589 visninger
|
Oprettet:
13. dec 2010 Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
Løs hund skyld i færdselsuheld {{forumTopicSubject}}
http://esbjerg.lokalavisen.dk/arghhh-loes-hund-skyld-i-faerdselsuheld-/Politi/20160324/artikler/160329568/1265
Og det er så derfor man altid skal have styr på sin hund !!
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.533
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.483
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 37 Svar: 604
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Snoren er da i den forbindelse lidt ligegyldig. Og så melder historien jo i øvrigt intet om hvorvidt hunden var i følgeskab med ejer eller evt. Havde haft held til at tage på springtur...
Synes det er en lidt tam historie at bruge til endnu en "hunde i snor kampagne"
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
Selvfølgelig kan vi alle komme ud for at hunden, ved et uheld, smutter fra os. Men der er stadig alt, alt, alt for mange, der ikke tager det så tungt, hvis hunden jævnligt tager på tur alene.
Michelle: Ved ikke hvorfor du bringer mgl. snor ind i billedet ? Hvis du læser, hvad jeg skriver, så skriver jeg netop: "At man altid skal have styr på sin hund" !
Jeg er fuldstændigt ligeglad med om folk har deres hunde løse, hvis bare de har kontrol over dem. Men det jeg ikke er ligeglad med er, at alt for mange stadig ikke mener at det er nødvendigt at hegne haven forsvarligt ind, når nu man har hund.
Er træt af at møde løse hunde på en mørk landevej, for jeg vil så nødigt køre dem ned, eller smadre min bil i forsøget på at undgå at ramme dem
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Men ikke desto mindre kan der altså lige så vel have været tale om en hændeligt uheld, artiklen er jo ret sparsom, så synes måske det er liiige overilet nok at begynde at skælde ud over ejers manglende kontrol. Jeg kører ofte i det område på vej til arbejde og har aldrig mødt en løs hund på vejen der, så tvivler på det ligefrem er et udbredt problem der... så jeg hælder altså mest til uheld.
Birgitta -aaaaarh gadehund tvivler jeg altså gevaldigt på. Dem har vi ikke så fandens mange af her til lands, hvis nogen overhovedet.
dec 2010
Grunden til at jeg postede historien, var såmænd "bare" at jeg ville sætte lidt fokus på, hvilke konsekvenser det kan have, hvis hunden smutter.
Alt for mange her på Lolland, lader hunden lufte sig selv (så sent som i lørdags havde jeg en løs collie med på gåtur
Tror ikke at folk tænker helt over, hvilke konsekvenser det kan have, når hunden får lov til at tage på udflugt på egen pote
Som tidligere nævnt, så er jeg godt klar over at der kan ske uheld, hvor hunden smutter ud. Det er også sket for mig. Men har desværre alt, alt for mange gange oplevet at folk enten ikke indhegner haven, fordi de mener at Fido bliver hjemme på egen matrikel, eller at man ikke indhegner nok (f.eks. "glemmer" lågen). Det duer bare ikke. Vi skal passe på vores hunde, og hinanden. En løs hund i trafikken, kan resultere i uheld, i værste tilfælde med dødelig udgang
dec 2010
Har veninde på Vestsjælland, som også oplever problemet med løse hunde jævnt tit.
Èn ting er at man må zigzagge mellem hjorte, harer, fasaner og ræve på landevejen. Det kan vi ikke ændre på, for det er vilde dyr.
Noget andet er, når det er folks kæledyr. Var meget, meget tæt på at ramme en kat, den anden aften
Mentaliteten herude på landet er lidt anderledes, og alt for mange sørger ikke for at hunden/katten bliver hjemme på egen matrikel. Til stor frustration for bl.a. mig, der kører en del km. hver aften ad mørke landeveje.
Løs hund skyld i færdselsuheld