29. okt 2010 Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.580
Er der regler for hvor tit man må få ny sagsbehandler? Er der regler for hvor tit man må få ny sagsbehandler?
Jeg er ved at være godt frustreret over at jeg på jobcenteret nærmest konstant får ny sagsbehandler.
Der har været flere grunde til det.
Jeg er blevet ældre og derved faldet under nye grupper
Flere er gået på barsel
Flere har fået job andet steds
Der er blev "jobroteret" på jobcenteret.
Jeg har stortset kun haft kvinder, men har så i kort tid haft en mand der var mere forstående end kvinderne.
Jeg skal til møde imorgen og kan se det er et kvinde-navn der står = ny sagsbehandler igen.
Jeg fylder 30 i juli, så der skal jeg med garanti skifte igen.
Hver gang jeg skifter skal jeg sidde og forklare mig sag. Jeg orker det ikke.
Min angst er allerede oppe at køre fordi jeg igen skal forklare en fremmed hvorfor jeg ikke er i arbejde og få dem til at tro på mig.
Min kæreste er normalt med, men han kan ikke imorgen.
Jeg har sagt jeg ikke er god til forandring og bad specifikt om ikke konstant at skifte.
Er der ikke nogle regler for hvor tit de må det?
jul 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 92
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.580
Jeg har ikke noget imod at skulle til møder, jeg har noget imod at skifte sagsbehandler konstant.
Der tricker min angst og stress.
Jeg kan ikke holde til at arbejde 37 timer om ugen.
Jeg kan ikke engang holde til 2 timers aktivering 5 dage i ugen uden at gå helt ned.
okt 2010
Han sagde at det var den officielle alder, men i praksis er det 45 år
Både psykiater og læge siger fp er det bedste for mig.
Jeg har været i aktivering nogle gange.
Hver gang kunne de se jeg gerne VILLE arbejde, men blev så stresset at jeg fysisk begyndte at kaste op.
Jeg VIL gerne arbejde, men jeg KAN ikke.
Jeg syntes altså ikke det er fedt at være på kh
okt 2010
Jeg passe ikke hest.
Min hund er ikke krævende.
Jobcenteret kan ikke finde nogen der vil have mig under de betingelser det kræver for at jeg ikke går ned.
Og jo jeg er for ung. Det er hvad de selv har sagt.
okt 2010
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
Man starter jo forfra igen og igen. I stedet for at få klarhed over hvad der skal ske,går dér tid med at en ny skal sætte sig ind i sagen. Frustrerende for klienten.
Der er ikke andet at gøre,en håbe på at den ny sagsbehandler, bliver længe nok til at kunne hjælpe dig. Det i nu engang det de er der for.
okt 2010
Igen noget jobcenteret også fandt ud af nogle af de gange jeg var i aktivering.
Jeg vil ikke smørre tykt på.
okt 2010
Hvis jeg kunne leve for 0 kr så havde jeg opsagt kontanthjælpen, men det kan jeg altså ikke
aug 2008
Følgere: 1087 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.717
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
okt 2010
okt 2010
okt 2010
okt 2010
Jeg har normalt kæresten med, men han kan bare ikke lige imorgen
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 93
Jeg vil bare sende dig et kæmpe knus, og fortælle dig at jeg forstår dig og føler med dig
Held og lykke med i morgen. Jeg håber det ikke bliver så slemt som du frygter.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1440 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 8.145
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
Det kan godt være at du er træt af at læse om den slags. Men så synes jeg at du skal undlade at kommentere i tråden Det er ekstremt sårende for den det går ud over og jeg synes faktisk at du overskrider grænsen overfor Beltane flere gange i denne tråd.
Må jeg spørge dig om noget personligt? Har du nogensinde selv haft en depression (altså ikke bare trist/ked af det) og/eller angstanfald men en sygemeldingskrævende depression?
Jeg har arbejdet på fuld tid i 30 år. De sidste par år har jeg været ramt af blodpropper i hjertet og depression/angst, som er invaliderende. Tror du at det er sjovt ikke at kende noget til sin fremtidige situation.? Om man er købt eller solgt? Om man bliver nødt til at gå fra hus og hjem?
Vi mangler 10.000,- om måneden, fordi sygedagpengene er ophørt. Men jeg kan vel bare tage mig sammen, ikke?
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1440 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 8.145
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.314
Din uhumane tilgang til andre menneskers uheld og sygdom er godt nok wow, jeg ønsker ikke du nogensinde bliver syg for sygedagpenge er ikke lang tid at være på inden du ryger på en KH og skulle du en dag ende der og have nok så mange speciallæger i ryggen om man så har kræft i sidste stadium så får du ikke en FP eller flex du bliver fint parkeret på KH og så håber de egentlig bare på du dør så de slipper for at betale mere til dig.
Og som du skriver der virker det til at Venstres det skal betale sig at kunne arbejde virker på dig.
