{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.621 visninger | Oprettet:

Nye venner, når man ikke er så god til det? {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne ikke lige finde en bedre overskrift.
Den her tråd bliver ret personlig, så vær søde ikke at være for hårde ved mig, og forstående smiley

I kan lige starte med min "profil"
Jeg er 21 år gammel, bor sammen med min kæreste i Århus (han er 25 år) vi har Lucky og Rosa.
Jeg har haft depression med angst siden jeg var 15 år gammel, men været igennem en helt masse fra jeg var 9 år.

Jeg har altid haft svært ved at finde venner, selv i børnehaven var jeg meget udenfor, selvom jeg da har haft venner, men oftest sådan lidt løse venskaber eller hvad man skal sige. Jeg har haft få gode rigtige venskaber i løbet af mit liv, og de fleste sluttede fordi vi voksede fra hinanden.
Jeg har en rigtig god veninde, men hun bor langt væk (jeg flyttede herop fra Gørding imellem Esbjerg og Kolding og hun flyttede til Haderslev) så vi ses ikke rigtig. Vi har nok bare travlt med vores egne liv og så er økonomien ikke til det, og jeg har lidt problemer med at tage toget osv. (ja undskyldninger er der desværre nok af) vi skriver dog sammen, men ja..

Sagen er den at jeg tit er ensom, jeg ved det lyder lidt sært, taget i betragtning af at jeg sidder herhjemme sammen med min kæreste stortset 24/7, men selvom jeg elsker min kæreste er han jo bare ikke nok, og han har jo også sine egne ting, og sådan skal det jo bare være.
Vi elsker begge to at spille computerspil, forskellen er bare at han sidder på skype, teamspeak og hvad de ellers bruger, sammen med sine venner når han spiller, og jeg sidder stort set altid alene, pånær når de er så søde at tage mig med, men så er jeg stadig "udenfor" for jeg snakker ikke med dem, hvilket også er fint nok, det har jeg ikke et problem med, det er hans venner, og jeg er bare glad for at være med. Men jeg kan jo godt mærke at jeg alligevel bliver lidt ked af det, fordi jeg ville ønske at det var mig der havde sådan nogle venner.

Jeg er bare ikke særlig god til at snakke med mennesker jeg ikke kender, og de få gange hvor jeg har forsøgt over nettet, den ene gang med en min kæreste var begyndt at spille lidt med (det var ham der tilføjede mig, ikke omvendt) ender det med at jeg åbner mig op og bliver såret, fordi personen viser sig at være en nar, og lige på venskabsfronten er jeg bare meget sårbar, fordi jeg netop i forvejen føler mig meget alene smiley

Jeg møder ikke nogen ude i skole eller lign, for jeg har noget angst som gør at jeg faktisk ikke kommer ud (Det er jeg ved at få hjælp til)

Nu er jeg bare der, hvor jeg virkelig gerne ville være en del af et fællesskab, være den der blev kontaktet for at spille eller lign, og ikke den der kom på slæb ved kæresten, fordi han ved jeg er ked af at spille alene. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skulle komme med ind i sådan et fællesskab, for jeg har aldrig været i et, ikke sådan rigtigt i hvert fald, og jeg ved at det tager tid at bygge op, men det føles bare så umuligt.

Endnu et dilemma er at jeg desværre ofte har perioder hvor jeg ikke rigtig har overskud til at arranger at ses, men det er jo så ikke et ligeså stort problem på nettet, jeg er bare dårlig til at finde venner uanset hvor det er henne.

Jeg ved egentligt ikke hvad jeg vil have hjælp til, havde bare brug for at få lidt luft.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye venner, når man ikke er så god til det?
  • #1   4. mar 2016 Jeg vil gerne være din ven smiley
    (Og det er ikke engang en joke!)
    Jeg kender det godt selv med at være angst over at snakke med folk.

• #2   4. mar 2016 Solvej -boede du bare tættere på smiley det håber jeg du ved, men jeg er her for dig og jeg betragter dig som en veninde smiley

Du skal bare tro mere på dig selv...og komme lidt mere ud, og jeg ved det er svært for dig, men du viser gang på gang at du ikke bare lykkes, du brillierer...når du tør bevæge dig ud på usikker grund og overvinder dig selv smiley

• #3   4. mar 2016 smiley Kæmpe kram til dig!
    Jeg har aldrig været den, der har haft en masse veninder - ja, jeg har faktisk aldrig haft rigtige drengevenner, for dengang man begyndte at få drengevenner syntes de ligesom alle jeg var en lort (og størstedelen af pigerne med), så jeg har aldrig "lært" det og er generelt også genert og har svært ved - af mig selv - at danne nye venskaber der bliver dybere end bare et overfladisk bekendtskab.

Jeg har en 3-4 gode veninder fra gymnasiet men ser dem nok kun en gang om måneden pga. sabbat-år, uni osv. Ikke fordi, at jeg er mega socialt akavet og ikke har noget liv, men det er overraskende svært at skabe venskaber når man ikke får et skub - også selvom man er ganske "normal" og ikke har angst eller lignende.
    Nå, det skulle ikke handle om mig, men jeg forstår godt at det er svært, når det ligesom er op til én selv at skabe et venskab. For mig er det lidt en "barriere" man skal bryde, og bare prøve at kaste sig ud i det, selvom det er lettere sagt end gjort. Og jeg vil selvfølgelig gerne mødes, om det så er til en tur i Botanisk Have eller hvad man finder på smiley smiley

• #4   4. mar 2016 Hvor er i altså bare søde smiley Måske vi skulle begynde at skrive lidt mere sammen Anna, for du virker som en rigtig sød pige.

Obsternasig, jeg betragter bestemt også dig som en, på den måde har jeg jo venner, for har både dig, Anya og Funke herinde fra, men det er jo desværre kun Funke jeg ser, men hende har jeg da også set et par gange, så jeg håber lidt det kunne blive til et venskab. Jeg har nok bare lidt svært med at sige at folk er mine venner/veninder, fordi jeg er bange for de ikke ser det på samme måde, og fordi der nok er lidt forskel for mig på nogen jeg kender lidt, og så på de der venner som man virkelig bare kender, giver det mening? smiley

Men Obsternasig du er i hvert fald en kæmpe hjælp for mig når det er svært, det er lidt siden vi skrev sidst, det må jeg se at få gjort noget ved. Jeg droppede jo ud af skolen, og har endelig fået mig taget sammen til virkelig at åbne op overfor min sagsbehandler, så jeg har fået en mentor, og så kæmper hun for at hendes chef bevilliger en psykolog til mig, så nu håber jeg virkelig at jeg kan få noget hjælp, så jeg ikke skal kæmpe alene. Og tak det er dejligt at vide at der er nogen der tror på mig, når jeg ikke altid selv gør, men ja ukendt grund er jeg ikke så glad for smiley

• #5   4. mar 2016 Det ved jeg godt du ikke er smiley men det betyder ikke du er dårlig til det...for det er du bestemt ikke smiley Og jeg har selv haft en lidt off-periode og er stadig halvt i den, men det skal nok gå smiley

Du er stærk...og klog og dejligt du har fået åbnet op for sagsbehandleren det lyder som om du har fået noget ualmindeligt godt ud af det -så det er jeg glad for smiley smiley

• #6   4. mar 2016 Jeg vil rigtig gerne skrive mere samme. Det ville faktisk også passe mig rigtig godt at snakke med en fra Århus, har nemlig kigget på skole derovre til at starte på til næste år ^^

• #7   4. mar 2016 hehe Funke, det må godt handle om dig, så slipper jeg for at være i centrum (Det hader jeg, selvom jeg selv har lavet tråden) smiley

Det er jo også det lidt dumme, for nu har jeg jo mødt dig et par gange, og når vi ses synes jeg du er så nem at snakke med og være sammen med og tiden flyver bare, men det der med at tage sig sammen og komme afsted er lidt svært.
    Nu skal tråden ikke handle om hvor vi er i forhold til et venskab, for vil ikke gøre dig pinligt berørt eller et eller andet, jeg er god til at dumme mig. Men du er da helt sikkert en jeg godt kunne være venner med, og som jeg rigtig gerne vil ses med, men ja det der med så faktisk at få det gjort.
    Og så er jeg bare typen der generelt overtænker alting, så jeg bliver usikker på mig selv, og hvad nu hvis du f.eks. ikke følte på samme måde og jeg så pressede på osv.
    Det er virkelig irriterende smiley

• #8   4. mar 2016 Du er så sød Obsternasig smiley Virkelig, det har betydet og betyder meget for mig at du er der, også selvom det nogle gange kun er i mine tanker smiley
    Jeg håber du snart kommer ind i en lidt bedre periode igen.
    Jeg trænger bare til snart at slappe lidt af, bare et par dage, synes jeg skal noget hele tiden smiley

Anna, ej det lyder da vildt spændende, hvis du kommer herover må du endelig sige til, vil så gerne møde dig og lille manden smiley

• #9   4. mar 2016 Jeg har også lidt svært ved at bedømme hvornår man siger at det er nogen man kender, og hvornår det er en veninde, men forsøren da det er jo bare et ord; jeg ville sagtens kunne sige "ja det er min veninde", også selvom jeg har veninder, jeg kender bedre - men jeg synes ikke man behøves at have berøringsangst over for begrebet "veninde", selvom det lyder så "uh-nu-kender-vi-hinanden-så-godt"-agtigt, men hvis man skal blive rigtig filosofisk så synes jeg det skaber lidt af en relation i stedet for bare at sige "bekendtskab" smiley Så fik vi også lige overanalyseret dét ord smiley

• #10   4. mar 2016 Selvfølgelig smiley altså det er min 1. Prioritets skole så håber smiley skal bare lige kvalificere mig først :b

• #11   4. mar 2016 Jeg kender det godt - altså, at overtænke tingene. Og det er ikke bare lige noget, man siger til sig selv at man skal stoppe med. Men jeg tror bestemt man kan komme langt ved at øve sig, også selvom det tager tid. Men øver man sig langsomt i at koble hjernen fra og springe lidt ud i tingene (det lyder bare så nemt på skrift!), så tror jeg virkelig man kan komme meget længere end man regner med.

• #12   4. mar 2016 jeg kender det alt alt for godt.
    selv lider jeg af personligheds forstyrrelse og enorm angst og har selv været der og er der også til tider endnu.

jeg tænker om du har noget du interessere dig for? cosplay ? rolespil?
    noget der ville kunne få dig ud blandt andre med samme interesse?

jeg ved godt det provokere ens angst at skulle gøre det.. men nogengange må man se løven i øjnene mens den brøler af en smiley

Hvorfor ikke snakke med når du spiller med kærestens venner?
    jeg kender fuldkommen selv det scenarie fra mig selv, det gjorde jeg heller ikke førhen.
    men jeg tænker de tager dig med fordi de gerne vil? ikke ens betydende med de behøver blive dine bedste venner. men de kunne måske være gode spille kammerater smiley ?

det en barriere der er utrolig svær at komme igennem.

hvad kunne ske ved du snakker med?
    jeg tænker de næppe vil bide hovedet af dig smiley

Jeg har selv fundet mange venner igennem furry fandommen.
    mange som mig selv. - skizofreni, borderline, angst, depression, ptsd.
    mange der har noget at slås med, men alligevel tager åbent imod nye "medlemmer".

jeg er igen det sidste års tid, begyndt at føle mig ensom.. præcis meget som du beskriver det.
    for ikke længe siden begyndte jeg dog at tænke.. okay.. måske det mig selv ?
    hvorfor skal det være mine venner der starter en samtale med mig, når jeg selv kan skrive halløjsa og starte en?

jeg ved det er utrolig nemt bare at sidde og skrive til dig.
    for jeg har selv siddet der. og sidder der da også endnu.
    men jeg er påbegyndt angst behandling de sidste par måneder, og det har virkelig fået mig til at tænke over - at måske kunne jeg selv gøre noget?
    måske er jeg ikke på slæb, men at folk virkelig gerne vil spille sammen med mig også?

prøv at slippe de dårlige tanker, og tænk - hvad kunne der måske istedet ske? smiley

• #13   4. mar 2016 Hey og jeg er mega klar på et Århus træf da! smiley

• #15   4. mar 2016 Funke Præcis, og det er en af grundene til jeg så godt kan lide dig, du tænker lidt som mig, og selvom jeg siger nogle tossede ting, så kan du alligevel sagtens snakke med. Der er med 110% garanti ting jeg har sagt de gange vi har været sammen, som kun gav mening for dig, som min anden veninde på intet tidspunkt havde kunnet få en samtale ud af. F.eks. da vi snakkede om hundenes negle sidst (hvilket jeg ikke kan huske hvorfor vi kom ind på) smiley

Jeg har heller intet problem i når nogen kalder mig deres veninde/ven, det gør mig faktisk kun glad, men jeg har svært ved det, fordi jeg er bange for at de ikke mener det samme. F.eks. med dig, du er sådan et godt eksempel, fordi jeg ikke tror du tager det så tungt, men jeg overvejede at nævne dig i start indlægget, fordi jeg jo netop har set dig osv. Men jeg undlod det, fordi jeg ikke ville have hvis du læste det, at du følte dig presset til at være det, hvis du ikke følte det, og jeg ville heller ikke over analysere at vi har set hinanden et par gange, men samtidig havde jeg det også svært med ikke at nævne dig, fordi du heller ikke skulle tro at jeg ikke så dig sådan.. argh sådan noget er altså svært smiley

Og det var et kæææææmpe skridt for mig at tage ind og mødt dig første gang, jeg var lige ved ikke at komme afsted, for tænk nu hvis du ikke kunne lide mig, haha..

• #16   4. mar 2016 Jeg skal nok lige svare alle, men vil gerne svare ordentligt, så det tager lidt tid smiley

Anna det lyder virkelig fedt, krydser fingre smiley

• #17   4. mar 2016 Og det var super godt og super fedt, at du tog det skridt! smiley Jeg tror virkelig at jo flere positive oplevelser man får med det, jo mere mod og selvtillid får man til at gøre det. Ikke fordi, at jeg selv er et godt eksempel - jeg har ret svært ved at træde ud af min comfort zone. Men jo flere oplevelser man får med det (fx. at møde nye venner) jo mindre skræmmer det én.
    De første jeg tror to måneder jeg var på min arbejdsplads sad jeg ikke engang inde på lærerværelset! Nu kan jeg sidde derinde og spontant begynde en samtale med en af de andre. Simpelthen fordi jeg har vænnet mig til det. Og jeg er en virkelig, virkelig "firm believer" i at jo mere man vænner sig til ting, og altså springer ud i det, jo mindre skræmmende bliver det smiley

• #19   4. mar 2016 Tak Malene, det var en længere smøre at svare på (ikke noget negativt ment)
    Jeg er virkelig ked af at du har det sådan, det er ikke sjovt, håber du snart får det bedre og får noget ud af din hjælp smiley

Jeg har så meget angst (det er ikke så jeg får de vilde angst anfald, det er mere grundlæggende hvis det er forståeligt? det er lidt som om der er en mur, og jeg lader så bare være med at prøve at komme igennem den)
    Så jeg kommer faktisk slet ikke ud af min dør, hvis min kæreste ikke er med. Jeg arbejder på det, f.eks. ved at gå alene med hundene. Jeg har endelig fået lidt hjælp, begynder med min mentor på onsdag, så jeg håber det begynder at gå den rette vej, men det betyder jo desværre så også at der nok er et stykke vej til at kunne være med i noget hvor der er andre med samme interesse. smiley

Det er en lidt længere forklaring, hvorfor jeg ikke snakker med kærestens venner når vi spiller, men den korte er at det er en aftale vi har, det er hans venner og jeg er med fordi min kæreste siger det. De er rigtig søde og nogle fantastiske venner (jep jeg er lidt misundelig over at det ikke er mine, men sådan er det jo) men det er HANS venner. De ville bestemt ikke bide hovedet af mig, selvom de kan være hårde ved hinanden i sjov, men ja.. Jeg respektere at jeg ikke er en del af det og nyder så bare at få lov at sidde og hygge mig når de spiller.
    Jeg er venner med et par af dem i nogle spil, når de anmoder mig, men vi spiller aldrig alene og vi skriver ikke sammen, så hvorfor vi er venner ved jeg egentligt ikke, de er vel bare flinke smiley
    Det havde måske været anderledes hvis jeg faktisk var god til computerspil, det er jeg ikke, så jeg er lidt med når de bare sidder og fjoller rundt.

• #21   4. mar 2016 EDB-blond, vil lige kigge på dit link.
    Har tænkt på noget træning, hvis jeg kan overskue det, selvom hundene er så utrænede som de kan være, men så kunne de måske lærer noget, jeg elskede at gå til hvalpe træning, men der var for langt smiley Hvor lægger det derude og ved du hvad træningspladsen hedder? smiley

• #22   4. mar 2016
    jeg tror som Fünke skriver. at man skal øve sig.
    det tager tid, og man skal tage nogen små skridt smiley
    men på et tidspunkt er man kommet det styk længere end man var før smiley

når man gør de samme ting flere gange, som kan være angst provokerende, så vil angsten somregelt til sidst også falde mere og mere.
    men man er nød til at udsætte sig selv for den angst for den kan forsvinde med tiden.

