{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger advokat hjælp til erhvervs spørgsmål
  • #1   17. jun 2016 Medmindre direktøren ejer så burde han ikke hæfte

http://www.amino.dk/forums/t/43023.aspx

• #2   17. jun 2016 Sagen er sgu lidt speget.
    Virksomheden er et holding selskab med 2 datter virksomheder.
    Øverst oppe er der en direktør som nu ønsker at træde ud af det hele. Der er ansat en teknisk direktør som står for al ledelse af virksomheden og øverste direktør er kun et navn, da teknisk direktør ikke selv kan stå for toppen pga tidligere konkurs.
    Et af datter selskaberne har nu en gæld på ca ½ mil til skat.
    I den kommende uge skal der laves løn og der kommer 120.000 kr ind for arbejde udført. Direktøren kan nu ved fratrædelse vælge, at disse penge skal gå til at hjælpe med gælden til skat eller til løn, dvs at firma kan overleve en tid endnu.
    Vi har fået lovning på at pengene går til løn, dvs at firma klare skærene men hæfter den nye direktør/stråmand nu for gælden eller indgår den i virksomheden.
    Det er satme svært men meget vigtigt at få på plads, da jeg påtænker at tage jobbet som direktør for at virksomheden kan overleve og jeg så kan beholde mit job.
    Giver det overhovedet mening???

• #3   17. jun 2016 Det lyder ret forvirrende for mig smiley Men håber i finder ud af det smiley

• #4   17. jun 2016 smiley

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #6   17. jun 2016 Jeg vil ikke mene at en ansat direktør hæfter for gælden.
    Ejeren hæfter i nogle tilfælde, det kommer an på hvilken type virksomhed der er tale om. (Altså om det er et A/S, aps osv. )

Håber det er en hjælp. Ellers sig endelig til så skal jeg prøve at hjælpe. smiley
    Jeg har haft erhvervs og personale jura så har lidt viden om det. smiley

• #7   18. jun 2016 Det er et ApS....

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #8   18. jun 2016 http://www.jura-guide.dk/anpartsselskab-aps

Her er lidt omkring hæftelse osv. ved et ApS.
    Ejere hæfter som udgangspunkt ikke. Dog kan banken kræve personlig hæftelse ved optagelse af lån.
    Måske dem som står bag siden jeg linjer til kan hjælpe hvis du har mere omfattende spørgsmål, og gerne vil høre det fra nogle "kloge hoveder", som er uddannede i det. smiley

Jeg vil mene at du sagtens kan tage jobbet uden at bekymre dig om at du hæfter for gælden.
    Vær dog OBS. på at det som du foretager dig mens du er ansat kan du blive stillet til regnskab for, og opføre du dig uansvarligt økonomisk kan du komme til at hæfte. Ikke at jeg tror du kan finde på det. smiley

• #10   18. jun 2016 Tænk dig godt om, hvis firmaet går konkurs så vil du, som direktør, ikke have ret til hjælp fra lønmodtagernes Dyrtidsfond, det vil sige at du vil miste den løn firmaet ikke kan betale, alm ansatte er altid sikret deres løn.

• #12   18. jun 2016 Mange tak for jeres svar.

Kommentér på:
Søger advokat hjælp til erhvervs spørgsmål

Annonce