12.130 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Job med dyr Job med dyr

Godaften til alle på HG smiley

Jeg er virkelig i vildrede, trænger til noget nyt input på den situation jeg står i.
Så jeg håber nogen vil være behjælpelig!

Jeg drømmer om et job hvor jeg har med dyr at gøre. Jeg overvejer veterinærsygeplejerske eller dyrlæge. Men min drømme arbejdsplads, ville være et internat. Og her går det jo så galt! For ja, de har dyrlæger og veterinærsygeplejersker på internater - men hvad kaldes de personer der kører ud til dyreværnssager og lignende? Og hvordan bliver man det? For det kunne også være dét jeg ville.
Kan i komme i tanke om andre job, hvor dyr er en del af hverdagen? Zoologisk have er rent ud sagt umuligt at få job i. Og hundetræner er nok ikke det rigtige, for jeg vil gerne have med alle slags dyr at gøre.

Nogle idéer, forslag til jobs? Jeg har stirret mig blind på alle muligheder, fordi jeg har tænkt så længe!

Tak!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Job med dyr
  • #2   4. feb 2014 Det er desværre bare den vej jeg vil - så jeg nægter at give op!
    Jeg ville også bare høre om der var andre forslag til et job hvor dyr er involveret. Så tak for input smiley

• #4   4. feb 2014 Jeg tror mange unge mennesker har et lidt romantiseret billede af det at arbejde med dyr. Det havde jeg også selv da jeg var 16-18 år.
    De fleste jobs med dyr - udover dyrlæge, veterinærsygeplejerske og zoolog - indebærer, at det mest af arbejdstiden går med udmugning, rengøring og fodring. Eller også er det f.eks. vagt eller politiarbejde,
    Mange af dem på internater er frivillige eller deltidsansatte og de færreste internater har veterinæruddannede ansat, men har en dyreklinik, som de bruger fast.

• #5   4. feb 2014 Miemiv - jeg er godt klar over at det ikke er en dans på roser at være på et internat, og der er meget træls arbejde. Men jeg brænder for at hjælpe dyr, og derfor gør det mig ikke særlig meget.
    Det er dog veterinærsygeplejerske jeg satser på - jeg ville bare gerne høre om der var andre job jeg ikke havde tænkt på.

• #6   5. feb 2014 Jeg kan ikke lige komme i tanker om andre end de allerede nævnte, som man kan leve af.
    Derudover er der selvfølgelig sådan noget som hundetræner, adfærdsbehandler o.lign., men det er kurser, som ville være gode at have f.eks. ved siden af et job som veterinærsygeplejerske eller som ansat på internat (sidstnævnte tror jeg i øvrigt ikke kræver særlige kvalifikationer udover erfaring med og interesse for dyr)

• #9   5. feb 2014 "dem der tager ud til dyreværnssager" -det er dyrlæger, politi og frivillige i de fleste tilfælde. Dyreværnsforeninger består jo mest af frivillige, dyreglade mennesker... så det er ikke noget man kan leve af smiley
    Dyrlægerne er ikke nogen der er ansat til kun at gøre den slags -det er blot en lille del af deres job osse at tage afsted når der er behov for vurdering af den slags sager.
    Og politiet giver vidst sig selv.

På internaterne er det i høj grad osse frivillige der hjælper til ? self dem der driver internatet og så har de typisk en dyrlæge de benytter sig af (men altså ikke som ansat på internatet)

veterinær-sygeplejerske tror jeg da er et spændende arbejde -men det er svært at komme ind på studiet. Der er et begrænset antal praktik-pladser, så det handler om at have et interessant/relevant CV og nogen gode kontakter, for du skal selv finde praktikplads.
    -det er ikke umuligt, men man skal væreforberedt på at det ikke er en uddannelse man sådan lige uden videre kommer ind på.

Hundetræner er sjældent noget man kan leve af -oftest er det frivilligt (f.eks. i DCH, DKK e.l.) eller en mindre side-beskæftigelse

Og ja, så er der jo diverse jobs i landbruget, berider, dyrepasser o.l.