• #23   4. mar 2016 Jeg kan ikke følge med!!!! smiley

Indica, jeg har lidt rigeligt lige i denne måned, men jeg vil gerne prøve at se om vi kan stable noget på benene når jeg lige er flyttet og fået ro på, så engang i April smiley

Funke det har du bestemt ret i, også derfor jeg bare skal smides ud i det.
    Min mentor skulle aftale med mig hvordan vi startede op her den anden dag, og jeg sad sådan lidt øhm ja det ved jeg ikke. Så han sagde, okay fint du tager bussen ind til byen så mødes vi derinde, og jeg sad bare sådan lidt, Åh nej det mener han ikke, jeg klare det aldrig, havde kun mødt ham der de 10 minutter og så skulle jeg bare tage bussen ind til ham, niksen biksen.. Og så bestemte jeg mig for, at selvfølgelig skulle jeg det, for det var jo ikke nogen udfordring at han kom hjem til mig vel.. Så det skal jeg, han henter mig dog ved bussen smiley

• #25   4. mar 2016 Rotterne tak, jeg arbejder på det, men ja problemet er nok at jeg netop er så langt fra at kunne gå ud af døren, bare for at gå ud af døren, at det gør det meget svært smiley
    Jeg hilser tit på folk, fordi de stopper mig når jeg går med hundene, det har jeg ingen problemer med. Det er det der når vi kommer til at jeg faktisk skal have et forhold til dem. Jeg snakker jo også med folk herinde f.eks. men selvom vi deler samme interesse, så bliver det ved det. Der er et par stykker jeg skriver med, men de er ikke nære veninder, ikke på den måde i hvert fald, men jeg vil selvfølgelig heller ikke være foruden dem smiley Det er kun Funke jeg har mødt i virkeligheden så hun er lidt udenfor nummer.

Jeg tager heller ikke den første den bedste, eller måske lidt, men jeg møder jo ikke rigtig nogen, så det er lidt svært smiley
    men ja det bliver nok bare lidt nemmere når jeg når dertil hvor jeg faktisk kan komme ud i blandt folk.

• #26   4. mar 2016 det med at ikke komme ud af døren. kender jeg alt for godt jeg har heller ikke kunne gå uden for en dør uden kæresten eller min mor.
    det er det min behandling skal hjælpe mig med.
    så jeg tænker det helt sikkert nok skal gå frem af for dig når du får en mentor til hjælp smiley

• #27   4. mar 2016 Det håber jeg i hvert fald at det gør Malene smiley

Min kæreste siger altid at jeg bare skal skrive til folk, når jeg spiller med nogen eller finde dem rundt om på nettet, men det er jeg bare ikke god til. Det er min kæreste, han har sine faste venner selvfølgelig, nogle af dem har han kendt i 10 år +/-, men han skriver også bare til folk. F.eks. hvis han sidder og ser på en stream, så skriver han til streameren og spørger om han må være med, han er fuldstændig kold smiley
    Jeg ville dø hvis jeg skulle gøre det..

• #29   4. mar 2016 Rotterne, det kan han og det gør han, men problemet lægger lidt i, at når han er der, er der ikke noget. Problemet starter først sådan for alvor når jeg står alene. han kan jo heller ikke rigtig give mig venner, selvom han gerne ville (så længe det ikke er hans venner)
    Jeg har ellers drillet ham med at vi måtte dele dem op, han måtte endda godt få de fleste, jeg skulle bare have 2, så måtte han selv vælge hvem, men det ville han ikke af en eller anden grund smiley mente det selvfølgelig ikke alvorligt smiley

• #30   4. mar 2016 husk også ikke at tage for store skridt smiley
    det godt hvis du har en mentor til hjælp, men du skal heller ikke føle at din mentor presser dig til noget du ikke er parat til.
    hellere små skridt, end et for stort som ender med en dårlig oplevelse.

og stærkt hvis du kan tage bussen ! det havde for mig været total no go! smiley

• #31   4. mar 2016 Det må jeg lige undersøge EDB-Blond smiley Nu er der jo ikke så længe til.
    Jeg holder mig helst lidt på afstand af andre hundeluftere, hvis jeg ikke kender dem, for Rosa er en ret forsigtig en og Lucky kan godt finde på at ville forsvare hende, så det er mest hvis vi aftaler at mødes, men det var da en mulighed.

Men jeg møder jo også hundemennesker herinde, men man kan jo godt møde flere, synes bare tit at det er lidt svært, fordi man så finder ud af at det sådan ca. er den eneste fælles interesse, og selvom jeg da gerne høre om fido, så er det begrænset hvor længe man kan blive ved med at snakke om hunde, når man som mig egentligt ikke går så meget op i træning osv.

men jeg er ikke sart, så det kunne jo være jeg var heldig at møde nogen smiley
    Selvom det er meget få chihuahua folk jeg har mødt, som jeg faktisk havde noget tilfælles med, udover valget af race smiley

• #32   4. mar 2016 "F.eks. hvis han sidder og ser på en stream, så skriver han til streameren og spørger om han må være med, han er fuldstændig kold
    Jeg ville dø hvis jeg skulle gøre det.. "

Hvorfor ville du det? smiley

• #33   4. mar 2016 Malene, kan jo altid be min kæreste om at skubbe mig derud smiley
    Men har aftalt med mentor, at vi skriver sammen dagen før, og at vi altid justere, hvis det er for meget, så finder vi på noget andet.

• #34   4. mar 2016 Obsternasig, det ved jeg ikke, fordi det er pinligt.. Lige med streamers ville de oftest også sige nej, det er ikke normalt at de bare spiller med tilfældige mennesker, det sker dog engang imellem og min kæreste spiller så godt at han godt kan få lov. Det ville heller ikke blive en ven, de spiller jo for at spille, ikke for at skabe venner. Nogle af dem lever af det, og så er der ikke så mange danske, og engelsk er ikke lige min stærke side.

Men ja jeg er en bangebuks smiley

• #35   4. mar 2016 Men Solvej...kan man ikke godt tillade sig at tænke, at hvis de så siger 1) nej, så er det normalt og har intet personligt med dig at gøre. 2) hvis de siger ja...så må man gå ud fra de er klar over risikoen for at spille med en der måske ikke er så god? smiley

Og ingen kræver at folk er perfekte på et sprog der ikke er deres modersmål...og selv der så er der jo folk der har svært ved det, og ingen tænker dårligere om dem af den grund.

Jeg siger ikke du får noget ud af at spørge folk, og det kan da ske en eller anden har en dårlig dag og minus tolerance. -Men det er jo ikke ting der har noget med dig at gøre som sådan.... smiley

• #36   4. mar 2016 hvis du har lyst vil jeg meget gerne skrive eller Skype med dig jeg ved godt jeg kun er 16, men jeg kender den følelse af ensomhed. jeg har ikke behovet for at gå ud med nogen på min alder og have det sjovt, jeg kan ikke se det sjove i det. jeg har kun en sådan rigtig veninde og hun er 13 (eller er det 14?) det passer mig godt at hun er det yngre for så er hun endnu ikke teenage dum (hvis du forstår) Jeg går ikke i skole så der kan jeg ikke møde nogen, skole virker ikke for mig, jeg kan ikke huske hvor mange gange jeg har forsøgt... og ellers er alle dem jeg kender voksne som jeg kender via hundetræning smiley jeg har også været igennem en hel del (nok mest en kamp mellem mig og så at kunne rumme skole og venner og lærere smiley al den slags) og så har jeg rygsmerter som jeg ikke bør forvente nogen sinde forsvinder... jeg har døjet med angst som en del af alt det der gik galt med skolen...

Jeg skriver ikke dette for at du skal have ondt af mig på nogen måde men mere for at du ikke skal tro jeg bare er en 16 årig som bare vil skrive smiley

• #37   4. mar 2016 Obsternasig, i spil jo der kunne man godt skrive til folk. Streamers er en lidt anden snak, for de er der ikke for at spille med folk, men for at tjene penge f.eks. altså ikke noget hygge venskabs noget.
    Og jeg ville ikke få noget ud af at spille med folk jeg ikke kan kommunikere med, det gør jeg jo i forvejen smiley
    Det er ikke folk at spille med jeg mangler (de kommer jo automatisk når man går ind i spillet) det er folk som jeg kan snakke med og hygge mig med i spillene jeg mangler, og der kræver det lidt at vi er der for det samme smiley

• #38   4. mar 2016 Thagii, det er jeg virkelig ked af at høre. jeg fik selv min depression da jeg var 15 år, så kan sagtens følge dig.

Det havde nu ikke gjort mig noget at du "bare" var en 16 årig der ville skrive smiley
    Men du skal nu være velkommen til at skrive uanset hvad du er smiley

• #39   4. mar 2016 Det er næsten skræmmende hvor meget af det du skriver, som jeg kan nikke genkendende til i øjeblikket. Jeg er dog så 'heldig' at min angst næsten kun er i forbindelse med min uddannelse. Jeg har ikke problemer med at gå ud alene, gøre ting selv eller at tage på arbejde, men når jeg tænker på at skulle afsted til mit universitet, og snakke med dem på min linje, så kommer der bare en usynlig mur op foran min dør, som gør at jeg ikke kan forlade lejligheden. Jeg er dog i behandling for det, så jeg er optimistisk ^^

Jeg håber at mentoren bliver en kæmpe hjælp for dig! Jeg har været glad for bare at få lidt hjælp, nu skal jeg bare blive bedre til eksponeringen.. (Det er lettere sagt end gjort)

Jeg er dog lidt nysgerrig for hvilke spil du spiller? ^^ Jeg spiller også selv lidt, men har også kun min kæreste, mine brødre og deres venner at chatte og spille med.

• #40   4. mar 2016 Pia det er jeg ked af at høre, håber det snart bliver bedre smiley
    Og mange tak, det håber jeg også han kommer til.

Jeg spiller lidt forskelligt, men lige pt. er det mest Rocket league og Counter Strike. smiley

• #41   4. mar 2016 Har desværre ikke nogle gyldne råd, for jeg har samme problem. Jeg har pga. min sygdom isoleret mig i mange år, hvilket jo så har betydet at vennerne er faldet fra. Samtidig er vi ligesom rykket i hver sin retning, de fleste har fået børn, og når de så er børnefri vil de i byen osv, og ja jeg går bare ikke i byen mere.

Så jeg sidder også bare mest herhjemme. Nu er jeg så kommet med i afdelingsbestyrelsen her hvor vi bor, så nu kommer jeg da i hvert fald ud en aften om måneden smiley

• #42   5. mar 2016 Wow en hel aften? smiley viiildt!
    Men ja kender det godt, jeg er bare crazy hundedame smiley
    Jeg har aldrig været fuld, har aldrig gået i byen, jeg var den kedeligste teenager der findes, og jeg er kun 21 år, og jeg orker det ikke! Når vi en sjælden gang imellem skal igennem byen med bus om aftenen i weekenden, sidder jeg og ryster på hovedet af de dersens unge tåbelige mennesker smiley

Men jeg kender jo godt lidt til din historie Rikke, ikke meget men du har da fortalt lidt når vi har mødtes, og du er rigtig sød, jeg hyggede mig i hvert fald de gange vi var til udstilling smiley

• #43   5. mar 2016 det skal du nu ikke være, jeg har efterhånden fået den mening at hvis ikke man har prøvet at være nede så tvivler jeg på at man kan føle den utrolige glæde jeg kan få over træningen og stævner og bare at være sammen med mine hunde jeg tror ikke man helt kan sætte pris på samme måde over de små glæder i hverdagen heller, eller det bilder jeg mig da ind smiley nu vil jeg gå i seng, tidligt op 3 dage i træk er ikke noget jeg er vant til smiley

nå så det er bare mig der synes at dem på min alder er irriterende smiley

• #44   5. mar 2016 My only: Ja hele ca. 2 timer om måneden, haha. Jaja jeg lever det vilde liv kan du nok høre smiley

For at det ikke skal være løgn, så var vi faktisk ud og dele sedler ud i lørdags, og derefter hjemme ved formanden og sludre, så der var ejg væk hjemmefra i 3-4 timer. Og i morgen skal vi til info møde om elbiler, så der er jeg også væk i 2½-3 timer. Jeg er total vild og crazy smiley

Jeg gik rigtig meget i byen engang, men det var fra jeg var 16-21, så var det at min sygdom sådan for alvor brød ud, og så kunne jeg ikke magte det mere. Samtidig syntes jeg også bare jeg har fået nok af den slags, og jeg drikker jo stort set heller aldrig, gør jeg det er det en enkelt bailey eller sådan noget, og det sker vel en gang hvert andet år smiley

Jeg hyggede mig bestemt også i jeres selskab, det er jo altid rart at være afsted med nogen som man "kender" , fremfor at vade rundt alene.

• #45   5. mar 2016 Thagii, jeg ville ønske jeg kunne sige det er sådan, men jeg ved det ikke, for jeg har aldrig prøvet ikke at have det sådan, så ved ikke hvordan "normale" mennesker har det smiley Men man får da helt sikkert lært ting som man ellers ikke havde. F.eks. får man nok en anden forståelse for andre mennesker, og kan bedre sætte sig ind i hvordan andre har det.

jeg har tit tænkt på at uddanne mig til noget hvor jeg kan hjælpe folk som dig og mig, hvis jeg fik det så godt at jeg kunne klare det på et tidspunkt, netop fordi jeg kan sætte mig ind i det, på en måde som dem der ikke har prøvet ikke kan. smiley

Thagii, da jeg var på din alder, var jeg nøjagtig ligesom dig, jeg orkede ikke det der teenager fnidder og det gør jeg stadig ikke, men det er nok lidt anderledes når man er ældre, jeg ved det ikke, jeg er bare ikke sådan at jeg lukker mig for folk pga. alder smiley Da jeg var 15 fandt jeg min kæreste som dengang var omkring 20 år gammel, og vi har i de 5 år vi har været sammen været på bølgelængde, så alder betyder ikke det store for mig.

• #46   5. mar 2016 Jeg har én veninde hvor jeg 100% er tryk ved at gå i byen med hende.
    Ellers er min optimale "druk" aften bare at sidde hjemme hos en og drikke xD
    Så eventyrlig er jeg :b

• #47   5. mar 2016 Tak, det skal det nok, jeg skal bare samle overskud til at sparke mig selv ud af døren xD

Det kunne da være sjovt at prøve at spille sammen hvis det er? Det er ikke mange spil jeg er god til, men jeg synes nu stadig at det er sjovt og hyggeligt at spille xD

Btw. Ved godt at mange jævnaldrende måske er uenige, men jeg synes ikke at der er noget galt med at være 21 og ikke gide gå i byen. Jeg er 22, og jeg har da været i byen og drukket osv, men det er bare aldrig noget der har sagt mig noget. Jeg synes lidt at det er spild af penge, og jeg kunne personligt godt finde hyggeligere ting at lave med mine venner xD og dem der stadig gå i byen på vores alder, bliver typisk også snart træt af det, det kan jeg i hvert fald se på mange af dem jeg kender, så du er bare foran smiley

• #48   5. mar 2016 WOW ja kan godt høre det er helt vildt jo, du skal jo snart spændes fast derhjemme, det går jo ikke! smiley
    jeg har også rendt rundt i denne uge, først hjem fra min mor i mandags, hvor jeg havde været siden torsdag, så til møde tirsdag og lægen i går smiley men det er altså også lige rigeligt for mig, kan godt mærke jeg er ved at være godt træt.

Og helt bestemt, det var så hyggeligt, også fordi dig og miv kendte hinanden på forhånd, så der var aldrig akavet stilhed i bilen smiley
    Og heldigt for mig at vi kunne komme med, for havde altså ikke taget turen med bus og tog. Hehe..

• #49   5. mar 2016 Pia hvad spiller du? smiley Jeg er elendig til spil, så er det sagt, jeg mener virkelig elendig, men jeg elsker at spille og jeg går ikke op i om mit hold er godt eller om vi vinder (udover at jeg selvfølgelig som alle andre godt kan lide at vinde) men sidder ikke og flipper over at tabe, eller snakker grimt til hverken med eller modspillere smiley

Anna, du må gerne komme hjem til mig at drikke, jeg drikker bare ikke alkohol, så det er måske ikke så hyggeligt, haha smiley Men så ved du at du må smiley

• #50   5. mar 2016 Haha :b det kunne være jeg skulle gøre det en dag. Jeg er så hyggelig når jeg har fået alkohol indenbords. Og meget mere udadvendt :b

• #51   5. mar 2016 Haha Anna, du skal være velkommen smiley
    Du er nu også velkommen alligevel smiley

• #52   5. mar 2016 Det gør jeg heller ikke, for så tror jeg hurtigt at jeg var stoppet med at spille, af ren frustration xD lige i øjeblikket spiller jeg mest World Of Warships(det er sjovere end det lyder...), men spiller også Counter Strike og Diablo i perioder. Jeg er faktisk ikke så kræsen i forhold til spil.

• #53   5. mar 2016 Pia det er jeg heller ikke, det er kun min pengepung.
    Counter strike er nok det jeg er dårligst til, hvis man kan sige det sådan, men det er også et spil jeg hygger mig meget med, men spiller ikke comp, for jeg gider ikke høre på hvor dårlig jeg er smiley

• #54   5. mar 2016 Nå men altså er det fest så er jeg da også klar, det er da ikke det der skal holde mig tilbage smiley

• #55   5. mar 2016 Ih tak ^^ det også længe siden jeg har været i Århus smiley

• #56   5. mar 2016 My only : Haha, ja for pokker jeg siger jo at det er det vilde liv smiley

Miv er simpelthen så sød, hun har jo også kørt os afsted til dyrlæge hver gang, her med Ozzys hale. Virkelig guld værd . Hehe, nej akavet stilhed var der ikke, havde jo mødt Mie til bla. en lille festival hvor min mands band spillede osv.

Og nej jeg havde dælme heller ikke taget den tur i bus eller tog. Kunne du ikke lige se os to sidde der og panikke sammen, ahahahahahahaha

• #57   5. mar 2016 Haha Funke, du er også velkommen smiley
    Det skal da nok blive hyggeligt i vores lille lejlighed, kunne være kæresten skulle tage hjem til hans mor den dag, for det er som om jeg får inviteret flere og flere smiley

• #58   5. mar 2016 Hun er rigtig sød smiley

Haha jo kunne godt se det for mig, og vi ville fare så meget vild, for vi ville panikke så meget at vi ikke anede hvor vi var smiley

• #59   5. mar 2016 Jeg synes det lyder som en god plan! smiley
    Jeg er mega frisk på det hvertfald :b

• #60   5. mar 2016 Haha, åh vi kunne være yndige smiley Nå jeg må hellere komme i seng, skal være over i fælleshuset om 9 timer. Hvem fanden lægger et møde kl. 10 en lørdag, ja jeg forstår det simpelthen ikke. Og så skal os fra bestyrelsen være der før, så vi kan lukke direktøren og de der elbils mænd ind. Skal vist have en middagslur i morgen smiley

Sov godt allesammen når I kommer dertil smiley

• #61   5. mar 2016 I kommer bare, når jeg lige er flyttet altså smiley

• #62   5. mar 2016 De er umenneskelige Rikke smiley God fornøjelse i morgen og sov godt smiley

• #63   5. mar 2016 Du siger bare til! smiley jeg er der!

