{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Miraklernes tid er ikke forbi {{forumTopicSubject}}

I alt fald ikke her i Dana-Land smiley

Min søde siwa mis havde fået 2 små søde killinger i mandags smiley
2 kære små stribe-banditter smiley

Her til morgen, da jeg skulle vande heste, kom siwa løbende, og var utrolig kælen, jeg var ved at falde over hende, i forsøg på at undgå at træde på damen smiley Det ligner hende ikke, hun er en reseveret dame, vil gerne kæles, men man skal absolut ikke overdrive, eller tage hende op.
Og sådan har hun altid været, det er kun mig der kan snakke med hende smiley

så jeg stopper op, for hvad pokker var det da lige for en opførsel smiley
Hun miwer, og løber over mod stalden, stopper og vender sig og kigger efter mig, og jeg vælger at følge efter hende, måske der ikke var mere mad i deres bakker, så skal de jo fyldes op.
Men nej, hun løber ind til halmstakken, hvor hun har sine mis-børn, så jeg går der hen, snakker til hende, om hvor søde hendes små er osv.... men der er ingen mis-børn smiley
jeg leder og leder, flytter et par halmbundter, og der finder jeg 2 små kolde killinger, de er nærmest døde, de virker kolde og stive i det smiley

Åh nej altså... jamen siwa, hvorfor har du ikke samlet dem op... men hun gnider sig op af dem i mine hænder, og jeg vælger at lægge dem ind i hulen, og hun putter straks med dem. smiley
Nå ja... hun kan da godt få lov til at sige farvel til dem, tænker jeg smiley
så jeg lister ud igen.

Nu her for lidt siden kiggede jeg ind til hende, nok mest for at se, om de nu også var døde smiley
stikker hånden ind i hulen, til Siwa, der spinder som en hel græsslåmaskine-motor smiley
Og hvad mærker man ? 2 små VARME killinger som miver højlydt over at være blevet forstyrret ved mælkebaren smiley
så har hendes varme fået liv i dem igen, det er vist lidt af et lille mirakel smiley

Så indtil vidre har jeg en lille dreng og en lille pige, og mon ikke jeg skal se at finde et navn til dem smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Miraklernes tid er ikke forbi
  • #2   13. maj 2016 Deres mor skal ikke neutraliseres, før det er tid. ( aldermæssigt )
    Jeg bidrager IKKE til uønsket killinger i samfundet, jeg bidrager KUN til mig selv.
    Derfor er der en mening med at hun ikke er neutraliseret.
    Men børnene bliver når de er store nok smiley

• #3   13. maj 2016 Jeg var så kørt direkte til dyrlægen, hvis jeg havde fundet to kolde hvalpe/killinger. De skal da ikke ligge der og dø af sig selv.
    Nu gik det godt, men de kunne lige så godt have ligget og lidt til de døde smiley

• #4   13. maj 2016 Jeg synes det er en sød historie ... og jeg havde gjort det samme som TS... ( givet dem en chance ) ... og alt gik jo godt. smiley
    Desuden VAR de jo døde af sig selv , hvis ikke TS havde reageret på missemors opførsel .
    ALT er ikke altid bare SORT eller HVIDT i livet.

Jeg gjorde det samme med 2 solsorteunger sidste år ... ( en nabo's kat havde revet reden ned ..... jeg varmede ungerne i hænderne under en lampe ... og puttede dem op i reden igen ... smiley

profilbillede
  • #5   13. maj 2016 Tante - Hvis hun er gammel nok til at kunne få killinger er hun bestemt også gammel nok til at blive neutraliseret smiley Det kan de blive allerede fra 12 ugers alderen smiley

Men dejligt med sådan et par tvillinger smiley

• #6   13. maj 2016 Nu er det jo ikke altid sådan , at hvis man har en kat , der får killinger ... så bidrager man automatisk til uønskede killinger / katte I " systemet "

( Det samme gælder i øvrigt også med hunde ) ..... hvad enten de er med eller uden stamtavle... smiley

• #7   13. maj 2016 Jeg tror nok jeg har sagt det før, men de katte jeg har som ikke er neutraliseret, er det faktisk meningen at de skal bidrage til bestanden af katte.
    Derfor er siwa ikke neutraliseret. Og det er Muni heller ikke, men resten er.