• #10   5. feb 2014 Kira, det har du ret i. Alt er generelt bare større i udlandet, selv deres cola'er smiley
    Jeg har også overvejet at uddanne mig til veterinærsygeplejerske herhjemme, og så søge job i udlandet. smiley

Palle, tak. Jeg vil kigge nærmere på hjemmesiden smiley

• #11   5. feb 2014 Michelle, tak for forklaring smiley
    Jeg har undret mig lidt over hvem der stod for dyreværnssagerne, men det er som du siger nok mest politiet. Og det skal jeg i hvert fald ikke være! smiley

Jeg er godt klar over at det er rigtig svært at komme ind på uddannelsen. Faktisk lukker de kun dem ind, som har en praktikplads. (+2-3 som ikke har)
    Så jeg vil selvfølgelig klø på med at finde en, søge hvor jeg kan og så videre. Jeg har sat mig ind i det med min vejleder, så jeg er helt med på at det er enormt svært at komme ind.

• #12   5. feb 2014 Man kan starte dyreinternat op selv under fx Dyrenes Beskyttelse. Jeg tvivler på, at det er noget, man kan leve særligt godt af, men sådan er det med den slags job.
    Du kan også arbejde i dyrehandel.

• #13   5. feb 2014 Falck har jo "Dyreambulance" - det krævede faktisk ikke en specifikt uddannelse, jeg kontaktede nemlig Falck på et tidspunkt omkring hvad det krævede.
    Prøv at kontakte Falck og hør om mulighederne

• #17   5. feb 2014 Emma, blodangst kan trænes væk... Der er faktisk en del dyrlæger, der startede ud med at besvime ved synet af blod smiley

• #18   5. feb 2014 Du lægger meget vægt på at du vil have med dyr at gøre? Men du bør huske på, at for at kunne arbejde fagligt med dyr, skal du være en god menneske kender.
    Jeg talte med en dyrlæge engang, der fravalgte de ansøgere der blev ved med at sige, de ville arbejde med dyr hele tiden. Det drejer sig i høj grad også om, at være god til mennesker. Det er jo dem der ejer dyrene.

• #20   5. feb 2014 På en af dyreklinikkerne i mit område, har de ofte frivillige unge mennesker der hjælper til. Det er en god deal for både dyrlæger og den frivillige, som efterfølgende kan skrive noget relevant arbejde på CV'et, har en (forhåbentlig) god udtalelse fra dyrlægen og har fået et indblik i arbejdet på en dyreklinik.

Det var jo en mulighed -forhør dig hos nogen af de større dyreklinikker i nærheden om de måske kan bruge dig.

• #21   5. feb 2014 Dino- nej det er jeg så ikke enig i. Det er en forretning og synes ejer ikke om klipning og behandling af hunden, kommer den ejer ikke igen. Så til sidst er det forholdet til ejer, der også skal være i orden.

• Anders Grønborg F
    Anders Grønborg F Tilmeldt:
    nov 2019

Følger: 1 Svar: 2
    #23   3. nov 2019 Af ren nysgerrighed fik du det job du drømte om? :))

• #24   4. nov 2019 Anders - husk lige at tjekke datoen smiley

• #25   4. nov 2019 TS har ikke været online i 4 år. Hvad får dig til at tro, at hun svarer? smiley Btw, ret mærkeligt at oprette sig herinde kun for det... smiley

• Anders Grønborg F
    Anders Grønborg F Tilmeldt:
    nov 2019

Følger: 1 Svar: 2
    #27   4. nov 2019 Julie præcis, for jeg ønsker den samme vej så det meget interessant at se om det gik for hende så ro på Nissen & frk Jensen ??

• #28   4. nov 2019 Hvis jeg bliver mere rolig dør jeg smiley

• #29   28. dec 2019 Jeg vil også selv arbejde med dyr og starte et internat op meen det ret svært??

Kommentér på:
Job med dyr

Annonce