3.392 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

at finde nye venner når man er meget voksen at finde nye venner når man er meget voksen

Normalt kan jeg godt både læse og give mit besyv med når folk herinde skriver noget meget personligt ...

Men jeg synes det er svært at gøre det selv, for man udleverer sig legesom lidt .... så på forhånd vil jeg sige at, jeg der aldrig sletter tråde, måske kan komme til det med denne hvis den bliver for svær ...

Det der er, er at jeg er et ret introvert menneske... jeg har mand og 3 børn, og vi har det godt ... vi har også et rimeligt normalt samvær med resten af vores familier, ikke ofte, men ja hvad jeg mener er normalt ....

Derudover har vi haft/har nogle venner gennem livet... nogen er faldet fra, andre kommet til .. men summasumarum har vennelivet de sidste mange år bestået af 4 par ....

Hos det ene, som er min storebror og svigerinde, døde min svigerinde sidste år ... hun var min virkelig virkelig gode veninde, vi var meget sammen, jeg havde kendt hende i 47 år ... siden jeg var 5 år.... og hun har efterladt et mega hul .... min bror ser vi stadig , men han har lukket sig meget ind, og samværet er slet ikke det samme ... jeg mangler hende så meget, vi kunne tale om ALT....

Derudover er der en veninde med mand der bor i København, vi har kendt dem i over 30 år ... dem og deres børn har vi været meget sammen med, på ferier, weekender osv, men i daglligdagen, til et hurtig besøg kan de jo ikke bruges pga afstanden (vi er i aarhus).. vi spiller ofte spil, videns spil og kort...

De 2 sidste par har vi også kendt henved 30 år, dem er vi sammen med både hver for sig, og alle 6 sammen ... men det er bare snakke samvær, biograf osv ... fint nok...

Nu er vi så blevet uvenner med det ene par ... det er træls... men nu til spørgsmålet....

Hvor finder man evt nye venner når man er + 50 .... jeg er ikke vild med snakke aftener som sådan, jeg gider heller ikke bare spise og drikke ... men vil meget gerne finde nogen man kunne dele noget som fx spil med.... det par der er tilbage er ikke til den slags ....

Jeg er jo som sagt introvert, og er ikke interesseret i at finde nogen hvor man skal med til en hel masse større arrrangementer i fx deres familie/omgangskreds ... men gerne nogen hvor vi bare sammen med dem kan tage ud og spise, gå ture, og ja mødes til spil og hygge sådan spontant a la, "nå skal i heller ikke noget i weekenden, skal vi så lave noget mad, snakke lidt og tage et spil" .... ikke mere forpligtigende end det ..

Ingen af de nuværende, deler min store passion for hunde og dyr, så det ville da også være et plus ....

Jeg siger ikke på forhånd at det ikke kan blive mere, hvis man virkelig klikker, men det er ikke udgangspunktet .... jeg nyder weekenden hvor man ikke skal noget ... så det skal være folk man kan sige ja og nej til uden der skal ligges noget dybere i det, og uden der skal gives hvide løgne, hvis bare man ikke gider ... vi skal selvfølgelig være ligesådan ....

jeg kunne også vildt godt tænke mig at det var nogen hvor man kunne være meget ærlige ...kalde en spade for en spade, og være enige om at være uenige, når det er sådan det er, uden at dette skal ødelægge noget som helst, og uden det har indflydelse på resten af samværet ...

Der er jo alle mulige dating-sites , så tænkte er der sites hvor man kan lede efter venner i vores alder .....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  at finde nye venner når man er meget voksen
  • #1   7. jun 2013 venindeliv.dk

smiley

• #2   7. jun 2013 tak ... men er det så "kun" en venide jeg kan finde der?? det ville jeg da gerne, men ville også gerne at det var et par, så vi havde partenere med ....

ah... kiggede lige på den og fik mit svar ...

jeg kunne dog godt finde på at prøve den alligevel ...

Jeg har dog selv ud over vores fælles vennner, 2 piger som kun jeg mødes med, så det er mere et par min mand og jeg kan få noget tilfælles med jeg søger

• #3   7. jun 2013 jamen det er en side kun for kvinder, men mange af dem har jo også kærester og mænd smiley

Du kan jo lave en profil og skrive hvad du søger og se om du får respons eller oprette et arrangement med paraften - det er der gjort før smiley

• #4   7. jun 2013 takker ....

tror du der er folk i vores alder først i 50´erne

• #5   7. jun 2013 Åååh, kan virkelig godt forstå at situationen må være svær..

Måske hvis man engagere sig lidt i noget foreningsliv (lokalforeninger eller sådan noget) så møder man folk derigennem?

Jeg er også en der faktisk har svært ved at få "virkelige" venner, altså jeg er god til at snakke med folk osv, men jeg har kun ganske få enkelte nærme som jeg betro mig til og som jeg vil tilbringe en aften med frivilligt.
    Men tænker så også at dem som er der for mig, er nogle jeg har mødt igennem interesser (fx en veninde fra studiet).
    Ellers kunne du alternativt måske starte med noget nyt - lære at strikke eller købe en ny dyre art også se om der ikke er noget "lokalt" du kan være med til?