• #64   5. mar 2016 Fedt! smiley
    Vi finder ud af noget Anna smiley

• #65   5. mar 2016 Pyha, jeg synes godt nok at det her er en hård tråd at læse smiley Det gør mig trist at læse, at så mange mennesker sidder "derude" og slås med så meget angst og ensomhed.
    Men samtidig gør det mig også glad og stolt, at I tør at fortælle åbent om jeres problemer. Respekt for det smiley Specielt stor respekt til dig, Solvej, for at tage "hul på bylden" smiley

Jeg er så heldig/velsignet at være i besiddelse af en mega solid psyke. Kender personligt ikke til hverken angst, eller ensomhed (medmindre jeg altså har god grund til at være bange smiley ). Så jeg forstår ikke helt hvordan det må føles. Dog har jeg en veninde, som døjer med en smule angst, i mild grad. Så hun har da givet mig et lille indblik i hvad det vil sige, at døje med angst, i visse situationer.

Så jeg ved ikke om jeg er den rette, til at give gode råd ? Men jeg gør gerne et forsøg smiley Jeg ser i denne tråd, en masse skønne tøser, som på trods af angst, rent faktisk er gode til at være åbne omkring det. I er gode på skrift, og gode til at dele erfaringer/ give opmuntring/støtte til hinanden. Så hvorfor ikke bruge den evne, til at møde nye mennesker online ? Der findes jo uendeligt mange muligheder på nettet, hvor man kan møde nye mennesker, med fælles interesser. Udnyt de muligheder som nettet giver. Der findes garanteret også støttegrupper for mennesker med angst. Eller andre muligheder. Udnyt at I er flere hundeejere med samme problem, måske det kan hjælpe jer, ude på nettet, hvis I samtidig melder jer ind i nye foreninger/grupper.

Det faktum, at I er her. Viser jo at I er nogle seje tøser, der kæmper for at få det bedre, og som har modet, til at åbne munden, overfor fremmede mennesker smiley I mangler "bare" at anderkende hvor seje I faktisk er smiley I kan jo sagtens møde nye mennesker online, og så er der altså ikke så voldsomt langt, til også at mødes IRL smiley

Jeg hepper på jer alle. Stort knus til alle seje tøser, der tør at fortælle åbent om livet, når det er svært !!!

• #66   5. mar 2016 Det var en dejlig besked Ann-marie, tak for det smiley
    Det er svært at skulle åbne op på den måde, hvilket også gjorde at jeg ikke helt vidste om jeg skulle lave tråden. Ikke fordi jeg ikke gerne åbner op og fortæller om det, står ved hvordan jeg har det, men fordi jeg ikke magtede hvis folk ikke var forstående overfor det, og misforstod mig osv.
    Men hvis der er bare en, uanset om personen er aktiv i tråden eller bare sidder og læser med, som måske selv sidder og har det sådan og kæmper med det alene, som kan få lidt ud af det til at åbne lidt op eller bare finde ud af at personen ikke er alene, så er det det værd. smiley

Men jeg havde virkelig ikke troet at der sad så mange herinde, som faktisk har det lidt som mig, det har også overrasket mig meget.

Det med at finde folk på internettet er en rigtig god ide (sådan fandt jeg faktisk min kæreste smiley ) men det kan også være svært, i hvert fald for mig, jeg synes det går fint at skrive lidt frem og tilbage, men enten finder jeg hurtigt ud af at personen slet ikke passer til hvordan jeg er, eller også køre det bare lidt dødt, man mister ting at snakke om osv. Det er svært at skabe et venskab på den måde. Ja man kan selvfølgelig mødes, hvis det er muligt for en, men man vil alligevel gerne kende personen lidt inden, så man har en ide om, om man overhovedet passer sammen, og når man mødes på nettet, kan det jo være i hele landet, eller hele verden afhængig af hvor man er.

Jeg synes personligt at det er grænseoverskridende at skrive til folk, med den grund at jeg ønsker at få en ven. Jeg ved godt det er mærkeligt og det er det der stopper mig fra at få venner, fordi man selv skal ud og finde dem, de falder ikke bare ned fra himlen en dag, men det er nok fordi det lægger så dybt i mig, at jeg bare er en outsider, at jeg ikke rigtig tør at ændre det. Men det er jo så en endnu bedre grund til at gøre det smiley

Og så vil jeg da lige i samme åndedrag sige at alle der læser med i denne tråd eller deltager i denne tråd, skal være mere end velkommen til at skrive privat til mig, om det er fordi de gerne vil være venner, spille, eller bare have en fremmed de kan læsse af på når tingene er svære, er min PB altid åben. Jeg har perioder hvor jeg selv har meget og derfor ikke har et kæmpe overskud til at svare og være der for andre, men jeg vil forsøge hvis nogen skriver. smiley
    Det er ikke det denne tråd handler om, men så er det sagt, og man behøver ikke skrive her og spørge om det er i orden først, for jeg skal nok svare.

• #67   5. mar 2016 Måske det kan hjælpe jer allesammen, at I netop finder ud af, at andre har det på samme måde ? Det er altid rart at finde folk, som man har noget til fælles med. Tror netop at I kan give hinanden en suveræn støtte og forståelse, fordi I kender til det her med at være angst og ensom.

Mht. det her med at møde nye mennesker, så kræver det lidt tålmodighed. Men tror også at man skal acceptere, at bare fordi man har én fælles interesse, så er det ikke ensbetydende med at man bliver venner for livet. Der skal også være noget kemi, gensidig sympati osv. til stede. Tror at det vil hjælpe meget, hvis man lærer at tage den med ro, og lader tingene ske naturligt. Tag tid til at føle hinanden an, inden man tænker: "Best friends forever" smiley Accepter at flygtige bekendtskaber er en del af livet.
    Jeg møder en masse mennesker qua mit arbejde. Og har mødt mange, som jeg havde ting/interesser tilfælles med, men de fleste er forblevet overfladiske bekendtskaber. Netop fordi den der sidste uforklarlige kemi mangler.

Mht. at være en outsider, så drop den tanke smiley I bund og grund er vi alle nogle særlinge, med småskøre personligheder. Jeg indrømmer gerne at jeg er sær, forskellen på os, er bare at jeg er stolt af at være sær smiley Jeg har altid gået mine egne veje, og gjort hvad jeg har lyst til. Og selvom jeg er sær/anderledes, har jeg aldrig haft problemer med at finde venner/møde nye mennesker. Måske det netop skyldes at jeg har accepteret/er stolt over at være lidt anderledes, og derfor hviler i mig selv ? Selvtillid tiltrækker mennesker, uanset om man så er enige eller ej.
    Håber at det giver mening ?

• #68   5. mar 2016 Det har du bestemt ret i. Men det er også derfor det er så svært, netop fordi man ikke bare finder en man har den kemi med. Det er jo netop det, i hvert fald for mig, som jeg mangler. Jeg mangler ikke flere bekendtskaber, dem kan jeg sagtens finde smiley

I forhold til det med at være outsider er det både godt og skidt for mig. Det er godt i den forstand at jeg altid har været mig selv og aldrig givet efter og været en anden for at passe ind. jeg kommer fra en lille by, hvor man hurtigt blev stemplet hvis man skilte sig ud. I mine teenager år, eller fra jeg var omkring 12-13 år, gjorde jeg faktisk mere ud af netop at skille mig ud, fordi jeg ikke ville bukke under og være som de andre. Fik nogle knubs, nok også mere end hvad jeg havde fået hvis jeg bare holdte lav profil, men jeg fortryder det ikke. Så på den måde hviler jeg jo i mig selv. jeg har ingen problemer med mig selv som person, selvom det måske nogle gange kan lyde sådan. Jeg har nogle problemer med nogle gange at finde mig selv, men sådan tror jeg alle har det. Fordi jeg netop både er den der der vil være anderledes, som vil bryde ud, og samtidig er meget stille og egentligt gerne bare vil have det trygt og godt.
    Det gør det nogle gange meget svært, fordi jeg skal finde en balance, og min angst har skubbet balancen så langt til trygt og godt, at jeg på et eller andet tidspunkt gik lidt i stå og nok accepterede at jeg bare ikke kunne. Nu fik min rebel eller hvad man skal kalde det så overtaget og sagt at nu VIL JEG bryde ud af det her, for det er sgu ikke et liv at leve, men jeg bliver stadig revet tilbage af mig selv, for uh nej nu er det farligt!

Men jo jeg er da helt sikkert også bange for ikke at være god nok, at folk ikke kan lide mig for mig osv. Jeg er usikker, ikke i forhold til om jeg kan lide hvem jeg er, men i forhold til om andre kan. Jeg kommer ikke til at ændre mig for andre, men jeg er da bange for at være så ensom som jeg er, og at jeg aldrig finder nogen.

Jeg var så heldig da jeg fandt min kæreste, for han er virkelig fantastisk, men jeg kan jo desværre ikke klone ham, det kunne ellers være rart.

Noget af mit problem, lægger også i at jeg ikke har energi og overskud til at skabe de bånd det kræver for at have et så tæt og godt venskab. Jeg kan godt få bekendtskaber, og synes at folk er søde. F.eks. synes jeg at jeg har en rigtig god kemi med Funke, og ud fra hvad hun har skrevet, tror jeg da det er gengældt, og jeg vil da helt sikkert kæmpe for at holde det vedlige, men jeg ved fra tidligere at jeg simpelthen "glemmer" det fordi jeg ikke har overskuddet i perioder, og så glider man fra hinanden, eller man mister kontakten.

Noget andet som jeg også gerne vil nævne, ikke så meget til dig Ann-Marie, men til de der måske sidder og læser med, er at det med at man kan finde støtte og gode ting i hinanden, fordi man begge har noget at kæmpe med, kan være rigtig godt, men samtidig skal man også bare huske på at hvis man ikke har så stort et overskud osv. kan det være endnu sværrer med en der heller ikke har det, fordi man netop skal bruge energi på at være der for hinanden. Der er selvfølgelig en større forståelse ofte, men det kan også være ekstra svært i den forstand at begge har svært ved at finde overskud og at kunne være der for hinanden (det afhænger selvfølgelig af hvor slemt man har det)
    Men hvis der sidder nogen og læser med, vil jeg bare sige at det er helt normalt og okay. Det er forskelligt om man har lettest ved at det er en der har det lidt som en selv eller en der ikke har, og det er okay ikke at have overskud til at være der for den person.

Jeg plejer at gøre det når jeg skriver med nogen, at jeg fortæller at jeg har perioder hvor overskuddet bare ikke er der, og det ikke er fordi jeg ikke gider dem eller at jeg ikke gider svare osv. men simpelthen at jeg glemmer det eller bare har så meget selv, og at de gerne må smide en besked og skrive: halloooo?? smiley ...
    Så ved de det på forhånd.. Så det kunne man måske hvis det er svært.

Nu vil jeg gå i seng, så til natteravnene, i må sove rigtig godt smiley

• #69   5. mar 2016 Solvej: Kan sagtens følge dig i at det også kan være et problem, hvis nærmeste veninde også døjer med angst. Da det jo netop er i de dårlige tider, at man har mest brug før støtte og hjælp. Men uanset om man har en diagnose eller ej, så har vi alle perioder med manglende tid/lyst/overskud. Og så længe at man er åben omkring det, så behøver det ikke at være et problem.
    Jeg går nærmest i vinterhi på den her årstid, gider bare ikke at tage nogen steder. Det ved mine veninder, og de accepterer det, til en vis grænse smiley Får dog af og til strenge ordrer om at dukke op til en kop mokka og lidt hygge smiley

Nå, jeg vil også smutte i seng nu. Sweet dreams til alle smiley

• #71   5. mar 2016 Hej.

Man møder mange venner ved at være heldig og rende ind i dem.
    Hjælp heldet på vej og vælg at placer dig, hvor du kan møde nye mennesker.
    Et lille fif: Yngre med autisme lærer en liste med gode introduktion spørgsmål, som er beregnet til at starte smalltalk. "Hej, hvad hedder du?" "hvad laver du til hverdag "" hvad er dit yndlings fag " osv. Simpelt, men det virker!

Tænk på følelser som den ene ende af skalaen, i den anden ende er fornuft. Kig på hvad der kan læres om kommunikation.
    1) Du holder fat i den rationelle side af dig, dvs slipper ikke angsten fri. 2) Det er altid smart at gøre det som virker.
    Jeg har selv afprøvet at anvende kommunikation teori bevidst på byture, og det virker.

• #72   5. mar 2016 Ann-Marie, det har du selvfølgelig helt ret i, tænker bare at hvis personen har noget i slemmere grad, vil det være oftere at personen har det sådan. Men samtidig er man jo selvfølgelig i samme båd, men det kræver da noget af en at skulle døje med sit eget og samtidig være der for den anden.
    Men det har nok også lidt at gøre med kemien, hvis man bare finder kemien sammen, er det nok også lettere at være der for hinanden.

C F, nej jeg træner pt ikke med hundene, men det er noget jeg undersøger der hvor vi flytter hen sidst på måneden, jeg er dog bange for at jeg ikke er der endnu hvor jeg kan trodse min angst så meget at jeg ville kunne klare det. Jeg håber meget at få bevilliget en psykolog udover min mentor, og så skal jeg jo også forberede mig på at det bliver et mere intensivt forløb, og det er derfor ikke sikkert at jeg kommer til at have overskud til det. Men det er klart noget jeg gerne vil når det er muligt for mig. Jeg gik til hvalpe træning med Rosa, og det var rigtig hyggeligt (når jeg var enig med træneren) smiley

Helene det lyder meget fornuftig, men det er slet ikke et sted jeg er i forhold til min angst, at jeg kan det.
    Jeg går vitterligt ikke ud af døren uden min kæreste, og jeg ber ham tit om at snakke for mig, hvis jeg skal et eller andet, fordi jeg simpelthen ikke kan. Jeg prøver altid at forberede mig på selv at gøre det, så det ville være alt for grænse overskridende.
    Det er grænseoverskridende bare at skulle møde min mentor på onsdag, hvor jeg står alene og har trods alt mødt ham, og han ved lidt om hvad jeg går og bøvler med, men jeg kan allerede mærke nu at jeg bliver nervøs.
    Men det var da helt sikkert noget man nok kunne prøve hvis man var et sted i forhold til det psykiske hvor man kunne.

Jeg er så generelt ikke god til fremmede mennesker, det har jeg aldrig været, så det bliver nok ikke sådan jeg kommer til at møde nye mennesker.

• #73   5. mar 2016 Har du prøvet kognitiv terapi?

... Man har taget det som virker fra diverse psykoterapi retninger, og du kan tænke på det som træning af dine tanker.

Jeg siger ikke om det er behageligt at krydse grænser. Jeg siger ikke om det er let. Men naturligvis kommer du til det punkt, og kommer videre.

• #74   5. mar 2016 Helene nej det har jeg ikke, men der hvor min sagsbehandler kæmper for at få bevilling til, er vidst et lidt "specielt" sted og ikke bare almindelige psykologer, hvis man kan sige det sådan. De har meget med angst at gøre, og arbejder meget ud fra den enkelte, og så er de tikke kun samtaler. Jeg ved ikke helt hvad det er de gør osv. for jeg har kun hørt kort om dem, for det er jo desværre ikke sikkert hun kan få det igennem. Men så må jeg tage den derfra.

Det svære i min sag er nok også at jeg har gået med det i 8-10 år. Så det er ikke bare noget jeg lige bryder ud af, for jeg aner simpelthen ikke hvordan et liv er uden det.

• #76   5. mar 2016 Det tror jeg du har helt ret i C F, eller ja hvis det er et venskab hvor man skal ses og den slags.
    Sådan som min kæreste har venner, ville jeg sagtens kunne have venner nu, det er bare meget svært at finde venner på den måde smiley

• #78   5. mar 2016 EDB, problemet er jo at komme derhen. Har ikke fået kigget ordentligt på det, har ikke lige energi til det i dag. Men kunne da måske være en mulighed når jeg er længere i forløbet.
    Selvom jeg nu ikke tror problemet er så stort når jeg først er så langt at jeg faktisk kan være steder, for så kan jeg være med i mere, evt gå i skole og dermed møde nogen.
    Jeg er lidt påpasselig med at være i en gruppe af unge som mig, ikke fordi der er noget galt med dem, men fordi det for mig personligt kræver mere psykisk, fordi jeg er en af dem der virkelig bruger meget energi på at være der for andre.
    Det er også derfor at jeg siger alle er velkommen til at skrive, men de skal bare være opmærksom på at jeg ikke altid har overskud og energi til det, men at jeg i mine gode perioder gerne er der, uanset om det er fordi de søger en ven eller en der kan lytte. smiley Jeg ved nemlig at jeg selv er rigtig glad for at have et par tøser herinde fra, Obsternasig f.eks. som er der når alting bare går af h til og jeg lige skal snakke noget igennem, hvor jeg egentligt gerne vil have en udefra til at komme med sit syn osv.

