{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Gode fif til ansøgning {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har gode fif til hvordan man kan få ens til at skille sig ud af mængden?

Jeg skriver ansøgninger, søger job på kontor, adm. medarbejder, sekretær, teknisk tegner, blæksprutte.
Ansøgninger har det med at blive lidt ens og nu har jeg fundet et jobopslag, som jeg håber virkelig giver pote, er dog bange for at drukne lidt i mængden.

Synes selv at jeg prøver at være lidt frisk og jeg fletter de ting ind, som de selv skriver de søger. Fatter mig i korthed, men med informativt indhold og så et opdateret CV med.

Help me out here smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode fif til ansøgning
  • #1   6. jun 2016 Har du ringet til dem? smiley

  • #3   6. jun 2016 Mille r: Nej har jeg ikke....men har overvejet det. Skal blot finde på noget at spørge om *S*

  • #4   6. jun 2016 Det er altid en god idé at ringe til dem, og have forberedt nogle relevante spørgsmål som ikke besvares af stillingsannoncen. Sæt også gerne ord på at du synes jobbet/virksomheden virker spændende og evt. hvorfor - og at det lyder til at være noget for dig.

    En god dialog er altid godt i den sammenhæng smiley


  • #5   6. jun 2016 Jeg har flere gange haft succes med at svare direkte på jobopslaget. Står der fx

    Vi forventer, at du

    - har kendskab til xxx-it-system
    - arbejder løsningsorienteret
    - har gode kommunikationsevner
    - osv osv

    Så kopierer jeg alle eller en del af kravene direkte ind i ansøgningen og svarer på dem.
    Fx:
    har kendskab til xxx-it-system
    Jeg har i forbindelse med tidligere job hos blabla arbejdet dagligt med xxx-it-system. Jeg har desuden taget kursus jadajada niveau etellerandet i systemet

    arbejder løsningsorienteret
    Jeg er meget løsningsorienteret, hvilket jeg blandt andet har vist i mit tidligere fritisdsjob som lilleputtræner i Bjergby idrætsforening. Mit mål var at få drengene til DM i lilleputfodbold, det lykkedes på grund af min store målbevidsthed og evne til at arbejde løsningsorienteret. Holdet vandt turneringen.

    Forstår du hvad jeg mener?

    Hvis ikke jeg har kunnet svare på mindst 2/3 af kravene på en fornuftig måde, har jeg ikke søgt jobbet.

    Held og lykke med jobsøgningen.


  • #6   6. jun 2016 Jeg laver en intro i digtform og har pæn succes med det smiley
    Man skiller sig ud uden at virke sær.


  • #8   6. jun 2016 Ja Malene.....det må du lige vise et eksempel på smiley

  • #9   6. jun 2016 Jeg har selv skrevet mange ansøgninger og har fået positiv respons på de ansøgninger, hvor jeg fremhæver noget af teksten med enten fed eller kursiv skrift i punktform. Bla.

    - Bla bla bla bla
    - bla bla bla
    - bla bla bla bla bla bla

    Det giver et godt afbræk i en ellers ens ansøgning smiley

    Lige pt. sidder jeg og læser ret mange ansøgninger igennem, da jeg skal have en god kollega. Det der slår mig mest er, at ansøgerne kan skrive "side op og side ned" om hvad de har lavet osv. I stedet for at skrive om, hvorfor vi netop skal vælge dem og hvad de kan tilføre arbejdspladsen...
    Hvad man har lavet skal stå i et CV smiley

    Desuden sørg for at lave gode afsnit og max. 1 side smiley Hvis ansøgningen går igennem skal der også være noget at tale om til samtalen, derfor skal den ikke være tæt skrevet, da man som læser allerede mister interessen ved bare at kigge på den smiley Specielt når man modtager mange ansøgninger der skal læses igennem smiley

    Et billede på ansøgningen eller i CV'et virker også godt smiley
    Og husk at sende i pdf, hvis den sendes i mail.

    Held og lykke og håber du kan bruge det smiley


  • #10   7. jun 2016 Jeg plejer at gå efter opdelingen:

    Hvilke udfordringer har virksomheder
    Hvordan løses de
    Hvorfor de skal vælge mig til at løse dem

    Og så barberer jeg alt fra, som står i CV'et. Så ikke noget med "det arbejdede jeg med hos xx". Hvis der er specielle kompetencer de efterspørger, så fremhæv dem i cv i stedet.

    Ring og spørg hvilke kompetencer, de lægger mest vægt på eller om der er der arbejdsopgaver, som ikke er med i opslaget


  • #11   15. jun 2016 Takker for alle jeres gode fif - jeg brugte lidt af det jeg synes.
    Desværre fik jeg et afslag - 397 ansøgninger havde de fået, hvordan faen skal man skille sig ud der smiley
    Har fundet nyt jobopslag....så kryds lige fingre.


  • #12   15. jun 2016 Send ansøgningen sammen med en kage. smiley

  • #13   15. jun 2016 De vil jo desværre have ansøgningerne digitalt....i alt fald der hvor jeg søger og så bliver det noget kompliceret at vedhæfte en kage *G* i alt fald hvis den skal kunne spises smiley

  • #14   16. jun 2016 Det var sku da en god ide med kagen smiley
    Send kagen fysisk, eller aflever den, og vedlæg en note om at du har søgt digitalt smiley


  • #15   16. jun 2016 Gør begge dele. De gider ikke have fysiske ansøgninger, fordi det er bøvlet at dele og holde styr på. Men jeg tror simpelthen ikke, der findes den arbejdsgiver som ville brokke sig over en få én fysisk sammen med en kage (man kunne evt få printet ansøgningen på kagen)

Kommentér på:
Gode fif til ansøgning

Annonce