{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man elske igen?
  • #1   11. aug 2016 Jeg ville mene at det er individuelt.. Det kommer jo an på så meget og hvem man er som person

  • #2   11. aug 2016 Jeg tror også det kommer an på hvor længe det har stået på.
    Jeg tror godt man kan få de følelser tilbage, men jeg tror man skal være indstillet på at skulle arbejde virkelig hårdt for det. Når man først når til et stadie hvor man tvivler på, om man elsker sin partner, så tror jeg man skal kæmpe rigtig meget for at få det tilbage.
    Men jeg tror ikke der er nogen der har det endegyldige svar på dit spørgsmål smiley


  • #5   11. aug 2016 Det kommer an på flere ting, situationen og hvem man er som person.

  • #6   11. aug 2016 Ikke her


  • #7   11. aug 2016 Mange kan. Jeg kan ikke. Jeg er meget sort/hvid og bruger meget min hjerne fremfor hjertet (jeg har blandt andet Aspergers syndrom).

  • #9   11. aug 2016 Det er ikke mig men min kæreste der ikke ved om følelserne er der mere.

  • #10   11. aug 2016 Nu siger jeg det lige som det er og det er ikke ondt ment.
    Men er du sikker på at der ikke stikker andet under?


  • #11   11. aug 2016 Ja 100!

  • #12   11. aug 2016 Han siger at han gerne vil have følelserne igen og om vi ikke kan arbejde på det. Jeg er bare så pisse ked af det.

  • #13   11. aug 2016 Okay så er jeg mere "rolig", for min tanke ville helt 100 være om det var en undskyldning for at få lov at komme ud af forholdet eller fordi han havde en anden.

  • #14   11. aug 2016 Ja det tænkte jeg også først sø spurgte og han ville sige det hvis det var.

  • #15   11. aug 2016 Først skriver du, at han ikke ved om følelserne er der længere.
    Nu skriver du så, at han gerne vil have dem tilbage. Så må han jo også vide at de er væk?
    Er følelserne helt væk så ved jeg ikke om jeg personligt tror på, at de kan komme tilbage igen. Man skal ihvertfald arbejde meget hårdt på at komme på rette kurs igen.
    Har i fået snakket godt ud om hvad han føler? og hvorfor han har det sådan.


  • #16   11. aug 2016 Jeg kan godt forstå du er rigtig ked af det...og jeg forstår også godt at når man elsker en, så vil man håbe "til det sidste".

    Personligt ville jeg dog i den situation der sige "ok, jeg fortjener bedre end det her" og rykke videre. Det lyder nemt og det ved jeg godt det ikke er...men det er ud fra to antagelser smiley

    1) om han beslutter sig for at han vil mig eller ej...så er dét her løsningen hvor jeg kommer ud med min selvrespekt intakt. Og det er det vigtigste for mig i længden.

    2) Jeg tror og håber på at netop den selvrespekt er en af grundende til at han elsker mig...og dermed også det der gør han finder ud af det igen...og hvis det ikke er...så skal jeg bestemt ikke være sammen med ham.

    Han skal finde ud af noget...fint...det må han så...men han skal elske mig for MIG...jeg skal ikke stå på hovedet for at overbevise ham om at han gør det...

    Man kan nemlig ikke gøre sig fortjent til kærlighed, enten er det der, ellers er det der ikke... smiley


  • #17   11. aug 2016 Jeg tror også at du på en eller anden måde er nødt til at få ham til at vælge om han vil det her eller ej.
    For ellers ender det med at æde dig op.
    Du går og venter og ved ikke om du er købt eller solgt.


  • #19   11. aug 2016 Jeg tror også jeg var flyttet fra ham/havde bedt ham flytte.
    Vil han dig, så skal han nok kæmpe for at få dig tilbage.
    Der det ville æde mig op og det er ikke fair at holde andre hen.


