ikke inhalator. En voksens ansigt kan ikke være i en børnehave størrelse spacer? Omkring 2 år kan børn lære at bruge en inhalator, men den er ikke magen til voksen modellen, så den er nok svær at suge i, for sugeteknikken er ikke ens. (Jeg har prøvet på klinisk ophold på børneafdelingens demomodel, jeg fik absolut intet ud ).

Jeg er sikker på at det fulde billede mangler.

Men almindelig hjælp er sjældent skidt.

Og man kan altid melde, hvis man ved noget.

• #16   31. jan 2016 Der står ikke han bruger udstyret, men medicinen. Det lyder til faderen har sin egen maske

• #18   31. jan 2016 Birgitta L

Jeg har gjort det anonymt for min venindes skyld, så hun ikke skal komme til at stå med lorten. Og så xxxx lige netop ikke skal miste den ene person der er støtten til hende og hendes børn..
    Xxxx har ingen former for misbrug.

Jeg synes ikke børnene skal fjernes og jeg kan ikke se for mig at det ville komme til at ske, det er en familie der har brug for støtte, hjælp og vejledning og der skal styr på drengen forvirring over forældrerollerne, han kan tydeligvis ikke finde ud af hvem der er hans omsorgspersoner.
    Og så skal det findes ud af hvorfor han har de mareridt.

Umiddelbart er der ikke tegn på nogen depression eller lignende, hun er glad og social som hun alle dage har været.
    Med hensyn til den manglende tandbørstning, så tror jeg generelt ikke det er noget hun gør eller nogensinde har gjort, hun børster heller ikke sine egne tænder.

• #20   31. jan 2016 Jeg ved ikke hvordan, men der er sket en misforståelse.

Faderen bruger IKKE medicinen, forældrene er ikke sammen, af hvad jeg ved har faderen ikke gjort noget forkert.

Xxxx (barnets mor), siger hun bruger drengens medicin og hun tager mere, fordi dosissen er mindre.

Der er helt sikkert et eller andet galt og jeg ønsker på ingen måde at gøre nogen noget ondt, eller såre nogen. Jeg ser bare nogle børn, især drengen, som bliver forsømt og udviser nogle faresignaler og jeg ser en mor der skal have hjælp til at kunne magte sine børn.

• #21   31. jan 2016 Jinx

Pigen har været ved tandlægen at få det konstateret, ved drengen kan man se den misfarvede tand.
    Moderen siger at det er fordi de har arvet den samme tandsygdom som hun har, hvilket jeg ikke kan udelukke, men faktum er, at børnene ikke får børstet deres tænder.

• #23   31. jan 2016 Helt enig, hellere mig en min veninde.

Og min veninde ved det godt, og hun forstod godt at jeg havde gjort det. Jeg har også sagt, at hvis det bliver nødvendigt, er det helt okay at hun fortæller det var mig.

Moderen er klart ikke helt normal, men jeg tror ikke hun er depressiv eller lignende. Men jeg er hverken psykolog eller psykiater.

Min veninde kan ikke hjælpe hende. Hun går selv igennem en rigtig svær periode i hendes liv, og har ikke meget overskud.

Og du har helt ret, vi kender ikke hele historien, men hvis det kommer til det punkt, at børnene bliver fjernet, så må man også gå ud fra at det var det bedste.

Men jeg håber absolut ikke at det står så slemt til, jeg håber at professionel hjælp, ville kunne hjælpe moderen til at tage sig rigtigt af børnene.

• #25   31. jan 2016 Det kan jo være moderen bare trænger til et kærligt skub af en familierådgiver der kommer i hjemmet.

• #26   31. jan 2016 Lenchick

Det har du da selvfølgelig helt og aldeles ret i smiley

Jeg ved desværre ikke meget om faderen, jeg har aldrig mødt ham, så jeg skal ikke kunne sige det.

• #28   31. jan 2016 Birgitta

Jeg børnene er jo det vigtigste i det her.

Kommunen vi bor i, har så vidt jeg ved en del gode tilbud, som forældre der har brug for hjælp, kan blive en del af. Men det er jo alt efter hvor slemt, man mener det står til.

• #30   31. jan 2016 Det er fint at du har skrevet en anonym bekymring!

Det er kun et lille head's up til kommunen og der skal virkelig meget til før de handler.
    Og det er deres job at udrede hvad der i virkeligheden foregår, så der ikke handles ud fra hvad man tror foregår.

Godt du har gjort dit!

• #31   31. jan 2016 Birgitta

Jeg vil jo selvfølgelig ikke stå at sige faren også svigter, for jeg ved intet med sikkerhed.

Men man kan virkelig undres over han ikke selv har opdaget at der er noget galt smiley og det er ganske bekymrende.

