{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man elske dyr, selvom man spiser kød?
  • #2   16. jul 2017 Ja da smiley
    Jeg elsker mine hunde højere end livet, men jeg elsker da samtidig en god bøf.
    Det ene udelukker jo ikke det andet.


  • #4   16. jul 2017 Selvfølgelig kan man da det.

  • #5   16. jul 2017 Selvfølgelig kan man det!

    Jeg elsker dyr, både dem der ender på tallerknen og alle de andre smiley



  • #6   16. jul 2017 Jeg er meget enig.

    Jeg elsker dyr. Alle dyr.

    Men alligevel spiser jeg gladeligt ko, gris og hest.

    Hvis jeg fik muligheden for at smage hund og kat, gjorde jeg sikkert også det!



    Men syntes da bestemt ikke, at vegetare og veganere skal have ene ret som dyreelskere...

    Det handler vel i bund og grund bare om at behandle dyrene ordentlig, til de skal herfra. Om det er så grundet slagtning eller sygdom.


  • #8   16. jul 2017 Det er en fuldstændig forskruet tankegang.

  • #9   16. jul 2017 Ork ja, jeg elsker bl.a. min Ivar-kalv, men spiser ham ikke.
    ...I hvert fald ikke før han bliver gammel og mæt af dage, om en 8-10 år, og indtil da har livet det gode liv under åben himmel på en 30-40 hektar jord. smiley

    Jeg elsker mine dyr, men spiser dem ikke. Jeg spiser dog lystigt andre dyr (dog ikke hund/kat). smiley

    Jeg elsker endda nogle af mine dyr så højt, at de bliver foreviget - også selv om jeg måske ender med at sætte tænderne i dem en dag. smiley smiley smiley


    profilbillede
  • #11   16. jul 2017 Jeg synes ærlig talt at spørgsmålet er tåbeligt. At det diskuteres helt vildt på Facebook kommer vist ikke bag på nogen smiley

  • #13   16. jul 2017 Indica, jeg får det dårligt inden i, hvis jeg træder på en snegl.

    Jeg skubber gerne til kæresten hvis jeg kan se han er ved at træde på en snegl eller andet smiley

    Og jeg køre uden om frøer og andre småkravl når jeg kørebil...



    Meeeeen jeg hader dyr, fordi jeg elsker bacon..


  • #14   16. jul 2017 Minion er det en ting?????

  • #15   16. jul 2017 Der er da en gradbøjning...for altså...

    Principielt elsker jeg dyr....men jeg er i stand til på en måde emotionelt at distancere mig til ret mange dyr... og på den måde synes jeg måske ikke man kan bruge ordet elsker...

    Lidt som...at jeg ELSKER min søster, men jeg er altså emotionelt distanceret til en fremmed i bussen. Jeg er ikke ligeglad med dennes skæbne men det berører mig ikke i nær samme grad som var det min søster.

    Ville jeg spise hund...ja sikkert...bare ikke MIN hund...(eller hunde jeg har en følelsesmæssig forbindelse til) Og sådan ville jeg sikkert også have det med en kæleko...mens en ko jeg havde valgt at holde en vis distance til....godt kunne ædes....


    Så jo jo generelt holder jeg af dyr.....men elsker...det er altså for mig en lidt anden og tættere emotionel forbindelse... og jeg elsker ikke alle hunde i verden, så ville jeg sgu gå psykisk ned med alle de skæbner de lider rundt omkring...

    smiley


  • #18   16. jul 2017 Obster det tror jeg faktisk er en god måde at forklare det på!

    "Dyreelsker" er nok bare det generelle term, istedet for at tage det i bogstaveligste forstand smiley


  • #19   16. jul 2017 Hahha ! Min kæreste HADER at køre bil med mig smiley hvis der er det mindste dyr, så bremser jeg (hvis muligt selvfølgelig) eller køre langsomt forbi smiley

  • #21   16. jul 2017 Minion du må jo faktisk være indbegrebet af dyrehader... du opdrætter dem, får deres tillid, og når de MINDST venter det, så står du klar til at slå dem ihjel for din egen egoistiske nydelse!

  • #22   16. jul 2017 Det lyder også lækker, De to små! smiley

  • #24   16. jul 2017 Trine, det er desværre også det indtryk jeg får af veganere... smiley

  • #27   16. jul 2017 Selvfølgeligt kan man elske sine dyr, fordi man spiser kød.
    Selv går jeg bare op i at animalske produkter kommer fra etisk korrekte producenter. Generelt kød spiser jeg, men mest det magre. En god delle eller bacon til ægget, kan jeg godt lide en gang imellem, men ellers bryder jeg mig faktisk ikke rigtigt om svinekød. Så det holder jeg mig fra.