Vi snakker om at flytte til en mindre landsby, hvor jeg har i sinde at sætte et opslag op om der er nogen som har en strikkeklub! Ikke fordi jeg selv er særlig god til at strikke - vil gerne være det, men tænker at det er god networking. Også er jeg ligeglad at folk ikke nødvendigvis er på min alder smiley

• #6   7. jun 2013 Tag evt. med til hundetræf eller hen i den lokale hundeskov smiley

• #8   7. jun 2013 @ Line ... alderen er heller ikke et must ... vi har ofte besøg af vores børn (de bor ikke hjemme), og der er nogle af deres venner vi har kendt i mange år, de kommer tit med ... og dem nyder vi at være sammen med ....

Det med foreninger, vil helt sikkert fodre et jævnligt og fast engagement, og det søger jeg ikke ... det skal bare være af og til, og helst når et spontant behov opstår...

Vi ikke ensomme, og det er ikke vildt mange dage/weekender et sådant behov opstår .... det vennepar vi hat mistet så vi måske 3-5 gange årligt, ikke mere... havde dog holdt fx nytårsaften sammen med hende (han er ny mand for ca 5 år siden) i 25 år , tidligere med hendes forrige mand ....

Så tror ikke foreninger er løsningen, igen til mit introverte sind, tror jeg der vil være for mange jeg skal forholde mig til ....

• #9   7. jun 2013 Ja hvis du tager til en masse hunde træf så kan du møde nogle der har amme passion for dyr som dig (:
    Jeg syntes det er super rart at der er nogle at snakke med kræene om (:

• #10   7. jun 2013 @ beltane ... kommer næsten dagligt i den lokale hundeskov, går tur og mødes med mange der ... det er fint, men der er ingen emner til noget fælles for manden og mig, som nogen vi tænker at mødes med udenfor .... men vil da være åben for det hvis det kom nogen ....

Det er meget med at for mig er en hyggelig fredag eller lørdag måske en skovtur, så lidt mad og så sidde og spille, gerne kort mens man får et glas vin, en øl eller kaffe .... det er det hul jeg synes vi har ... det er sådan vi har det med parret i København, og det er det jeg gerne ville finde bare så tæt på at det ikke kræver at man er sammen hele weekenden, og det kan aftales med kort varsel ...

• #12   7. jun 2013 @ isabelle .... er netop lige det jeg søger ... og ja vi kender jo ikke hinanden, men vi finder ofte fælles fodslag herinde, så det med at geografien er et problem, er ... ja træls ....:)

whist har jeg ikke spillet i "100" år, men det kunne nok opfriskes ... vi spiller canasta med det par i København ....

• #13   7. jun 2013 Jeg tænker bare at hvis man engagere sig et en periode i en forening, så vil man kunne finde dem man kan dele weekenderne med smiley

ps - glemmer aldrig den gang jeg lærte whist (og har da for længst glemt reglerne igen) men fik en hulans masse spar og formåede vist at vinde det hele på en hånd.. smiley Men altså var 10, så hvem ved om de gamle hjalp mig smiley

• #14   7. jun 2013 kan sagtens følge dig, selvom jeg kun er 18. jeg er lige flyttet til århus fra esbjerg. Dernede har jeg 2 skide gode veninder, hvor den ene er en ex svigerinde. Det er de eneste to jeg har haft et par år.. især fordi jeg ikke rigtig passer ind ved andre unge. Men her i århus har jeg ingen veninder/venner endnu, som ikke er min kærestes familie og sådan.

Jeg tog til chihuahua træf da jeg fik lucky og der mødte jeg et par andre unge, dog ældre end mig, som jeg faktisk rigtig godt kan li, så jeg håber da vi ses igen. smiley

Min mor som er over 50, har også få venner som hun sådan ser. og en af hendes bedste veninder, er flyttet helt til ølgod, så nu ses de jo ikke så tit mere. Men en hun ikke snakkede så meget med mere, holder spilleaften for et par andre veninder, hvor min mor så blev inviteret. Så sådan kan man også gøre det. smiley

Du kunne også indrykke en annonce i avisen. Kunne jo være der sad en/et par som også havde svært ved at finde nogen smiley

• #15   7. jun 2013 @ Line, ja jeg ved godt at det kan være sådan .... men synes ikke jeg har overskuddet, som så mange andre i DK har jeg et ret stresset job, er meget glad for det, men når jeg kommer hjem, så er det der er overskud til mine ture i skoven med hundene .. nogle dage er der noget med børnene, og en gammel mor osv ... og så har jeg nogle "skavanker" der bare gør at jeg nogle dage er dødtræt, eller har ondt ... så evt at gå ind i noget der kræver at man fx den samme ugedag hver uger møder op, det vil næppe fungere ....

havde også tænkt på deciderede kort klubber i aarhus, men mit/vores behov er spontant end stationært ....

• #16   7. jun 2013 Takker for kommentarer og forslag ... smutter lige en aften tur med tøserne smiley

• #17   7. jun 2013 Åh Hanne, jeg kender det alt for godt selv. De få venner som vi har tilbage, efter det er gået ned af bakke med helbred og status, de bor enten et stykke væk, eller også har de nok at se til selv. Jeg har også ofte tænkt på, hvordan man finder venner at lave spontane ting sammen med. Kram.

• #18   7. jun 2013 @ susanne ... ja egentlig tænker jeg nemmelig at der må være andre der er i samme situation ... det er bare at finde dem, og det skal jo være nogen man deler interesse med, og som man klikker med ...

jeg er blevet så gammel, at jeg er kommet dertil at det skal være nogen man kan være ret ærlige med, og hvor man skal kunne acceptere hinandens både skavanker og særheder ...

Kommentér på:
at finde nye venner når man er meget voksen

Annonce