Mine katte er ikke pusse nusse kæle-inde-katte, de er ansat, de har et arbejde de skal passe, og i deres kontrakt står der at jeg skal sørge for mad til dem, dyrlæge når det er nødvendig, loppekure mv.
    at jeg så går og kæler med dem alligevel er en anden sag smiley

Jeg betragtede de 2 killinger som døde, jeg gav hende blot lov til at sige farvel, hvis jeg havde taget dem og kørt til dyrlæge med dem, så var de døde undervejs, eller dyrlægen havde aflivet dem, nu har de fået en chance mere til livet her på farmen smiley

• #8   13. maj 2016 Tja, de katte vi har til at gå i stalden er hellere ikke pusse nusse kæle-inde-katte.
    De er også ansat og skal passe deres arbejde, selv om vi også kæler med dem.
    Men alligevel så er de neutraliserer.

Sidste sommer bosatte der sig en vildkat, den blev fanget i en fælde, blev steriliseret og sat ud igen

Med over 500.000 hjemløse katte her i DK, så burde man holde igen med at fabrikere alle de killinger.

Tante, må man have lov til at spørge hvad du bruger alle de killinger til ?
    Med to fertile hunkatte, så må du da være storforbruger af katte.
    Hvor gør du af alle de killinger, for kattene aftaler vel ikke indenbyrdes at nu er der kun en af dem, som får et kuld killinger i år og det kun det ene kuld.

Katte får jo op til flere kuld om året.
    Og hvis du sender så meget som en killing videre uden at den er neutraliseret, så er du med til at bidrage til at opretholde bestanden af over 500.000 hjemløse katte

• #10   13. maj 2016 De får ikke mere end 2 -3 killinger om året. Mine katte er ved at være gamle den yngste er 3 år, jeg har mistet 4 til ulykke og alderdom de sidste 2 år så der skal nye til for at erstatte de gamle.
    Også dem der er for gamle til at jage, de bliver jo ikke smidt ud men nyder deres alderdom.

• #12   14. maj 2016 Du vil bare misforstå hvad jeg skriver.
    Jeg har i løbet af 2 år mistet 4 katte skriver jeg, til ulykke og alderdom.
    Ulykke er en blev kørt ned, en sad fast i et hegn og måtte aflives, en fik en dårlig tand og måtte have den opereret ud hos dyrlæge men ville ikke komme sig dyrlægen mente det var alder og hun blev aflivet. En er bare forsvundet og vi har ikke set den i 1 år.
    De er skam neutraliseret på nær de 2 damer. Og nej jeg skal ikke have katte fra et internat, jeg har en flok på 9 katte, og henter jeg en fremmed kat ind til flokken så får den simpelthen bølle bank og der kommer ufred i den lille flok.
    Hvis jeg selv lægger til fra mine egne bliver de naturligt optaget i flokken.

• #13   14. maj 2016 Det må være nogle meget unormale katte du får, siden dine to fertile kate kun producerer 2-3 killinger pr. år.

Men ok, hvis man går ud fra, at det er rigtig og at afkommet af dine unormale katte også er unormale, så ar du stadig et frygtelig stort forbrug af katte. smiley

Dine to fertile katte vil så i løbet af et år blive til 15 katte
    Året efter 45 katte
    Året efter er de blevet til 135 katte. smiley

Der må være et eller andet grueligt galt siden du forbruger så mange katte på 3 år, eller så må du have så mange katte rendende at man dårligt kan tage et skridt uden at træde på en.

Og sender du så meget som en killing videre, som ikke er neutraliseret, så er du med til at øge antallet af de over 500.000 hjemløse katte vi har i Danmark.

Angående dette her, så er jeg fuldkommen enig med DKK, bortset fra det med at få internatkatte.

