{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  OL 2016
  • #3   29. jul 2016 Hehe Isabelle smiley
    Sporten slipper vi aldrig for smiley
    Desuden er der kun OL hver 4. År såå bring it on smiley smiley

• #4   29. jul 2016 Ridning og håndbold er helt sikkert. Derudover hvad der lige passer ind....

• #5   29. jul 2016 Atletik elsker jeg at se. Der sniger sig nok også noget ridning ind, selvom jeg egentlig bliver i dårligt humør af det. Synes der er MEGET langt imellem smuk ridning på det plan.

• #9   29. jul 2016 Ikke noget som helst, her i huset følger vi ikke med i nogen former for sport, det siger os ikke noget.

Min ene bror dyrker landevejscykling på et rimelig højt niveau, og har sagt at hvis han en dag bliver prof, så lover jeg at jeg begynder at se cykelløb i tv ( altså kun hvis han er med) , indtil der kan vores tv ikke tage sport smiley

• #10   29. jul 2016 Jeg vil se alt, hvor der er kongelig med

• #11   29. jul 2016 Svømning, Atlektik, Bueskydning, håndbold og Udspring. Det er det jeg skal se, tror min kæreste skal se det hele og det ende godt med at bestemme sig for hvad han helst vil se smiley

• #12   29. jul 2016 #5, helt enig.
    Det er sjældent jeg ser ridning, da jeg ofte for ondt at se stakkels heste smiley

• #13   29. jul 2016 var lige ved at glemme svømning smiley men det går vel under sejlsport smiley smiley

• #16   29. jul 2016 Jeg skal se: smiley
    Håndbold
    Golf
    Foldbold
    Ridning

• #19   29. jul 2016 Hvis de viser gymnastik og taekwondo skal jeg se det ellers skal jeg ikke se så meget, måske lidt af det andet smiley

• #21   29. jul 2016 Håndbold! Ellers gider jeg ikke slavisk følge med..

• #28   29. jul 2016 Normalt er jeg slet ikke til sport i TV, men lige OL er der et par ting jeg plejer at se hvis det er muligt:
    Atletik. roning, sejlsport, gymnastik, dressur og military.
    Synkronsvømning duer altså ikke uden Anders Lund Madsen som kommentator smiley
    I London var en af min yngste fætter med i noget Mountainbikehalløj, men det fængede mig altså ikke rigtigt.

• #29   29. jul 2016 Mht ridningen, så ved jeg ikke om jeg ligefrem synes at 'hopningen' er meget kønnere at se på. Det er dælme heller ikke alle springerytterne der rider særlig kønt. Og det er ikke alle dressurrytterne der benytter sig af roll-kur.

• #32   29. jul 2016 Enig.

Ridning - især dressur og spring, er blevet så grimt at se på.

Jeg gider det ikke mere. Altid skal man se den ene dårligt gående hest efter den anden, som score procenter, som reglementet aldrig vil have tilladt.

Og jeg vil vædde med, at vi endnu engang skal se grumme, grumme billeder fra opvarmningen, og vi igen skal høre på de idiotiske undskyldninger om dårlige momenter osv. osv.

Forhåbentligt bliver det slettet fra OL programmet i Tokyo. Havde sådan håbet, at det ville ske her i Rio, ja sågar sidste år i London, men sådan skulle det ikke være.

• #33   29. jul 2016 Desværre går ridning i den forkerte vej smiley
    Hvilket et top ærgerligt.

Dog er jeg lidt spændt på de danske dressur rytter, da jeg ikke helt ved hvordan er rider smiley
    Og glæder mig til at se Chartlotte Dujardin, hende har jeg en stor respekt for smiley

• #34   29. jul 2016 Går? Det har den gjort siden fru Grumsvan deltog og introducerede hyperflexion og spjættende benløft.

Danskerne? De rider som alle andre, sorry hvis jeg spoilede den for dig der.

Jeg nægter at tro, at hverken de eller frk. Dujardin gør tingene meget anderledes, da det kræver en dårligt gående og stresset hest for at vinde dressur idag. Sad to say....