I forhold til det med internettet, så kommer det jo an på hvordan man bruger det, og hvem man er som person. Der er rigtig meget socialt i især spilleverdenen hvis man vil bruge det, men hvis man som mig sidder lidt i sin egen verden og spiller, så får man jo intet socialt ud af det.
    Min kærestes venner har han mødt igennem de spil de spiller.
    Jeg tror egentligt ikke internettet er dårligt i den forstand, jeg tror netop at det er en hjælp til dem som mig som ellers ikke kom ud blandt folk. Jeg tror bare at internettet f.eks. har fået mere opmærksomhed på de problematikker. Men om der er flere eller færre ved jeg ikke, man er bare blevet mere opmærksom.
    Da jeg var barn sad jeg ikke på internettet, og da det blev "normalt" sad jeg med de andre fra min klasse, eller sad og snakkede med vildt fremmede.
    For mig havde jeg bare siddet alene og gloet derhjemme, hvis jeg ikke havde internet, det havde ikke gjort en forskel, for jeg var netop ikke i et fællesskab, for jeg passede ikke ind.
    Det er en af grundene til at jeg flyttede til Århus, fordi jeg føler mig mere hjemme heroppe. Hvis ikke det var fordi min mor boede i den by jeg kommer fra, ville jeg ikke have tilknytning til den overhovedet.

• #79   5. mar 2016 Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at tænke på det sociale, ligesom hvis det var en sparsomt brugt muskel eller færdighed, som skulle trænes op.

Opsøg de tricks, som andre har bevist virker.

Husk, det er dig, som har magten til at ændre på det sociale.
    Og siden folk taler pænt til dig her, har du beviser for at venlige folk findes derude.

Du skal bare starte med at placere dig hvor de er. Senere kan du starte snak op.
    Fx... I mange store byer er brætspil cafeer. Inviter din mand ud, og kan side jer to, med tomandsspil, de første par gange. Senere spille med andre, som kommer der. Så er det en flertrin raket.

• #80   5. mar 2016 Helene, det er nu ikke fordi jeg er i tvivl om hvorvidt der er søde og venlige mennesker i verden, det ved jeg godt der er smiley
    Det er bare ikke venlige mennesker jeg mangler, men nogen jeg kan have et andet forhold til.
    Det er ikke fordi jeg på den måde mangler mennesker i mit liv, har rigtig mange vidunderlige og hjælpsomme mennesker, jeg mangler bare de der venner, når min kæreste sidder og spiller og jeg ikke kan være med f.eks.

Eller en dag som i dag, hvor jeg bare har en træls dag og ikke rigtig kan finde på noget at lave, udover alle de ting jeg ikke gider, som f.eks. at pakke vores ting. Min kæreste har også lidt en off dag og det eneste han gider rigtig at spille, når han spiller lige pt, er et spil jeg ikke har.

• #81   5. mar 2016 Nu har jeg ikke læst alle svar, men kommer lige med mit synspunkt.

Jeg har været lidt ligesom dig - ikke en angst, men svært med nye mennesker, svært ved at snakke med fremmede.
    Jeg gjorde det, at jeg flyttede til en by, hvor jeg faktisk ikke rigtig kendte mere end en 2-3 stykker. Samtidig valgte jeg at starte i skole, hvor jeg igen ikke kendte nogen. Det gjorde for mig, at jeg var nødt til at snakke med folk, hvis jeg ville have et socialt liv. Det er nu 2½ år siden, og jeg er social som aldrig før. Og jeg eeelsker det! .. Det gælder simpelthen bare om, at finde den rette "vej" for en, at komme ud over grænsen. For mig var det flytning - du skal finde ud af, hvilken måde der kan afhjælpe dig bedst. Herinde er det også et rigtig godt sted at møde folk - det er altid lige en anelse nemmere at snakke sammen, hvis man har skrevet sammen først - samtidig med at der er så mange fantastiske mennesker her inde. smiley

Det er helt okay, at man ikke føler, man er venner til at starte med. Du skal huske, at det er helt okay at være bekendte. Det er også helt okay, ikke at åbne sig med det samme. Bare man er sig selv. Kan folk så ikke lide ens personlighed, så er der heldigvis mange andre der kan. smiley

- Jeg er desuden også med på et HG træf omkring århus - er der alligevel ofte smiley .. Sjælland er også fint! smiley .. Hæhæ .. Jeg advarer jer bare - jeg snakker, en del og kan altså godt være ekstrem pjattet/barnlig/latterlig med min humor. smiley

• #82   5. mar 2016 And, da jeg flyttede herop kendte jeg kun min kæreste og hans familie. kender ikke så mange stadig, men har da f.eks. mødt Funke herinde fra smiley

Jeg tror jeg ville have lettere ved det, hvis jeg nu havde mulighed for at begynde i skole eller være med til noget træning eller andet sted hvor der var et fællesskab, men det kan jeg ikke pga min angst. Det arbejder jeg på, men det er jo desværre ikke noget man bare overvinder fra den ene dag til den anden smiley Det er noget jeg har kæmpet med i rigtig mange år, og noget af tiden alene, fordi jeg blev tabt lidt på gulvet af kommunerne, men nu får jeg endelig hjælp, så nu håber jeg at det begynder at gå fremad! smiley

HG træf i Århus skal vi da helt klart have arrangeret! Jeg kan godt stå for at lave en tråd om det, så alle der vil med kan komme ind og vi sammen kan finde ud af hvordan og hvorledes, men jeg har så meget i hovedet lige nu, at det ikke bliver før engang i april.

• #83   5. mar 2016 Det er da også fremskridt, hvis du har lært en at kende - alt tager jo tid smiley
    Det hele skal nok komme stille og roligt. Et skidt ad gangen smiley

• #84   5. mar 2016 And Det er det bestemt. Jeg har været sammen med Funke et par gange.. Skriver en del med Obsternasig og Anya (med meeko) Så det er bestemt ikke fordi jeg ikke får skrevet med nogle. Og skrev Anna igår, vi skriver altid på hinandens billeder osv. men har bare aldrig taget skridtet og faktisk lært hinanden at kende, så det ser jeg også frem til smiley

Desværre er jeg ikke lige stødt på en der spiller det samme som mig, som jeg så kunne spille med, men det går jo nok smiley

• #85   5. mar 2016 Det er da super læks! smiley
    Skulle du være tilbage i det sønderjyske en gang i mellem, og gerne vil ud lidt, så må du sige til! smiley

Hæhæ ja - man kan ikke have fælles interesser inden for alt. smiley

• #86   5. mar 2016 tak det vil jeg huske, men nu er det jo syd og ikke Sønderjylland jeg kommer fra, hehe smiley
    Ej pjat, jeg har oftest alt for meget om ørerne når jeg engang i mellem er "hjemme" fordi jeg jo så skal nå at se hele min familie, og den er stor, så det er desværre ikke dernede jeg mangler nogen at være sammen med. smiley
    Men det betyder da ikke at jeg ikke kan se andre hehe.

• #87   5. mar 2016 Solvej: Måske flytningen kan være en velsignelse for dig ? I og med at I ikke længere kommer til at have egen have, så bliver du jo "tvunget" til at gå ud med hundene. Og hvem ved, måske du er så heldig at der bor nogle fantastiske søde hundemennesker i dit nye område ? smiley

Da jeg boede i lejlighed i Kbh. lærte jeg Gud og hvermand at kende i mit område, netop fordi de fleste hundeejere faktisk er ret sociale og elsker at få lov til at snakke om Fido, med en ligesindet hundetosse smiley

• #88   5. mar 2016 Ann-Marie, det kommer det til at være på den ene eller anden måde. Det bliver så et helved hvis min kæreste får det arbejde han snakker om, og jeg har en dag hvor jeg ikke kan overvinde angsten, ikke for mig men for hundene, MEN jeg vil ikke være pessimist, og er sikker på at det hele nok skal blive godt smiley

Puuh ja jeg snakker med MANGE mennesker, ikke så meget her, for der er ikke så mange når vi går, men ja man skal ikke have mine hunde hvis man ikke vil have folk snakker til en, det tog mig lidt tid at vænne mig til, men det er nu meget hyggeligt smiley

• #89   5. mar 2016 Nå ja, men stadig smiley Bor jo i Kolding smiley hæh.. Har stadig ikke helt styr på de skide landsdele, haha! smiley .. Men ja - kender godt det med at have meget om ørene. Nogen gange er det alligevel rart lige at se nogen andre end familien smiley

• #90   5. mar 2016 Hehe kolding er også en hyggelig by, køre da igennem når jeg skal ned til min mor med toget smiley

Ja jeg ser jo bare kun min familie en weekend i måneden maks, så det er sjældent at jeg faktisk når at se dem alle. Min far bor nede ved Tønder, så ham ser jeg endnu sjældnere.
    Det er bestemt ikke familie jeg mangler smiley

• #91   5. mar 2016 Solvej: Hvis nu din kæreste får job, så bliver du jo tvunget til at gå med hundene smiley Hvis jeg kender dig ret, så skal hundene da ikke stå med krydsede ben, og se ynkelige og tissetrængende ud, før I bliver nød til at gå tur smiley

Jeg fandt forøvrigt en del veninder i Kbh. netop pga. hundeluftning. Så det kan sagtens lade sig gøre smiley

• #92   5. mar 2016 Ann-Marie, nej det skal de bestemt ikke, men der er forskel på at de lige kommer ned til nærmeste plet hvor de kan tisse, og til at de faktisk kommer på en ordentlig tur, men det er jo netop også en af de ting min mentor skal hjælpe mig til, at jeg kan komme ud og afsted selv.
    Der er desværre en grund til at jeg har det lidt skidt med gå ture alene, men det er da selvfølgelig værst når det er mørkt (vil ikke lige smide hele min personlige historie ind her i tråden smiley )

Men ud skal de da selvfølgelig, og det gør det nok også lidt nemmere at kæmpe, netop fordi det ikke skal gå udover dem.

• #93   5. mar 2016 Solvej: Om de kun kommer ud på en kort tissetur, eller en længere gåtur, så vil det jo stadig være en sejr i forhold til din angst, og det her med at komme ud smiley

En skam at jeg ikke bor i nærheden, for så kom jeg gerne forbi og tog jer på tur, også når det er mørkt. Det er nemlig der jeg er mest vågen smiley

• #94   5. mar 2016 Hvor er du sød Ann-Marie, det ville have været hyggeligt. Jeg er også mest vågen om aftenen, men er ikke så glad for mørke (når jeg går alene)
    Men jeg har indtryk af (specielt fra EDB-Blond som bor i området vi flytter til) at det er et sted med hundeejere og mennesker, så håber det kan hjælpe lidt. Her er der ikke et øje når det er mørkt, det gør det både mere trygt og mere uhyggeligt smiley Og hundene er ikke til nogen hjælp, for Lucky er på dupperne, tænk nu hvis der var en kat eller et pindsvin eller et blad man kunne gø af smiley

Men ja alt hjælper på angsten i forhold til at komme ud, på nær at gå ud til postkassen, det er altså ikke så farligt smiley men udover det...

• #95   5. mar 2016 Nu er det langt fra sikkert at han får det arbejde han snakker om, men hvis han gør er det vidst heller ikke om aftenen til at starte med, det er vidst mere frivilligt om man vil tage de ekstra vagter, men det er ca. 12 timer af gangen, så det er længe at være alene, men hvis det bare er i dagtimerne er det okay med mig smiley
    Han må helt selv bestemme hvor han vil arbejde og hvornår, så det er ikke fordi jeg vil bestemme over ham, men for mig er det helt klart nemmest at starte op med om dagen. Det var ikke lige planen at han skulle have arbejde lige nu, så havde håbet at jeg var kommet lidt længere i forhold til min angst før, men hvis han kan få det arbejde, så skal jeg nok klare mig på en eller anden måde, men det kan godt være at jeg snakker for min syge moster for at undgå ekstra aftenvagter lige til at starte med smiley hehe..

• #96   5. mar 2016 Solvej: Min veninde, der også døjer lidt med angst, er svagtsynet, og var rædselsslagen ved tanken om at skulle sove alene, da hendes mand kom hjem og fortalte at han havde fået job som nattevagt. I dag har hun vænnet sig til det, og nyder faktisk når han har arbejdsuge, for så kan hun sove uforstyrret hele natten smiley Hun er A-menneske, og han er B-menneske, så han vækker hende altid flere gange i løbet af natten, når han har friuge smiley Men det hjalp så også, da de på et tidspunkt fik en stor hund.

Håber at du vænner dig til det, hvis din kæreste skal til at arbejde om aftenen/natten.

• #97   5. mar 2016 Ann-marie, hvis han får det her arbejde, er det frivillige ekstra vagter om aftenen, ellers er det fra tidlig morgen til aftensmad tid, det er til at leve med.
    jeg ved heller ikke om aftenvagterne også er 12 timer, eller om det bare er normal tid. Uanset finder jeg jo nok ud af det.
    Er ikke så ked af det indenfor, det er mest udenfor jeg ikke er så glad når det er mørkt, men ja mine hunde redder mig nok ikke hvis der kommer en efter mig, hehe smiley

Min kæreste vækker mig ikke, han er ligeså meget B menneske som mig, men mon ikke jeg kunne klare mig med hundene under dynen smiley

Jeg går meget op i at min angst og hvad jeg ellers døjer med, ikke skal påvirke min kæreste for meget og ikke bremse min kæreste i hans liv. Jeg ved godt vi lever sammen osv. og vi har da også planer om at være sammen resten af vores liv, men han er jo også ung og skal ud og opleve verden og bygge sit liv op.
    Det er også en af grundene til jeg har dage hvor jeg bare er lidt trist og ensom fordi jeg jo ikke kan undgå at høre ham sidde og snakke med vennerne og hygge sig når de spiller, for min computer står jo lige ved siden af, men der skal være plads til at han kan gøre de ting. Han er forstående og sød, og spørger altid først, men jeg vil altså ikke bestemme hvornår han må snakke, medmindre det passer mig virkelig dårligt. Pt snakker de hver dag, flere timer dagligt, det kan godt føles lidt længe nogen gange, men ville hade mig selv hvis jeg ikke gav ham plads..

• #98   5. mar 2016 Tror også at det er ufatteligt vigtigt at give hinanden plads til at lave ting, som ikke involverer partneren. Godt at du er obs på det. Du kan jo altid snakke lidt med os på HG, hvis kæresten har travlt med noget andet smiley

Mon ikke at I vænner jer til en anderledes hverdag, hvis din kæreste får det job ? Noget der hjalp min veninde meget, var at hun altid kunne ringe til kæresten, hvis hun blev bange. Med ham i røret, turde hun godt at stå ud af sengen og tænde udendørslyset, hvis hun troede at hun havde hørt noget. Måske det var en løsning for dig ?

• #99   5. mar 2016 Jeg ved ikke om de kan have deres mobiler ved sig i det arbejde, men vi fandt nok ud af det. Nu er det jo også på 1 sal og vi har egen "opgang" så kan da låse 2 døre, så tror ikke den del bliver et problem. Ellers må jeg jo ringe til en anden. smiley
    Det er jeg sikker på at vi nok skal finde ud af.

Ja det er så vigtigt, men nøj hvor ville jeg nogen gange ønske, at han var sammen med sine venner, i stedet for at sidde herhjemme lige foran mig og snakke med dem. Ikke at han ikke må eller at det andet ikke også ville være svært for mig, men det føles lidt som om der bliver gnedet salt i såret nogle gange smiley men han er som sagt rigtig sød og forstående, og har jeg en dag hvor jeg kan mærke at jeg bare er lidt trist og sådan, så lader han være med at snakke eller snakker ikke så længe. Man behøver jo ikke bruge halvdelen af sin vågne tid sammen med vennerne HVER DAG! smiley Men nej han skal have lov til at have sin venner, og så skal jeg tage mig lidt sammen smiley

• #100   5. mar 2016 Det kan jo også være at I er så heldige at få en sød underbo/nabo, når I er flyttet smiley Så kan du måske føle dig knapt så meget alene, hvis kæresten er på job.

Mon ikke at du ville føle dig lige så ensom/overset, hvis kæresten mødtes med sine venner IRL i stedet for online ? Det lyder som om at du har en skøn kæreste, som er god til at tage hensyn. Måske han i virkeligheden tænker at du foretrækker at han mødes med sine venner online, da han jo så samtidig er hos dig (fysisk) ?

• #101   6. mar 2016 Ann-Marie det er han bestemt. Men de mødes på com. Fordi han ikke er specielt social udover når de spiller, det sker dog at de ses, men det er maks 1 gang i året. Nogle af dem bor f.eks. på Sjælland. Men der er da en hån gik på skole med på et tidspunkt.

Jeg har ikke noget imod den måde det er på, og jo det ville være svært på sin måde, men på den anden side ville jeg jo ikke sidde og høre på det, så jeg ville ikke vide hvad jeg gik glip af. smiley
    Hader når han griner højlydt og jeg ikke har hørt hvad det er der er så sjovt. Det er lidt som at sidde i et rum og alle sætter sig sammen lige præcis så langt fra en at man ikke kan høre dem. Men nu hjælper det måske heller ikke at jeg bare er nysgerrig af natur smiley

Men det er nogle søde venner han har, så den ene gang vi havde en af dem overnattende var jeg ligeså meget med i det hele som de var, det var sååååååååååå hyggeligt smiley

• #102   6. mar 2016 Kan han ikke slå lyden til, så du kan lytte, og grine med af og til ? Måske også øve dig i at blande dig lidt i samtalen af og til ? smiley

Han lyder som en ret typisk mand, din kæreste: De fleste mænd orker ikke rigtigt at være voldsomt sociale IRL smiley Kvinder er typisk mere til at mødes og sludre smiley

• #103   6. mar 2016 Hehe ja han er vidst ret typisk mand smiley

Han sidder med headset på, det kræver spillene lidt, eller nogen af dem. Men han har heller ikke højtaler, vi sidder jo ikke på bærbar så han har mic i headsettet. De kan godt høre hvis jeg sidder og griner eller snakker, de kan bare ikke høre hvad jeg siger tror jeg ikke, men jeg snakker også yderst sjældent,fordi jeg ikke vil blande mig.
    De bruger desværre en team speak til at snakke på hvor jeg ikke er inde (som min kæreste så fint sagde det: jeg ved ikke om du er velkommen) det er nemlig ikke deres server.
    Da de brugte Skype sad jeg tit inde i opkaldet uden at sige noget og lyttede når vi spillede, det kan jeg så ikke mere. Men de virker heller ikke intra i at bruge Skype smiley
    Men har det også okay med at det er hans venner, jeg mangler bare mine egne.