• #14   14. maj 2016 Jeg har haft de 2 fertile hunkatte i 4 år, og jeg har altså ikke fået andet end 1 killing i løbet af de sidste 3 år, Bertil er den yngste i flokken og han er 3 år.
    Killingen der kom sidste år blev kørt ned.
    Og nej vi er ikke storforbruger af katte, og ja mine katte må være unormale siden de ikke få flere killinger. Men det gør de altså ikke.
    Så TAK ! Mange TAK for at antyde at jeg sidder og lyver smiley

I denne tråd kunne det fandme være rart hvis folk kunne holde sig til startoplægget, og ikke putte en masse lort ind, som intet har med det at gøre, og endda påstå at jeg både lyver og er skideligeglad med mine katte smiley

Nu skal man opfører sig pænt her i forum, men jeg kan godt sige at havde det været ude i det virkelige liv at nogen havde sagt sådan, så havde vedkommende fået en svada med nogle gloser der ikke egner sig til tryk overhovedet, og vedkommende havde nok sent glemt den svada smiley

TAK for lort !!!

• #15   14. maj 2016 Folk læser åbenbart det Tanten skriver, som fanden læser biblen.
    Som jeg læser det, har Tanten 2 katte, der får killinger, resten af Tantens katte er neutraliserede.
    Hvordan man får 2 x 2-3 killinger/år til at blive til 15 katte året efter, og 45 katte året efter igen, det er sgu mig en gåde.
    Da jeg gik i skole, var 2x2=4 og 2x3=6, det må jo give 4-6 killinger om året.
    Skal vi ikke gå ud fra, at Tanten er den der bedst ved, hvor mange killinger hendes katte får?

Jeg har selv 2 neutraliserede genbrugskatte, og vi har siden påske haft en fremmed ung kat, der kommer her næsten hver dag. Mine katte kan ikke lide den fremmede kat, og jeg kan ikke finde ud af, hvor den bor. Men hvad pokker skal jeg stille op med den. Den har åbenbart ikke et hjem, for så ville den vel ikke komme her, hvor mine katte tydeligt fortæller den, at den ikke er velkommen. Dette skriver jeg blot for at give Tanten ret, det er ikke bare sådan lige at integrere en fremmed, måske endda voksen, kat i flokken. Mine egne genbrugskatte har været flere år om at acceptere hinanden, og de kommer aldrig til at elske hinanden.

• #17   14. maj 2016 Krumme: så prøv at fortælle det til Siwa og Muni, for så er der vist noget de har misforstået smiley
    Måske er problemet at det er sjældent der kommer en fertil hankat forbi ? Vi bor trods alt rimeligt langt ude i skoven smiley
    Og det er meget sjældent at vi ser fremmede katte.

• #18   14. maj 2016 Og inden vi fik neutraliseret Mulle, fik hun 2 kuld om året. aldrig 3-4 kuld .
    Men det ligger år tilbage, faktisk er vores katte vi har nu efterkommere af Mulle og Zarzu.
    Vi har ikke haft egen hankat siden Zarzu døde, for ca 5 år siden.

• #19   14. maj 2016 Jeg fatter ikke at TS skal sidde her og forsvare , at hun har reddet 2 små killinger.... eller forsvare at hun får killinger overhovedet.. ( uanset om det er 2-3 killinger om året ... eller det er 200-300 killinger om året ) .... bare hun selv passer dem.

Det er også utroligt , man har tid til at sidde her og " bestemme " hvad andre skal gøre ........ Har man ikke travlt nok med at pudse sin egen glorie ?? ... smiley

Ellers pudser jeg den gerne for en " flad 10'er ..... ( det kan jeg måske endda leve af ) smiley smiley smiley

PS: .... og som TS skriver .... så er det vist ret umuligt at hunkatte får killinger , hvis der ikke er en fertil hankat til at " hjælpe" dem .... smiley
    Og det er tilsyneladende ikke hver dag , en fertil hankat kommer lige forbi ... smiley

• #21   14. maj 2016 Søde Isabelle ... smiley ... Nu har TS jo ikke selv en fertil hankat .... Det er kun når en nabo's ,, nabo's nabo's ... fertile hankat kommer forbi på springtur , der kan komme killinger
    Og da den sidste killing TS har fået nu er 3 år .... så er det jo ikke Sååå tit den kommer ......... ( og så selvfølgelig i år ... det beviser de 2 små reddede killinger jo ? ..... smiley )

• #22   14. maj 2016 Isabelle : Jeg er om mine katte hver dag, min farm er ikke så stor igen, at de ikke ses hver dag smiley
    Jeg kan godt se hvornår en kat venter killinger.
    Mine katte bor i stalden hvor de også fodres, og selv om det er sommer og sol, så er de aldrig længere væk end lige nede ved stranden foran indkørslen.
    Siwa har fået dette års killinger, hun fik ingen sidste år. Muni ser ikke ud til pt at vente nogen.

