{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SU-lån
  • #1   17. aug 2016 Hvorfor oprette et emne, hvis du alligevel ikke overvejer det? smiley

• #2   17. aug 2016 Jeg har endnu ikke brugt muligheden, men kommer til det i løbet af min uddannelse, jeg starter næste måned. Jeg har et banklån som jeg betaler af med et su-lån, da su-lån er billigere end banklånet. Derudover kan jeg blive nødt til at tage et lån til julegaveindkøbet, da der ikke er plads til det med den almindelige su.

Men jeg vil aldrig være afhængig af su-lån hver måned. Jeg har mødt masser af mennesker, der kun har su-lån for at kunne gå i byen, spise ude og få tattoveringer hver måned. Det gider jeg ikke sætte mig i megagæld for. smiley

• #3   17. aug 2016 Jeg skriver at jeg aldrig har overvejet det, som i at nu er tanken pludselig kommet ( jeg læste et andet emne herinde), og vil gerne høre folks synspunkter og hvorfor de valgte su-lån - om det var erstatning for job, ekstra ved siden af job eller hvordan. smiley

• #4   17. aug 2016 Nåja, jeg har forøvrigt ikke et job ved siden af. Og jeg ved ikke, om jeg får det under næste uddannelse. Jeg bliver utroligt nemt stresset af skole, så tanken om at skulle arbejde ved siden af får allerede min puls højere op. Men måske, jeg finder overskudet, og så vil jeg naturligvis hellere benytte mig af det fremfor lån. smiley

• #5   17. aug 2016 Jeg havde SU lån de 3½ år jeg studerede. Det var for at have råd til at leve for, uden at skulle arbejde hele tiden. Jeg havde dog i en periode et arbejde, hvor jeg gjorde rent en gang om ugen hos en privat familie.

Et år efter endt uddannelse, arvede jeg nogle penge og betalte hele min SU gæld. Min mand har et SU lån vi stadig betaler af på, og kommer til at gøre de næste ca. 5 år.

• #6   17. aug 2016 Jeg havde sulån under min uni-uddannelse. Det var nødvendigt, da huslejen, forsikringer og bøger hvert semester tog hvad man fik i su. Så lånet gik til mad, andre faste udgifter og diverse. Med 32 timers undervisning hver uge - plus læsning og opgaver, så var studiejob i hverdagen ikke en mulighed.
    Desværre har jeg ikke haft mulighed for at begynde tilbagebetaling før nu til januar. Har taget yderligere uddannelser og været gennem en lang periode med sygdom. Så den er vokset noget i nogle trælse renter smiley
    Men sådan er det. Det var nødvendigt, og valget kan ikke gøres om.
    Havde jeg startet den uddannelse jeg endte med at færdiggøre, så havde jeg da været det mindre belånt. Eller hvis jeg havde haft mulighed for at starte tilbagebetaling tidligere" Men sådan kan man ikke leve livet, og tænke tilbage på hvis og hvis.. smiley

• #7   17. aug 2016 Jeg tog lidt SU lån mens jeg studerede, det var med meget lav rente og jeg vidste pengene hurtigt kunne tilbagebetales så snart jeg fik fuldtidsarbejde, men kan man undgå det, så er det selvfølgelig bedst. smiley

• #8   17. aug 2016 Jeg var nød til at tage su-lån for at kunne få tingene til at hænge sammen. Og skulle bare hjemmefra og havde 2 jobs ved siden af skolen.

• #10   17. aug 2016 Hverken kæresten eller jeg tog SU lån. Havde et sabbat år inden jeg startede på DTU hvor jeg sparede 25.000 op som hjælp. Desuden arbejde vi begge ved siden af studierne ca 7 timer om ugen, med ekstra-vagter i ferierne.

Jeg føler egentlig ikke at vi manglede noget rigtigt. Vi købte da også noget økologi (æg, mælk, hakket kød og nogle grønsager) Det hjalp nok at vi de første 4 år boede på kollegie, som jo er rimelig billigt. Vi har heller aldrig gået vanvittigt op i mode, eller at gå i byen, ud at spise, i bio osv.

Da vi flyttede i lejlighed blev vi spændt lidt hårdere for, men pengene slog da til indtil jeg løb tør for SU de sidste to måneder, hvor jeg oprettede en kassekredit, som jeg rimelig hurtigt kom af med, da jeg startede på pH.d efter speciale forsvar.