  • #28   16. jul 2017 Jeg har været vegetar førhen. Men da boede jeg ved mor og far, der bestemt ikke ville lave specialmad - så det blev jeg skide syg af. Vidste ikke et hak om kost dengang smiley

  • #29   16. jul 2017 Jeg er næsten 50% veganer. Mellem kl 22-10 spiser jeg praktisk talt kun frugt, som er den eneste føde, der ikke giver mig morgenkvalme i en grad, der kun overgås af en gravid havneluder med fransk som speciale.

  • #30   16. jul 2017 Hahah Søren, det er smart!

  • #32   16. jul 2017 ja, og jeg kan også spise en ko, gris eller lign jeg har gået og klappet

  • #33   16. jul 2017 Haha det er så sjovt at folk har den mening. xD

    Jeg har kaniner, hest og kat. Og jo, jeg elsker dem.

    Men jeg spiser gerne kød - og meget af det. Og jeg har skam smagt kanin, som smager udmærket, og jeg vil gerne smage hest. Herhjemme har vi slagtekvæg, og jeg har det fint med døden f.eks. Det har jeg oplevet at rigtig mange andre på min alder slet ikke kan håndtere.
    Tro mig - jeg kan ikke leve uden kød - den éne gang min mor foreslog tofubøf, var det mig der skældte mest ud smiley


  • #34   16. jul 2017 Jeg orker ikke de der militante veganere. smiley For min skyld kan folk gøre som de vil. Så det er ikke manglen på kød/animalske produkter i folks kost jeg korser mig over, det er holdingen om at alle der ikke er veganere er onde onde mennesker, som vil alle andre det ondt. Det er også en mystisk tilgang at have, hvis man gerne vil overbevise folk om veganismens (er det overhovedet et ord?) lyksaligheder.
    Og nej, dette er ikke en slet skjult sviner til Indica. smiley

    Så ja, naturligvis kan man godt elske dyr selv om man spiser kød.


  • #36   16. jul 2017 Du må være one in a million, indica smiley

  • #38   16. jul 2017 Jeg er meget på linje med Obster her. Jeg elsker ikke den laks, som havde ladet livet, for at jeg kunne få aftensmad, men jeg holder generelt meget af alle dyr. Jeg er også sådan en tosse, som redder sneglen fra cykelstierne, så de ikke bliver kørt over.

    Vi har skåret vores kødforbrug gevaldigt ned herhjemme, og når vi spiser kød, så er det vigtigt for mig, at der bliver udvist respekt for det døde dyr. Vi forsøger at vælger kød, fra dyr som har haft god velfærd, og så smider vi aldrig kød ud. Det dyr er ikke dødt, for at jeg kan hælde halvdelen af det i skraldespanden.


  • #39   16. jul 2017 Hvad andre elsker eller ikke elsker vil jeg ikke vurdere det må de klare selv smiley
    Jeg spiser ikke kød, da jeg personligt hverken bryder mig særligt om det, eller har lyst til at støtte op om den måde produktionsdyr (også mælkeindustrien) bliver behandlet (både i livet og slagtningen)


  • #40   16. jul 2017 Så længe man går ind for at dyrene har det godt, mens de lever, så kan jeg ikke se, at man ikke kan være dyreelsker smiley

    Jeg tror da ikke, at jeg ville elsker dyr mere, hvis jeg valgte at blive vegetar smiley


  • #41   16. jul 2017 Cujo the yorkie
    Kvæg er vel ikke gamle når de er 8-10 år er de?


  • #42   16. jul 2017 Jeg har fravalgt kød, på grund af dårlig samvittighed. Så jeg føler ikke jeg kan spise kød, fordi jeg elsker dem. smiley

    Jeg er så ikke veganer, så helt hellig er jeg nok ikke. smiley Jeg tåler ikke de ortodokse veganere, der er bedre end alle andre. Man er aldrig i tvivl, hvis der er en veganer i lokalet. De skal nok fortælle det. Og hører man det ikke første gang, skal de nok fortælle det igen. smiley

    Nåja, ej at forglemme: Jeg tror ikke nødvendigvis kødspisere er dyrehadere!