Det er nok det jeg frygter mest ved at bo i en 1 værelses igen, at jeg er tvunget til at høre på dem. Nu kan jeg da høre ham fordi han har det med at snakke højt men jeg kan godt gå ind i et andet rum og lave noget andet

• #104   6. mar 2016 Måske du skulle finde et spil, som du er god til ? Så du kan finde dine egne spillevenner ? smiley Eller et eller andet fora i stil med HG, med hvad du end måtte interessere dig for ?
    Hvilke interesser har du, udover hundene ?

• #105   6. mar 2016 Har ikke særlig mange interesser, hundene og spil fylder stortset det hele tror jeg smiley
    Jeg spiller mange forskellige spil, har endnu ikke fundet et hvor jeg var god, der er da spil hvor jeg ikke er dårlig. Spiller ikke for at være god, men fordi det er sjovt, men alle spil kan blive kedelige hvis man altid spiller alene.

• #106   6. mar 2016 Mente ikke at du nødvendigvis skulle være verdensmester i et spil smiley Mente bare at du måske kunne koncentrere dig om at snakke/skrive lidt med folk, online, mens I spiller, hvis det er et spil som du er fortrolig med.

Og ellers så har du jo dine søde hunde. Håber at du enten møder nogle søde hundeluftere på din vej, når I er flyttet, eller måske til hundetræning ?

• #108   6. mar 2016 Edb-blond: Måske vi bare er for gamle til at forstå den der online spilverden ? smiley smiley Jeg kan heller ikke helt forstå lysten til at spille online i timevis, men omvendt, så kan jeg jo selv tilbringe mange timer her på HG, så..... smiley

Hvis man lider af angst og har svært ved at komme ud af døren, og møde nye mennesker, så er online spil eller lign. måske en god mulighed ?

• #110   6. mar 2016 Edb: Helt enig i at det kan ødelægge et liv, hvis man kun sidder foran pc'en. Omvendt, så kan det også hjælpe med at skabe relationer i det virkelige liv. Har selv en bekendt, som mødte sin første kæreste (i en sen alder) via et online spil. Han var fra Sverige, de mødtes IRL, blev gift, og bor nu sammen her i Dk. smiley

Tænker at det måske er lettere at møde nye mennesker online, hvis man døjer med angst ?

• #111   6. mar 2016 Når man er hæmmet af f.eks psykisk sygdom, ja også fysiske sygdomme, så kan internettet være en KÆMPE hjælp, fordi at man på trods af begrænsninger og dårlige dage/perioder kan have kontakt med andre mennesker og "være social" .

• #112   6. mar 2016 Jeg tror man skal tænke på at online gaming jo er en måde at være sammen med sine venner på og lave det man kan lide. Især, hvis vennerne bor i den anden ende af landet.

Tænk mindre på måden og mere på hvad det er - computerspil er interessen, og det er smart at sidde online og kommunikere med andre. Hvorfor skulle den interesse være mindre rigtig end at køre motocross, bare fordi man sidder online? Jeg tror man skal lade være med at tænke så traditionelt på det, men tage det for hvad det er - en interesse man har med sine venner smiley

• #113   6. mar 2016 Funke siger det egentligt ret godt.
    Men da det var min kæreste der blev kommenteret på, vil jeg selvfølgelig også lige svare.
    Derudover vil jeg gerne tilføje at spilleverdenen jo er en helt verden for sig selv. Det er et sted folk med en stor interesse mødes, også på tværs af kulturer osv. Spillene samler folk fra hele verden. Der har f.eks. lige været kæmpe turnering i flere spil, som hedder Katowice, jeg ser kun Cs.GO så hvordan det var ved de andre spil ved jeg ikke, men det blev i år afholdt i Polen, der var proppet med mennesker dernede, udover det sad der jeg ved ikke hvor mange hundred tusinde mennesker fordelt i hele verden og så det live. Man kan diskutere om computerspil er en sport på lige fod med fodbold, men sammenholdet og det sociale i den verden er altså ligeså stor, det er bare på en anden måde. Det danske hold kom i øvrigt i semifinalen, men tabte til det bedste hold i verden (et svensk hold) som så også vandt finalen.

Der bliver også afholdt LAN (hvor man mødes og spiller i en hel weekend f.eks.) og turneringer for dem der ikke spiller på proff. plan. Min kæreste og en af hans venner snakker f.eks. om at melde sig til Rocket Legaue cup, de vinder ikke, men de kan jo godt have det sjovt med det. smiley

En anden ting i spilleverdenen, (igen kan jeg mest snakke om CS.GO) er at kommunikation er seriøst vigtigt, kan du ikke kommunikere med dine team mates, så taber i. Jo bedre du kender dem du er på hold med, og jo bedre sammenhold der er, jo større chance er der også for at vinde. Det er en af de ting som det svenske hold jeg nævnte før, er så stærke i, de har spillet sammen længe og kender hinanden så godt.
    Det er nok endnu en grund til hvorfor jeg ikke spiller med kæresten og hans venner i CS.GO når det ikke er fjolle rundt tid, for jeg kan ikke finde rundt i hvad der hedder hvad, så jeg løber rundt og fatter hat af hvad de siger, f.eks. er der en bane hvor der er et område der hedder BANAN! det havde jeg aldrig fattet hvor var, hvis jeg ikke havde siddet og set det map blive spillet til de store proff. turneringer 10.000 gange.

Nå men tilbage til min kæreste. Ja han sidder i flere, for ikke at sige mange timer og spiller hver eneste dag, det er sjældent at han har en så off dag at han ikke spiller. Computerspil er hans hobby, det er hans måde at slappe af på, geare ned og have det sjovt. Han er yderst social når han spiller med hans venner, for de snakker hele tiden, nogle gange er der plads til at de sidder og snakker om deres liv, andre gange er de så optagede af spillet og kommunikationen inde i spillet, at de ikke har tid til det, men så snakker de i mellem spillende, men hele tiden snak snak snak snak..
    Det betyder selvfølgelig at i de timer (f.eks. 4 timer i går) er han her fysisk, men han snakker ikke med mig, han kommunikere med håndfagter og på skrift hvis der er noget vi lige skal snakke om, vi er blevet ret gode til at kommunikere uden lyd smiley Er det meget vigtigt skal han nok snakke med mig.
    Nogle dage snakker han stort set ikke, andre snakker han i 8 timer f.eks. nogle gange spiller jeg med, andre gange gør jeg ikke. Det sker også jeg sætter mig og kigger på, fordi jeg godt kan lide at se ham spille.

Men det er vigtigt at huske, at min kæreste for det første er rigtig forstående og tager hensyn, har jeg en dårlig dag og jeg ikke rigtig gider høre på dem, så lader han være med at snakke, det betyder ikke at jeg får ham for mig selv, for som han siger, at snakke og at spille er ikke det samme smiley Men det genere mig nu heller ikke at han spiller med dem.
    Hvis han har lovet mig at spille eller at bruge tid sammen med mig, kan han godt spørge mig om de må være med, men hvis de spørger ham om at spille (uden mig) så siger han at han har lovet mig at spille, og at de måske kan spille senere (hvis han tror han har tid senere)

For det andet går min kæreste pt hjemme. Det sidste år gik vi sammen i 10 klasse, herhjemme, hvilket vil sige at vi ikke skulle møde i skole, vi kunne bare lave vores ting når vi ville. Så han går altså op og ned af mig 24/7, så vi ville begge få spat, hvis vi også skulle være sammen og bruge tid på hinanden hver dag hele tiden. De timer han bruger på at snakke med de andre, er timer hvor han alligevel ikke var hjemme, hvis han gik i skole eller havde et arbejde. Det er jo ikke sådan at han er væk i 8 timer på arbejde hver dag og når han så kommer hjem sidder han og spiller. Så det er endnu mere vigtigt at vi husker at give plads til hinanden, for når man er sammen 24/7 kan man altså godt blive trætte af hinanden smiley

Hvis han skulle få det arbejde han gerne vil have, som jeg har nævnt nogle gange nu, så har han 3-4 dage i ugen (de køre på rotation hver anden uge) hvor han er væk i omkring 12 timer. Så der vil der for det første være dage, hvor han er smadret når han kommer hjem, men der vil der også skulle findes en balance imellem os tid og tid med hans venner, men det frygter jeg nu ikke, for han har altid været god til at lytte og finde ud af det.

De fleste af hans venner, specielt nogle af dem han har haft længst (en af dem har han kendt i 10-12 år efterhånden) ville han aldrig have mødt, hvis de ikke have mødt hinanden på internettet, men de er altså bedste venner. De er der for hinanden når tingene er svære, de har det skide sjovt og er useriøse sammen, de er venner på godt og ondt. Det er en gruppe unge mænd som har det skide sjovt sammen, på trods af at de ikke er samme sted i livet, de er forskellige på mange måder, men de har fundet hinanden og fået skabt en rigtig god gruppe. De springer også lidt i alder, men hvor gamle de præcis er ved jeg faktisk ikke, alt fra 22-30 tror jeg. Nogle af dem mødes også irl engang imellem, min kæreste gik f.eks. på skole med en af dem på et tidspunkt, de startede sammen helt bevidst. De har det ikke hvert år, men har et par gange imens vi har været sammen, haft herre (LAN) weekender, hvor de simpelthen mødes alle sammen og hygger sig en hel weekend. (Eller ikke alle sammen, men en stor gruppe af dem, det er lidt forskelligt hvem)

• #116   6. mar 2016 Det er også helt okay at du ikke forstår det smiley

Jeg ved godt jeg også tager hensyn til ham, det er sådan et forhold skal være, hvis det skal fungere og det er vi heldigvis rigtig gode til. Han er der for mig når jeg har brug for at han skal være noget ekstra, f.eks. tager han med til møde, læge, ned at handle, ud at gå med hundene. Selvfølgelig er der nogle af de ting som han har ligeså stort ansvar for som jeg har, men ja det er nok svært at forklare når i ikke er der, men der er tidspunkter, hvor jeg hvis jeg var "normal" ville gøre de ting selv, fordi han selv har nok at lave, men hvor jeg ikke kan. Han er en fantastisk hjælp og støtte for mig.
    Han venner betyder rigtig meget for ham, og som sagt er det ikke fordi de bare lukker af og så må jeg ikke være her, jeg er bare ikke en del af det de har, så jeg prøver at være lidt stille. Snakker han som den anden dag en hel dag, så laver jeg altså de ting jeg vil. Oftest kan jeg jo også bare høre musik i mit headset, eller se film osv. Er ikke fordi han sidder og råber, og han respektere jo også at jeg bare ikke altid "magter" det, og så lader han være. Men om han sidder og snakker med sine venner og hygger sig eller om vi sidder og laver hver vores ting, kan jo være lige meget.

Selvfølgelig vil der være dage hvor jeg føler mig trist og udenfor, det kan ikke rigtig undgåes når man som mig ikke rigtig har nogen venner selv lige at hygge med, og man får det "smidt" ind i ansigtet, men det er ikke hans skyld og det er ikke noget han skal straffes for. Så fortæller jeg ham det, og så kommer han ind og trøster mig og siger noget dumt som at jeg så må be gud om at blive god til alle spil, så alle vil spille med mig smiley (det sagde han i forgårs, altså bare for sjov)

Men hvis der er noget jeg kan forstå, fra hvor jeg er, så er det hvor vigtigt det er at have gode venner og bruge tid på dem når man har dem, så selvfølgelig får han lov til det. oftest finder han/de jo også tid til at tage mig med, og er det spil som jeg har, og det ikke lige er CS.GO (der kan jeg være med, men det er yderst sjældent, hvis vi ikke spiller alene, fordi de netop er så meget bedre end mig) og der er plads, så må jeg også gerne være med, det er ikke sådan at de bare holder mig udenfor, men der er samtidig både en grænse som vi selv har lavet, at hans venner er hans venner, og jeg er bare med på slæb eller hvad man skal sige, og så at det ikke er fordi hans venner har noget imod mig, men de går op i at vinde, de spiller for at vinde, og de spiller generelt ikke på folk der er så meget dårligere end dem. Hvis det var fra 1-10 hvor 10 er det bedste, ville de spille på omkring 7-9 og jeg ville være 1-3 afhængig af spillet. Nogle spil kan de leve med at jeg er dårlig og så har vi det sjovt, andre spil, som jo så er specielt CS.GO er det bare en belastning og et klods om benet at have mig med. De få gange jeg har været det, har det været for at få fuldt hold.

Det er jo også langt fra altid at han snakker 4-8 timer om dagen, lige nu er det fordi hans kammerat også går hjemme i en periode og så har de fået et nyt spil, så de skal jo lige hygge. Ellers har de andre jo også skole/job at passe, så de er heller ikke online hele tiden.

Men hensyn til boligforeningen, så er det bare sådan reglerne er, og det er der ikke rigtig noget at gøre ved, vi ville intet få ud af at gå videre med det, for de har deres på det rene.

• #117   6. mar 2016 EDB, jeg har det meget skidt med at snakke i tlf, jeg ved ikke helt hvorfor, det har jeg bare, også med min nærmeste familie.
    Jeg elsker at jeg kan følge min familie på facebook, og skrive med dem, skriver med min mor stort set hver dag. Jeg ville ønske min far var der, for det ville være så meget nemmere for mig, men jeg respektere selvfølgelig at han ikke ønsker det, og ringer derfor til ham når der går for længe imellem, selvom det er svært og derfor ikke bliver særlig ofte.
    Jeg bor som sagt et godt stykke fra min familie, så jeg ser dem ikke særlig tit, men det er jo så heller ikke online relationer, men irl relationer som jeg holder vedlige online.

Jeg tror dog der er meget stor forskel på hvordan folk vil leve deres liv og hvad der er bedst for dem, jeg tror ikke der er noget rigtigt eller forkert i den sammenhæng.
    Jeg kan i hvert fald mærke på min kæreste, at den her måde er helt rigtig for ham. smiley

• #119   7. mar 2016 Edb: Jeg mener at hvis man møder folk online, uanset om det er på et hundeforum, eller et spil, og kemien er der, så kan det jo sagtens munde ud i at folk mødes IRL. Har da læst om flere her på HG der også ses privat.

Jeg forstår heller ikke den her online spille-verden. Har prøvet at kigge med over skulderen på én der spiller World of Warcraft (tror jeg nok det hed ?), og jeg fatter hat af det ? Mit liv er absolut for kort til computer spil smiley Men det er jo så ikke anderledes end at folk ryster på hovedet af os hundetosser smiley
    Kan se at vi er nogenlunde jævnaldrende, så du er også vokset op i en tid, hvor internettet ikke eksisterede, så vi havde ikke andet valg, end at mødes IRL. Måske vi bare er for gamle, til at forstå de unges "online-liv" ? smiley smiley

Når man lider af angst, tror jeg bare at det er vigtigt at finde den måde, der virker bedst for én, når man gerne vil prøve at møde nye mennesker. Uanset om det er online eller IRL, så må det vigtigste være at gøre det der virker, lige netop for dig.

• #120   7. mar 2016 Jeg mødte min kæreste på internettet, dog ikke i et spil, men på en chat, det var nemlig først efter jeg mødte ham at jeg begyndte at spille, og jeg er bestemt ikke ked af at jeg mødte ham smiley Chancen for at jeg ville have mødt ham uden internet, er minimal, så for mig og tydeligvis for ham, har internettet altså haft en stor rolle i forhold til hvem vi har i vores liv i dag smiley for mig mest ham, for ham er det hans kæreste og hans allerbedste venner.

Og ja det er da en kæmpe fordel at vi har boet i en 1 værelses sammen før og at vi kender hinanden så godt og tager hensyn til hinanden, ellers kunne det heller ikke fungere.

I dag har han faktisk snakket en del, fra i eftermiddags og frem til omkring 23. De sidste par timer sad jeg og så på, og skrev lidt med ham når de sagde noget sjovt (det var for os internt, så de andre skulle ikke høre det, ellers kunne jeg såmænd bare have sagt det)
    han holdte en pause da vi skulle spise aftensmad, og sad og snakkede med mig indtil de kom ind i deres spil igen, og han afbrød mig ikke, men snakkede færdig med mig, selvom jeg sagde at han altså gerne måtte gå derind, fordi jeg kunne høre at de sad og brokkede sig lidt smiley (de kunne ikke høre os)
    Og da de stoppede med at spille hoppede han ind i mit og der har vi så siddet indtil nu, og det var mig der sagde jeg ikke gad mere, for det kørte bare ikke rigtig for mig smiley

Det er egentligt tit sådan vores dage er. Men udover når jeg har en dårlig dag, så har jeg intet imod at han snakker, det lyder måske lidt sådan, men jeg kan godt lide den der summen af liv, og at høre de hygger sig.
    I de perioder hvor han slet ikke snakker, enten fordi han ikke har lyst eller fordi folk ikke har tid, bliver der altid så stille herhjemme, når der er gået nogen dage (eller en uges tid) kan jeg faktisk godt mangle det lidt, fordi her bliver så stille.

Da vi sad og snakkede tidligere, kom v i også ind på den her tråd, vi snakker jo om alt, så selvfølgelig blev den nævnt. Og der sagde han også at det jo ikke som sådan har noget med mig at gøre, (udover som jeg selv siger at jeg er dårlig) men i deres gruppe er det bare ikke normalt at kæresterne blander sig. Min kæreste kender f.eks. heller ikke de andres. Så allerede nu er jeg faktisk en "særling" fordi jeg spiller med dem engang imellem. Men ellers er det bare en uskreven regel at man ikke kontakter de andres kærester. Det er også helt ok med mig, er venner med et par af dem nogen steder, f.eks. en på facebook, men det var fordi han manglede en i et spil smiley Men det ved min kæreste jo så også, og vi skriver jo ikke sammen, selvom jeg tror min kæreste ville være ret så ligeglad hvis vi gjorde.