Jeg er virkelig glad for ikke at have gæld. Flere af dem vi læste med betaler stadig af på SU lån, vi har i stedet en rimelig opsparing til en udbetaling til hus

• #11   17. aug 2016 Jeg havde også su-lån, da jeg ikke var heldig at få et kollegie værelse så måtte bo i en rigtig dyr lejlighed, men det hele ente med jeg måtte droppe uddannelsen og tage et sabbat år, da økonomien ikke hang sammen, startede året efter og arbejde fuldtid mens jeg gik i skole..

• #13   18. aug 2016 Jeg tog SU lån da jeg læste til lærer
    Det var eneste mulighed for at tage uddannelsen, da jeg også havde 3 børn

• #15   18. aug 2016 jeg bruger su-lån til at lave en opsparing og så har jeg også i tilfælde af alt brænder sammen. kunne aldrig drømme om at tage en su-lån og gøre det en del af min økonomi! som det ser ud nu der kunne jeg sagtens fjerne su-lånet og have råd til alle regningrt, mad, dyrene og diverse, da de bare står på en opsparings konto, går lidt og venter på der er gået 6 mdr. så det står en 30.000 så der er råd til kørekort og billig bil, så skrotter jeg su og lever på at være vikar.. så kan man også betalte gælden tilbage hurtigt!

• #16   18. aug 2016 Så vidt jeg husker er det et af de billigste lån man kan tage, og HVIS man skal låne er det det bedste..

Jeg tog det, fordi jeg havde brug for pengene og havde ikke mulighed for at arbejde ved siden af pga jeg havde nok at se til med et lille barn.

• #17   18. aug 2016 Jeg begyndte på mit SU lån i slutningen af gymnasiet, da min arbejdsplads pludselig måtte lukke, og den eneste anden stilling de kunne tilbyde mig var 4 timers arbejde om ugen -.- der valgte jeg at starte et SU-lån i stedet for at tage fra min opsparing hver måned. Der gik dog kun 2-3 måneder før jeg havde fået flere jobs, og så kørte jeg med 3 betalte jobs + 2 frivillige istedet. Efter det så tog jeg kun SU-lån hvis jeg følte at pengene måske var lidt stramme en måned.

Jeg er endnu ikke gået igang med at betale af, da jeg fortsatte mit studie, men jeg har lavet en ekstra konto til afbetaling, som der automatisk ryger penge ind på hver måned. Lige nu kan jeg hæve fra den, hvis alt bare skulle gå galt, og mon opsparing ikke ville kunne klare det, og ellers så giver det mig mulighed for at lave en stor afbetaling på en gang smiley

• #18   18. aug 2016 Nej, jeg kan ikke holde tanken ud om at jeg mange år fremad skal betale dem tilbage!

Derfor har jeg heller ikke rejst i mit sabbat-år, kun arbejdet og fået lavet en god opsparing, og kan så fx. overføre 1.000 kr til mig selv hver måned som jeg måske ville med et SU-lån, det er bare ikke et lån smiley

• #19   18. aug 2016 jeg skal have su lån når jg starter nu her, det er for at få det hele til at løbe rundt med hus, barn, 3 hunde og 2 biler.
    planen er at jeg ikke skal have lån i mere end et halvt år da vi håber at min mand får en forfremmelse smiley

• #24   18. aug 2016 Jeg har taget et meget lille SU-lån, fordi jeg var hjemmeboende så satsen faldt fra 2500 kroner til 900. Selvom jeg på papiret var hjemmeboende brugte jeg det meste tid ved min kæreste og han havde ikke råd til at have mig boende hvis jeg ikke kunne give lidt til mad og så var der en måned jeg stod uden indtægt mellem skoleophold og praktik.

• #27   19. aug 2016 Jer, der har gammel su-gæld og er startet på uddannelse igen: I skal lige være opmærksomme på, at renten er fire gange højere, når man er under uddannelse, end når man ikke er. Så det er bedre at lave frivillige indbetalinger løbende end at spare op til at kunne banke meget af på én gang.

Jeg har su-gæld fra gym og 2,5 år på Journalisthøjskolen. Under min nye uddannelse kunne jeg klare mig uden med 2-3 job ved siden af. Jeg skal begynde at betale af til januar 2018, men begynder til 1. september. Min kæreste har ingen gæld og jeg hader, at min gæld kan bremse os i at gøre ting. Så den skal bare væk hurtigst muligt. Heldigvis er det ikke super meget og renten er jo lav

• #28   19. aug 2016 Jeg tog SU-lån, fordi det var billigere rente end mit andelsbolig lån i banken smiley

Udover det, har jeg aldrig lånt penge, men til gengæld har jeg også hele tiden haft arbejde ved siden af mit studie smiley

Kommentér på:
SU-lån

Annonce