7.441 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 53 Svar

Tramadol 50 mg Tramadol 50 mg

Davser allesammen.
Jeg sidder i skrivende stund i et smertehelved.
Var ved vagtlægen i Torsdags som udskrev penicillin til mig for en tandbyld.
Men indtil videre er der ikke sket nogen ændringer.
Ringede så til vagtlægen igen i går, da jeg næsten ikke kunne klare mere. Kan ikke sove, da jeg har søvnapnø, og min maske sidder lige oven på bylden og jeg kaster op pga smerterne.
Han udskriver så Tramadol 50 mg som jeg skal tage 2 af 4 gange dagligt.
Men de virker ikke rigtig.
Jeg vil så høre om der er nogen herinde der ved om man må tage panodil sammen med?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutte udendørs sauna. Det er 400v til saunaovnen og 230 til lys. Kabel skal trækkes og gruppearbejde i tavlen 3.000 kr.
  • At hænge et fjernsyn op på væggen og sætte loftlampen op 610 kr.
  • Ophæng af gardinstang 1.350 kr.
  • Tilslut markise til strøm på loft. 850 kr.
  • Rep. af opvaskemaskine - der ikke tømmes for vand 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tramadol 50 mg
  • #1   27. mar 2016 God morgen smiley
    Min mor er i behandling for bugspytkirtelbetændelse og har gennem længere tid fået Tramadol 50mg + 2 panodil 3-4 gange dgl.
    Håber det kan hjælpe dig!
    God bedring!

• #2   27. mar 2016 Jeg vil da anbefale dig at kontakte en vagt tandlæge, hvis når du har så ondt.

• #3   27. mar 2016 Aboutmydogs

Det ville jeg også rigtig gerne. Men det har jeg simpelthen ikke råd til

• #4   27. mar 2016 Ring til vagtlægen og spørg smiley

• #5   27. mar 2016 Læg mærke til at Snelles mor får ÉN tramadol af 50 mg., du er ordineret det dobbelte.

• #7   27. mar 2016 C F: Hvad hjalp dit svar?

Men ja, bedste svar er at ringe ganske gratis til vagtlægen.
    Det er jo svært at sammenligne, om man må tage Panodil, når tramadol ikke er ordineret i samme mængde.

• #9   27. mar 2016 Det er jeg RET overbevist om at du gerne må.
    Laika får Tramadol 100 mg, sammen med Previcox, begge smertestillende midler.
    Jeg ved godt at mennesker er noget andet, men udmildbart vil jeg sige at det må du gerne og det bekræfter Snelles indlæg også smiley

• #10   27. mar 2016 C F: Jeg svarer sjældent i forum, eftersom jeg ofte oplever, at brugere er efter andre, ikke mig!

Jeg er kronisk syg! Så jeg kender alt til smerter, vagtlægen, indlæggelser, 112, operationer, smertestillende, kombinationer osv... NETOP derfor mit svar!
    Fordi jeg ved, det ikke er alt, man selv skal "lege" med.
    Så mit svar var ganske seriøst og alvorligt!

• #11   27. mar 2016 Og mit svar var ikke arrogant, det er vist måden, man læser det på.
    Læg mærke til min glade smiley..

TS skriver, det koster penge at kontakte vagt tandlæge, derfor skriver jeg vagtlægen, som er gratis..

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 188 Svar: 10.558
    #12   27. mar 2016 Det ville jeg også rigtig gerne. Men det har jeg simpelthen ikke råd til

Det er gratis at ringe til vagtlægen. Det koster kun telefonopkaldet.

• #13   27. mar 2016 Ja du må tage panodil sammen med.

Men det er en voldsom dosis den der! Det er meget mere end man normalt starter med.
    Det almindelige er 3x50 mg pr dag. Og det er rigeligt til de fleste. Derfra går man til depotpræparat og supplerer med 50 mg

• #15   27. mar 2016 Noget andet er - tror du får mere nytte af at kombinere med et nsaid - ibuprofen eller lignende.
    Og det må du også tage sammen med, men hold øje med intervallerne.

Og så skal du nok forberede dig på en gang hård mave smiley

Husk: ingen bilkørsel smiley

• #16   27. mar 2016 C F: Hvad når jeg svarer?

• #18   27. mar 2016 Hos mig vises der ??, men går ud fra, det er en smiley.
    Jeg forholder mig til det specifikke spørgsmål og svarer på det, hvad andre svarer på samme spørgsmål er deres sag.