  • #46   16. jul 2017 Jeg er enig med obster her (:

  • #49   16. jul 2017 Sofie
    Jeg kender nu flere veganere der ikke skilter med det, men det er jo svært at vide at de er veganere så, de ligner jo andre mennesker smiley


  • #50   16. jul 2017 i min datters klasse er der vidst 1-2 vegetarbørn, de prædker ikke, det gør deres forældre heldigvis heller ikke smiley

    eller deltid vegetare er de nok, syntes jeg har set dem spise vingummi og lign smiley


  • #52   16. jul 2017 Naturligvis.

    Nu har vi ikke tradition for at spise hunde og katte, men var jeg født i en kultur hvor det var kutyme, så ville jeg da formodentligt gøre det, samtidigt med at jeg havde hund.

    Det er der jo en del lande der har tradition for.

    Vark's lille sætning er jo meget godt ramt. smiley


  • #53   16. jul 2017 Minion
    Ja men der er jo godt nok også mange mærkelige kødædere smiley


  • #55   16. jul 2017 Jeg er også helt ligeglad, jeg foretrækker bare selv at lade være smiley

  • #57   16. jul 2017 Altså det med at spise dem Minion?

    Det kunne jeg ikke have lyst til smiley


  • #58   16. jul 2017 nej smiley og slet ikke til de priser smiley

  • #60   16. jul 2017 Jeg elsker dyr - også dem som smager godt!

  • #61   16. jul 2017 Selvfølgelig kan man det, så længe man altså går op i om dyret har haft det godt. Må nok ærlig indrømme at jeg krummer lidt tær over for folk, der køber det billigste af det billigste kød, mælk æg mm. velvidende at dyrene i langt de største tilfælde ikke har haft det bedste liv.

    Forbrugerne har en del af ansvaret for hvordan vores produktions dyr bliver behandlet, og dette bør man tage seriøst, hvis man vil kalde sig selv dyre elsker - måske lyder det lidt hårdt, men det er jo så bare hvad jeg mener smiley


  • #63   16. jul 2017 jeg køber det billige kød,ikke fordi jeg er ligeglad med dyret, men fordi jeg gerne vil have råd til mad hele måneden..

  • #65   16. jul 2017 I min optik bør man så holde nogle kødfrie dage, og derved spare op til noget af det dyre kød, hvor dyrene har bedre forhold smiley

  • #66   16. jul 2017 jinx - Jeg spiser ikke kød hver dag, og kan ikke undvære kød i min kost, jeg bliver meget indelukket og sur hvis jeg ikke får kød

  • #67   16. jul 2017 sarah- selv på billig kød har jeg ikke råd til kød hver dag..

  • #68   16. jul 2017 Til insektdillen - jeg har smagt. Og det er ikke så ringe endda smiley smiley

  • #71   16. jul 2017 Du bør prøve en bønnepostej, det er altså godt! - Ellers findes der også mange kødfrie pålægger - køber selv den for den grønne slagter, som kan købes i rema smiley

  • #72   16. jul 2017 Man kan også få noget sandwich spread halløj. Jeg købte det i Føtex - og det smager altså super godt, også på rugbrød

    Mener at det er den her https://www.urtekram.dk/produkter/foedevarer/smoerb,marmelad/sandwich-spread-tomaturter-oeko-180-g


  • #75   16. jul 2017 Kvæg er vel ikke gamle når de er 8-10 år er de?
    Jeg aner ikke om de som sådan er gamle, men jeg kan fortælle at vores slagtekvæg har vi altså ikke i mere end et år. Et kødkvæg på 8-10 år er gammelt i min optik smiley


  • #76   16. jul 2017 Tja, det mener jeg godt man kan.
    Selv prøver jeg at lade være med at spise alt for mange dyr og særligt holder jeg mig fra dem der har levet et kummerligt liv.
    Herhjemme forsøger vi at nøjes med at spise egne animalske produkter. Der går okay når der er tale om kød og æg, men vi producerer ingen mælkeprodukter og en af de ting jeg har meget svært ved at undvære er lidt smør og fløde i ny og næ.


