{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.030 visninger | Oprettet:

Pomeranian {{forumTopicSubject}}

Er der nogle herinde der tilfældigvis ved noget om toy pomeranian/ Teacup pomeranian/ dværg pomeranian
Faldt lige over hunde "racen?" og har prøvet at google mig lidt frem og tilbage på nettet, men det eneste jeg rigtigt kan finde om den, er den er mindre end en almendelig poneranian (muligvis mindre end chihuahua?) og kan have nogle sygdomme, men disse er ikke forklaret eller ligende??

Er det overhovedet en rigtig race? og findes der opdrættere??

Det hele er af ren nysgerrighed smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pomeranian
  • #1   4. aug 2016 Der findes en slags pomeranian.

    Teacup/dværg er smarte salgstricks for hunde der er sygeligt små. Og i og med de er sygeligt små, så er de syge.


  • #2   4. aug 2016 så avlere der sælger dværg osv. sælger i bund og grund syge hunde?

  • #3   4. aug 2016 Ja, eller ricikoen er i hvert fald stor.

  • #4   4. aug 2016 Helt ærligt det er en race der vejer 2-3 kg og er ca. 20 cm høj. Hvad skal man med en mindre udgave?

  • #5   4. aug 2016 det er nok også derfor man ikne kan finde så meget om racen smiley
    altså de ser jo søde ud, men må da indrømme jeg ikke som sådan kan se hvorfor man vil have en mindre race end 2 kg.
    blev bare lidt fanget da jeg fandt en side der påstod racen var mindre end chihuahua, hvilket jeg synes er utroligt imponerende! smiley


  • #6   4. aug 2016 Nanamusen, hvis der findes en hund der er mindre end chihuahuaens standard, i voksen tilstand, så tror jeg på ingen måder at den kan være sund og rask, for chihuahuaen må være helt ned til 500g i voksenvægt.

    Når det er sagt, er det som de andre siger bare et billigt salgstrick, ligesom det bruges indenfor chihuahua (underligt nok) nogle har sågar bildt sig selv og andre ind at der findes 3 str chihuahua.

    Men ja hold dig generelt fra det, det er et billigt salgstrick, det er ikke engang dem alle der forbliver små. Jeg har set, det var så igen chihuahua, hvalpe der på ingen måder forblev små, det var så heldigvis kun positivt i mine øjne, for det er ikke altid nemt at have en lille bitte hund, jeg taler af erfaring.
    Derudover er der så mange sygdomme som der er langt højere risiko for, når m an avler efter små (ofte skravl), f.eks. vand i hovedet, som er en meget meget frygteligt og smertefuld lidelse som ikke kan kureres, og hvor hvalpen ofte må aflives rigtig tidligt.


  • #7   4. aug 2016 jeg har pomeranian en rigtig sund stamme mine er nu (næsten) alle veteraner og Rødtop og hendes datter døde sidste år 16 år R. og d. blev kun 9 år gammel men store søster Blondie er nu 11år og har det fint hendes datter er 8 år og har lige fået Prinsessen......de er store pomsere kan ikke lide de er så små ohg sarte.

    profilbillede
  • #8   4. aug 2016 Verden vil bedrages og det bliver den så også ,når avlere reklamerer med Teacup hunde..at give flere penge for en meget mindre hund med risiko for endnu flere sygdomme..det er temmelig dumt

Kommentér på:
Pomeranian

Annonce