De mareridt drengen har, hvor han ligger og skriger nej, synes jeg er rigtig skræmmende.

Ingen ved hvad der foregår i det hjem når de er alene. Og det er underligt at drengen i følge moderen skulle være hysterisk, umulig og ked af det hele tiden derhjemme, men i sekundet min veninde henter ham, er han bare en glad lille dreng.

• #32   31. jan 2016 Tak CH

Jeg håber bare den bliver taget alvorligt!

• #33   31. jan 2016 Det er der jo desværre ingen garanti for.
    Men det er svært at gøre mere - ihvertfald lige nu og medmindre du har mere konkrete oplysninger.

Går der tid uden forandringer, må du gøre det igen - jo flere, der tikker ind, jo mere forpligter det kommunen.

• #34   31. jan 2016 Det et desværre det eneste jeg har på nuværende tidspunkt. Jeg ved selvfølgelig ikke om andre har meldt hende før.

Men det er klart, hvis der intet sker, så fortsætter jeg til der sker noget og jeg laver en ny, hvis finder ud af mere.

• #36   31. jan 2016 Der er desværre ingen forældre i billedet. I hvert fald ikke fra moderens side.
    Jeg tror desværre godt der kan være noget socialt arv inde over, da moderen selv ikke har haft den mest ideelle barndom.

• #37   31. jan 2016 Jeg læste det som at det var faderen, der tog af astma medicin. Må have misforstået hvem xxxx var?

Nej. Jeg kan ikke komme i tanke om astmamedicin, som er sjov at misbruge?
    Men der er noget helt galt, hvis man ikke bare spørger egen læge om at omlægge til billigere præpareret?
    Det rigtige mærkelige er, at husker man at gange opop, kan jeg ikke se at børnenes pakninger er billigere end voksen pakninger pr dagdosis?
    Der er en et sted som har misforstået adskillige ting.

Der er så mange planer, der er noget galt i denne historie. Men jeg ønsker alle alt godt.

• #38   31. jan 2016 Helene,
    Hun bruger jo ikke drenges medicin fordi det er sjovt, men fordi hun selv har astmatisk bronkitis..

Ikke alle har nogen specielt god viden om medicin eller tænker specielt langt, tror sgu ikke hun bruger tid på at gange op osv, jeg tror da bare hun tager noget, og så tror hun på det hjælper.

• #39   31. jan 2016 Ups.
    Hvis hun ikke ganger op, så får hun bare noget tilfældigt. Jeg tror ikke på hun ville acceptere at have det mindre godt, hvis hun vidste mere om hvad hendes krop indeholder, og hvad der er med medicinen, ost.

Så skal hun da hen og få det forklaret!
    Gid hun var min patient, jeg ville gerne have talt med hende om det. Og give hende en go aha oplevelse.

Lok hende ned til egen læge i en ruf. Det er sgu da heller ikke godt nok, at hun ikke har så godt et helbred som hun kunne, til gengæld er det nok dyrere pr måned!

Det er fedt, når folk forstår deres krop og medicin bedre. Både fordi de kan øge hverdagens livskvalitet, men også fordi jeg slipper for at se dem være syge og have det skidt på min afdeling.

• #41   31. jan 2016 Det mindste er næsten om det er hendes navn eller to doser af sønnens Bricanyl hun tager.

Det lyder somom der ikke er overskud nok til at sætte sig ind i ting, tage sig af ting, osv.
    Og det er måske det underlæggende problem?

Jeg VED det ikke, men håber de får det godt senere

• #42   31. jan 2016 Hvordan hun bruger det, aner jeg ikke, og jeg kan ikke bare snakke med hende, hun er ikke min veninde, men en venindes veninde.

Er der ikke altid et underliggende problem ved den her slags sager?
    Social arv, psykiske problemer af en art..

• #43   31. jan 2016 Tjae.

Jeg tror altid på, at man skal spørge sig selv om, hvad problemet i virkeligheden er?
    Og så spørge igen. Og igen. Indtil alle problemerne er fundet.

Det er nemmest hvis man kender det rigtige problem.
    Jeg havde ikke meldt dether til kommunen som privat person. Der er for meget jeg ikke forstår - er historien overhovedet korrekt forstået?

Men nu er det gjort og jeg håber på en god fremtid for alle.

• #44   31. jan 2016 Jeg ved ikke om du har forstået den korrekt?

En mor der har sin søn hver anden uge, og den ene uge hun har ham, ser hun ham kun EN DAG fordi hun ikke magter ham.

En dreng der kalder forskellige bekendte for mor og far, fordi han ikke længere forstår hvem hans omsorgsperson er, fordi han konstant bliver passet.

Børn med dårlige tænder, og ingen tandbørstning.

En dreng der ligger flere gange hver nat og skriger nej.

Bare der synes jeg der er RIGELIGT grund til stor bekymring.

