1.560 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Anne Jackson
Anne Jackson
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 51

Uddannelse med dyr i udlandet?! Uddannelse med dyr i udlandet?!

Hej allesammen!

Ja, overskriften siger lidt sig selv. MEN! Jeg vil rigtig gerne til udlandet og uddannes indenfor dyr. Men en uddannelse som også kan bruges her i Danmark.
Jeg vil rigtig gerne være veterinærsygeplejerske og søger ligesom alle andre hele tiden. Har været til en del samtaler, dog uden held :(.
Jeg arbejder nu på et internat! Og det må gerne være noget i den retning. Internat/veterinærsygeplejerske...
Jeg har skam søgt på den kære Google.. Men det er meget rart at høre hvad andre har prøvet?Eller kender til..
- Er der nogle som har prøvet at uddanne sig til veterinærsygeplejerske i udlandet og kunne bruge uddannelsen herhjemme?

Hilsen Anne.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uddannelse med dyr i udlandet?!
  • #1   1. maj 2016 Alle dyreuddannelser ville kunne bruges i udlandet lige fra landmand til dyrepasser

• Nicolai
    Nicolai Tilmeldt:
    apr 2014

Svar: 26
    #2   1. maj 2016 University of Pretoria er et virkelig højt niveau. Det er i Sydafrika.

Der er kun ét universitet for veterinærmedicin i hele Sydafrika, så det er kun de bedste af de bedste der bliver optaget.

Dette højner selvfølgelig niveauet gevaldigt og det er smaddergodt og en meget brugbar uddannelse. Hvis du mener du har hvad der skal til, så overvej det.

Jeg selv regner med at tage til Sydafrika og tage uddannelsen "Nature Conservation".

• #3   1. maj 2016 Tusind tak, det vil jeg se naermere paa smiley

• #4   1. maj 2016 Jeg har desværre ikke nogen erfaring med uddannelse med dyr. Vil blot lige komme med et par gode råd ang. Pretoria smiley

Pretoria er en barsk by, man ikke bare bevæger sig rundt i smiley Ambassadekvarteret skulle dog være nogenlunde sikkert smiley

• #5   1. maj 2016 har du overvejet kalø økologisk landbrugsskole? de har en international linje, hvor du kan komme i praktik i hele europa.. og er offentlig/gratis!

• #6   2. maj 2016 Hvad med England ? Har selv overvejet den mulighed for en del år siden. Enten at søge ind som dyrlæge (det var lettere at blive optaget på uddannelsen i England den gang), eller at søge job hos deres dyrepoliti (RSPCA).

• Nicolai
    Nicolai Tilmeldt:
    apr 2014

Svar: 26
    #7   2. maj 2016 Jeg var derude i torsdags og aflevere en omkommen næsehornskalv.

Den var syg i forvejen, og klarede desvære ikke bedøvningen vi gav for at kunne undersøge den nærmere.

De veterinærmedicinstuderende får derfor glæde af at kunne undersøge den, samt fastslår dødsårsag for os (naturreservatet) så vi kan agere, hvis det skulle vise sig at være en smitte frem for noget medfødt f.eks.

Det er et pissefedt universitet. Lækre og sikre omgivelser (vagter 24/7).

De har heste, køer, hunde osv. Derudover får de fx døde næsehorn, hyæner osv. ind fra naturreservater, så de kan lære om deres anatomi og få first hand experience.

Det er en kæmpe fordel frem for fx i DK. Du er ved hjemrejse altså kendt med eksotiske dyr (fx løve/næsehorn), "almindelige dyr" (fx kanin/hund) samt gårddyr (fx hest/ko) på first hand experience. Det er der ikke mange der kan prale af.

Jeg fået at vide, at der kun bliver 150 optaget hvert år. Om det er sandt ved jeg ikke. Studiet tager 6 år (aner ikke hvad det tager i DK).

For mig lyder det helt vildt fedt.

Pretoria er en "studenterby" med mange studerende, så du skal nok klare dig. Men tag dine forholdsregler - det er jo trods alt ikke København.

Kommentér på:
Uddannelse med dyr i udlandet?!

Annonce