  • #79   16. jul 2017 Lens hvor kan man købe dem? smiley

  • #81   16. jul 2017 jinx - haha ja det ville være kedeligt smiley

  • #83   17. jul 2017 Hope
    Det var fordi der stod gammel og "mæt af dage", hvis nu de ikke bliver slagtet, kan de vel blive omkring 20 år eller noget i den stil og derfor næppe mæt af dage som 10 årig smiley


  • #84   17. jul 2017 Ditte
    Åh på den måde! Ja selvfølgelig. Jeg tænker heller ikke som sådan at 10 er gammelt - men det er jo nok fordi jeg ikke er van til gamle kvæg smiley For eksempel synes jeg ikke at min hest er gammel, når den om 5 år bliver 10, så det giver god mening. smiley


  • #86   17. jul 2017 Selvfølgelig kan man det. Jeg nyder at kunne gå ned og klappe min kommende bøf stort set dagligt.
    Elsker synet af de smukke dyr, nyder at de har et ordentligt liv og kun transporteres kortvarigt, før de slagtes. Det er min svogers kvæg og der går en flok på pt. 10 mindre end 100 meter fra min indkørsel.

    Jeg spiser ikke kød på daglig basis og når vi rejser spiser jeg oftest vegetarisk, jeg vil gerne kende min bøf smiley

    Den eneste gang det har været problematisk, var da Orla blev slagtet. Min yngste kommer fra børnehave og jeg fortæller, at nu ligger Orla i fryseren og ham skal vi spise vinteren igennem. Sønnikes øjne bliver kuglerunde og han spørger forsigtigt "mor, har du slagtet genboen?" Jeg havde ikke skænket det en tanke, at vores søde rare genbo, havde samme navn smiley


    profilbillede
  • #87   17. jul 2017 Om kvæg og alder:
    Det kommer jo helt an på race og livsstil.

    Dem vi spiser (Ivars flok) lever hele livet som "vilde dyr" under åben himmel og de bliver gerne en 10-12 år. Nogle op til 15, men det er ikke så ofte. Ivars far blev slagtet sidste år, da han var 12 år gammel.
    Han kunne nok være blevet ældre, men forrige vinter var han begyndte at skrante lidt og det duer ikke når man er ude året rundt.
    Hos os bliver tyrekalvene slagtet som 2 års, for at undgå ballade i flokken og indavl, så ift det er 10 år en pæn alder. smiley

    Kvæg der bor i en stald, bliver givetvis noget ældre.

    Så det kommer helt an på hvem/hvad/hvor. smiley


  • pettydk
    pettydk Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 8 Emner: 3 Svar: 42
    #89   17. jul 2017 Det kan man.
    Jeg er MEGET glad for dyr, har dyr i mit liv - men elsker dem ikke, som jeg elsker et nært menneske. Jeg går op i dyrevelfærd, og køber kød med hjertet, - så ja man kan godt holde af dyr, og samtidig spise kød. Ville dog ønske at alle tænkte over hvordan dyrene har haft det, når de køber deres aftensmad! - dyrenes skæbne er helt overladt til os.


  • #90   17. jul 2017 Tak for forklaringen Cujo smiley

  • #92   17. jul 2017 Det er et udtryk for en top-forkælet kultur overhovedet at stille de to ting overfor hinanden, synes jeg.

    Vi er forkælede, at vi har et overskud til at kunne gå op i dyrevelfærd i det omfang de fleste af os gør.
    Os, der redder fluerne ud af spindet, og hjælper billen over stien, så den ikke bliver most af forbipasserende, kan gå op i den slags fordi vi har et grundlæggende overskud, vi er langt ud over det med bare at overleve.

    Vi lever i en verden - og i en del af verden - hvor vi kan få indfløjet en hulens masse variationer af fødevarer, hvilket gør, at vi med lidt god vilje kan få dækket vores fysiske behov, hvis vi bare er lidt kreative og har penge nok til det.
    Og det betyder også, at er så forkælede at vi kan tillade os at spekulere, afprøve og tilvælge et liv uden kød.
    Også det er et enormt privilegium.

    At have kød til rådighed, så hver en dansker har mulighed for at spise kød hver eneste dag er også et udtryk for en kultur, der er ekstremt rig på ressourcer og rasende forkælet.
    Endnu et privilegium.

    Det betyder, at vi let og enkelt har helt basale næringsedele til rådighed og som hjælper til at vores sundhed er relativ høj.

    Det er mig en gåde, hvor meget energi, der bruges på at slå andre mennesker i hovedet med hvilke privilegerede valg, de træffer.
    Ingen har noget at lade andre høre - så længe man træffer sine valg for sig selv.
    Vi er møgforkælede at vi har disse valg og vi burde være drønhamrende taknemmelige over det og beskæftige os mindre med at pege fingre....