Tydeligvis virker det ikke når moderens venner og veninder prøver at tage en snak med hende, så må man jo sørge for at nogle andre mennesker kan tage sig af sagen, så både mor og børn kan få noget hjælp, da helst inden den stakkels dreng får nogle varige mén.

• #45   31. jan 2016 Er det hele sandheden, kun sandheden og der er ikke mere at sige?

Det spørgsmål ville jeg først besvare.

Og når jeg læser tråden er jeg i tvivl om hvad der er hvad? Bliver barnet/ børnene passet af tilfældige af moderens bekendte? Eller, er de i faderens trygge hænder? Ved faderen, at moderen ikke klarer det?
    Find selv på flere spørgsmål.

Det korte svar er, nej, jeg forstår ikke helt situationen. Jeg har kun fjerdehånds oplysninger.

• #47   31. jan 2016 Det er sandheden, hvorfor i alverden skulle det være andet?

Tror du virkelig at jeg ville gå ud og melde en person for vanrøgt af børn, uden at være helt sikker?

Læser du overhovedet hvad der bliver skrevet?
    Jeg skriver jo lige netop, at dem drengen for det meste bliver sendt op til, er min veninde og hendes kæreste, så ja, selvfølgelig ved jeg det.
    Drengen havde set min venindes kæreste tre gange før han begyndte at kalde ham far og nægte at kalde ham andet.

Faren har barnet hver anden uge, og som jeg har skrevet flere gange, ved jeg intet om faderen eller hvordan barnet har det hos ham.

Hvordan dine alarm klokker ikke ringer helt ude af kontrol og skriger at de børn har behov for hjælp, er uden for min forståelse.

• #48   31. jan 2016 Ida,
    Det lyder virkelig skrækkeligt smiley

• #49   1. feb 2016 Hej Anne.

Mine alarm klokker ringer.
    Noget er galt. Meget er galt?
    Men jeg er langt ude på sidelinjen ift denne historie. Så jeg synes da at det er svært at udtale sig kategorisk baseret på fjerdehånds oplysninger fra en debatfora på en hundehjemmeside...

Så det eneste jeg er helt sikker på, er at jeg selv ville have talt med hovedpersonen.
    Og så havde jeg taget den derfra.

Sov godt

• #50   1. feb 2016 Igen Helene, må jeg gentage mig selv og sige det er forsøgt, fra flere parter.

Det man må gøre, når der bliver skrevet den her slags inde på et fora, er at forholde sig til hvad der bliver skrevet og svare ud fra det.
    Istedet for at sidde og arbejde med gisninger.
    Hvordan er det hjælpsomt?

Hvad er det du mener jeg kan gøre, udover at gøre som flere andre, at snakke med hende og spørge hvad der skal til, for at tingene fungere?
    Jeg er en studerende, som på ingen måde er kvalificeret til at skulle håndtere en så svær situation, eller hjælpe sådan i kvinde og hendes børn.
    Så det lader jeg dem der er kvalificeret til det om.

• #51   1. feb 2016 Nu er jeg fræk:

Hvis man forholder sig til hvad der bliver skrevet, så ved man ikke ret meget. Ergo bliver det til gisninger.
    Jeg ville netop ikke selv melde pga gisninger.

Men at tilbyde hjælp og være en almindelig støtte kan man altid.
    Hvis man så ender med at vide noget konkret, så kan man melde det konkrete.

Jeg prøver netop at sige, at kloge ord er svære når man kun har anonymiserede fjerdehånds oplysninger. Så, jeg havde spurgt et helt andet sted end i dette fora. Fx en person med tavshedspligt, så du kunne tale ud. Og dermed få et ordentligt svar. En offentlig hundehjemmeside er ikke stedet for perfekte råd om svære sociale spørgsmål. Du kan ikke forvente rammerne herinde er til at give den debat, som giver dig kvalificerede svar.

Kram herfra.

• #54   1. feb 2016 Helene

Jeg ved simpelthen ikke hvad du vil have jeg skal bruge de oplysninger til.
    De ting jeg skriver burde være nok til at man tænker, hold da op, der er nogen der skal havd noget professionelt hjælp.
    Moren har venner og veninder der støtter hende og har prøvet at hjælpe, men det virker ikke.

Det frustrere mig virkelig, at jeg føler du ikke læser hvad jeg skriver, jeg gentager mig selv 1000 gange.

Og det jeg skriver er jo noget konkret, det er ikke bare gisninger. Du forholder dig overhovedet ikke til hvad jeg skriver.

Og for at være helt fair.. Så ber jeg om oplysninger til hvordan man og hvor man skal anmelde det, også måske et par råd om hvordan.
    Det er helt fint at folk kommer med kommentarer og råd på andre punkter, men de holder sig til det skrevne, de flyder ikke rundt i gisninger som ikke holder stik.