• #35   30. jul 2016 Kapgang...bare fordi det ser SÅ mærkværdigt ud smiley

Zapper nok lige over på gymnastik...gerne både trampolin og gulv smiley

Og ellers er jeg mest til paralympics smiley

• #37   30. jul 2016 Jeg stemmer for hundesport til OL ! Fella og jeg er friske på at stille op i ulydighedsklassen smiley

• #38   30. jul 2016 Ingen OL til mig, HADER stort set alle former for sport på tv, undtagen boksning: Kan godt lide at se halvnøgne, svedige, hårdtslående mænd smiley smiley

• #39   30. jul 2016 Hov ja jeg løj da sådan set, ind imellem ser min mand og jeg boksning, men det er også det eneste sport vi gider se. Jeg kan simpelthen ikke se det interessante i alt det andet , altså hvem er dum nok til løbe så mange mennesker efter en bold f.eks smiley

Jeg er ret glad for jeg har fundet mig en mand der ikke går op i sport, jeg tror jeg ville blive sindsyg hvis jeg havde en mand der ofte skulle se sport i tvèt, det er rigeligt når naboen ser fodbold med vennerne, og de sidder og råber og skriger og hujer osv smiley

• #40   30. jul 2016 Hvis jeg boede sammen med en mand, der var sportstosse, så måtte vi have hver sit tv, for ellers ville jeg blive vanvittig af alt det sport smiley

• #42   30. jul 2016 Ann-Marie: Haha,, ja det ville helt sikkert også være en løsning for mig, måske i et lydtæt rum smiley

• #44   30. jul 2016 Vark: Totalt uinteressant smiley Næh, du giv mig nogle store, muskuløse mænd at kigge på, så begynder det at blive spændende smiley

• #45   30. jul 2016 Nissen, nu rider ikke alle rytterne der rider rollkur,
    Men desværre gør største dele af dem smiley
    FEI de gør desværre ikke noget og lader folk mishandle de arme heste smiley

Derfor burde der sættes større fokus på dem der ka ride ordentlig og ikke bruger hårde hænder og tvinge hesten ind med rollkur.

• #47   30. jul 2016 Intet.
    Hader alt det rådne sport på tv.

• #48   30. jul 2016 Fandt du ikke de kodimagnyler? Sure ribs smiley

• #49   30. jul 2016 Hold da kæft. Det er jo ikke dit hoved der er ved at sprænge!
    Men jeg skal stadig ikke se det rådne sport på tv. Hovedpine eller ej!

• #53   31. jul 2016 Skal se håndbold. smiley

• #54   31. jul 2016 Dyremishandling lever i stor stil i ridning smiley
    FEI er som sædvanlige total ligeglade de gør jo intet ved det.
    Dyremishandling er ellers et kæmpe No-go verden rundt og noget folk finder afskyeligt og ulækkert.
    Dog tillader de at mishandle heste til OL og andre begivenheder.

Gad vide hvornår dette vanvid stopper smiley

• #55   31. jul 2016 Dog skal man huske på at ikke alle rytter rider Rollkur selvom folk siger det. smiley
    Men desværre gør 98% af rytterne det smiley

• #56   31. jul 2016 Jeg skal også se ridning! Dog synes jeg at springrytterne er mindst lige så slemme som dressurrytterne - mega stramme næsebånd, endda dobbelt næsebånd, hård hånd, overdrevne hjælpere- you name it!

Håber på at se noget pæn ridning i år smiley

• #57   31. jul 2016 Helene, enig.
    Syns ofte jeg ser springrytter sidder og flå hesten i munden.
    Ofte ser hestene forvirret ud

• #58   31. jul 2016 Har fået tvunget ferie mens der er OL, hvilket ikke gør mig noget, så jeg skal se så meget OL som muligt

ridning, atletik, håndbold, svømning, gymnastik, udspring og og og og....

• #59   1. aug 2016 Jeg har det som mange af jer - jeg vil egentlig gerne følge med i ridningen, men jeg kan slet, slet ikke acceptere den måde man især i dressuren skamroser sygeligt spjættende ben og totalt sammenrullede heste. Samtlige heste går under lod (hvilket bliver rost!!), især ser det altid ud som om rytteren sidder med et konstant jerngreb og det er egentlig ikke svært at se, at mange GØR det... og den ridning sker ikke bare til OL... det sker overalt og rytterne bliver rost til skyerne...

Så jeg overvejer lidt om jeg overhovedet skal se det, da der er meget langt imellem noget jeg egentlig synes nærmer sig pæn ridning... Og jeg er ikke super interesseret i så meget andet, så tja, OL bliver der måske ikke rigtig noget af smiley

• #60   1. aug 2016 Jeg skal se ridning, især springning men også dressur og military i den udstrækning, jeg har tid til det.