    Jeg elsker dyr og jeg elsker at være kødspiser.
    De to ting er ikke hinandens modsætninger....


  • #93   17. jul 2017 En lille sidebemærkning omkring det med at elske dyr.

    Jo, jeg elsker dyr. På den der elske-måde. Levende væsner giver mig mængder af glæder og energi og det giver mig livskraft.
    Jeg henter min lyst til at leve, magien ved livet ved at observere naturen og blive bjergtaget af den hver eneste dag.

    Jeg ville sygne hen og dø uden den og derfor kan jeg sige, at jeg elsker dyr - alle slags dyr - på den helt basale og rå måde. Jeg ville dø uden... Ganske enkelt.

    Jeg ville til gengæld overleve uden en kylling med sprød skind og en lækker oksebøf - men nu jeg ved, hvor lækkert det er, så ville jeg være ked af at undvære smiley


  • #94   17. jul 2017 Sarah - Virkelig? Så alle med få midler ser du ned på? Der findes en del med så få midler at de er nød til at købe det billige kød. Det gør dem ikke til dårlige mennesker.

    Jeg ville selv tilhver en tid vælge billigt kød over at skære andre ting ud af min families budget (: Jeg kan nemlig godt lide kød.


  • #95   17. jul 2017 Det er fanme noget ulogisk at redde en flue ud af spindet, fordi man elsker dyr

  • #96   17. jul 2017 Paradoks Søren.. et ægte et smiley

  • #99   17. jul 2017 Kan nævne at dyreelskeren og deltidsveganeren her også går på jagt og med stor fornøjelse spiser jagtudbyttet. Endnu et paradoks smiley

  • #100   17. jul 2017 Det er med paradokset - og anerkendelsen af det, at det hele står og falder i den diskussion.

    Den militante veganer anerkender ikke paradokset og ser kun på sagen i sort/hvid, enten/eller..

    Men sådan er verden ikke skruet sammen.


  • #101   17. jul 2017 Jeg er nu også ret vild med både mcD og pizza.
    Også selvom jeg godt ved, at dyrene der bliver brugt her, nok ikke lever på 5 stjernede hoteller..


  • #103   17. jul 2017 Det er muligt at planter føler, men jeg nærer ikke sympati med organismer så langt fra mig selv i livets fylogenetiske træ.
    Svampe kan jeg til nød føle med, men ikke planter!


  • #106   17. jul 2017 Det gør jeg, fx når jeg klipper hæk eller klipper grene til gederne smiley

  • #107   17. jul 2017 Ja uden tvivl.. elsker mine dyr og dyr generelt, men vil absolut også gerne have en god bøf..

  • #112   17. jul 2017 Så vidt jeg husker, så mener forskere, at hvis man gør alt fødevareproduktionen økologisk (som vel nok bl.a. er det folk mener med, at dyrene skal leve under ordentlige forhold), så kan vi ikke producere mad nok.

    Så NOGEN er jo nødt til, at købe det "dårlige" og billige kød, hvis vi alle sammen vil have mad.


  • #113   17. jul 2017 Tænk at man gør indtagelse af kød til det store miljøproblem, alt i mens man kører i sin store diesel-mpv hen til lufthavnen for at blive fragtet ned i solen.
    Proportioner, for dælen da


  • #116   17. jul 2017 Altså medmindre veganere laver ALT selv fra bunden, så må der jo bruges noget diesel hist og her til at tranportere deres ting smiley

  • #118   17. jul 2017 Veganere er en mangfoldig skare. Nogle kører store biler og flyver charter. Jeg gør ingen af delene, men spiser kød i de mængder, jeg har lyst til.

  • #119   17. jul 2017 Lens - Jeg ved ikke, om der er taget højde for overspisning i beregningerne. smiley

    http://landbrugsavisen.dk/forskere-%C3%B8kologi-er-en-katastrofe-mennesker-og-milj%C3%B8et


  • #122   17. jul 2017
    Anya - Jeg ved ikke hvor du får din argumentation at jeg ser ned på mennesker med få midler fra - Skrev blot at vi som forbruger bør tage et ansvar for det vi køber - Måske du skulle læse det jeg har skrevet igen? smiley

    Før jeg blev vegetar og da jeg var på SU - endda med den mindste udeboende SU du kunne få - så havde jeg da stadig overskud til at købe det dyre kød - det handler om prioritering. Godt nok fik jeg da ikke kød hverdag, og havde da heller ikke råd til slik og chips mm. men det kan altså lade sige gøre og så meget dyre er det økologiske eller fritlandsgående kød nu heller ikke smiley


  • #123   17. jul 2017 Forurening er andet og mere end CO2 og drivhusgasser. Tænk bare på partikelforureningen.