Når nu folk er så meget katte-eksperter, så måske de kunne fortælle mig hvor mange killinger denne kat ser ud til at skulle have ? smiley
    Ps billiedet er fra 8/11-2013

profilbillede
  • #23   14. maj 2016 Og så kan jeg ikke lade være med at poste et billede af Ricky, han er altid god for et grin smiley
    Han er ved at have gammel-mand rollen her med sine 8 år smiley
    Det skal lige siges at det er ikke samme kat på de 2 billeder .

profilbillede
  • #24   14. maj 2016 Guuuud ... er det ikke den samme kat ... Jeg troede liiige din 8 år gamle hankat var med killinger ... Der kan man bare se ... smiley

• #25   14. maj 2016 Nope smiley Den der kløer sig i øret og rækker tunge er Ricky, og den fede er Siam.

Mine katte hedder : Ricky, siam, Sammy, Tiki-tavi, Bertil, Muni, Siwa, Fredersen, Mongo. smiley

Mulle mistede vi tidl i år pgå hun sad fast i et hegn, og brækkede benet 2 steder.
    Møv er gået bort, som i forsvundet. sidste efterår.
    Misling kørte skovfogeden over. sidste sommer.
    Luna blev aflivet, hun ville ikke komme sig efter en tandoperation. hun ville ikke spise ligegyldigt hvad vi gjorde, dyrlægen var med ind over hende, og tilrådede aflivning, hun havde af en eller anden årsag mistet livsgnisten. Det er nu 2 år siden.

• #27   14. maj 2016 Ja sådan kan det gå smiley

Nu skal det dog siges at siam på det første billede ingen killinger fik, for Siam ER altså en dreng, og han kan såmænd heller ikke lave killinger, ej heller Ricky eller sammy, det samme gælder Fredersen, Bertil og Mongo, og Tiki-Tavi kan ikke få killinger. Hun er et tosset apparat, som godt kan give de andre en klo i hatten hvis det lige passer hende smiley
    Men dana kan hun godt lide smiley

profilbillede
  • #28   14. maj 2016 Lige kort til den der med at katte får 3-4 kuld Killinger om året! Nej det gør katte ikke! Nogle katte får måske, men her kommer der kun Killinger i maj, vi har aldrig haft Killinger andet end en gang årligt;) og jo et sted som vores er det fint med 1-2 fertile hunkatte, det giver os 3-6 Killinger årligt, ræven tager nogle katte hvert år, der forsvinder gerne en eller to og de gamle dør eller må aflives, lige nu har vi en fertil hunkat, resten af vore katte er neutraliserede, vi stiler efter at have 10-12 katte konstant, det er hvad der skal være for at holde mus og rotter væk når vi har kornsilo og høns;)
    Og jo vi "laver" vores katte selv, det er hyggeligt og vi ved de bliver oplært i muse og rottefangst af deres mor;) vi har af og til modtaget katte ude fra, fx når folk bare læsser dem af, der er ganske ofte nogle katte som ikke forstår at fange mus og da slet ikke rotter;)

• #31   15. maj 2016 Der er rigtig stor forskel på hvad vi vil med vore katte;) mine katte skal først og fremmest udføre en opgave;) de er ikke kæledyr, de fleste af dem er ikke tamme og vi fanger dem i fælder når vi får neutraliseret hvert efterår, det er meget muligt at katte under beskyttede forhold får flere kuld årligt, men fakta er altså at kattene hos os får et højst to kuld.
    Fakta er også at rigtig mange katte i dag ikke tager mus og rotter, det er den fornemste opgave for katten på landet, derfor kan vi ikke bare hente hvilken som helst kat på internat;)
    Jeg tror så også at vore katte har et langt mere indholdsrigt liv end de fleste "kælekatte" og under alle omstændigheder har jeg en god samvittighed vi giver vores dyr de bedste betingelser for et godt katteliv, godt foder, ly og frihed samt dyrlægehjælp hvis det er nødvendigt;)

Kommentér på:
Miraklernes tid er ikke forbi

Annonce