Med hensyn til springning, synes jeg øjensynligt omvendt en del af jer andre, at der er mange flere, der rider pænt end for 20-30 år siden. Der er flere, der kan ride de store baner, uden man føler at hesten er budt mere, end den kan klare.

Og så skal jeg se cykelløb.

• #61   1. aug 2016 baaaaaaah Military og springning sendes så på tv2 play

latterligt

• #62   1. aug 2016 Jeg overvejer at se sejlssport, er blevet lidt bidt af det sejleri og havet efter at have set kurs mod fjerne kyster (Emil og far-Mikkel skal være kommentatorer til OL) så skal lige se hvad det nu er for noget smiley

• #63   2. aug 2016 # 61, nå så skal jeg heller ikke se det. Jeg gider ikke skaffe mig et nyt program bare for det.

Det var da ærgerligt.

• #64   2. aug 2016 Koster der egenligt penge hvis man skal se TV2 play? smiley

• #65   2. aug 2016 Det koster generelt penge, hvis man skal have yderligere kanaler. I hvert fald hvis man som mig har en pakke, hvor TV2 play ikke er en del af.

• #66   2. aug 2016 Lene N, jeg har heller ikke tv2 play smiley
    Gider ikke ha' det. Synes efterhånden det er blevet dyrt at ha tv kanaler smiley

• #67   2. aug 2016 TV2 play er gratis den første måned, så det er muligt at have det under OL også bare melde fra igen smiley

• #68   2. aug 2016 Tak. Hvordan gør man det ?

• #69   2. aug 2016 Kan se det kun er On Demand der er gratis, troede lige det også var gældende for live tv.

• #70   2. aug 2016 Okay. Men tak for det alligevel.

• #72   2. aug 2016 Kender jeg mig selv godt nok, så ender det alligevel nok med, at jeg sidder og ser dressur og griner (og græder) lidt over, hvor dum Bjarne Nielsen er at høre på....

• Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 6 Emner: 8 Svar: 110
    #75   6. aug 2016 Ja, godt kæmpet smiley

• #76   6. aug 2016 Yay medalje smiley
    Nu mangler Dk bare 9 medaljer så ka Dk OL-halløj være tilfreds smiley smiley

• #78   7. aug 2016 Batdog -lige den med næseremmene kan jeg ikke nikke genkendende til. Altså jo, at de ofte er stramme i dag, men ikke at de ikke var det tidligere. Da jeg var barn var første løsning på tungerækning, åben mund, skæren tænder mm. stort set altid at stramme næseremmen næsten uanset hvilken berider man spurgte.
    I dag er der langt mere fokus på at dette ikke er den korrekte løsning -ikke at det betyder at folk ikke gøre det, men i det mindste ved flere og flere amatør-ryttere, at det ikke løser det egentlige problem.

Nå, men retur til OL -jeg skal se military og så også en god del af dressuren i går. Synes der er rigtig meget pæn dressur blandt militaryrytterne, også selvom sværhedsgraden i programmet ikke er den samme som i "almindelig" dressur -det kan jeg godt leve med, når rytterne så til gengæld kan udføre programmet korrekt og pænt for manges vedkommende).

Skal også se lidt dressur i dag -og har brugt formiddagen på at se VM i hestevognskørsel, som også livestreames (hvis nogen skulle få lyst til at se hvad det er for noget, kan det genses på hippoevent.at).

Den almindelige dressur springer jeg over, der er alligevel kun en lille håndfuld ekvipager jeg synes er værd at se på. Springninge skal jeg måske se lidt af.

-og ellers bliver det vist ikke meget OL jeg skal kigge.

• #79   7. aug 2016 ang TV2-play, så kan jeg se andre steder at folk der har on-demand pakken godt kan se ridning uden at tilkøbe ekstra adgang, så mon ikke også det gælder andet livestreaming her under OL?

