2.727 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Konfirmations spørgsmål i sidste øjeblik Konfirmations spørgsmål i sidste øjeblik

Min søn skal konfirmeres den 8 maj, og der er gået lidt ged i det hele. Vi er så sent på den, at jeg er ved at skide grønne snemænd.

Vi har ikke fået invitationerne ud endnu, og her ved sidste optælling finder vi ud af, at vi faktisk er 27 mennesker i alt, og ikke 22 som vi mente smiley Vi ville gerne holde det hjemme, men efter nøje opmåling, kan jeg ikke se hvordan vi kan være der. Jeg har nu fundet et sted vi evt kan holde det, men der er 28 km fra kirken og til hvor festen skal holdes. Er det for langt væk ? Min veninde mener klart ja, men jeg er i tvivl. Det er jo alligevel ikke alle gæsterne som kommer i kirken, så de skal ikke køre den ekstra tur. Ingen af gæsterne bor i vores by.

Et andet spørgsmål er om det er "alle" konfirmander, der bliver hentet i kirken i et eller andet specielt køretøj ? Vi bor i en lille bondeby, og har kun 500 m fra kirken og hjem, hvor vi troede festen skulle holdes, så derfor havde vi droppet det. Mente også det mest var i byerne, men nu synes jeg pludselig alle snakker om det, og tænker om det er det mest normale ??

Hjælp smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Konfirmations spørgsmål i sidste øjeblik
  • #1   3. mar 2016 Altså, jeg har det sådan at det er JER der holder konfirmation og JER der bestemmer slagets gang.
    Enten må folk komme, eller også må de blive væk.
    Ja sorry, men det er altså ikke dine veninder eller gæsterne der skal bestemme hvor festen skal holdes.

Det er ret normalt at man bliver hentet i et eller andet køretøj, men det er jo ikke et krav smiley

• #2   3. mar 2016 De konfirmationer, som jeg har været med til (i familien), er ingen blevet hentet i dyre biler. Dog har jeg set at nogle af de andre er blevet hentet i dyre sportsvogne, veteranbiler og lign. Tror at det er ved at bliv en trend med de dyre biler til konfirmander. Det er dog ikke en ting som jeg ville bruge penge på.

Mht. Festlokalet, så er 28 km. da ingen afstand. Gør opmærksom på afstanden fra kirken til festlokalet i indbydelsen, og tilbyd evt. at formidle kontakt mellem folk der er billøse, og folk der har ekstra plads i bilen.

Min egen konfirmation blev holdt i en kirke på landet (ca. 5 km fra hvor vi boede), og festen blev holdt på en hyggelig kro, ca. 30 km fra kirken. Ingen problemer i det smiley

PS. Hav en hyggelig dag smiley

• #3   3. mar 2016 Allerførst, -Don't worry, alt bliver godt! smiley

For syv år siden, da min den ældste blev konfirmeret, arrangerede vi fest for 50 personer på to uger. Lokale, mad, musik, tøj, det var et brag af en fest!

Personligt synes jeg det har taget overhånd, -det med hvor mange penge det lige forventes, at man fyrer af på sådan en konfirmation.
    Med mindre man kender en, der kender en, som har en fætter med en fed bil, koster det nemt 2-4.000,- at blive hentet i en muskelbil, eller lignende, det er jo helt vildt, altså!

Så længe der er god mad, god musik og mindst én overskuds-agtig vært, så kan det ikke gå galt smiley

• #4   3. mar 2016 Jeg ville også være ligeglad med at blive hentet i et specielt køretøj. Der er andre ting der er vigtigere.
    Når det så er sagt, så blev min ene søster hentet i hestevogn og min bror i en slamsuger. Jeps specielt med en slamsuger, men han arbejder i fimaet og bilen tiltrak stor opmærksomhed ved kirken og et billede af den og min bror, endte i avisen smiley

• #7   3. mar 2016 Hvis valget mellem at blive hentet i et eller andet fancy, eller at få lidt flere penge kontant i gave, så vil de konfirmander jeg kender, der ikke i forvejen har røven fuld af penge, vælge kontanterne.