Men det er da helt sikkert anderledes, for så han de venner irl, ville de jo nok nogle gange være hjemme ved os, og så ville jeg automatisk lære dem at kende og snakke med dem, eftersom det er svært at gemme sig i en 1 værelses lejlighed smiley

Men ja vi har da et anderledes liv og forhold, men det fungere godt for os sådan, vi er et godt team og vi er der altid for hinanden og snakker åbent om alt, også de svære eller pinlige ting. Det er nok også det der gør at vi stadig er sammen i dag, fordi vi ikke fortier ting eller ikke tager os af problemerne, det prøvede vi engang, der gik vi fra hinanden, og siden har vi altid været meget opmærksomme på hinanden, så vi ikke glemmer at tage os tid til hinanden og til at snakke om tingene, for det kan man ikke undgå at der kommer, slet ikke når man har en kæreste som mig (ikke at jeg er en dårlig kæreste eller et dårligt menneske, jeg har det bare svært og det påvirker selvfølgelig også min kæreste)

men jeg håber da virkelig at jeg får den rigtige hjælp til min angst nu, så jeg kan komme videre og forhåbentligt få nogle venner, for det er jo ikke kun mig det er hårdt for, jeg kan både se og mærke på min kæreste at han er ked af at jeg har det sådan og han ville ønske han kunne trylle nogen frem til mig, som var MINE venner.
    Det er endnu en af grundene til at jeg sjældent siger nej til at han må snakke, både fordi han skal have lov at nyde at han har venner, men også fordi han ikke skal have dårlig samvittighed overfor mig fordi han har, han skal ikke sidde alene bare fordi jeg gør det.
    For vi ville få spat af hinanden, hvis vi kun havde hinanden. Og nej det er måske ikke nødvendigt at sidde i 8 timer nogle dage, men så bruger han jeg ved ikke hvor mange timer på at være der for mig andre dage. Så jeg tror det går lige op i sidste ende og ellers er jeg også ligeglad smiley

• #121   7. mar 2016 Solvej: Jeg tror ikke at dig og din kæreste er nogle særlinge, fordi I spiller, for det er der masser der gør smiley
    Jeg er bare en halvgammel særling, som er opvokset før internettet eksisterede, og derfor ikke fatter en skid af den der mystiske spilleverden smiley

• #122   7. mar 2016 Ann-Marie, det var heller ikke lige den del jeg mente med at vi måske var anderledes, for ja der er mange der spiller, det er jo almindeligt i ungdommen i dag smiley
    Jeg ville have elsket at være så god til bare et enkelt spil at jeg kunne leve af det, men det er desværre ikke der mit talent lægger smiley men så kan jeg så meget andet.

Jeg mente mere i forhold til måden vores forhold fungere på og måden vi er sammen på, at jeg godt kan se hvis nogen har svært ved at følge det, eller at forstå det, men det er sådan det fungere for os. Jeg ville ikke have det på andre måder. Han er min kæreste og min bedste ven (ved godt jeg ikke har så mange andre)

• #123   7. mar 2016 Jamen Solvej I er jo stadig ikke nogen særlinge. Masser af kærester, familier, venner osv. spiller jo sammen smiley

Det er jo bare os "gamle" der ikke helt forstå det der med at bruge så meget tid på at spille smiley Sikkert fordi muligheden ikke fandtes da vi var børn/unge smiley

• #124   7. mar 2016 Det er der nok ja, jeg kender bare ikke nogen smiley
    Det mærkelige er heller ikke at vi spiller sammen men at han får lov til at spille i 8 timer, men det er der sikkert også andre der gør.
    Har jeg en god dag må han da også spille fra han står op til han går i seng hvis det er det han har lyst til smiley

• #125   7. mar 2016 Har mødt flere, som bruger rigtigt mange timer på at spille, enten alene, eller sammen med partner/venner, så I er absolut ikke de eneste der har den last smiley

Snakkede faktisk med min jævnaldrende kusine om netop dette emne, sidst jeg besøgte hende. Hun fortalte, at hun var lidt frustreret over den måde, som hendes børn "leger" på. Specielt hendes søn aftaler at "mødes" med sine venner, online, for at spille sammen. Og hun forstår det bare ikke. For dengang vi var børn, mødtes vi jo bare ude på vejen, og legede ? Vi blev enige om at vi nok bare er for gamle til at forstå det smiley

• #127   7. mar 2016 Edb: Jeg forstår det sgu heller ikke smiley Må jeg så også gerne være med i din klub for de sære smiley

• #129   7. mar 2016 Uh jeg kan være lidt med, jeg har heller ikke instagram smiley det andet har jeg, så der må jeg være udenfor. smiley
    Smartphone er nemlig genial til når man som mig har lidt problemer med busser, for hvis der så sker noget uventet, kan jeg gå ind på rejseplanen og finde ud af hvad jeg så gør smiley

• #131   7. mar 2016 Edb: Hvis man har en smartphone, men kun bruger den til at ringe og sms'e, ingen insta eller FB. Opfylder man så betingelserne for at blive optaget i klubben for særlinge ? smiley For så er jeg SÅ meget medlem smiley

Fik for øvrigt lige oplyst at jeg har en udemærket navigator installeret som standard i min smartphone smiley Godt så, for så slap jeg da for at bruge penge på at købe navigator.
    Har i mange år brugt almindelige vejkort, men det er sgu noget lort, når man kører bil alene. Så jeg har overgivet mig, og bruger navigator. Hvilket har vist sig slet ikke at være så vanskeligt, og det fungerer ret godt smiley

• #133   7. mar 2016 My only: Jeg forstår godt at I kan have sådan et liv og forhold, for på nogle punkter minder det også meget om mit ægteskab smiley '

Jeg spiller godt nok ikke computerspil, for det er ikke lige noget der fanger mig. Men min mand spiller ( dog ikke sådan noget online) , og det kan han også sagtens bruge timer på dagligt, og det røre mig ikke det mindste. Vi sidder tit på hver vores etage, med hver vores computer smiley

Vi har begge to brug for meget "alene-tid" , så netop derfor fungere det rigtig godt for os, min mand arbejder jo kun 8 timer om ugen, og jeg arbejder jo ikke. Så er han så også afsted for at øve med band 2 gange om ugen, men ellers er vi jo netop også meget sammen som jer, og så har man simpelthen brug for at lave noget, uden man bare sidder og slider lårene af hinanden ( sådan har vi det i hvert fald ) .

Så længe folk er lykkelige i deres forhold, så er det da det som tæller smiley

• #134   7. mar 2016 Juhuuuu, så er jeg officielt sær smiley smiley smiley Og det kom så for øvrigt ikke helt som en stor overraskelse smiley Har altid været "lidt" sær smiley

• #135   7. mar 2016 Rikke lige præcis. Jeg har ikke noget imod at være rigtig rigtig meget sammen med min kæreste, jeg er ikke den der har et stort behov for at være alene, jeg er har et behov for at være alene, sammen med min kæreste smiley
    Min kæreste derimod er stik modsat, han elsker mig og elsker at være sammen med mig, men han elsker også når jeg tager på weekend ned til min familie f.eks.
    Men det fungere for os og det er jo det vigtigste smiley

• #136   9. mar 2016 Jeg vil lige komme med en lille hurtig update, efter mit første "møde" med min mentor, fordi i har været så søde i min tråd og kommet med gode råd.
    Vi snakkede ret overfladisk og neutralt, som i hvor kommer du fra osv. i dag fordi han jo lige skal lære mig at kende, men vi snakkede selvfølgelig også lidt om, hvad jeg kan bruge ham til og hvad vi ligesom skal i gang med.
    Jeg skal se ham igen på mandag, og jeg skal indtil da tænke over hvad jeg gerne vil igang med nu, hvor jeg skal afsted selv, men samtidig noget som jeg vil være glad for og kunne klare at komme afsted til, så det er en opgave, men jeg føler faktisk at jeg godt ved hvor jeg gerne vil starte. han er heldigvis meget opmærksom på at vi skal tage meget små skridt, så det ikke er store ting jeg skal (selvom alt er stort for mig selvfølgelig)
    Jeg vil til at gå mere med hundene alene, til en start, simpelthen bruge det i at komme ud af døren, og ikke bare lige engang imellem når jeg lige føler for det. For jeg ved det er uundgåeligt på sigt alligevel, så jeg kan ligeså godt lære det imens jeg kan tage små skridt med det.
    Dernæst vil jeg rigtig gerne begynde til hundetræning, vi snakkede kort om det, og han syntes det lød som en god ide, så nu har jeg oprettet en tråd, i håb om der er nogen der kender et sted hvor jeg rimelig nemt kan komme hen smiley (EDB-BLOND, har ikke glemt den klub du har nævnt, men har ikke haft held til at finde den, så den må jeg vente med at undersøge til jeg skal hente nøglen og forhåbentligt finde det opslag du nævnte)

Jeg synes det ser lyst ud. Jeg er bestemt bevidst om at det bliver svært, men jeg tror jeg er på rette vej. Jeg tog f.eks. selv bussen ind for at møde ham i dag, det er en stor ting for mig smiley
    I dag viste han mig DOKK1, som er en stor ny bygning nede på Århus havn, med bibliotek, cafe, borgerservice osv. og den smukkeste udsigt udover havnen, på mandag skal jeg se Aros, så udover samtalerne og hjælpen, får jeg også set noget af Århus som jeg ikke har set før, det er næsten lige så spændende som at få hjælp til at klare mig selv bedre smiley

Og neeeej hvor var det altså skønt at komme hjem til min kæreste, og kunne fortælle ham om hvad jeg havde lavet smiley

• #137   10. mar 2016 Hvor er det bare dejligt at høre Solvej smiley Det lyder som om at det går den rette vej. Du er bare for sej smiley

• #138   10. mar 2016 Sådan!!

• #140   10. mar 2016 Tusind tak, hvor er i altså bare søde smiley
    Ann-Marie, jeg håber og tror at det nok skal blive bedre ligeså stille nu, men det bliver selvfølgelig små skridt, men alt forbedring er jo bedre end ingenting.

Er dog lidt spændt/nervøs for hvordan det kommer til at gå når det bliver mere "hverdag" så jeg skal afsted 2-3 dage i ugen alene, men mon ikke det også går fint.
    Jeg håber virkelig der er noget hundetræning på den træningsplads der er i gå afstand til vores nye lejlighed, for så kunne jeg komme afsted hver gang, uden at skulle overskue alt for meget, det var det der fyldte mest sidst, at jeg havde al for meget transport derhen. smiley (skal jo øve bus med mentor og hvis jeg får psykolog, og kan jo bare tage bussen andre steder hen, hvis jeg ikke synes jeg øver nok)

Overvejer meget at prøve på onsdag, hvor jeg skal til lægen, skal bare have taget et par blodprøver for at tjekke at alt er som det skal (har haft for lavt stofskifte, så det skal vi lige måle) smiley Men jeg ved ikke helt om jeg er klar, skal så meget i næste uge, men nu må vi se, jeg håber lidt på det, ellers må min kæreste jo lige komme med, skal jo selv mandag uanset.

• #141   10. mar 2016 Jeg kan dog godt mærke allerede, at søvn er en mangelvare pt. Sov ikke særlig godt natten til i går, vågnede alt for tidligt, og skulle op tidligt i dag fordi jeg skulle til lægen, så har bare ikke sovet nok de sidste par dage. Det er lidt træls, for jeg orker ingenting, sidder og overvejer hvordan jeg nogensinde skal få mig slæbt ud og lave aftensmad, men mon ikke jeg finder på noget, ellers har pizzamanden vel noget vi kan spise smiley

Skal i Ikea med svigermor i morgen (Sammen med kæresten) så håber at jeg får noget søvn i nat, for ellers bliver det en meget lang dag. smiley

• #142   10. mar 2016 Selvfølgelig kan du da tage afsted 2-3 gange om ugen. Når du kan tage afsted 1 gang, kan du også tage afsted flere gange smiley Hver eneste gang er det en sejr, og lur mig om ikke det bliver lettere for hver gang smiley

Det er jo altid det første skridt, som er det værste, for os alle smiley

Hav en rigtig god tur i IKEA i morgen (bliver helt misundelig). Håber at du får sovet godt, så du har energi til at shoppe igennem smiley

• #143   10. mar 2016 Tak søde Ann-Marie, jeg håber da i hvert fald jeg kan komme ind i en rytme, i fortiden har det været nået af det jeg har haft svært ved, fordi jeg simpelthen ikke har energi og overskuddet til at holde mig i gang (kan jo mærke det allerede efter 2 dage), men som min mentor siger, han er der ikke til at se på hvordan det har været, han er der til at hjælpe mig med at se fremad og så tager vi udfodringerne som de kommer, og han er der heller ikke for at slå mig i hovedet når jeg ikke kan, men for at hjælpe mig med at finde ud af hvordan jeg så kommer dertil hvor jeg kan. smiley
    Så det har jeg bestemt mig for at gøre (så godt jeg kan) se fremad og ikke se på hvad jeg ikke kunne i går, men se på hvad jeg kan i dag. Jeg må tage en dag af gangen, og så tage så små skridt som det er nødvendigt.
    Hvis jeg får en psykolog, bliver jeg selvfølgelig nød til at se tilbage, men så har jeg jo en der ved hvad personen laver, til at hjælpe mig med at arbejde med det vi skal åbne op for.

Og tak, jeg kommer nok ikke til at shoppe så meget, for har ikke penge eller plads til det smiley Men skal da lige kigge lidt på nye skriveborde og sådan, og så skal jeg da nok have et par små ting, man kan ikke tage i Ikea uden at købe bare en lille smule smiley

• #144   10. mar 2016 Mon ikke at du får en masse redskaber som kan hjælpe dig til at se fremad ? Og mon ikke at det hele bliver lidt lettere, i takt med at du får overskredet nogle grænser ? Og indser at du godt kan, du skal bare tro på det smiley

Er ikke i tvivl om at det bliver et hårdt forløb at komme i gang med. Kender lidt til det der med manglende energi. Når jeg har holdt ferie i 3 uger, kan jeg næsten ikke slæbe mig afsted på arbejde igen smiley (selvom jeg er super glad for mit job). Tør slet ikke at tænke på hvordan det ville være, hvis man havde gået hjemme i længere tid smiley Men jeg hepper på dig ! smiley

Og du har helt ret, i IKEA skal man bare købe mindst én ting (men gerne 100 smiley ), og så skal man altså også helst spise svenske kødboller med kartoffelmos smiley

• #145   10. mar 2016 Ann-marie, jo det skulle da gerne blive lettere med tiden, så let at jeg kan gå i skole, eller på arbejde smiley
    Men små skridt kan godt tage lang tid, men nu må vi se, måske finder jeg ud af at jeg bare mangler et puff smiley

Jeg havde aftalt med min mentor at mødes ved rådhuset, fordi jeg ikke vidste om jeg kunne finde om til Aros på mandag (det er såååå svært, man kan se bygningen fra rådhuspladsen, men jeg er bange for at gå forkert osv) men vi stod og ventede på bussen i dag efter turen ved lægen, så jeg fik min kæreste til at vise mig hvor jeg skulle gå hen, så nu kan jeg mødes med ham ved indgangen i stedet smiley
    Kommer dog til at have en ret hård uge i næste uge, men min kæreste er der da 2 af dagene (en hvis jeg kan tage mig sammen til at tage afsted alene onsdag)

Jeg var jo til lægen i dag, og fik rippet op i en hel masse sår som ikke er helet helt endnu, havde ellers begravet dem meget dybt, fordi jeg ikke gider bruge min energi på at være ked af fortiden, men hun blev desværre nød til det, for at kunne lave den helbredsundersøgelse kommunen bad om (for at finde ud af om jeg ville have godt af en psykolog, skal også til social læge)
    Det var ikke så sjovt, men forhåbentligt er det lagt lidt væk igen i morgen når jeg vågner. smiley

Jeg spiser yderst sjældent i Ikea, for jeg har ikke så mange penge, så jeg køber altid ting for dem i stedet for smiley Men det lyder nu lidt godt alligevel smiley Og ja Ikea har det bare med at have alle de ting man pludselig mangler. Jeg har dog en lille seddel med ting vi enten skal kigge på eller have, men den er ikke særlig stor, for har også lige arvet en masse fra min mors faster (Jeg fik selv lov til at vælge, men stod det til mig skulle det hele jo bare stå som det gjorde i hendes lejlighed smiley ) Så udover at jeg mister utrolig meget plads, har jeg pludselig også mange flere ting. Min mor kan heldigvis have det meste af det jeg har arvet, og min faster har heldigvis plads til at jeg kan have lidt derovre til opbevaring. Jeg har den mest fantastiske familie.
    Min bror plejer at hjælpe med at flytte, men han skal måske arbejde den dag min far og jeg har aftalt det, så min mor har sagt at hun gerne vil hjælpe hvis det er. Mine forældre er skilt, og selvom det selvfølgelig er omkring 10 år siden, synes jeg alligevel at det er flot at de kan være der for os uden fnidder fnadder. Jeg ved dog min mor ikke er så vild med ideen om at køre med min far herop alene, så jeg har sagt at hvis hun skal hjælpe, kan hun bare tage toget dagen før og sove her, for jeg skal alligevel med hjem til min mor når vi har flyttet smiley

Jeg er død træt, udover en lang dag pga for lidt søvn og læge besøg, har jeg brugt det mere af eftermiddagen og aftenen på bootcamp, fordi jeg har fået en skør ide om at jeg skal være så god som jeg overhovedet kan blive i et spil, fordi jeg i det ene spil faktisk ikke halter særlig langt bagefter min kæreste og hans venner, og jeg spiller faktisk ret tit med dem, når de spiller det spil, så jeg træner og træner og træner, det er pænt kedeligt og svært, når jeg ikke sidder og spiller kamp, men hvad gør man ikke for at være lidt med smiley

• #146   10. mar 2016 Det lyder som om at du har haft en hård dag. Men jeg håber at det resulterer i at du får den hjælp, som du har brug for. Og dejligt at din kæreste hjælper dig lidt på vej, så du har mod på at tage alene afsted, for at mødes med din mentor smiley

Svenske kødboller smager fantastisk, og de er heldigvis også billige smiley smiley Så det skal man altså prøve at finde penge til, bare en gang i mellem smiley

Dejligt at din søde familie gerne hjælper til med at flytte (på trods afskilsmisse). Det er sgu guld værd, at have en god familie, som man kan læne sig lidt op ad. Håber at I får plads til det meste, og bliver glade for jeres nye bolig smiley

• #147   11. mar 2016 Ja det år en ret hård dag, har det heldigvis meget bedre i dag smiley det eneste der er træls i dag, er at jeg har kæmpet med min sagsbehandler i snart 2 uger, fordi hun lagde min tid ved social lægen samme tid som vi skal hente nøglen til vores lejlighed smiley
    Og nu har jeg glædet mig i over en måned på at skulle ud og se lejligheden og vi skal godkende noget køkken renovering, så det er ikke bare sådan at lave aftalen om, men min sagsbehandler nægter at lave den tid om, selvom jeg sagde det til hende ligeså snart jeg fik tiden at vide af hende.

