Uddannelse med dyr i udlandet?! Uddannelse med dyr i udlandet?!
Hej allesammen!
Ja, overskriften siger lidt sig selv. MEN! Jeg vil rigtig gerne til udlandet og uddannes indenfor dyr. Men en uddannelse som også kan bruges her i Danmark.
Jeg vil rigtig gerne være veterinærsygeplejerske og søger ligesom alle andre hele tiden. Har været til en del samtaler, dog uden held :(.
Jeg arbejder nu på et internat! Og det må gerne være noget i den retning. Internat/veterinærsygeplejerske...
Jeg har skam søgt på den kære Google.. Men det er meget rart at høre hvad andre har prøvet?Eller kender til..
- Er der nogle som har prøvet at uddanne sig til veterinærsygeplejerske i udlandet og kunne bruge uddannelsen herhjemme?
Hilsen Anne.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1318 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.379
apr 2014
Svar: 26
Der er kun ét universitet for veterinærmedicin i hele Sydafrika, så det er kun de bedste af de bedste der bliver optaget.
Dette højner selvfølgelig niveauet gevaldigt og det er smaddergodt og en meget brugbar uddannelse. Hvis du mener du har hvad der skal til, så overvej det.
Jeg selv regner med at tage til Sydafrika og tage uddannelsen "Nature Conservation".
aug 2013
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 51
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 4.468
Pretoria er en barsk by, man ikke bare bevæger sig rundt i
maj 2012
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.006
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
apr 2014
Svar: 26
Den var syg i forvejen, og klarede desvære ikke bedøvningen vi gav for at kunne undersøge den nærmere.
De veterinærmedicinstuderende får derfor glæde af at kunne undersøge den, samt fastslår dødsårsag for os (naturreservatet) så vi kan agere, hvis det skulle vise sig at være en smitte frem for noget medfødt f.eks.
Det er et pissefedt universitet. Lækre og sikre omgivelser (vagter 24/7).
De har heste, køer, hunde osv. Derudover får de fx døde næsehorn, hyæner osv. ind fra naturreservater, så de kan lære om deres anatomi og få first hand experience.
Det er en kæmpe fordel frem for fx i DK. Du er ved hjemrejse altså kendt med eksotiske dyr (fx løve/næsehorn), "almindelige dyr" (fx kanin/hund) samt gårddyr (fx hest/ko) på first hand experience. Det er der ikke mange der kan prale af.
Jeg fået at vide, at der kun bliver 150 optaget hvert år. Om det er sandt ved jeg ikke. Studiet tager 6 år (aner ikke hvad det tager i DK).
For mig lyder det helt vildt fedt.
Pretoria er en "studenterby" med mange studerende, så du skal nok klare dig. Men tag dine forholdsregler - det er jo trods alt ikke København.
Uddannelse med dyr i udlandet?!