Snak med din konfirmand om hvad denne helst vil, i forhold til hvad I har af ressourcer.
    Og så planlæg det hele efter hvad der passer din familie og konfirmanden. Det er jeres dag :o)

• #8   3. mar 2016 Da jeg blev konfirmeret boede vi også kun 500 meter fra kirken i en lille by på landet. Der var nogle enkelte der blev hentet i specielle køretøjer, men det var ikke alle, og vi andre havde en lige så god dag, som dem der blev hentet i noget anderledes ;P
    Selv, gik jeg med min familie hjem, hvor festen blev holdt. Jeg synes selv at det er spild af penge, at bruge dem på særlig transport, men det er jo smag og behag ^^

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #9   3. mar 2016 Afstanden fra kirke til fest er i gen problem. Det er jo ikke alle der skal med i kirke. (Med mindre i haven stor kirke, eller et lille konfirmations hold).

Da jeg blev konfirmeret for 6 år siden var der langt fra alle der blev hentet i noget. Jeg vil sige det er spild af penge, brug hellere de penge på noget andet.

Ønsker jer alt muligt held og lykke med den store dag. smiley

• #10   3. mar 2016 Det med afstanden mellem kirke og fest-stedet har ikke noget at sige synes jeg. Mht at blive afhentet i et smart køretøj så kan det godt gøres billigt og anderledes hvis der absolut SKAL være noget. ( jeg synes det har taget overhånd). Min ældste niece blev kørt hjem fra kirken i en trillebør. (hendes eget ønske) Fin og ny, pyntet med en stor lyserød sløjfe og en havehynde så den var lidt behagelig ?? Det var lige før den tiltrak mere opmærksomhed end bilerne ??

• #11   3. mar 2016 En halv times kørsel til festen er da ok. Om man skal køre et kvarter eller en halv time er lige meget, når man alligevel skal ud og køre. Hvis det er et godt lokale så er det da med at nuppe det.
    I forhold til biler der henter osv, så spørg din søn. Hvis det er noget i skal lægge penge i, kan man jo sige at så er der noget andet der ikke bliver råd til.. Det kan man godt forstå som konfirmand. Så jeg ville finde ud af hvor meget han vægter det. Det er jo hans dag smiley

• #12   3. mar 2016 Afstanden til festlokalet er ikke for langt efter min mening. Det er jo ikke fordi, at det tager en halv krig at komme derhen.

Min den ældste blev hentet af en flok motorcykler. Og det var helt gul og gratis. Hobbyklubber for motorcyklister kører gerne en konfirmand.

• #13   3. mar 2016 Enig med de andre, i bestemmer hvor festen holdes og jeg synes ikke det er for langt. Og nej, i skal ikke hente jeres søn i alt muligt gejl, i min ydmyge mening synes jeg det kan blive helt pinligt hvor overdrevet man skal vise at man kan blive hentet smiley
    Nu er det jo noget tid siden jeg blev konfirmeret, men dengang var der ikke mange, der blev hentet i noget gøgl. Jeg blev hentet i vores helt almindelige bil som hvis jeg skulle hentes fra skole en hverdag, og jeg har ikke taget skade smiley

• #16   3. mar 2016 Da jeg havde konfirmation i 2003 - blev jeg kørt til kirken 1 km væk af min storebror i vores Skoda Felicia - da kirken var slut og vi havde fået delt roser ud osv - stod selvsamme bil klar til at kører hjem igen.
    Jeg blev konfirmeret kl 9 - og festen skulle først stå kl 13 ca 15-20 km væk i et forsamlingshus, så derfor kørte vi hjem og læste de kort der var blevet lagt i kirken til mig, og så ved 11.30-12.00 kørte vi til forsamlingshuset.
    Festen blev holdt sammen med min kusine og hendes fætter, de gik i samme klasse, og var også blevet konfirmeret den dag, bare i en anden kirke, så for ikke at splitte familierne holdte vi festen sammen. Vi var ca 63 gæster - så en 20 gæster pr konfirmand.

