885 visninger
|
Oprettet:
Dette er ikke sandt {{forumTopicSubject}}
Der er ikke alle på Færøerne der mishandler sine hunde.
Jeg blev så rasende da jeg så dette indleg igår, at jeg vil legge dette ind på forumet igen.
(link fjernet)
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
aug 2004
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 61 Svar: 683
Jeg er sikker på at der er nogle der mishaldler sin hund der vil der desverre alid være
aug 2004
feb 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 11.265
Selvfølgelig er der nogen der mishandler deres hunde på Færøerne, men det er der så sandelig også i lille Danmark....
aug 2004
feb 2006
aug 2004
Hvad fejler sådan nogle mennesker der kan behandle sine dyr sådan :.(
feb 2006
Folk er virkelig modbydelige, og nogen tror rent faktiske de hjælper deres dyr......
nov 2004
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 82
HVAD!!!!????? Nu kunne det lyde som om dig, mig og alle andre på færøene mishandler vores hunde, men det er OVERHOVER ikke tilfælde!! Jeg syns faktist at vi færinger holder meget af vores hunde, ellers ville vi nokk ikke betale i dyre domme for at hente vores hunde i udlandet (det gør nesten halvdelen af os efter hånden tror jeg) og så kan jeg også sige at alle dem jeg kenner (untagende 1 måske) elsker deres hunde, og går til trening med dem! Jeg har selv haft ca 30-35 hunde i trening de sidste 5 månder, de de elsker i hvertfald deres hunde! Og jeg kunne blive ved. Jeg blev godt nok rasende over at læse dit indlæg Solva! Selvfølgelig vil det altid være nogle der ikke behandler deres hunde godt, men lad være med at sette os allesamen i én bås!
Men det er en skrækkelig historie! Hvor på færørene er det sket? Så skal jeg personligt selv lave hvad jeg kann med det!
Ps. det er god nok alt for mange løse hunde her oppe, men at de ligefram har overtaget gaderne..? Nei det kan jeg ikke skrive under på.
apr 2005
Følger: 24 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 19 Svar: 372
Jonna - Dette er sket på syderøen og er i høj grad den mentalitet der føres overfor hunde på øen.
apr 2005
Jeg er godt klar over at på de mere centrale øer er der kommet træning, importerede dyre hunde der gør at folk overvejer valget nærmere og folk er mere oplyste omkring hundehold og er rigtig glad for at høre at der er kommet hundetræning!
Men der er stadig steder der ikke følger med på "det moderne hundehold" og det er synd og skam.
Men synes aldeles heller ikke alle færinge skal skæres over en kam. Men et større arbejde i at oplyse hundeejere, forbud mod løse hunde og en større kritisisme overfor dem der ikke behandler hundene ordentligt ville være på sin plads!
aug 2004
Det er deres vil og hvorfor skal alle andre blande sig hvardan de vil leve???
Vanja hvad er det du siger? Det har jeg ikke hørt om, det er frygteligt
Er de blever anmelt?
aug 2004
Det er lige frem blevet en skam at kalde sig færing.
apr 2005
Den unge befolkning mener jeg dog har en anden indstilling til hvordan hunde skal behandles, men mener stadig der er ting der bør blive belyst, bedre information, træning og pålagt forbud mod løse hunde.
apr 2005
Men da der er så få mennesker på færøerne er det forholdsvis enkelt at gøre en stor forskel, men mener at mængden af initiativtagere er utrolig begrænset og folk har ikke rigtig mulighed for at få oplysninger om hvordan man egentlig "bør" holde hund.
apr 2005
Hvad sker der egentlig hvis nogen mishandler hunden? Mener, hvor bliver hunden sendt hen, hvis forholdene er uacceptable?
aug 2004
Vi har jo ikke noget internat der tager hunde ind og finder dem nyt hjem.
apr 2005
Hvem melder man det til? Er der noget dyreværn?
nov 2004
apr 2005
Men synes at informationen om hunde er svær at få fat i for folk der ikke helt ved hvor de skal lede og dyreværnsloven er sparsom, hvis der overhovedet er nogen
apr 2005
nov 2004
Det var ikke min mening at være nedladende overfor dig, syndest bare at hele indlæget blev liiidt for sjovt....
Det er nu ikke så længe siden at hundetræning o.a kom til her oppe også. Vi arbeider på sagen og gør hvad vi nu kan for at folk skal få mere informansjoner om hunde og træning, men det er nu ikke sådan at vi intet har haft og nu har vi pluslig alt. Man er nød at arbeide sig opad og det er hvad vi gør..
Syntes bare at det var "sjovt" at jeg ikke har set såden en utalese om os "uvidende færinge" før da vi intet havde, men så nu hvor vi arbeider på sagen.. Det var dare det jeg mente
Så lige et til.. Det bliver også arb på sagen for netop at få træning til Suðuroy. Men det kan i selvfølgelig ikke vide nede i DK..
Det er en dyreværdn her oppe også, jeg oplevede for kort siden at en mand ringde til mig om en kanin som havde det skid (han viste ikke hvor han sku ringe så han ringde til mig, så det er desværre ikke alle der overhover ved at det er en dyreværnd
apr 2005
apr 2005
nov 2004
Dette er ikke sandt