{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
330 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til tekniknørder {{forumTopicSubject}}

Sad og så lidt tv her til aften, og ser et program, hvor et par har været ude og købe et kæmpe fladskærms-tv, som er stemmestyret, og det demonstrer manden så, ved at tage fjernbetjeningen op til munden, og sige: "Tv tænd" (eller noget i den stil ?), hvorefter tv'et så tænder.

Jeg sidder så her og undrer mig (har absolut INGEN teknik-forstand). Hvad filan skal man med et stemmestyret tv, hvis man alligevel skal sætte sig op i sofaen, for at få fat i fjernbetjeningen, for at sige kommandoen ????
Så må det da være lige så let at trykke på en knap ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål til tekniknørder
  • #1   31. mar 2016 Jeg gætter på, at man ikke behøver at røre fjernbetjeningen. Eller bare være tæt på.

En Samsung telefon har også stemmegenkendelse, så du kan sige fx hello Google, call (indset navn) - og telefonen ringer op, eller hello Google, find the way to.. og telefonen starter Google maps.
    Desværre er min engelske udtale elendig, så jeg kan ikke med den funktionalitet.
    Det er ellers ret blæret, hvis man kører bil eller har hænderne dybt nede i bolledejen...

• #2   31. mar 2016 Er ret overbevist om at han har misforstået noget smiley Vores Samsung er stemmestyret, og det er bare at snakke til det - behøves da ikke fjernbetjeningen, for ja, så er idéen altså tabt i det...

Skal dog ikke kunne sige, om der er nogle andre modeller hvor det er påkrævet - håber jeg da ikke helt...

• #3   31. mar 2016 Jeg tror også han har misforstået noget. Dem jeg har set skal man også bare snakke til - uden at man behøves fjernbetjeningen.

• #4   31. mar 2016 Vores Samsung er stemmestyret og der skal man bare sige "Hello TV" , hvis det altså er slået til smiley

• #5   31. mar 2016 Tak, tænkte nok at det var ham tossen på tv, der bare var et uvidende fjols smiley

Kommentér på:
Spørgsmål til tekniknørder

Annonce