Men når man så ikke kan det og man gang på gang får en knytnæve i maven af sådanne typer som du så ender det sgu med at folk ender med at prøve at begå selvmord eller at lykkes med det.
Du er heldig du kan arbejde, men det berettiger dig ikke til at sparke på folk der ikke kan...
jan 2011
Mine sagsakter er tunge og umulige at komme igennem, men i sidste ende fik mine læger ret og det er en vild ting idag...
Rehab teamet var enige og fik afgørelsen indenfor de første 3 min...
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
Beltane - Som andre har sagt, så ville jeg gerne have haft taget med dig hvis vi boede tættere på hinanden..
Har en Evasiv personlighedsforstyrrelse som gør at jeg har lettere ved at få angst og depressioner.. Og har kæmpet med det siden jeg var 14-15 år (er 26 idag).. Så ved hvordan du har det..
Men håber at det hele kommer til at gå godt, og så sender jeg dig et kæmpe stort kram..
okt 2010
Og Vark nogle gange er du sq lige den der giver det underlige indlæg man har brug for
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.535
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.864
Man uddanner sig som sagsbehandler fordi man vil hjælpe mennesker og gøre en forskel. Man skal arbejde under forhold udstukket af en regering. Det er ikke ens eget frie valg.
Når de nogle gange har lidt stram en maske, er det fordi de igen og igen er vidne til en uduelig curling generation, der tror de kan få alt foræret uden selv at skulle løfte en finger.
Ind i mellem møder de så en person der reelt er syg, og her kan det måske være svært at komme væk fra vanen af sædvanlig snak.
Når man ikke kan få pension og lign som ung, så er det fordi der er pænt stor chance og mulighed for at få det bedre med tiden. Grib alle muligheder for terapi og behandling. Der er utroligt meget der kan afprøves før du bør give fortabt. Og systemet har faktisk mange muligheder for at hjælpe. Måske en kontaktperson der kender reglerne kan hjælpe?
God vind fremover
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 37 Svar: 604
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.864
De har de ikke let. De sidder dagligt med samfundets svageste, der skal bringes på fode igen.
Jeg gik selv ledig i tre mdr i efteråret og måtte ind til samtaler. Jeg har høj IQ og er både effektiv og kvik. Drømmejobbet var bare ikke dukket op endnu efter vores flytning til anden landsdel. Som mange andre blev jeg mødt med nedladenhed og opgivend energi. Som om de ikke kan slippe ud af tanken, nok fordi de sidder i det hele dagen! Jeg blev nærmest deprimeret at samtalerne. Heldigvis kender jeg alle regler, da jeg er kommunalt uddannet, så jeg vidste hvad jeg skulle sige og gøre i situationen. Så heldig er ikke alle.
Det må være svært for dem med al den negativitet. Man må skulle være enten total deprimeret selv, eller have noget af en evne til at lade arbejdet blive på arbejdet, for at kunne arbejde der et helt liv.
Tidligere arbejde jeg med anbragte børn. Der er ikke grænser for hvad man får af beskyldninger og bebrejdelser, men uanset hvad, så er det nu engang ikke de ansattes skyld at forældrene mangler kompetencer, evner til at passe egne børn. Selvom det er nemmere at give andre skylden.
okt 2010
okt 2010
Og så skal jeg i marts til møde omkring opstart på rehabiliteringsforløb, da sagsbehandleren kunne se i mine papire at jeg nok altid bliver klar til et arbejde
okt 2010
jan 2011
Det sidste lægen sagde til Rahabmødet hvor jeg fik min FP var at han håbede jeg ville bruge min hjerne selvom jeg fik FP hvilket jeg så ikke kan lade være med...
Den sidste SB jeg havde havde jeg i næsten 5 år, og hun var virkelig inde i min sag og kæmpede for mig hvilket er ret så sjældent set idag.
Græd faktisk næsten da jeg skulle sige farvel, da det var en person jeg rent faktisk lærte at stole på...
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.237
Har også skiftet en del og kan kun sætte mig ind i din situation, det er så frustrerende "at starte forfra" hvergang man er indkaldt til møde. Min far har dog arbejdet på et jobcenter og har derved fået forståelse for "livet bag en sagsbehandler" Man skal godt nok være støbt af noget specielt for at arbejde dér. Tro mig, det er også meget resource krævende og opslidende hele tiden sætte sig ind i nye borgers situationer......
God vind og håber det bedste for dig
PS. Selv min veninde med cystisk fibrose har kæmpet en lang sej kamp med kommunen inden hun kunne få sin FB og det er en sygdom man kan dø af
maj 2006
Følger: 102 Følgere: 143 Hunde: 9 Emner: 74 Svar: 1.089
Pjevs :er du seriøst HELT Væk ????
Er der regler for hvor tit man må få ny sagsbehandler?