{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Hvad må du gøre, hvis du ser en hund i en varm bil {{forumTopicSubject}}

http://lokalavisen.dk/politiet--det-maa-du-goere-hvis-du-ser-en-hund-i-en-varm-bil-/20160526/artikler/160529325/1265?ref=eblistermest

Sommeren er ved at komme til Dk. Og dermed risikoen for at hunden kan dø af hedeslag i en varm bil.
Så hermed lidt gode råd fra politiet, hvis du spotter en overophedet hund.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad må du gøre, hvis du ser en hund i en varm bil
  • #1   27. maj 2016 jeg vil ringen efter falck heller til politi hvis de ikke vil hjælpe så vil jeg nok bare skrive deres bil nr ned og så ringen til dyreværnet bagefter smiley

  • #2   27. maj 2016 Hvis jeg ikke kan få fat på politiet eller Falck ,ja så må jeg jo smadre ruden ,så den kan komme ud
    Håber at folk beg. at tænke sig om


  • #5   27. maj 2016 Tænkte at jeg lige ville give folk en reminder om problemet. Man hører jo desværre hvert år, om hunde der efterlades i en varm bil smiley
    Selv på DKK udstillingen i Roskilde for nyligt, måtte de efterlyse en hundeejer via højtalerne, fordi hunden havde det for varmt i bilen smiley

    Rart at høre fra politiet at det er lovligt at smadre ruden i en bil, hvis en efterladt hund lider i varmen. Men ok, selvom det skulle være ulovligt, så ville jeg nu stadig smadre ruden på en bil, for at redde livet på en overophedet hund smiley


  • #6   27. maj 2016 Ann-Marie: Det er okay hvis man kan bevise, at hunden lider/har lidt i varmen ... Ellers får man en bøde. Man skal også huske, at man ikke skal smadre den rude, som hunden sidder bag, men en af de andre, længst fra hunden, for at undgå de værste glasskår i pels etc.

    Nogle gider ikke bruge hovedet, og lige tjekke om hunden virker påvirket (der kan være klimaanlæg/blæsere i bilen), inden de lader sig forarge. Hunden kan sidde nok så fint, og ikke vise nogen tegn på hedeslag, og stadigvæk, så går folk i selvsving.

    Kia sidder i et bur bag i bilen. Det er ikke låst (skulle der ske et uheld eller lign. så skal en lås ikke forhindre, at hun kan lukkes ud), og bagsmækken står åben, hvis jeg skal parkere nogen steder. Men jeg faktisk mere nervøs over om folk chikanerer hende, i misforstået godhed, end at hun generes af varmen ...
    Hun "snakker" meget, når vi kører (hyler og gør og tåger rundt i buret), så hun halser de første minutter efter vi holder stille. Hun kan være gennemblødt efter at have badet i timevis, og stadig ligne en der er ved at dø af varme ...

    Men selvf. Hellere smadre en rude for meget, end een for lidt. Det vigtigste er at dyr, og børn, ikke omkommer pga. hedeslag, fordi ejerne/forældrene, ikke tænker sig om.


  • #7   27. maj 2016 Sanne: politiet råder også til at man lige prøver at finde ejer først, inden man går i selvsving og smadrer ruder smiley Men lykkes det ikke, og hunden tydeligt lider, så er det bare at gå i gang smiley
    Har heldigvis aldrig oplevet det !

    Kan godt følge dig i din bekymring mht. risiko for at hunden bliver chikaneret, når den sidder der, med åben bagklap, det ville jeg heller ikke være helt tryg ved smiley Folk er sgu mærkelige smiley


  • #10   28. maj 2016 Jeg må indrømme at jeg hellere vil have en smadret bilrude én gang for meget, end én gang for lidt.
    Er helt på det rene med at hunde halser, også hvis de er oppe at køre, så folk kan sagtens fejlfortolke situationen. Det kan sikkert være svært for menigmand at se om hunden har det for varmt, eller om den bare er ellevild for at være på tur. Men igen hellere reagere, end lade hunden dø af hedeslag.


  • #11   28. maj 2016 Sys det lyder som en god ide at ligge sit nr i forruden og evt om klimaanlæg er tændt, så har man måske fået styr på noget af hysteriet....nogle smadrer ruder for et godt ord. Min sidder ofte og små puster lidt, og kan ligne en der har fået skæld ud i fem timer, men det betyder altså ikke at hun er ved at dø...

Kommentér på:
Hvad må du gøre, hvis du ser en hund i en varm bil

Annonce