• #55   1. feb 2016 Birgitta,

Det var da virkelig også en tragisk historie.. Men det er jo heldigvis heller ikke alle der sker det samme ved.
    Jeg har kendt til en del problem ramte hjem, hvor mødre og fædre er blevet anmeldt, men heldigvis er der aldrig været en tvangsfjernelse på tale, i min kommune virker det virkelig til, at man giver professionel støtte og hjælp i stedet, i form af gruppetilbud, hvor man mødes med sine børn, så leger børnene og forældrene får noget råd og vejledning, jeg kender en mor med et svært ADHD barn, hvor moren også selv har sit at kæmpe med, nogen anmeldte hende og hun fik det her tilbud, som hun er ret glad for.

Jeg ville da ønske at jeg bare kunne have hoppet en og fikse en træls situation, jeg synes slet ikke det er rart at anmelde hende..
    Og det var udelukkende med henblik på, at hele familien skal have noget hjælp. Nej det kan jeg ikke garantere de får, men hvad skulle jeg ellers gøre?

Heldigvis, hvis xxxx bliver utryg, så får hun lyn hurtigt af vide, at det var mig.

• #62   1. feb 2016 Jeg kom jævnligt til at kalde min matematiklærer for far smiley
    Helt uden forskruede forhold til nogen af dem!

Hvis der er noger barnet IKKE har brug for, så er det overfortolkninger fra mennesker der dybest set ingen ordentlige informationer har.

Der er indberettet en bekymring og det er alt der er at gøre som fuldkommen udenforstående.

At gætte og tolke er meget lidt nyttigt for det barn.

• #63   1. feb 2016 Ej, nu synes jeg det bliver blæst lidt id af proportioner, og føler lidt at nogen af jer mener der ikke bliver talt sandt.

Men moren i det her tilfælde kan virkelig ikke magte drengen. Hun gør alt for at overtale min veninde til at tage ham, fordi hun quote "ikke orker at han tror han skal styre det hele"..

Datteren, som er en stille og meget selvstændig pige, har moderen det fint med og behøver ikke pasning af, men drengen på 2 bliver konstant sendt væk af sin mor.

Børn har mareridt ja, men man bliver lidt bekymret, når det er hver nat og flere gange om natten.

Ja, det sket også børn kalder de forkerte for mor eller far, de første gange blev der også bare smilet af ham og stille forklaret, "jeg er ikke din mor, mor hun er der hjemme og henter dig i morgen".
    Han nægter at kalde min venindes kæreste andet end far, hvilket han ikke engang kalder moderens egen kæreste.

Han er kærlig hos min veninde og glad ved min veninde, fordi fokus endelig er lidt på ham, hvor man bager sammen, leger sammen og går på små ture.

Jeg ville aldrig anmelde noget, medmindre jeg virkelig mente der var grund til det og at jeg mente der ikke var andet at gøre.

• #64   1. feb 2016 Det skal også siges, at en af pædagogerne havde udvist bekymring da barnet blev hentet og afleveret af min veninde hele tiden og til sidst havde spurgt, "sig mig, hvornår kommer xxxx selv og henter sit barn?"

• #65   1. feb 2016 Jeg håber at institutionen også indberetter deres bekymring, hvis de har den (som de er forpligtet til, i øvrigt)

• #66   1. feb 2016 Det håber jeg da absolut også..
    Men kunne forestille mig at der først ville blive afholdt et bekymrings møde, og at hun så ville komme med en eller anden undskyldning for hvorfor..

Jeg ved hun ofte har løjet om hvorfor hun ikke har kunne passe sin skole og brugt undskyldninger som, "jeg er indlagt på sygehuset med mit barn" osv, hvor det har været en lodret løgn.

• #67   1. feb 2016 Det er jo ofte sådan det går. Og egentlig også sådan det skal være - kommunal indblanding er en alvorlig ting og man bliver nødt til at træde varsomt.
    Men jo flere indberetninger og jo flere møder, jo alvorligere tager man det og hendes løgne skal der nok være nogen, der gennemskuer.

Der er heldigvis mange muligheder. Man kunne godt drømme om noget støtte hjemme til sådan en familie, du beskriver.

• #68   1. feb 2016 Lige præcis, jeg tror hun er en mor der har brug for støtte, både til hende selv og hendes børn og det håber jeg hun får.

• #69   5. feb 2016 Nu er jeg ikke klar over hvilken kommune det er, men alle har vidst en børnekonsulent, og vi har nogen venner som er indenfor det hverv, du SKAL selvfølgelig kontakte kommunen, det er er børnenes tarv det gælder, det kan ikke gå for stærkt.

Kommentér på:
Vanrøgt af børn

Annonce