Gider man se det på tysk, er der masser af gratis livestreaming bl.a. på ARD og ZDF

• #82   7. aug 2016 batdog -jeg har undervist på rideskole, og de første mange gange måtte vi starte ridetimen med at hive sadlerne af, lægge dem korrekt på, indstille hovedtøjer osv. simpelthen fordi det ikke var noget eleverne lærte fra start. Jeg underviste i spring, og forventede egentligt at sådanne ting var på plads, når de blev rutinerede nok til at gå til spring, men standarden på mange rideskoler er desværre ofte at der ikke rigtigt er nogen der lærer eleverne de der ting der skal gøres udover selve ridningen.
    -da jeg var barn, var der trods alt typisk også en ridelærer tilstede under klargøring af hestene.
    Men stramme næsebånd, var såmænd også meget udbredt dengang -først da jeg var 12, fik vi en berider der holdt hårdt på at næsebånd ikke skulle være stramme (det gør hun stadig nu, 20 år senere). Vi lærte da den om de 2 fingre når vi tog ridemærker, men i praksis var det ikke det der blev brugt.
    Så jeg tror det afhænger meget af, hvilken stald man er kommet i. Jeg synes det var lige så varieret dengang som i dag. Det er det i øvrigt også i køresporten, hvor man ellers har mange ældre gutter, der vel så netop skulle være fra den generation, hvor kræene ikke blev strammet sådan ind -ikke at man generelt har stramme næsebånd, men de ses altså også der.

Jeg har i øvrigt arbejdet i stald hvor også roll kur (eller low deep and round eller hvad pokker man nu vil kalde det) blev brugt -og jeg er nok ikke helt så kategorisk imod det, som mange andre. Jeg bifalder self ikke at heste rides rundt med næsen inde på bringen, munden åben og solidt træk i tøjlerne, og det sommetider i timevis -men det var så heller ikke sådan det foregik hos os

• #83   7. aug 2016 jeg rider helst uden næsebånd. Det skal kun bruges til at hesten ikke spytter bidet ud.

(jeg rider så også helst i grime)

• #85   7. aug 2016 Huh -spytter bidet ud?. Hvordan hulan skulle et næsebånd forhindret dette?. ja altså hanoveransk eller det nederste næsebånd på et kombineret måske, man et alm engelsk (som jo også er det der bruges på kandar), har da absolut intet med bidet at gøre.
    Og medmindre kræet har en MEGET (som i, helt usandsynligt) kort mund, så vil den jo ikke kunne spytte bidet ud, hvis ellers hovedtøjet er indstillet tilnærmelsesvist korrekt.

Min ene går med hvadend vi føler for på dagen, den anden med engelsk, begge med temmeligt løse næsebånd -jeg skal ikke kunne sige hvad de gør, men hesten går væsentligt bedre med end uden, selvom de er løse nok til at de frit kan åbne munden, række tunge eller noget, hvis det var hvad de ville.

Ang. ridning i grime e.l. så er det da også fint og godt, hvis kræet er sådan nogenlunde styrbart (det gør jeg i øvrigt også med min gamle pensionisthest) -men jeg ville betakke mig for at undvære hovedetøjet på baby-hesten -føler mig dårligt nok sikker med bid og godt pakket ind i sikkerhedsudstyr smiley

• #86   7. aug 2016 ved at den ikke kan åbne munden særlig meget. 2 fingre er jo ingenting.

• #87   7. aug 2016 BATDOG -jeg arbejde i Tyskland (springstald), hvor jeg ikke umiddelbart kan komme i tanker om at have set ryttere på samme niveau der ikke brugte det i et eller andet omfang.
    Kan kun tale for ham jeg arbejdede for, hvor "rollkurposition" (som dengang for 12-14 år siden, ikke var helt ind på bringe, men blot væsentligt dyb og bag lod), blot var en af mange positioner hesten blev redet i, herunder også en en længere form, samlet med nakken højest osv -det fungerede upåklageligt, hestene var lydige, lette i hånden, alt efter uddannelsesgrad også til at samle bagfra og glade for arbejdet osv.

Så selvom det ikke rigtigt er noget jeg praktiserer nu om stunder, så er jeg heller ikke kategorisk imod metoden -hvis den da praktiseres uden kæbetræk, og hvor den dybe position blot er en af mange der afveksles mellem.

Ingen hest er godt tjent med altid at gå super samlet med nakken højest og næsen i lod, og ingen hest er godt tjent med altid (eller meget længe) at gå snævert og bag lod -men at skifte mellem mange positioner mener jeg er ganske sundt, og om en af dem så er bag lod, kan jeg ikke få ondt i røven over

• #88   7. aug 2016 Men næsebåndet bruges jo ikke til at hesten ikke får spyttet bidet ud.. og hvis det gør, så sidder det dælme ikke ordentligt smiley