Men nu skal jeg snart i Ikea og så gider jeg ikke tænke mere på det i dag. smiley

Min familie er fantastisk. Fik en lille nevø i januar som jeg skal stå fadder til når han skal døbes d. 27 marts smiley og da mine forældre blev skilt holdte min søster jul for os alle hvert andet år, hvor både mor og far kom. Min familie betyder virkelig meget og det hjælper helt sikkert også på den kamp jeg har været og skal igennem at jeg ved de står klar til at gribe mig hvis jeg falder. Og så er jeg jo også velsignet med verdens bedste kæreste, han er virkelig min klippe smiley

Bære vi får plads til det vigtigste så er det fint smiley

• #148   11. mar 2016 Det har været en lang men hyggelig dag. Fik sovet nogenlunde i nat (kun nogenlunde for først vækkede NOGEN, som minder utrolig meget om Rosa mig kl 4, så vækkede NOGEN, som minder utrolig meget om Lucky mig kl 8 smiley )
    men var da først til allersidst jeg havde lidt travlt med at komme hjem, fordi jeg fik hovedpine, men der var vi heldigvis ved at være færdige.

Jeg fik brugt 150 kr, og kun købt 2 ting som jeg ikke lige stod og manglede smiley (havde et gavekort på 100 kr, så egentligt brugte jeg kun 50 kr)
    Jeg eeeeeeeeeeelsker IKEA!

• #149   12. mar 2016 Lige et billede af mine ups køb (et lys og en lysestage) smiley kunne simpelthen ikke lade være. Fortryder dog at jeg ikke købte 2, så køber en makker når vi skal derud i næste uge (regner med vi skal afsted, da vi skal købe køle/fryseskab og skriveborde smiley )

profilbillede
  • #150   12. mar 2016 Det lyder som en hyggelig, og billig dag i IKEA smiley Gavekort er bare fantastiske smiley

Håber at "NOGEN" ikke vækker dig igen i nat smiley

Surt at socialrådgiver ikke vil ændre tid for møde. Kan I evt. flytte tiden for at hente nøgler til lejligheden ?

• #151   12. mar 2016 Sikken en fin lysestage smiley Jeg har 2 i lyserød, som minder om den (købt billigt i Netto smiley ). De giver et rigtigt hyggeligt lys smiley

• #152   12. mar 2016 Ann-marie, det har været en rigtig skøn og ja billig dag. Den kostede 15 kr så det var lige til at overskue, ikke at jeg på nogen måder manglede den, for elsker lys, så har vidst flere end nødvendigt af den slags, men den er nu pæn smiley

Og ja det er rigtig træls at hun ikke gider ændre tiden, men kan desværre ikke ændre tiden for nøglen, kunne måske godt få lov til at komme en anden dag, men vi skal ind på boligforeningen med papirer på hundene og skrive under på renovering af køkkenet, men vi ved ikke om vi kan godkende det før vi har set det, så det bliver vi jo lidt nød til. Men det har jeg jo vidst hele tiden at jeg skulle, så det er da træls at hun ikke lige spørger først, så havde hun kunnet give mig en tid der passede til at starte med. Da hun skulle finde tid til andet møde med hende spurgte hun mig hvornår jeg kunne, så jeg forstår det ikke.

Men jeg har lige fundet ud af at jeg får penge tilbage i SKAT, så efter en så dejlig dag, skal der mere til at ødelægge mit humør smiley

Og jeg håber også at NOGEN sover lidt længere i morgen, men NOGEN har desværre ikke lavet så meget i dag, så kan nok ikke forvente det, men det er jo så min egen skyld. Men jeg kan jo heller ikke blive sur på NOGEN for de er jo så søde smiley

• #153   12. mar 2016 Det lyder som om at det vil være en god idé at dele jer op, så du passer tid hos socialrådgiver, og kæresten kigger lejlighed imens. Kan det lade sig gøre på den måde ?

Dejligt at du får penge tilbage i skat. Jeg var også inde og kigge tidligere, men der var laaaaaang ventetid, så det gad jeg ikke. Satser på at prøve igen, når de fleste er gået i seng, så plejer det at gå lidt hurtigere smiley

Her i huset bliver jeg også af og til vækket af "NOGEN" smiley Det sker dog heldigvis sjældent, da de er gode til at sove længe, og jeg har et rigtigt godt sovehjerte smiley

• #154   12. mar 2016 Ann-Marie nej det kan det ikke, for for det første skal jeg se lejligheden (vi er jo to der skal se om det kan lade sig gøre med det køkken, og så har jeg jo bare glædet mig i over en måned, har ikke set den endnu), for det andet kan min kæreste på ingen måder nå hjem og hente mig, og da vi skal hente nøglerne FØR mødet, kan han ikke smide mig af. Lige den tid kan jeg ikke tage alene, for det er hos social lægen, og der har jeg brug for min kæreste, og min mentor har ikke tid den dag.
    Så nej det kan ikke lade sig gøre og det har jeg prøvet at forklare hende flere gange nu.

Jeg satte mig bare i kø og lavede så noget andet og vupti så var jeg inde smiley

• #155   12. mar 2016 Det lyder godt nok træls med den socialrådgiver smiley Hvad gør I så mht. lejligheden ?

Har slet ikke tålmodighed til at vente på at komme ind på skat's hjemmeside smiley En af mine veninder, ventede i ca. 45 min. Dit gider jeg bare ikke !

• #156   12. mar 2016 Ann-Marie jeg har det ikke så slemt med at sidde i kø, når jeg ikke behøver holde øje med det så tit smiley Men kan man vente kan man jo ligeså godt bare det.

Ja det er rigtig træls, hun svare ikke engang på mine beskeder smiley . Vi tager ud i lejligheden, og så må jeg jo se om jeg kan nå det, men det tror jeg bare ikke at jeg kan, og ellers må jeg jo skrive at jeg ikke kommer, så må de jo tage mine penge. Jeg har gjort hvad jeg kunne, men det med lejligheden er altså det vigtigste at få ordnet.

• #157   12. mar 2016 Det må godt nok være træls med sådan en socialrådgiver, der ikke en gang svarer smiley Håber at det hele ordner sig, så I kan få styr på lejlighed osv. smiley

Prøver skat's hjemmeside om lidt, og håber at køen er forsvundet smiley

• #158   12. mar 2016 Det er det også, og hun virkede bare så god smiley

Det er den ikke, kæresten sidder stadig i kø smiley

• #159   12. mar 2016 Var lige på skat's side igen. Kø er endnu længere end før smiley Prøver igen, inden jeg skal i seng, og ellers må det bare blive en anden dag smiley

• #160   12. mar 2016 Hvis alt går vel, kan jeg komme på skat's hjemmeside om ca. 10 min. smiley Hvordan går det for din kæreste ?

• #161   12. mar 2016 Fedt! smiley han har været igennem han får også penge tilbage, dog noget mindre, men altid skønt. smiley
    Nu må jeg vidst til at smutte, NOGEN (også kaldet Rosa) sidder og kradser mig meget insisterende på armen (hun sidder på mit skød) for at få opmærksomhed smiley

• #162   12. mar 2016 Kun 6 min. tilbage, så her går det fremad smiley Dejligt at I begge får penge tilbage smiley

Hils den lille Rosa fra mig smiley

• #163   14. mar 2016 Jeg har hilst! den dag du skrev, glemte bare at skrive det smiley hilste også Lucky for han blev misundelig smiley haha.. Sagde ikke til ham at du ikke havde sagt det..

Nu gør jeg altså denne tråd til en opdatering om hvordan det går, er ikke sikkert jeg skriver hver uge, men har på fornemmelsen at der er et par af jer der godt kan lide at følge mig lidt, og jeg kan godt lide jeres opbakning, den varmer smiley

Jeg er simpelthen så glad i dag, har bare en skøn dag. Først vågnede jeg op til at min sagsbehandler har ændret tiden! så ingen dårlig samvittighed i morgen! smiley
    Så var der det dejligste solskin og forårs vejr, så da jeg mødte mentor inde i byen og fandt ud af at Aros havde lukket i dag (øv bøv) bestemte vi os for at nyde vejret i stedet og gå en tur ved åen.
    Da jeg fik at vide at det var en mandelig mentor jeg havde fået, var jeg lidt betænkelig ved det pga min fortid, jeg var bange for at det ville blive et problem, men jeg klikker bare så godt sammen med ham, jeg tror faktisk det er et stort plus. smiley Vi gik og snakkede om stort og småt, ingenting og alting, det var rigtig hyggeligt og rart at kunne sætte ord på nogle af de tanker jeg nogle gange går med, selvom de ikke betyder det store (F.eks. snakkede vi meget om hundene, fordi???? smiley )
    Men det der bare gjorde det hele perfekt var da vi til sidst stod og skulle finde en ny tid og så til at sige farvel, og han så spørger om det giver mening for mig den måde vi køre det på lige nu (det er standard at han spørger, så vi kan justere) og jeg siger ja og vi snakker lidt videre og han så siger: ja for vi skal jo køre i dit tempo, så hvis jeg siger noget, og du ikke føler at det er nu vi skal tage det skridt, så siger du bare at det skal vi ikke nu og så gør vi det ikke..
    Det gjorde mig virkelig tryg, havde det rigtig godt med ham i forvejen, men hvor er det altså bare dejligt at have en til at hjælpe, men som samtidig ikke presser mig, at vide at vi tager alting stille og roligt, at jeg har tid og luft.

Jeg har dog skrevet til den træningsplads lige ved min nye lejlighed, og hun skrev tilbage at de er ved at planlægge forårs træning, så hun skriver når der er mere info om det smiley Så jeg håber virkelig at jeg kan komme til at gå til træning, og så skal jeg til at øve mig i at gå alene med hundene. Med hensyn til mentor skal jeg mødes med ham på Dokk1 igen på tirsdag, så jeg fortsat øver mig i at tage bussen.

• #164   14. mar 2016 Hvor er det bare en dejlig opdatering smiley Og fedt at høre at du er så glad for din mentor, det er guld værd, at du er helt tryg ved ham smiley Og dejligt at din sagsbehandler har givet dig en ny tid, så I kan få kigget lejlighed !

Det lyder rigtigt lovende med hundetræning, håber at det er et godt sted smiley

Og hils både Rosa og Lucky smiley

• #165   14. mar 2016 Tak Ann-marie, ja alting ser ret lyst ud lige nu smiley er godt nok spændt på i morgen!
    Skulle sende et par mysser tilbage fra hundene smiley

• #166   14. mar 2016 Det er bare skønt med sådan nogle gode dage ind imellem smiley Krydser fingre for at det er en mega hyggelig lejlighed I får jer smiley

Tak for mysser fra Rosa og Lucky, det var lige hvad jeg trængte til smiley

• #167   18. mar 2016 Tak, den er utrolig lille, men det skal nok blive ok, er optimistisk... lige nu... smiley

Men øv for en dag jeg har haft. Ikke fordi der rigtig er sket noget, for det er der ikke. Men har bare haft en af de der dage hvor jeg bare føler mig "ensom".. min kæreste har bestemt været der, men han har også spillet en del med sine venner, hvilket var okay, men de spiller stadig det spil jeg ikke har, og min kæreste har ikke rigtig lyst til de spil jeg spiller for tiden, hvilket betyder at jeg spiller alene og hvor jeg dog bare savner at have nogen jeg kan spille med og hygge mig sammen med smiley det hjælper nok ikke at min kæreste igen i dag, lige mødte nogle fremmede danskere som han nu har som venner så de kan spille igen, sådan noget sker aldrig for mig. Og jeg hader at føle den misundelse, for den gør da bestemt intet godt for mig.
    Min kæreste spillede endda et par timer med mig bare for at være sød, men det er bare ikke helt det samme når det bare er os to, selvom det også er hyggeligt.. argh hvor er jeg dog bare træt af mig selv lige nu smiley

• #168   18. mar 2016 Op med humøret Solvej. Du er en skøn kvinde, som bare skal blive bedre til at tro på dig selv, og finde dine egne spil, og spillevenner smiley

Stort trøstekram, og et kærligt spark bagi fra mig. Du er god nok, Solvej smiley

• #169   18. mar 2016 Tak, og jeg ved det jo godt og jeg ved godt jeg selv aktivt skal gøre noget, men det er bare så skide svært smiley
    Jeg elsker de spil jeg spiller, ellers spillede jeg ikke, men jeg har bare ikke nemt ved at finde nogen og det hjælper bare ikke på det at jeg heller ikke er særlig glad for at snakke, for det gør det endnu svære. Min kæreste snakker jo bare med fremmede og vupti så spiller de.

Jeg er aldrig bedre end middel så jeg skal virkelig vise de andre sider af mig selv for at være interessant nok og det er bare svært i spil.

Jeg mangler ikke de der meget nære venner der er der når alt er sort, for dem har jeg. Men savner dem der interesserer sig for spil og som gider spille med mig, så jeg ikke bare sidder alene.

Det værste ved min kæreste og hans venner lige nu er faktisk at jeg i mindst 1 spil er på niveau med dem, jeg kan sagtens være med, men jeg må ikke af den simple grund at jeg er en pige og hans kæreste smiley det er også helt fair at de har de regler, men hold op hvor er det dog irriterende at være udenfor fordi jeg er en pige smiley

Men jeg jeg finder vel nogen på et eller andet tidspunkt

• #170   19. mar 2016 Du er nødt til at finde ud af hvad du er god til/synes er sjovt, og så dyrke det, uafhængigt af kæresten smiley Det behøver jo heller ikke at være onlinespil smiley Det kunne jo være at du er fantastisk til at male, lave cupcakes, hækle the-varmere, flette kurve, reparere cykler, spille ishockey, skrive noveller eller ? Der er jo masser af muligheder smiley

PS. Sagt i allerkærligste mening: Det er noget pjat at du ikke er god til at snakke. Du snakker da løs herinde smiley smiley

• #171   19. mar 2016 Ann-Marie, rettelse jeg skriver herinde, og det er jeg god til smiley Snakke er en helt anden sag smiley

Og jeg ved hvad jeg godt kan lide at lave, jeg kan bare godt lide at lave de samme ting som min kæreste, men det er jo ikke pga. min kæreste at jeg kan lide det. Vi spiller ikke altid det samme, for jeg gider ikke spille noget jeg ikke finder sjovt. Derudover spiller jeg jo så meget af min tid alene, at det ikke ville give mening at bruge tid på det, hvis det kun var for min kæreste.

Der er rigtig mange ting som jeg er god til eller som jeg kan lide at lave, men størstedelen er ting jeg kan lide alene eller som jeg ikke har penge til. Det er ikke sociale ting.
    Computerspil er socialt, hvis jeg tager mig sammen til det.

Jeg hader at indrømme hvor meget tid jeg bruger på "ingenting" men har spillet Rocket League 56 timer de sidste 2 uger (jep er så heldig at den tæller hvor lang tid man spiller) minimum 45 af de timer har jeg spillet alene.

Jeg har dog lige meldt mig i en gruppe på facebook, den virker ikke overvældende aktiv, men jeg håber at kunne finde nogen at spille med, om ikke andet en gang imellem, men det sociale kommer først for alvor hvis jeg kan tage mig sammen og snakke, og det ved jeg ikke om jeg kan (lige pt) for det er et stort arbejde fra min side.

• #172   19. mar 2016 I og med at du er god til at skrive så kan du jo lære folk lidt at kende på den måde. Så vil det forhåbentligt ikke føles helt så skræmmende og overvældende at skulle snakke "rigtigt" med nye mennesker, for så kender du dem jo lidt i forvejen smiley

Hvad kan du lide at lave, udover at spille (og putte med Rosa og Lucky smiley )

• #173   19. mar 2016 Ann-marie, jeg kan ikke engang snakke med min far (som jeg i øvrigt ikke har nogen problemer med, så det er ikke derfor) Jeg snakker yderst sjældent med min mor. Den eneste jeg faktisk snakker med er min kæreste, ellers snakker jeg ALDRIG over skype f.eks. Ikke engang med min bedste veninde.

Ann-Marie den liste er meget meget lang, og ofte ikke noget specielt. Jeg kan godt lide at være kreativ, og så er det næsten ligegyldigt med hvad, jeg er ikke så god til at holde mig til en ting, hvilket også forklare hvorfor jeg ikke har råd. Jeg bliver dog en gang imellem (hver 3-6 mdr ca) smidt ind i himlen af kreative ting når jeg besøger min far, da hans kæreste har en hobby butik, så der får jeg lavet lidt. Ellers sidder jeg mest og tegner, men det er heller ikke særlig tit.