God dag C F smiley

• #19   27. mar 2016 Flødebollen: Jeg håber, du har fået det smertestillende til at virke eller fået lægen til at ordinere noget andet, så det hjælper dig næste gang smiley

• #20   27. mar 2016 Davs igen smiley
    Jeg fik mig lige 4 timers fantastisk søvn smiley

Det var vagt tandlægen hun skrev.
    Troede hun mente så der kunne blive gjort noget ved problemet, i stedet for smertebehandling.
    Og har ikke råd til tandlæge pt smiley

• #21   27. mar 2016 Min tanke er at så må der findes råd (søg evt. om enkeltydelse til det hvis du kunne være berettiget).
    Du får en MEGET høj dosis af temmeligt hård medicin, som i øvrigt er vanedannende. Det er altså ikke en holdbar løsning. Det kan være fint til en akut situation, men ikke som erstatning for tandlægebesøg

• #22   27. mar 2016 Det undrer mig meget at så høj en dosis ikke virker, faktisk.

Har du haft nogle bivirkninger, Flødebollen?

• #23   27. mar 2016 *CH*
    Ikke hvad jeg har bemærket.

• #24   27. mar 2016 Det er godt nok vildt.

De fleste får reaktioner på tramadol når de starter op. Jeg selv kan - selv efter mange års dagligt brug - mærke når jeg tager ekstra 50 mg.

Men fedt at du ikke mærker noget uheldigt - ufedt, at du må tage de mængder for at opnå en virkning.

Og igen - hold øje med at der er gang i maven. Sørg for at drik rigeligt.

• #25   27. mar 2016 *CH*
    Jeg har ikke sk*** i snart 4 dage.
    Men har hverken ondt eller andet i maven.

• #26   27. mar 2016 Bum bum - det får du smiley Det tør jeg godt at love smiley

Det er dælens det er påske - du burde have noget lactulose inden det sætter sig fuldstændig.
    Der skal en masse væske til og du skal røre dig så meget du kan komme afsted med.

• #28   27. mar 2016 Man kan ikke søge enkeltydelse når man har været afsted - det kan man kun gøre forud.

Så det fjerner muligheden for at få et akut besøg betalt.

• #29   27. mar 2016 *CH* har lagt i sengen i 3 dage nu.

• #30   27. mar 2016 Ja, det er jo desværre det naturlige følge af at have skideondt smiley

• #31   27. mar 2016 Faktisk forstår jeg ikke rigtig at du får tramadol, min erfaring er at det overhovedet ikke virker på tandsmerter, du vil få betydelig bedre smertedækning af iboprofen, fx 400 mg med 4 timers mellemrum smiley

• #32   27. mar 2016 Enig Bodil.

Tramadol har ingen antiinflammatorisk effekt overhovedet.

• #33   27. mar 2016 Men planen er også at jeg kontakter tandlægen Tirsdag. Nu skal der simpelthen gøres noget.

• #34   27. mar 2016 Tror du ikke det er pga. Tramadol du kaster op, og ikke pga. smerterne?
    Jeg har lige haft en skulderskade, hvor sygehuset udskrev Tradolan (samme som Tramadol), Panodil, Ibuprofen og Klorzoxazon (muskelafslappende) 4 x dagligt. Det viste sig hurtigt, at jeg slet ikke kunne tåle Tradolanen, jeg kastede op konstant. Jeg droppede Tradolanen og tog i stedet kun de 3 andre - det fungerede nok til, at jeg kunne bide resten af smerte i mig.
    Hvis jeg var dig, ville jeg prøve med noget andet smertestillende fra håndkøb i stedet for Tramadol. Hvis det alligevel er grunden til du kaster op, så får du jo alligevel ikke virkningen.

• #35   27. mar 2016 Rikke
    Jeg har ikke kastet op imens jeg har taget Tramadol.
    Startede først på dem i går aftes.

• #36   27. mar 2016 OK - Det misforstod jeg så smiley

• #40   27. mar 2016 C F: Min enhed er opdateret, så det hjælper ikke.

Jeg prøver ikke at få dig til at fremstå som en uempatisk idiot!
    Denne tråd skal ikke omhandle, hvad du tolker ud af mine indlæg. - Jeg prøvede blot at stoppe den fortsatte personlige drejning af emnet.

• #41   27. mar 2016 Flødebollen: Har du fået det smertestillende til at virke? smiley

• #43   27. mar 2016 C F: Forhold dig nu til emnet, fremfor at blive ved med at skriv til mig.
    Du har vist endnu ikke givet et svar, som TS kan bruges.
    Har du yderligere, du vil vende med mig, så smid en PB.

Jeg håber, du TS kan bruge ovenstående svar og får hjælp smiley

Jeg vil hoppe ud af tråden nu, så den ikke fortsætter med at være personlig.

• #45   27. mar 2016 Bugsy.

Har 2 gange i de sidste 3 dage siddet med en nål.
    MEN JEG KAN BARE IKKE FÅ MIG SELV TIL DET smiley
    Jeg er en total kylling.... i know...