  • #124   17. jul 2017 Jeg stemmer for at vi lader græs være græs .. Kan ikke have at det bliver trist af at blive slået..

  • #125   17. jul 2017 Kødproduktionen og mejeriproduktionen er den største belastning for miljøet, ikke blot grundet forurening og CO2 udledning, men også når det kommer til fældning af diverse natur områder. Produktionen kræver en hel masse plads, og hvis alle mennesker på planeten, skal have mulighed for at spise så meget kød som vi f.eks gør her i Danmark, så har vi simpelthen ikke plads nok.

    Man skal tænke på hvor meget kreaturene skal have og æde, og hvor meget plads dette kræver - Derefter skal man overveje hvor en lille del af befolkningen der kan brødfødes af f.eks. en ko. Hvis man nu brødfødte befolkningen med kreaturenes mad, så ville hungersnøden også mindskes betydeligt smiley


  • #129   17. jul 2017 Lens - min pointe er blot at vi allesammen både laver lort og lagkage.

    Vi er heldige at vi har de valg, vi har.

    Hvad vi burde og ikke burde vil jeg ikke blande mig i.
    Og i forhold til miljødiskussionen er jeg helt blank.
    1. Det er ekstremt kompliceret
    2. Det hele er en afvejning af plusser og minusser
    3. Det område er så fedtet ind i spin og misinformation at jeg ikke synes jeg kan udlede rene faktuelle informationer.

    Alt afhænger af øjnene der ser.... og lommerne, der betaler.


  • #130   17. jul 2017 http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/din-mad-giver-kloden-hedeslag

    Man bør overveje at læse denne artikel, her kommer de bla ind på forurening, men også den enorme plads det kræver for at producerer kød smiley


  • #131   17. jul 2017 På nettet kan man altid finde noget, der understøtter ens holdning.
    Og miljøområdet er då fedtet ind i politik og økonomiske interesser at kildekritik ikke giver mening.
    Bias er ALTID et grundvilkår, problemet er blot at det ikke altid er til at gennemskue hvad, hvem og hvorfor... endog hvordan..


  • #134   17. jul 2017 Ja, selvfølgelig kan man både være dyreelsker og kødspiser på samme tid. Men jeg kan sagtens se paradokset i den udtalelse smiley

    Jeg gør mit bedste for at finde kød fra dyr som har haft et godt liv = at jeg kan spise dem med rimelig god samvittighed.
    Ville ønske at jeg selv kunne have dyr gående, som jeg kunne slagte på stedet, så jeg var 100 % sikker på at dyret havde haft et godt liv. Men det kan jeg desværre ikke smiley
    Til gengæld kan jeg så gøre mig umage, med at finde andre der kan smiley Så i morgen tager jeg ud og klapper min juleand smiley Den går nemlig og bliver forkælet og nusset, lige indtil den skal slagtes smiley


  • #135   18. jul 2017 På "vores" 4H gård da vi min søster og jeg var lille havde vi kælekaniner og madkaniner for ikke at stå med en lidt underlig følelse af at man kælede med maden igår.

    Har engang fundet ud af jeg havde spist min fætter og kusines kælegris jeg var smask forelsket i smiley Det passede mig ikke super godt.

    Vil gerne spise alle dyr, bare ikke mine dyr. Hvis jeg har klappet dem, er de ikke længere spiselige.



  • #136   18. jul 2017 Ja naturligvis man kan elske dyr selv om man spiser dem. Men kan da også elske sit barn selv om man slår det... Kærlighed er en individuel følelse og afspejlet desværre ikke altid hvordan man opfører sig overfor andre. Så ja det kan man godt. Kan de være uetisk, selvisk og specistisk - ja bestemt!
    Personligt prøver jeg at leve så etisk så muligt og at lade mine følelser overfor andre afspejles i den måde jeg lever på. Derfor har jeg bl.a. Også været veganer i snart 18 år


  • #143   18. jul 2017 Sarah - Det var et spørgsmål til Dig, OM du gjorde. Ikke en statement om du gør? (:

Kommentér på:
Kan man elske dyr, selvom man spiser kød?

Annonce