Jeg synger meget, hver eneste dag, og mit humør falder meget hurtigt hvis jeg ikke gør, men det er også mest alene, for hader når folk høre det, udover min kæreste, for han skal jo være her smiley jeg har dog overvejet på et tidspunkt ude i fremtiden at prøve noget kor af en art, men det er langt ude på listen over ting jeg skal.
    Hmm så kan jeg lide at læse, se serier/film, gå ture, lege med blomster (ikke ude i haven, men mere buketter og dekorationer)

Jeg er faktisk mere eller mindre bare et kreativt menneske. Jeg kan også godt lide at skrive, digte, historier og den slags. Tage billeder.

• #174   19. mar 2016 Jamen så har du jo masser af muligheder for at skabe relationer online smiley Er sikker på at der findes en masse kreative online grupper, som deler erfaringer, billeder osv. Når de har været kreative. Det gør jo tingene noget lettere, når du har flere muligheder.
    Og måske det kan hjælpe dig lidt med at komme ud, og møde nye mennesker IRL. Hvis først du har lært dem at kende online ?

Dejligt at du kan lide at synge. Måske du en dag finder modet, til at finde et kor smiley

• #175   19. mar 2016 Ann-marie, jeg laver sjældent noget kreativt, og jeg deler det ikke med nogen, så skulle det da lige være min mor. Det er en af dem ting som bare er for mig selv, og jeg interessere mig for at være ærlig ikke for andres. Det er ikke en interesse jeg har brug for at dele med nogen. Selvfølgelig er det da hyggeligt at hygge med ungerne når jeg er nede på weekend hos min familie, eller sidde og lave lidt sammen med min fars kæreste for at have lidt tilfælles, men ellers er det noget jeg laver når jeg bare trænger til ro for mig selv.

Lige nu er jeg f.eks. ved at lære at strikke.

Og problemet er at jeg ikke mangler mennesker jeg kan ses med IRL, det er ikke fordi jeg har særlig mange heroppe, men det er ikke det jeg mangler pt. Jeg mangler nogen som jeg bare kan slappe af sammen med herhjemme når jeg netop ikke orker at skulle afsted. Jeg har simpelthen ikke energien til at tage rundt til folk.
    Det er derfor jeg mangler spillevenner, det er ikke venner jeg har planer om at blive så super tætte med at vi bare skal ses osv. Det er nogen jeg kan hygge mig med, så jeg ikke spiller alene. Jeg elsker at spille og jeg elsker at bruge min tid på det, hvis jeg kunne ville min uddannelse og senere arbejde være med spil på en eller anden måde, men jeg har bare ikke det der skal, jeg snakker ikke om at leve af at spille, men jeg har ikke skrivefærdighederne til at blive journalist/anmelder osv. jeg har ikke snakke redskaberne og sprogredskaberne til at blive kommentator og hvad der ellers er der, jeg kan helt sikkert ikke blive hverken streamer eller proff gamer og jeg har ikke det tekniske til at arbejde med computere smiley

Jeg spiller ikke fordi jeg ikke har andet at lave herhjemme, eller fordi min kæreste gør, jeg spiller fordi jeg elsker det. Jeg ville bare elske det endnu mere hvis jeg havde nogen at spille med som delte det.

• #176   19. mar 2016 Jeg har ikke en skid forstand på online-spil, så bær lige over med mig smiley Spiller man altid imod/med andre ved onlinespil, eller er de fleste spil basseret på at man spiller alene, mod maskinen ?

• #177   19. mar 2016 Man spiller med/mod andre, men man kan i nogle spil selvfølgelig vælge at spille imod maskinen, men ja online spil handler generelt om at spille med/mod andre smiley

Rocket League som jeg pt elsker rigtig meget, er et fodbold bil spil, hvor man spiller fodbold i biler som så kan hoppe og "flyve", man kan godt spille 1v1 f.eks. men ellers er det fra 2-4 spillere pr hold. Jeg spiller mest 3v3. 4v4 spiller jeg kun når kæresten har 2 venner der gerne vil med, for så er vi jo for mange, men det er et "for sjov" spil, fordi det er ren kaos og det er ikke med i ens "rank" (det er hvor man spiller mod andre for at komme op i systemet) Spillet handler om samarbejde ligesom hvis man spiller fodbold. Så jo mere man går op i det, jo bedre er det med et fast hold, fordi man så kender hinanden og lettere kan spille sammen. smiley

Mine yndlings spil, hvor det er med andre, er faktisk generelt spil hvor kommunikation og samarbejde er rigtig vigtigt, hvis man vil mere end bare hygge spille og går op i at vinde eller tabe smiley

• #178   20. mar 2016 Jamen så lyder det jo helt perfekt for dig, for så har du jo netop muligheden for at møde nye folk at spille med, når det er sådan et slags "holdspil". Hvordan foregår det, hvis man skal finde nogle nye at spille med ? Melder man sig bare under fanerne i et igangværende spil, eller skal man først have samlet x-antal spillere, før et spil sættes i gang ?

• #179   20. mar 2016 Jeg spiller aldrig med de samme, altid nye, for jeg kan kun gå ind med et bestemt hold, hvis vi er i en gruppe inden. hvordan forklare man det lige. Du vælger hvad du vil spille, 2v2 - 3v3, om det er for sjov spil eller med "rank", og så trykker man find spil, og så matcher maskinen dig op med det antal spillere der skal være i en bane og i forhold til hvilket niveau man spiller på hvis det er rank. Jeg er f.eks. challenger 2 lige pt, så jeg bliver så vidt muligt sat sammen med folk på det niveau. Og når man så kommer ind begynder spillet, og man spiller i 5 minutter, medmindre man står lige så er der overtid indtil et hold får mål smiley

Problemet med Rocket League og møde nye, er at man ikke har tid til at sidde og skrive, så det skal foregå ved at snakke, og det kræver jo at man har et bestemt hold. Derfor kan det være lidt svært at finde spillere at spille med, hvis man vil være social samtidig. Det er så det jeg prøver at lede efter.

Jeg fandt desværre ud af for sent at der snart er en stor turnering, ellers havde jeg søgt efter et hold til det, men vi ville ikke kunne nå at blive et godt nok hold sammen til at det ville give mening. smiley

• #180   20. mar 2016 Håber at du finder et godt spil, hvor det samtidig er muligt at snakke lidt med de andre spillere. Hvad med World of Warcraft ? (Det eneste spil, som jeg kender lidt til smiley ).

Ellers var det vel en mulighed at søge efter holdspillere i dit nuværende spil, så I kan blive gode til efterfølgende turneringer ?

Var for øvrigt på tur med veninde i går, som lider af lidt af angst. Hun blev godt nok udfordret, da hun både skulle spise fremmed mad, være sent ude, og bevæge sig rundt i Kbh. om aftenen. Hun overlevede, men havde det bedst, da vi sad i min bil, og hun var næsten hjemme smiley

Flot at hun tog med, på trods af diverse udfordringer. Men hvor må det være frygteligt at være så angst for alt muligt smiley Det er totalt invaliderende, og forhindrer hende i at turde rigtigt mange ting smiley

• #181   20. mar 2016 Ja det var da flot af hende. Så slemt har jeg det heldigvis ikke, jeg er ret "normal" når jeg bare er sammen med nogen smiley

Jeg har spillet WOW, men jeg har desværre ikke råd til det... Jeg søger som sagt efter folk at spille med, så det må jeg jo se om giver pote.

• #182   20. mar 2016 Jeg var faktisk også lidt overrasket over hvor angst hun faktisk var, over at være i København om aftenen. Vi var i det Kgl. teater, og hun havde sagt at hun IKKE ville gå til stationen, fordi hun var bange for det, så hun ville give en taxi til hovedbanen. Så jeg var godt klar over at det var et problem

Så jeg ringede og bestilte en taxi chauffør, som jeg har kørt en del gange med. På trods af at vi bare skulle fra det Kgl. teater, og tværs over gaden, til Magasin, hvor vores taxi holdt. Var hun meget, meget utryg. Og det skal lige siges at jeg var helt, helt rolig, og vi jo "fulgtes" med en masse mennesker fra teateret.

Jeg havde også sørget for at tage mit adganskort til DSB med, så vi kunne vente på toget i rolige omgivelser. Hun var så utryg at hun ikke turde at tale om det, før vi sad i min bil, og var på vej hjem til hende.
    Bliver sgu lidt trist over at hun ikke vil prøve at gøre noget ved sin angst smiley (hun er også rædselsslagen for slanger, fugle, store dyr osv.). For det er helt klart blevet værre med alderen smiley

Håber at du får held til at finde nogen søde mennesker, som du kunne spille fast med. Det kunne være fedt smiley

• #183   20. mar 2016 Tak smiley

Ja det lyder virkelig som et slemt tilfælde, det er synd for hende. jeg synes mit bremser mig meget i mit liv, vil slet ikke tænke på hvor svært det må være for hende. Men jeg tænker ud fra det du siger, at hun måske netop er så angst at hun ikke tør at gøre noget, at hun ikke tror på at det kan være bedre?

Det har også taget mig utrolig lang tid, og jeg har stadig tidspunkter hvor jeg bliver lidt sådan, jamen det går jo egentligt meget godt, så bare acceptere det, istedet for at kæmpe i mod. Men jeg er samtidig også der hvor jeg kan mærke at jeg bare bliver nød til at kæmpe imod det, både angsten men også følelsen af at jeg er ok, for det ved jeg jo godt at jeg ikke er. jo jeg kan da godt leve mit liv som det er nu, og på mange måder ændre det sig heller ikke selvom jeg arbejder med min angst, men for mig handler det også om mulighederne. Lige nu har jeg ikke muligheden for at gøre nogle ting, fordi min angst stopper mig, så ville jo være fedt bare at kunne gøre de ting, uanset om jeg gør dem tit eller ej.
    Jeg ville være meget utryg hvis jeg var alene i hendes situation, men med en ville jeg godt kunne. smiley

• #184   20. mar 2016 Det gør så heller ikke tingene lettere, at hun er svagtseende. Så det er når det er mørkt, at hun har størst problemer (angst). Det skal dog siges til hendes ros, at hun altid er frisk på at tage på udflugter smiley Og hun har heldigvis ingen problemer med at møde nye mennesker/snakke. Men hun vil absolut helst køre i bil, og være hjemme inden mørket falder på.

Det er første, og sikkert også sidste gang, at vi har været i Kbh. om aftenen. Hun tog med på et afbud (min mor blev syg). Havde jeg spurgt om vi skulle lave en udflugt til Kbh. om aftenen, så havde hun vel sagt nej.

Der er sgu et problem, når man sådan lader sig styre af sin angst, for det bliver kun værre af det smiley Så stor respekt herfra, for at du rent faktisk prøver at gøre noget ved det ! smiley

Jeg har prøvet på at få hende til at gøre noge ved det. Bl.a. fordi at hun er så rædselsslagen for slanger, at hun ikke en gang kan tåle at se dem på tv smiley Jeg ved ikke om hun tror, at hun ville dø, hvis hun rørte en slange ? Men hun nægter i hvertfald at gøre noget ved det. Så hun er ikke let at have med i f.eks. Zoo eller lign. Vi var i Den blå planet i sommers, og der gik hun lettere i panik, da vi nåede regnskovsområder, fordi hun var sikker på at der var slanger. Hvilket der ikke var. Det havde jeg undersøgt forinden. Men hun kan slet ikke styre det smiley

Så kæmp imod angsten Solvej, for det bliver ikke lettere af at ignorere det smiley

• #185   20. mar 2016 kan godt forstå det er svært for hende smiley Det er synd hun har det sådan.
    Jeg har det også meget med mørke når jeg går alene, men det er som sagt heldigvis ikke slemt når jeg er sammen med nogen, det kan godt være der lidt, men ikke så jeg er bange, bare lidt utryg.

Ann-Marie, jeg vil kæmpe så godt jeg overhovedet kan. Jeg troede mentor var tirsdag, det er så i morgen, så heldigvis har jeg ingen planer smiley
    Og så tog jeg mig sammen. Jeg lavede et opslag i den der facebook gruppe da jeg stod op i formiddags, om der var nogen der ville spille med mig. Der er indtil videre 3 jeg har fået på min venneliste. Jeg har spillet med 2 af dem i ca. 2 timer, vi er lige blevet færdig, og for at det ikke skal være løgn, så tog jeg mig endnu mere sammen da de spurgte om skype, og gik ind og snakkede med dem! i 1½ time har jeg nu siddet og snakket med 2 vildt fremmede, og jeg har haft det så hyggeligt og sjovt!!!!! smiley Så tak fordi du lige slår mig kærligt oveni hovedet engang imellem Ann-marie, for det er faktisk lidt din skyld at jeg gjorde det smiley

• #186   21. mar 2016 Ej, hvor er det bare fedt at høre Solvej. Er mega stolt af dig smiley

Og rigtigt dejligt at høre, at du har fundet nogle nye mennesker at spille med. Selvom de måske ikke bliver dine bedste venner, så giver det dig da en masse mulighed for at snakke med fremmede mennesker smiley

Du er sgu for sej, Solvej smiley

• #187   21. mar 2016 Hvilke spil spiller du?

• #188   21. mar 2016 Ann-Marie, det er SÅ fedt. Kunne seriøst ikke sove i nat, bare af begejstring for at jeg gjorde det! smiley Min mentor roste mig også rigtig meget.

Da jeg så var færdig med at gøre klar til mad osv. i dag, kunne jeg se at ham den ene sad og spillede, så skrev om der var plads til mig, så gik vi skype og spillede lidt 2v2, så kom en han kendte ind og så spillede vi alle 3 (imens vi snakkede på skype) og så smuttede ham jeg "kendte" efter et par spil, men jeg fortsatte lidt spil og skype med ham vennen. Virkelig hyggeligt og sjovt og de er virkelig nogle fine fyre, roser når jeg gør det okay, og så griner vi af det når jeg ikke kan finde ud af det smiley

Det var virkelig svært at overvinde, men hold kæft hvor er det altså fedt bare at sidde og snakke og spille med folk! smiley Håber virkelig de 2 i dag vil spille med mig engang imellem, for de er virkelig sjove at spille med, selvom de er noget bedre end jeg er. smiley Ham den anden fra i går spiller jeg selvfølgelig også gerne med igen.

Karina H, lige pt spiller jeg Rocket League smiley

• #189   21. mar 2016 Hvor er det bare dejligt for dig smiley Håber at du får masser af glæde af dine nye spille venner smiley

• #190   21. mar 2016 Tak, det gær jeg godt nok også, for hold op hvor var det dog bare meget sjovere når man spiller med nogen.
    men jeg kunne godt mærke at det var grænseoverskridende at snakke med dem hver for sig. I går kunne jeg jo lade de andre snakke og så bare være lidt i baggrunden, og bare deltage lidt.. Når man kun spiller med en, skal man jo være på og med i samtalen hele tiden.. Men det viste sig at være utrolig nemt, kæmpe sejr! smiley

Jeg har jo kun spiller med dem forholdsvis 1 og 2 gange, men tror nu godt de vil spille med mig, men hvor tit må jeg jo så se. De spiller en del bedre end mig, så det er nok ikke så tit, men hey lidt er bedre end ingenting.. Men jeg ved så heller ikke hvor meget de spiller Rocket league, de kan jo også spille en masse andet (og have et liv smiley )

• #191   21. mar 2016 Øvelse gør mester, så mon ikke det går ? smiley Inden du ser dig om, så er du garanteret super god til det spil smiley

Men selvom du ikke ligefrem bliver verdensmester, så handler en del af det at spille, jo også om at have det super hyggeligt og sjovt smiley

Dejligt at du fik taget mod til at snakke med dem smiley

• #192   21. mar 2016 Haha jeg har spillet i 248 timer, jeg måtte godt være ved at være lidt bedre, om ikke andet så god at jeg kunne ramme bolden smiley Ej pjat jeg er faktisk okay, og jeg ved hvad det er jeg skal arbejde med, så det er bare at fortsætte med at spille.
    Og verdensmester bliver jeg aldrig, men ville nu gerne lige være lidt bedre. smiley

Og selvfølgelig handler det først og fremmest om at have det hyggeligt og sjovt, men kan også godt forstå hvis de ikke altid vil have en med i lavere niveau, for det er også sjovt at vinde smiley Men jeg kan godt se at hvis de bare spiller nok med mig, så ender de i min rank, fordi de bliver smidt ned hele tiden, haha smiley

• #193   21. mar 2016 Jamen så gælder det jo bare om at fastholde dem, til de kommer "ned på dit niveau", eller at blive bedre, så du kommer "op på deres niveau" smiley

• #194   21. mar 2016 Jeg tror det går hurtigere at få dem ned på min niveau haha smiley
    Men altså spillede da omkring halvanden time igen i dag, så det er okay.

• #195   21. mar 2016 Jamen så må det være din nye strategi smiley

• #196   21. mar 2016 Haha, det tror jeg ikke de går med til smiley Det kan godt være at de siger at de ikke går så meget op i det, men jeg ved de går nok op i det til at de ikke skal så langt ned smiley
    Men i dag skrev jeg da bare til ham om der var plads til en mere, og han sad så og spillede alene (Det kan man ikke se om folk gør) så der var jo plads smiley
    Så det er jo bare et spørgsmål om at jeg også selv fortsat gør noget aktivt for at være med, og så selvfølgelig uden at være for meget. Behøver jo ikke lige skrive til dem hver gang de logger på eller i det sekund de går ind i det spil, haha.. Men mon ikke de også skriver hvis de vil spille med mig smiley Det håber jeg da, ellers er det da træls smiley

• #197   21. mar 2016 Du skal bare undlade at fortælle dem om din skumle plan smiley smiley smiley

Er meget imponeret over hvor god du har været til at tage kontakt. Du er bare for sej Solvej smiley Er sikker på at du nok skal finde nogen faste spillemakere smiley

Kommentér på:
Nye venner, når man ikke er så god til det?

Annonce