K & T
    Ja hvis jeg tager 2 panodil sammen med, så virker det sådan da.
    Det virker sådan at jeg bliver så træt at jeg bliver ligeglad med smerten og falder i søvn hehe.
    Men tror også det har meget og gøre med at jeg har sovet minimalt de sidste mange døgn.
    hver gang jeg har taget dem er der gået ca 1½ time og så er jeg blevet så træt at jeg ikke kunne holde mig vågen. Enlig ikke noget jeg vil klage over hehe.

• #46   27. mar 2016 En meget lille procent del af befolkningen har ikke det enzym der skal til for at omdanne tramadol til det aktive stof i kroppen. Man bør give medicinen et par dage maks, så skal det virke. Ellers skal man snakke med lægen igen.
    Det må gerne kombineres med andet smertestillende med andre skrive stoffer feks panodil. Men er man i tvivl eller er det nyt for en, bør man altid lige vende det med lægen først.

• #47   27. mar 2016 Det er fint nok med den sløvende virkning - men så vil jeg anbefale dig at få noget medicin, der er lavet til netop det og så bruge Ibuprofen med panodil som smertestillende.

• #48   27. mar 2016 Hvilke piller har du fået mod betændelsen? Vepicombin?

• #49   27. mar 2016 *CH* Ibuprofen + panodil kunne ikke tage smerterne. Det var derfor jeg ringede til vagtlægen i går

Rikke jeg får Surlid 150 mg 2 gange dagligt.

• #50   27. mar 2016 Hvilken dosis tog du af Ibuprofen?

• #51   27. mar 2016 400 mg Panodil + 600 mg Ibuprofen.

• #53   27. mar 2016 Krumme. Ja jeg får Surlid.

• #54   27. mar 2016 Nelliker siger de kloge... Det skulle kunne tage tandsmerter.

Det er bare skrappe sager i munden.

• #55   27. mar 2016 *CH*
    Skal jeg æde en blomst smiley smiley

• #58   27. mar 2016 Hahah - nej, de der nelliker man putter i appelsiner til jul *GG*

• #62   27. mar 2016 Det er vist ganske almindeligt brugt mod tandbylder også...

• #63   27. mar 2016 Pt håber jeg bare at jeg kan sove indtil der naturligt går hul på den.
    Der er ikke umiddelbart et udganghul til den endnu.

• #64   27. mar 2016 Tjekkede surlid - og der står peristaltikhæmmere som kontraindikation. Vældig smart at give morfika så...

Desuden - kvalme og opkast som bivirkninger smiley

• #66   27. mar 2016 Fat mod og prik hul på den! Jeg har selv haft en byld i undermunden, som gjorde helt åndssvagt ondt. Lige indtil jeg en dag "kom til" at prikke hul med min tandbørste, og det hjalp HELT vildt hurtigt og meget.

• #67   27. mar 2016 Allerførst god bedring smiley

Jeg synes det er lidt vildt en vagtlæge udskriver Tramadol 50 mg x 2, 4 gange dagligt uden at "kende" patienten smiley

Arbejder selv i et lægehus og mine læger er godt nok påpasselige med at udskrive morfin lign præparater bare sådan og slet ikke uden en konsultation først smiley Desuden afviser de faktisk patienter med tandproblemer indtil de HAR været ved tandlæge.....
    Tramadol virker slet ikke optimalt på tandpine, som nogle af de andre skriver virker NSAID meget bedre, da det er inflammatorisk nedsættende.

Husk de er vanedannende og du må IKKE køre bil.....

• #68   28. mar 2016 Tramadol er efter min mening ikke et ret godt præparat og ca. 10 % af befolkningen kan ikke omdanne det og har derfor nærmest ingen gavn af det. Og ja, du må godt tage det sammen med Ibumetin og Paracetamol, men en byld skal altså dræneres, så før der er hul på den, hjælper det dig nok ikke ret meget. Jeg håber på god bedring til dig!

• #77   5. apr 2016 Har kun prøvet olie med både THC og CBD i - og jeg har også svært ved at dosere det.
    Derfor kan jeg kun bruge det til natten og udelukkende når det står rigtig skidt til.

Får det i chokoladebønner og bliver sløvet af en kvart. Det er dælme ikke meget der skal til smiley

Jeg gider ikke at være dopet af mit medicin.

• #79   5. apr 2016 Jeg er ikke-ryger smiley
    Der er ingen grund til at grisse lungerne til når det kan fås på andre måder.

Og jeg tror heller ikke det er muligt at undgå rusen i den version, hvis jeg skal have det i en mængde, der også smertedækker.

Det er endnu ikke lykkes at smertelindre overhovedet med olien.

En dag vil jeg prøve CBD og se, om jeg får mere ud af det. Der er rusen i det mindste ikke et issue.

Kommentér på:
Tramadol 50 mg

Annonce