• #89   7. aug 2016 Jensen -hesten kan nu sagtens spytte bidet ud, uden at åbne munden ret meget -det kan til gengæld ikke spytte det ud, hvis kæberemmene har den korrekte længde -så ligger bidet jo så højt i munden, at de altså skal løsnes før bidet kan komme ud uden at tage hovedtøjet helt af.
    -og to fingre er faktisk ganske meget, hvis ellers man måler korrekt (og altså på næseryggen, ikke i hulningen ved siden af)

• #90   7. aug 2016 jeg har altid målt under. Og jeg vil ikke fungere til konkurrence, syntes det er hyggeligere hvis heste ikke går i lod, men holder hovedet normalt

• #92   8. aug 2016 BATDOG -nu skrev jeg jo ikke at der ikke var alternativer, eller at LDR er den bedste måde at gøre tingene på. Blot at det er EN måde at gøre tingene på, og at jeg ikke får ondt i måsen over det, såfremt man altså netop ikke får kræet hevet sammen med kajetræk og så ellers lader den gå der i timevis.
    Jeg har nu set(og redet) ganske konfliktfri heste, der også kunne både samle sig og lægge ryg til, som blev redet (ganske bevidst og målrettet) i LDR-holdning. Pointen er vel at de kun blev det en lille del ud af den samlede tid de blev redet -de blev også redet langt og dybt, samlet osv.
    Jeg bryder mig formentligt ikke mere om det man ser på f.eks. billedet længere oppe end du gør -jeg konstaterer bare at LDR kan være mange ting, og at jeg ikke mener at LDR pr. definition er dyremishandling (men det KAN være det bl.a. i ovennævnte form).

Jensen -at hesten "holder hovedet normalt" kan jo altså også være at den holder hovedet i lod, altefter samlingsgraden smiley
    Kigger jeg på min gamle pensionistmusse på folden, så kan han såmænd godt rende rundt i samlet trav med hovedet i lod, når han tumler med den unge -ikke i timevis men i momenter. Og det er jo det man virdereudvikler i dressuren (eller burde -det er så langt fra altid det der sker)

• #93   11. aug 2016 Cathrine Dufour klare den meget godt smiley
    Er helt vild med Hendes smukke hest smiley

• #95   11. aug 2016 Øv, jeg nåede ikke at se hende.. hvor mange procent red hun til? smiley

• #97   11. aug 2016 Sådan! Så ligger hun da rimelig godt med? smiley

• #100   12. aug 2016 Anders Dahl rider nu smiley
    Kæft hans heste er mega lækker smiley

• #101   12. aug 2016 Bueskydning.

• #102   12. aug 2016 Igen grim ridning fra Edward Gal smiley
    Stakkels hest. Syns virker han krøller den lidt sammen smiley smiley

• #103   12. aug 2016 Agnete er på nu smiley
    Jo Jo er fandme også lækker smiley

• #104   12. aug 2016 Øv, endnu en hollænderne Der rider grimt smiley smiley
    Sikke benspjæt og krøllet hest man ser nu smiley

• #106   12. aug 2016 Edward Gal og Hans Peter Mindhouder ridning er simpelthen ikke okay smiley
    De krøller hesten sammen til noget der ligner Rollkur, de sidder og bruger benene alt for meget
    smiley
    Tænk at de rider OL.. FØJ smiley smiley

• #108   12. aug 2016 Jep dommerne vil gerne se høje ben spjæt smiley
    Hesten virkede virkelig irriteret over rytterns overforbrug af sporene og så nået anspændt ud smiley
    Cathrine Dufour klarede den godt igen smiley
    Cassidy er sku også en lækker hest smiley

• #110   12. aug 2016 Ja de er virkelig et fantastisk ekvipage smiley
    Charlotte og Carl er også dygtige rytter smiley

Sådan nogle rytter skal vi ha flere af!! smiley

• #112   12. aug 2016 Hjelm og flot ridning som bygger hesten muskler op på en god måde smiley
    + mindre krøllet hest og benspjæt, det må være vejen frem smiley

• #114   12. aug 2016 smiley

Det ville være fantastisk smiley mest for hestene da det jo er dem der lider under forkert og l#rte ridning smiley

• #115   12. aug 2016 Hvis der er rigtigt, at Parzival gik med en brækket kæbe - eller noget i nærheden, så er det bare ikke okay.

Et er, at de dømmer helt i hegnet i forhold til, hvad der står i deres eget reglement, men hvis de lader en så syg hest konkurrerer i den tilstand, så står jeg af. Så er det sgu gået for vidt. Jeg vil være en af de første til at stå klar til at evt. skrive under på, at ridesporten bare skal sløjfes fra OL. Det er så ringe sportsånd, som det kan blive.

