Job med dyr Job med dyr
Godaften til alle på HG
Jeg er virkelig i vildrede, trænger til noget nyt input på den situation jeg står i.
Så jeg håber nogen vil være behjælpelig!
Jeg drømmer om et job hvor jeg har med dyr at gøre. Jeg overvejer veterinærsygeplejerske eller dyrlæge. Men min drømme arbejdsplads, ville være et internat. Og her går det jo så galt! For ja, de har dyrlæger og veterinærsygeplejersker på internater - men hvad kaldes de personer der kører ud til dyreværnssager og lignende? Og hvordan bliver man det? For det kunne også være dét jeg ville.
Kan i komme i tanke om andre job, hvor dyr er en del af hverdagen? Zoologisk have er rent ud sagt umuligt at få job i. Og hundetræner er nok ikke det rigtige, for jeg vil gerne have med alle slags dyr at gøre.
Nogle idéer, forslag til jobs? Jeg har stirret mig blind på alle muligheder, fordi jeg har tænkt så længe!
Tak!
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 295
Jeg ville også bare høre om der var andre forslag til et job hvor dyr er involveret. Så tak for input
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
De fleste jobs med dyr - udover dyrlæge, veterinærsygeplejerske og zoolog - indebærer, at det mest af arbejdstiden går med udmugning, rengøring og fodring. Eller også er det f.eks. vagt eller politiarbejde,
Mange af dem på internater er frivillige eller deltidsansatte og de færreste internater har veterinæruddannede ansat, men har en dyreklinik, som de bruger fast.
mar 2013
Det er dog veterinærsygeplejerske jeg satser på - jeg ville bare gerne høre om der var andre job jeg ikke havde tænkt på.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
Derudover er der selvfølgelig sådan noget som hundetræner, adfærdsbehandler o.lign., men det er kurser, som ville være gode at have f.eks. ved siden af et job som veterinærsygeplejerske eller som ansat på internat (sidstnævnte tror jeg i øvrigt ikke kræver særlige kvalifikationer udover erfaring med og interesse for dyr)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.948
Dyrlægerne er ikke nogen der er ansat til kun at gøre den slags -det er blot en lille del af deres job osse at tage afsted når der er behov for vurdering af den slags sager.
Og politiet giver vidst sig selv.
På internaterne er det i høj grad osse frivillige der hjælper til ? self dem der driver internatet og så har de typisk en dyrlæge de benytter sig af (men altså ikke som ansat på internatet)
veterinær-sygeplejerske tror jeg da er et spændende arbejde -men det er svært at komme ind på studiet. Der er et begrænset antal praktik-pladser, så det handler om at have et interessant/relevant CV og nogen gode kontakter, for du skal selv finde praktikplads.
-det er ikke umuligt, men man skal væreforberedt på at det ikke er en uddannelse man sådan lige uden videre kommer ind på.
Hundetræner er sjældent noget man kan leve af -oftest er det frivilligt (f.eks. i DCH, DKK e.l.) eller en mindre side-beskæftigelse
Og ja, så er der jo diverse jobs i landbruget, berider, dyrepasser o.l.
mar 2013
Jeg har også overvejet at uddanne mig til veterinærsygeplejerske herhjemme, og så søge job i udlandet.
Palle, tak. Jeg vil kigge nærmere på hjemmesiden
mar 2013
Jeg har undret mig lidt over hvem der stod for dyreværnssagerne, men det er som du siger nok mest politiet. Og det skal jeg i hvert fald ikke være!
Jeg er godt klar over at det er rigtig svært at komme ind på uddannelsen. Faktisk lukker de kun dem ind, som har en praktikplads. (+2-3 som ikke har)
Så jeg vil selvfølgelig klø på med at finde en, søge hvor jeg kan og så videre. Jeg har sat mig ind i det med min vejleder, så jeg er helt med på at det er enormt svært at komme ind.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
Du kan også arbejde i dyrehandel.
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.120
Prøv at kontakte Falck og hør om mulighederne
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.042
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
Jeg talte med en dyrlæge engang, der fravalgte de ansøgere der blev ved med at sige, de ville arbejde med dyr hele tiden. Det drejer sig i høj grad også om, at være god til mennesker. Det er jo dem der ejer dyrene.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.948
Det var jo en mulighed -forhør dig hos nogen af de større dyreklinikker i nærheden om de måske kan bruge dig.
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
nov 2019
Følger: 1 Svar: 2
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1318 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.548
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 373
nov 2019
Følger: 1 Svar: 2
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1318 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.548