505 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Alt den elektronik, MEN hvordan stiller man uret. Alt den elektronik, MEN hvordan stiller man uret.

En lille sjov/tankevækkende episode jeg oplevede i dag.

Jeg stod ved en bilforhandler, hvor sælger havde solgt en bil, og var ved at sætte køber ind i tingene ( det gjorde han nu godt, og var forstående og diplomatisk i situationen ).

Det var en noget ældre dame, der havde købt bilen, og hendes søn var med som hjælper.

Først de små forklaringer om, at hun nu ikke skulle tænke over at skifte gear.

Den kom så over på at man kunne se alverdens ting om bilen ved at trykke her og der på skærmen.

Sælger: det her er så noget der kobler din bil sammen med din telefon, og hvis du holder den knap inde, så kan du faktisk bare sige navnet på din søn, så ringer den selv op.

Navigationen var næste punkt, og sønnen påpegede, at så kan du altid finde hjem mor, for bilen fortæller selv, hvor du skal køre hen.

Det næste jeg hørte var så " jamen hvor stiller man uret " fra den ældre dame. Hun var åbenlyst helt overvældet af de mange funktioner, hvilket er forståeligt nok,.
Navigation og boardcomputer, bliver næppe slidt op i den bil, men hvis hun bliver tilfreds med bilen, så er alle de moderne funktioner jo også uden betydning.

Det kan til tider blive lidt for teknisk det hele.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alt den elektronik, MEN hvordan stiller man uret.
  • #1   18. aug 2016 Jeg må indrømme, at jeg ville ønske at al den teknik blev pillet ud af bilerne igen. Det bliver også et helvede for mig at skulle have ny bil, for teknik og elektronik interesserer mig ikke.
    Håber at damen finder ud af hvordan man stiller uret smiley

• #2   18. aug 2016 HI hi det er sååå nemt med teknikken i bilerne.
    Har det i min bil jeg skal bruge minus navigation men så bruger jeg bare min fon. smiley

• #3   18. aug 2016 Ann-marie H.

Ja der er kommet lidt for meget elektronik til, der er jo bare det mere, der kan gå i stykker. Der er også mange funktioner jeg ikke vil komme til at bruge i de nye biler, men sådan er et også i min mobil/pc.

• #4   18. aug 2016 Pindhunden: Helt enig ! Jeg fravalgte alt det elektronik, som jeg kunne, dengang jeg købte min bil. Og alligevel har jeg nu startproblemer, fordi elektronikken driller, på trods af at jeg kører diesel, som jo har ry for altid at starte smiley Så jeg bander over al den teknik !
    Måske man skulle købe veteranbil næste gang smiley

• #5   18. aug 2016 åhh ja.. jeg hader at køre i min mands bil, nymodens pladder smiley dimser og dutter, knapper allevegne, display med 1000 informationer og bimlen og bamlen, og fortæller når jeg skal skifte gear! - amen, det kan jeg nok godt selv hitte ud af smiley .
    og for det ikke skal være løgn, så låser den mig dælme også inde smiley
    jeg hader den bil!

Jeg foretrækker min egen gamle bil, som egentlig er ret "moderne" for sin årgang, men ganske simpel i forhold.

• #7   19. aug 2016 Hjælper det at sige hold kæft Isabelle?

Det gør det ikke for ham her.
    https://www.youtube.com/watch?v=NmWRhhvf60Y

Kommentér på:
Alt den elektronik, MEN hvordan stiller man uret.

Annonce