Jeg ville leje det sted i har fundet - det er ca 30 minutter i bil, og hvis gæsterne alligevel skal kører for at komme hen til jer, så kan de ligeså godt kører derhen. (Vi skal til konfirmation d. 16 april - og der skal vi kører ca 40 minutter hjemmefra og til feststedet)
    Hvis din søn ikke har behov for afhentning ved kirken, sys jeg det er et godt sted og sparer.

• #17   3. mar 2016 Nu var det så godt nok til vores bryllup, men der kørte folk glædeligt fra hvor vi blev viet til forsamlingshuset. Jeg hørte ingen brok overhoved. Så det skulle da ikke være noget problem smiley
    Selvom der var omkring 30 km smiley

• #18   3. mar 2016 Jeg blev hentet i en veteranbil af en af min fars venner. Vi kørte ud og tog billeder (min kusine er fotograf), så der var både billeder med og uden bilen. smiley

Min konfirmation blev holdt i haven (800 meter fra kirken eller sådan noget), i telt, med gulv.. Jeg synes I skal gøre, som I har lyst.

Det med køretøj var for mig ikke noget med at skille sig ud, men bare sjov og ballade smiley

• #19   3. mar 2016 Altsååå.. Jeg blev ikke hentet i noget fancy køretøj - medmindre en ganske almindelig taxa kan tælles som en sådan... smiley

Og jeg synes ikke, de 28 km er voldsomt meget - herregud, det tager under en halv time - så må folk komme eller lade være smiley

• #21   3. mar 2016 Afstanden til festlokale er da på ingen måde et problem...

alt det der oppustede hejs der er blevet omkring konfirmationer gør at jeg er glad for at mine er langt over den alder... synes det hensynsløst overfor dem der ikke har råd og muligheder... ja der har altid været forskel, men førhen begyndte det først ved festen hvor de andre ikke kunne se hvor der kunne gøres mere ud af tingene og hvor der ikke kunne, men at tage det til kirken er " for meget"....

• #23   3. mar 2016 Hvad er det, Maj-Britt? -ligner mest af alt en kombination af en Beach Buggy og en Rolls Royce limo smiley

• #24   3. mar 2016 28 km er da ingenting. Angående særtransport, så synes jeg ikke det er nødvendig. Jeg har været til fem konfirmationer de sidste år og der var det vist de to (søskende) der blev hentet i noget ud over det sædvanlige.

Eller så kan man jo også dekorere sin egen bil med noget festligt?

• #27   3. mar 2016 (Har ikke læst andet en start indlægget smiley )

Vi holdte min søns konfirmation ca. 17 km fra hjemmet og kirke. Ingen problem her. Som regel er det begrænset, hvor mange der kommer i kirken og de fleste præster sætter også en limit mht hvor mange familiemedlemmer, der er plads til.

Min søn valgte, af egen fri vilje (som én af de eneste) IKKE at blive hentet i noget specielt. Det ville han simpelthen ikke smiley Så det droppede vi. Det var jo hans dag smiley

• #28   3. mar 2016 1000 tak for alle jeres svar. Jeg har læst dem flere gange, og tænkt og mærket grundigt efter.
    Vi er typen der ikke servere "normal" julemad juleaften og holder gril selv hygge til barnedåb, men til den her konfirmation er jeg blevet total nervøs, og er kommet til at lytte alt for meget på familie og venner smiley

Vores dreng er meget usikker og har haft det svært. Han går nu på en privatskole, og har svært ved at komme med ind i fællesskabet. Lige fra starten har han haft mange vilde, dyre og urealistiske ønsker omkring konfirmationen. På et tidspunkt blev vi nød til at sige stop, og så overtog vi helt planlægningen, da han slet ikke var istand til at tage de forskellige valg, og blev total stresset. Vi er bestemt ikke fattige, men i forhold til de fleste forældre i den nye skole, er vi klart i bunden når det kommer til penge.