  • #21   11. aug 2016 Vi købte hus sidste år og han mener bare ikke at jeg har deltaget i det. Han blir ved med at sige at han ikke jeg at jeg går.. men det er hårdt

  • #22   11. aug 2016 At man ikke altid er lige forelsket det sker smiley

    Men når en fyr fortæller mig at han ikke elsker mig mere...og at VI skal arbejde på det...samtidigt med at han ikke vil have man går...ej jeg har altså nogle personlige alarmklokker der ringer og en situation jeg ikke vil ende i smiley

    Jeg synes faktisk ikke det er specielt fair at spille bolden over på din banehalvdel...selvfølgelig skal der være dialog, samarbejde og kompromis i et forhold...men man kan ikke bare sige til folk man ikke elsker dem mere og det skal de altså ændre eller være med til at ændre for en...


  • #23   11. aug 2016 Jeg er enig.
    Det er ikke i orden at man både siger at man ikke elsker den anden person mere, men samtidig siger at hun ikke må gå.
    Man kan ikke få begge dele.


  • #24   11. aug 2016 Jeg tror jeg har det præcis som Obsternasig...

    I januar flyttede jeg fra min kæreste. I en lang periode havde jeg kunnet mærke, at han distancerede sig selv følelsesmæssigt. Jeg er en person der ikke lægger fingre imellem hvad jeg føler, og når først har min kærlighed, så er de ikke i tvivl om det. Jeg forventer ikke, at blive elsket på samme måde som jeg elsker, men jeg vil ikke føle jeg øser kærlighed i en bundløs brønd, der intet giver tilbage.
    Rent ud sagt, så tog han mig forgivet.
    Så jeg gik, mens jeg stadig havde lidt værdighed tilbage.
    Jeg flyttede hjem igen i juli måned, da han havde fået nogle måneder at bevise, at han faktisk havde arbejdet med sig selv og faktisk turde vise kærlighed - også selvom der er en chance for, at den ikke blev gengældt.
    Jeg elskede ham jo stadig. Men han havde brug for et kraftigt wake up call. det blev så i form af, at jeg pakkede mine ting og skred.
    Det var ikke et spil, må jeg hellere understrege. Hvis ikke han var kommet "krybende" på alle 4 grædende op til flere gange, så var det også okay. Jeg forventede det ikke. Men det var dejligt, at han beviste og fik øjnene op for, hvad han virkelig ville. Og det var mig.

    Så hvis ikke du er 100% klar til at miste ham, så skal du ikke gå. Men jeg synes du skal tænke kraftigt over, om du vil være i et forhold, hvor du elsker ham højere end han elsker dig.

    Man kan ikke være nyforelsket for altid. Men kærligheden bør ikke forsvinde, selvom man kan være meget irriteret på sin partner smiley


  • #25   11. aug 2016 Enig...ingen skal komme krybende....men helt ærligt, så hvis en fyr fortæller mig at kærligheden er væk...

    Så finder jeg det dælme ulogisk at det er MIG der skal bevise noget som helst for at forholdet skal fortsætte... smiley


    Problemer i et forhold kan man arbejde med...forsvunden kærlighed...det er bare noget andet...


  • #26   11. aug 2016 Jeg ved ikke om den er væk, men han synes i hvert fald at alt det negative har fyldt for meget. vi har været sammen i 4 år så vil ikke bare give op. Men vil sku heller ikke gøre alt.
    er lige startet på uddannelse og begge hunde er mine. jeg ved ikke hvordan det skal gå men hundene skal med mig. De er mit et og alt .


  • #27   11. aug 2016 Men af bitter erfaring er jeg nødt til at sige til dig at du er nødt til at holde hovedet højt og bede ham finde ud af hvad han vil.
    At du sidder tilbage og venter i stilhed på at han beslutter sig, gavner ingen og du risikere at han tager dig for givet.
    Først den dag du pakker dine ting og skrider, der går det op for ham hvad han havde og om det virkelig er det her han vil.
    Selvfølgelig skal du være forberedt på risikoen for at han ikke kommer rendende efter dig, det er jo den risiko man løber, men at sidde tilbage i et forhold og ikke vide om man er købt eller solgt, det er ikke fair.
    Enten så vil han dig, trods negativitet eller også så lader han dig gå.
    Det er enten eller i min verden.