Ja, hesten er en sportsrekvisit, og ikke en atlet, som FEI gerne vil gøre dem til, men det er levende dyr, og FEI har sgu skidt for meget på deres velfærd til, at de bør slippe afsted med det. Det skal bare ud til alle dyreværnsorganisationer - også dem, der tager drastiske midler i brug, samt almene befolkning, så FEI kan opleve, hvad SeaWorld facer lige nu.

Sorry for mit lille vredesudbrud, men det gør mig sgu rasende, hvis det er kommet så langt ud. Men det er vi, når folk kan sidde og rose ridt som Dufours.....

• #118   13. aug 2016 smiley

• #119   13. aug 2016 Jeanette, enig syns heller ikke Agnete rider særlig pænt smiley

Nissen, ved ikke lige hvilken hest der er, men det er helt grotesk hvis man må stille op med syge/ skadet heste smiley

Dog red både Anders Dahl og Cathrine Dufour nogle flotte ekvipage smiley

• #120   13. aug 2016 Igen, alene det, at man kan kigge på ridt som Dufours, Dahls osv. siger noget om, hvor langt ude denne her sport er kommet......

• #121   13. aug 2016 Nissen, hvad var der galt med Anders og Cathrine ridning?
    Syns faktisk de 2 er super dygtige og sympatisk rytter der gør det flot på hesten.
    Agnete og Anna rider desværre ikke særlig pæn, hvilket er ærgerligt smiley

• #122   13. aug 2016 At deres ridt, på papiret, aldrig skulle have givet over 70%.

Selvom det kan synes mere sympatisk, fordi de endnu ikke er blevet fanget i "uheldige momenter", så rider de omend ligeså grimt, som alle andre.

Stramme næsebånd, vandret kandarstang, spændte skridt, og øvelser/gangarter, som "ikke findes" i beskrivelsen for både DRF og FEI, når det gælder dressur.

Denne her sport er kommet så langt ud nu, at deres ridt synes at være okay og fine, men det er de ikke. Lad dig ikke narre.

• #123   13. aug 2016 Nissen, jeg lader mig ikk e narre smiley

Du har helt ret i at dressur er kommet alt for lang ud.
    En som Edward Gal der red så utroligt grimt fik alligevel en procent del.
    Med hensyn til kandar mener jeg at de burde ride med almindelig trense.
    Syns ikke 2 bid høre i hesten mund.

Dog ka en få del af rytterne godt ride smiley
    Desværre ka de sidste 99% ikke ride smiley

• #125   13. aug 2016 Jeanette, præcis. Tror sku ikke nogen af hestene synes det er fedt med kandar smiley
    Desuden er jeg ikke fan af den måde at dressur skal være, med benspjæt og alt der...
    Dressur ser idag meget unaturligt ud smiley
    Hvad er der egentlig galt med ganske normalt trav? siden de laver alt mulig andet smiley

• #128   13. aug 2016 Jeg blev overrasket over svenskernes ridning smiley
    Deres heste så noget spændt ud og rytterne havde rimeligt godt fat i tøjlerne smiley
    De virkede ikke i harmoni med hestene...
    Langt fra smiley

• #130   13. aug 2016 Kender ikke særlig mange af rytterne...
    Men Edward Gal og Hans Peter Mindhouder red sku virkelig grimt.. smiley
    Troede svenskerne red bedre, men tog fejl smiley

Er dog ærgerlig over jeg endnu ikke har set Charlotte Dujardin ride smiley

• #132   13. aug 2016 Nej hollænderne rider generelt grimt i dressuren..
    Godt Anky vist alle rytterne vejen med Rollkur og benspjæt smiley
    FEI siger Rollkur er forbudt men rytterne rider desværre grimt og score høje % på det smiley smiley

• #133   13. aug 2016 Blev mega forvirret da Kittel skulle ride igår smiley
    Troede lige i 3 sekunder det var ham cykelrytteren smiley smiley

• #135   13. aug 2016 Tror Ldr er en anden usund ride form..
    Mange rytter rider Rollkur idag og kalder det Ldr eller nået andet :-S

• #137   13. aug 2016 Kan godt huske den sag med Anders helgestrand.. Stakkels heste, det gør helt ondt i hjertet på mig smiley
    Men hr Helgestrand sagde det bare var et par "uheldige billeder" smiley