Vi har valgt at vi holder konfirmationen 28km væk fra kirken, og så må de komme eller blive væk. De gæster der har længst, har ca 55 min kørsel,(en familie), men resten har meller 15min og 45min. Der er kun 8 unge mennesker der skal konfirmeres, så der er god plads i kirken, men tror kun det er familien der kommer. Det er min bror, der har tilbudt vi kan holde festen hos ham. Han bor alene i et stort hus, og på øverste etage har han en stor åben stue, som er helt nyrenoveret med træ gulve og træbjælker, det ser så hyggeligt ud. Da han ikke bruger den endnu, er der stort set ingen møbler, og vi kan begynde at pynte og stille borde op når vi har lyst. Det vil helt klart hjælpe på min stress smiley

Vi har talt med vores søn i dag, og sagt at hvis han ønsker det, så vil vi prøve at finde en fed/sjov/anderledes transport til ham, men at vi ikke vil betale 2000-3000 kr. Det kan og vil vi ikke. Det er desværre ingen af gæsterne der har en fed bil, men min mand kender måske en der kan "overtales" smiley Jeg synes det er meget overdrevet, men det betyder meget for min dreng, så vi vil prøve at finde noget der passer til vores budget.

Vi har i dag fået lavet og bestilt invitationerne, så vi er kommet en del længere, når man også tænker på vi har valgt fest stedet.

Mange tak skal i ha, det var en STOR hjælp smiley

• #29   3. mar 2016 Det lyder totalt fedt med brormands private "gildesal" smiley
    Min konfi blev holdt hjemme i stuen, pladsen var trang og maden bestilt fra Kokken og Jomfruen - forholdsvis billigt. Min transport var taxa, fordi min mor ikke har bil, og hun syntes ikke, at jeg skulle gå eller cykle de 2 km til kirken i min kjole - pg hun gad vist i øvrigt heller ikke selv smiley
    Ift. planlægning var det min mor, der tog de store beslutninger - hvor køber vi maden og til hvilken pris, hvor holder vi festen og hvor mange bliver inviteret. Jeg fik selv lov til at vælge mellem 2-3 buffet-menuer og var med til at pynte stuen op. Dog stod hun for farvevalget af dekorationerne - blomster fra haven og servietter, fordi min bror også skulle konfirmeres (det måtte ikke blive for meget MIN fest).
    Så hvis din knægt kan komme med ind over planlægning - fx vælge farve/tema-halløj til dekorationen af onkels stue, så ville han måske synes, at det kunne være fedt? Og give ham en følelse af medbestemmelse... Sæt evt. nogle grænser, hvis han har et lidt urealistisk forhold til det smiley

• #30   3. mar 2016 Din dreng lyder jo som mig da jeg var på hans alder smiley Det var et anderledes fællesskab end folkeskolen - mest fordi eleverne boede længere væk fra hinanden - men det kom med tiden, selvom jeg havde svært ved det i starten. Og det var MEGET bedre.
    Hvor lyder det godt, at der er mere styr på det smiley Det er jo også fint at inddrage ham i, hvad han må vægte højt og lavt for at få det han ønsker. God konfirmation! smiley

• #31   4. mar 2016 Hvad med at tale med de andre forældre, og måske lave et eller andet sammen med hensyn til afhentning i kirken.
    Jeg er godt klar over, at de ikke skal holde fest samme sted, men det kunne jo være, at man kunne finde ud af noget, og så ville I alle spare en hulens masse penge.
    God konfirmation smiley

Kommentér på:
Konfirmations spørgsmål i sidste øjeblik

Annonce