    Jeg taler som sagt af bitter erfaring.
    Jeg var i et forhold hvor han ikke rigtig vidste hvad han ville, jeg hoppede og sprang for at redde det vi havde og jeg gjorde hvad der stod i min magt for ham, med det resultat at han tog mig for givet, han regnede med at jeg blev og at han vidste hvor han havde mig. Det vidste han også.
    Indtil den dag jeg skred.
    Så kom han rendende efter mig, men der var det bare for sent.


  • #28   11. aug 2016 "Man ved først hvad man har når man mister det" er i nogle situationer ikke forkert.
    Og for nogle, er det bare for sent når de indser det.

    Jeg ville ikke kunne holde til ikke at vide om jeg var købt eller solgt, som Zenta rigtig fint formulerer det.


  • #29   11. aug 2016 "Man ved først hvad man har når man mister det"
    Præcis!


  • #30   11. aug 2016 Det kan man, ja, men det kræver MEGET fra begge parter.

  • #31   11. aug 2016 Nej det tror jeg ikke man kan.
    Dog føler jeg at man kan elske og være forelsket i helt utrolig lang tid. Jeg har været det i min kæreste i 15 måneder nu og det bliver mere og mere perfekt.

    Vi skændes aldrig, rummer hinanden og lytter. Det er alfa omega.

    Umiddelbart er din kæreste færdig med dig, men tør ikke være ærlig. Følelser forsvinder ikke bare som dug for solen. Såå mit råd er at forlade ham..


  • #34   12. aug 2016 Nu har og er jeg den part der desværre lader alt det negative fylde alt for meget i perioder, men ALDRIG og jeg mener virkelig aldrig, har jeg slet ikke elsket min kæreste. Jeg har som Isabelle nævner, haft perioder hvor jeg ikke følte mig spor forelsket, har haft perioder hvor jeg tvivlede på hans kærlighed til mig, men har aldrig ikke elsket ham.
    Jeg har haft perioder hvor jeg overvejede om det bedste var at vi gik fra hinanden, simpelthen fordi jeg ikke var lykkelig i alt det negative på trods af at jeg elskede ham, det gjorde RIGTIG ondt.

    Så jeg vil sige det sådan her. Hvis han først har ladet det fylde så meget, og han kom frem til at han ikke elsker dig, så er det videre, for jer begge. For det er hårdt og ødelæggende at være i sådan et forhold. Jeg står selv midt i det, heldigvis på den gode halvdel nu, men det har været sindsygt hårdt for os begge, og vi har været så tæt på at smide håndklædet i ringen mange gange, vi har været sammen i 6 år, så det er heller ikke et forhold jeg bare lige smider væk, selvom jeg en gang har taget mine ting og flyttet, uden en plan om at komme tilbage igen. Det gjorde jeg så, og det eneste der har gjort det muligt for os, er at vi begge elsker hinanden og ønsker at være sammen resten af vores liv.
    Så jeg må ærligt indrømme at jeg ikke ville fortsætte hvis han først meldte ud at kærligheden var helt væk, for så er det i mit hoved for sent. Jeg tror ikke at man finder kærligheden igen hvis den først er væk. Men jeg har aldrig prøvet det, så jeg ved det ikke. Men man skal jo have et grundlag at bygge på, hvis man skal bygge noget, og det er nok ikke så nemt, hvis kun den ene har kærligheden.

    Når han siger at han ikke elsker dig mere, tænker jeg mere at han har svært ved at acceptere sine følelser og selv komme videre, fordi det er 4 år af hans liv. Jeg ved jeg selv ville have det sådan, fordi jeg ikke ville ønske at skulle til at starte forfra osv.

    Stort kram til dig


  • #36   12. aug 2016 Det korte svar er ja.

    Om alle kan, det ved jeg ikke - men det kan lade sig gøre for nogle, herunder undertegnede.

    Det kræver bare en hulens masse arbejde at komme tilbage til hinanden og det er et arbejde, som begge parter skal gå 100% ind i.