Red Kittel en hest med blå tunge igår?? smiley

• #139   14. aug 2016 Stakkels hest smiley igen er det helt utroligt at Man tillader dyremishandling. smiley

Men Fedt at Pernille Blume vandt Guld smiley
    Og de andre 4 vandt Bronze smiley

• #141   14. aug 2016 Jeg elsker heste og synes det er et pragtfuldt dyr. Men derfor magter jeg simpelthen ikke at se hvordan rytterne behandler dem. Jeg forstår simpelthen ikke at det er lovligt, det er i mine øjne mishandling. Så jeg springer over og nyder til gengæld atletikken. Og hvis der er tid til overs kan der godt ryge lidt gymnastik med. Jeg kan dog godt savne de gode gamle dage med østlandene.

• #142   14. aug 2016 Tja, der er sikkert mange af de gamle atleter fra østlandene, der ikke savner "de gode gamle dage". Når jeg tænker på hvad de talentfulde atletik børn blev budt i østlandene dengang, så har nutidens dressurheste det vist meget godt.

• #144   14. aug 2016 Det havde jeg ikke selv fulgt med i, men jeg havde godt nok også mere end svært ved at tro på, at en af hestene blev startet med brækket kæbe. Jeg er glad for at høre, at det selvfølgelig heller ikke var tilfældet.

• #146   14. aug 2016 Selvom jeg ikke ser OL - så nej, jeg har ikke set ridtet hun nåede at udføre - så har det jo været overalt i medierne. Og jaja, det er da fint at hun trækker sig. Hun skulle bare aldrig have været stillet op med en hest der ser sådan her ud.....
    Og samtidig kalder man hende en stjernerytter og SÅ god, fordi hun ganske enkelt gør det ALLE burde gøre i den situation - trækker sig? En rytter, der utallige gange er blevet taget i at bruge hyperflexion på selvsamme hest....

Nej tak. Det er ikke flot. Det er en selvfølge at man ikke fuldfører.

profilbillede
  • #147   14. aug 2016 Lene, det var et forsøg på at være lidt sjov

• #150   14. aug 2016 Problemerne i dressur skal formentlig også behandles med særdeles stor forsigtighed. Man skulle jo nødigt træde personer, der tilhører periferien af de europæiske kongehuse over tæerne - for slet ikke at tale om gullaschbaronerne og den snobbede landadel smiley

• #151   14. aug 2016 Ja, Parzival, han tager sig nok ikke af, at han var syg, eller at hans kind var voldsomt hævet, eller at han fik mærker fra sporene, eller at hans tunge blev blå, eller at næsebåndet er alt for stramt, eller at kandarbidet bliver mistbrugt, for hans rytter elsker ham, og han ved, at hun skal gå på kompromis for at komme til OL

Vor herre bevares......

At man overhovedet kan forsvare sådan en rytter bare lidt er mig en gåde!

• #154   14. aug 2016 Alt, hvad jeg nævner der, skete i Rio.....

• #157   14. aug 2016 Her er billedet af sporemærket. Lidt mærkeligt, når nu opvarmningen havde været så stille og rolig....my ass.

profilbillede
  • #166   14. aug 2016 Og det er jo så der hvor jeg synes der er noget VOLDSOMT galt når hestevelfærd bliver smidt ud til højre bare fordi man "når op på det niveau". Vi trænger til en udskiftning og en gevaldig ændring af den ridning der præmieres.... når man i ramme alvor kan sige at en behandling af hestene som fx. Parzival er okay fordi det er et kompromis....

• #171   14. aug 2016 Dressur er en uskøn cocktail af kadence og dekadence. Det burde ikke være på det olympiske program.
    Jeres allesammens persona non grata Cesar Millan er jo en ren amatør ift nogle af ridesportens fremmeste "helte". smiley

• #175   14. aug 2016 Uanset om det er en hairline fracture eller et insekt/en edderkop, så er der da intet, der undskylder at man stiller op når hesten TYDELIGVIS ikke er ok.
    Hvis i ser walk up billedet fra Batdogs link, så har hesten også tungen ude dér, og det kan selvfølgelig være et tilfælde, men det undrer mig.

