1.508 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Job med dyr Job med dyr

Er der nogle, som kan opremse nogle job/uddannelser(skole) hvor man arbejder/uddannes til noget med dyr? smiley Det skal umiddelbart ikke kun være uddannelser, som kræver at man har en STX afgangseksamen, da jeg nok ikke fortsætter, og ikke ved om jeg starter om igen til sommer...
Jeg er i gang med at finde ud af, hvilke muligheder der er, da jeg gerne vil have et job/uddannelse- men jeg synes det er svært at danne sig et overblik smiley

Det skal helst være hunde eller heste smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Job med dyr
  • #1   16. feb 2015 Massør/Fysioterapeut for hund/hest.
    Beslagsmed.

De kræver ikke studentereksamen.

• #2   16. feb 2015 Massør/fys kunne faktisk godt være ret spændende smiley Men koster det ikke det hvide ud af øjnene? Så vidt jeg husker skal man selv betale for uddannelsen smiley

Og kan man leve af det, uden at skulle have et andet job ved siden af? smiley

• #3   16. feb 2015 dyrlæge
    verterinærsygeplejerske
    beridder
    dyrehandler
    dyrepasser: zoo, forsøgsdyr
    hundefrisør
    Selvstændig med internat/pension

• #4   16. feb 2015 Veterinærsygeplejerske har jeg haft en del kig på, men der er mange der siger det er virkelig svært at få en praktikplads...

• #5   16. feb 2015 Jeg har fået på fornemmelsen at mange af de uddannelser, hvor adgangskravet ikke er en studentereksamen, er selvbetalte. Må jeg spørge hvorfor du ikke regner med at fortsætte? For ellers kan du jo også tage en HG og stå i en dyrebutik hvis nogen af de uddannelser, der direkte har med dyr at gøre, ikke dur smiley

• #6   16. feb 2015 Som veterinærsygeplejersken skal du have en

• #8   16. feb 2015 Skal du have en studenter eksamen

• #9   16. feb 2015 Jo du skal selv betale for massør/Fyns uddannelsen smiley starter selv på den til næste år

• #10   16. feb 2015 Ansofie: det skal du ikke, det er jeg næsten helt sikker på smiley Jeg undersøgte det ret grundigt, og ingen steder stod der at man skulle have en studentereksamen - fandt det ret underligt, men det stod altså ingen af de steder jeg kiggede smiley Har også en veninde, som går der nu, og hun har ikke en studentereksamen ... Hun har vidst til gengæld gjort sit hovedforløb færdigt som dyrepasser, så ved ikke om det kan have noget med det at gøre? smiley

Fünke: Jeg har ikke været der siden slutningen af november, pga. personlige årsager, og det ville kræve ret meget af mig, hvis jeg skulle læse det hele op.. Derudover havde jeg svært ved at finde min plads ordentligt, og pigerne virkede ikke sådan umiddelbart interesserede i at gøre et venskab ud af det smiley Der er jo også mulighed for HF osv, men det der skole trækker ikke ligefrem i mig lige pt.
    HG siger mig ikke lige noget, selvom det kunne være sjovt at arbejde i en butik... Men så skulle det nok mere omhandle heste smiley

Patte: Men når man er uddannet landmand, så skal man vel også have et landbrug for at kunne arbejde som det? smiley

Vappelappen: Hvor henne? smiley

• #12   16. feb 2015 I Nordjylland tager de kun dem med en studenter eksamen fordi de har haft latin. Derfor fik jeg afslag den gang og min veninde kom til samtale

• #13   16. feb 2015 Hvis du ikke har en studentereksamen når man ansøger som veterinærsygeplejerske, så er jeg ret sikker på, at man skal have noget andet relevant som fx. hovedforløb på dyrepasseruddannelsen som din veninde smiley Adgangskravene er: 9./10. klasse eller tilsvarende + karakteren 02 i dansk og matematik

Hmm, ja hvis du ikke rigtig gider skolen, så tror jeg næsten den eneste mulighed er at vælge en selvbetalt uddannelse, men det er altså ofte ikke noget, du kan leve af - hvis vi snakker massør/fys eller lignende smiley

• #14   16. feb 2015 Ansofie: okay.. smiley Jeg ville gå på hansenberg i Kolding, og der stod altså ikke noget om det... smiley Men det kan være jeg har overset det, eller adgangskravet er ændret.. smiley Men fred være med det smiley

• #15   16. feb 2015 Funke: præcis, så burde man da godt kunne komme ind hvis man har en afgangseksamen fra folkeskolen smiley Min opfattelse af de selvbetalte uddannelser er det samme - at man formentlig skal have et andet job ved siden af, medmindre man er utrolig efterspurgt og kan få det hele til at hænge sammen omkring bolig osv .. smiley Det kunne være meget sjovt at uddanne sig til massør, men så skulle det nok mest være for at bruge det på egne og venners dyr smiley

• #16   16. feb 2015 Det heller ikke skolen der forlanger det, men paktikpladserne smiley jeg fortæller det bare, da det i forvejen er svært nok forvejen smiley

• #17   16. feb 2015 Ansofie: okay smiley Det er ikke lige den uddannelse jeg har tænkt mig at søge ind på, bla fordi det er så hulens svært at komme ind, og samtidig få en praktikplads smiley

• #18   16. feb 2015 Men ville kigge på uddannelser hvor der arbejde bagefter. Jeg er i gang med min anden uddannelse og skal også tage den trejde da jeg ikke kan få job inde for den gamle, men alligevel uddanner de stadigvæk rigtig mange inde for faget:(

• #19   16. feb 2015 hvad med at blive hunde frisør/klipper? bare et forslag der er jo en hel del pudler, løvchen og terrier der skal klippes og studses....og langhårede der skal vaskes....

• #20   16. feb 2015 Rødtop: det siger mig ikke rigtig noget smiley

• #21   16. feb 2015 Jordbrugsteknolog med husdyrproduktion.

• #22   16. feb 2015 Line - Efter landmand (Eller dyrepasser med speciale i kvæg/svin) kan man efteruddanne sig smiley

• #25   18. feb 2015 Linda: jo det kunne det egentlig godt, men i hvilken sammenhæng kan man bruge det? smiley vsp har, som jeg har nævnt et sted ovenover, ikke rigtig nogen interesse af den grund at det er ret besværligt at få en praktikplads smiley

• #27   18. feb 2015 Præcis smiley den siger mig heller ikke noget, men jeg ved jeg sagtens ville kunne få et arbejde ved en konkurrencestald eller rideskole uden sådan en uddannelse smiley

Kommentér på:
Job med dyr

Annonce