    Begge skal tage ansvar for at forholdet genopbygges. Og så skal man gå i gang med at gøre nogle af de ting, der understøttede forholdet da det kørte på skinner - også selvom det føles virkelig akavet i starten.


  • #37   12. aug 2016 Han siger at han gerne vil have følelserne igen og om vi ikke kan arbejde på det.

    Hvis det er den hudløse og ærlige sandhed, så er der stadig kærlighed og så elsker han stadig.
    Var der ikke det, så var der ingen grund til at forsøge at genoprette noget.

    Der skal renses ud og bygges op, I må bare i gang.


  • #38   12. aug 2016 Tak for alle jeres svar.

    Vi har snakket rigtig meget de sidste par dage og han siger at han elsker mig men at han ikke ved hvordan. Han siger alt det negative har fyldt for meget så han er blevet i tvivl om det hele. Men so, skrevet vil han ikke undvære mig og siger at han gerne vil arbejde for det for han er sikker på at vi nok skal få det godt igen. Jeg ved godt hvad han er træt af og det er heldigvis noget jeg nemt kan rette op på og er igang med.
    Jeg vælger at give det en chance da jeg ikke bare vil smide det hele ud. Jeg elsker ham og tror på at det kan lykkes smiley


  • #39   12. aug 2016 Diva, hvis han stadig har følelserne med, uanset om han også har tvivl, tror jeg også på at det kan lykkedes, for det kender jeg jo fra mig selv smiley
    Det bliver nok hårdt og en kamp, men det kan lade sig gøre.

    Held og lykke med det hele.


  • #40   12. aug 2016 Tak smiley

  • #41   12. aug 2016 Jeg synes det hele virker lidt forvirrende, når man læser det.
    Du skriver han ikke ved om følelserne er der længere. Og nu skriver du så, at han siger han stadig elsker dig.
    Elsker han dig, så tror jeg godt I kan få forholdet til at fungere igen, hvis I arbejder virkelig hårdt for det.
    Men er følelserne væk, så tror jeg virkelig man skal overveje hvad der er værd at kæmpe for.
    Ellers er jeg meget enig med Isabelle og Obernastig smiley


  • #42   12. aug 2016 Jeg er også meget forvirret selv. Men han vil gerne arbejde for at vi blir sammen og det har han hele tiden sagt smiley

  • #43   12. aug 2016 Det kan jeg sørme godt forstå Diva.
    Bare husk at pas på dig selv ik smiley


  • #44   12. aug 2016 Ved han, at det er hans anskuelse af jeres liv, der er hovedproblemet og er han villig til at arbejde med netop det?

    (og ja, det er helt sikkert mere kompliceret end det, men det er så lige det, du beskriver her)


  • #45   12. aug 2016 Det er faktisk Fordi jeg ikke har været god til at hjælpe med at holde huset. Han føler han har stået alene med det hele. Og jeg skal nok passe på mig selv smiley

  • #46   12. aug 2016 Men ikke for at være en lyseslukker, men jeg tænker at der burde være mere end et ikke holdt hus til at få ham til at tvivle på om han elsker dig.
    Jeg håber virkelig at det lykkedes for jer, men vær opmærksom på tingene smiley


  • #47   12. aug 2016 HAR du ikke været god til det?

    Det lyder for mig som om du lige lagde hele ansvaret på dine skuldre der...


  • #48   12. aug 2016 Det er også det jeg læser, CH.
    Og jeg ville virkelig være på vagt.

    I det forhold jeg var i fik jeg også gerne af vide hvad jeg havde af fejl og jeg gjorde virkelig alt hvad jeg kunne for at rette de ting han var utilfreds med, for jeg ville jo have tingene til at lykkedes.
    Hvad jeg ikke så var at kampen var tabt på forhånd.
    Han lagde tingene hen på mig, selvom om det var ham pissede mig op og ned af ryggen.
    Først da jeg skred, vågnede han op.


  • #49   12. aug 2016 Jeg har ikke været god til det. og det er rigtigt. Han har også nogle ting som han skal arbejde med og det gør han også.

Kommentér på:
Kan man elske igen?

Annonce