Jeg kan ikke rigtig se, hvor der skal være nogen diskussion. Det her går man da bare ikke videre med. Og så kan man sige at "der vil altid være kompromiser" - men hvis man er nødt til at gå på kompromis med hestens velfærd, så er det jo altså meget tydeligt at det er sporten der er noget helt galt med.
    Det er her, vi netop skal have en gevaldig holdningsændring, i stedet for bare passivt at acceptere en forringelse af hestevelfærden.

profilbillede
  • #176   14. aug 2016 Fünke: Exactly, og det står der faktisk i deres FEI's regelsæt - tænk sig, hvor ville det være dejligt, hvis de selv gad at efterfølge dem.

https://inside.fei.org/system/files/Code_of_Conduct_Welfare_Horse_1Jan2013_0.pdf

• #177   14. aug 2016 Iben # 147

Det er jeg da glad for at høre, men det havde jeg bare ikke lige fanget. smiley

Den slags er lidt lettere at fange, hvis man enten kender en person godt eller er face to face.

• #178   14. aug 2016 Jeg ser dressuren hver gang. Jeg er selv dressurrytter.

Synes egentlig størstedelen har redet rigtig pænt. Den eneste jeg virkelig krummede tæer over, var Hans Peter Minderhoud. Det var virkelig ikke pænt, flydende eller harmonisk at se på. Hesten var bestemt ikke med på legen, han var alt for aktiv med sporen og på tøjlen. Svineri at han blev belønnet med 76% når andre der red pænt og stabilt fik meget mindre.

Cornelissen og Kittel giver jeg dog heller ikke ret meget for. Jeg er ikke vild med deres ridning.

• #180   15. aug 2016 BATDOG, jeg er så enig med dig smiley
    Jeg har opgivet diskussion med de rytter der mener man ikke kan komme med kritik af rytterne.. smiley bare fordi man ikke rider på det niveau og "kun" er en lallende amatør smiley
    Det undre mig at lige præcis rytter ofte ikke kan tåle kritik af deres ridning, når fodbold og håndboldspiller osv. Ofte får kritik smiley jeg har sku tit kritiseret fodboldlandsholdet uden selv af kunne spark til en bold. smiley smiley

• #182   15. aug 2016 Så er det bare det, at en hest ikke er en atlet, men en sportsrekvisit.

For hesten betyder medaljer, præstation og ære, ikke en dyt.

• #183   15. aug 2016 Ah, jeg synes nu ikke jeg behøves at have redet OL for at se, at meget af den ridning der bliver vist på topplan ikke er særlig hensigtsmæssig. Jeg ved skam godt "hvor svær ridekunsten er", og jeg er ganske fint i stand til at bedømme ridning objektivt.

Som jeg egentlig også skrev inde på hestegalleri hvor debatten også kører - du kritiserer vel også politikerne uden at have været politiker?
    Så den der med at man skal kunne præstere det samme fordi "ellers så forstår du det ikke", det giver jeg altså ikke meget for.

At en topatlet kommer derud hvor det er enormt svært, ja, det giver sig selv. Men at det skal gøre ondt og man åbenbart bare SKAL acceptere at hesten må lide og nedbrydes i et vist omfang - så skal hesten måske bare ikke være en "topatlet" alligevel....

Hesten skylder os ikke noget. Den bliver ikke skideglad af at vinde en guldmedalje og tænke "kæft, det var godt vi lige ofrede os for det her". Hvis det er derude, hvor en stor del af den ridning man ser til OL er i orden fordi det bare er det man må ofre for sagen, er der så ikke noget helt galt? Skal et dyr så overhovedet være med i OL?

Der ER altså andre muligheder end bare at se passivt til og acceptere at "nå ja så må hesten bare ofre sig". Det er OS der vil have den guldmedalje, ikke hesten.

• #185   15. aug 2016 Det kan jeg ikke helt se. Du skriver at man nok skal have konkurreret på et vist plan for at forstå, hvor meget hest og rytter må ofre for sagen.

Men hesten bør da overhovedet ikke "ofre" for sagen, det er jo ikke dén, der vil have en guldmedalje. Den skylder os ikke noget.
    Hvis det er derude hvor det er nødt til at gøre ondt, hvor hesten bliver set som en "topatlet" der er nødt til at ofre for at få en medalje, så er det allerede gået helt galt. At man ikke kan se det, det synes jeg er meget foruroligende for sporten.

• #187   16. aug 2016 Det er heller aldrig sjovt, når man kun kan komme med ikke-argumenter.

Så er det skam også nemmere at ty til "I er også bare dumme!"-finten.

Kommentér på:
OL 2016

Annonce