{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dette er ikke sandt
  • #1   6. nov 2006 Jeg vil give dig ret det er sku ikke alle på Færøerne der mishandler hunde.. Jeg har selv været på færøerne og ikke 1 gang så jeg en hund blive mishandlet og jeg var rundt på alle de små øer og sluttede af med 3 dage i Thorshavn.

• #2   6. nov 2006 Ja vi har haft hund i mere end 15 år vi har altid behandlet hunden som en af familjen.

Jeg er sikker på at der er nogle der mishaldler sin hund der vil der desverre alid være smiley

• #3   6. nov 2006 Iben/Martin. Det var en meget sjov/sød historie :))

• #4   6. nov 2006 Det må være en Fordom folk har ligesom alle Grøndlændere drikker sig stive !!

Selvfølgelig er der nogen der mishandler deres hunde på Færøerne, men det er der så sandelig også i lille Danmark....

• #5   6. nov 2006 Tanja: Ja det er det desverre.

• #6   6. nov 2006 Ja en stor skam............Men nogle folk er bare modbydelige ved deres dyr Sigurbjørt .

• #7   6. nov 2006 Ja jeg plejede at kigge efter animal police på animal planet med tåre løbende ned af kinderne.

Hvad fejler sådan nogle mennesker der kan behandle sine dyr sådan :.(

• #8   6. nov 2006 Uhhh jeg hader de programmer.......

Folk er virkelig modbydelige, og nogen tror rent faktiske de hjælper deres dyr......

• #9   6. nov 2006 Ja helt ærligt! Jeg besvarede det andet indlæg, og vil lige plande det her også:

HVAD!!!!????? Nu kunne det lyde som om dig, mig og alle andre på færøene mishandler vores hunde, men det er OVERHOVER ikke tilfælde!! Jeg syns faktist at vi færinger holder meget af vores hunde, ellers ville vi nokk ikke betale i dyre domme for at hente vores hunde i udlandet (det gør nesten halvdelen af os efter hånden tror jeg) og så kan jeg også sige at alle dem jeg kenner (untagende 1 måske) elsker deres hunde, og går til trening med dem! Jeg har selv haft ca 30-35 hunde i trening de sidste 5 månder, de de elsker i hvertfald deres hunde! Og jeg kunne blive ved. Jeg blev godt nok rasende over at læse dit indlæg Solva! Selvfølgelig vil det altid være nogle der ikke behandler deres hunde godt, men lad være med at sette os allesamen i én bås!

Men det er en skrækkelig historie! Hvor på færørene er det sket? Så skal jeg personligt selv lave hvad jeg kann med det!

Ps. det er god nok alt for mange løse hunde her oppe, men at de ligefram har overtaget gaderne..? Nei det kan jeg ikke skrive under på.

• #11   6. nov 2006 Jep - Tror også at gammeldags er det rigtige ord. Mener ikke alle Færinge mishandler deres hunde heller, men de er bestemt noget gammeldags i deres opfattelse af hundehold. Fleste ved ikke rigtig noget om aktivering, hundene aktiverer sig selv udenfor hvilket resulterer i at folk med små hunde ikke kan lufte deres hunde pga risiko for overfald af løse hunde (har oplevet det et utal af gange). Dette er sikkert aftagende i de større byer.

Jonna - Dette er sket på syderøen og er i høj grad den mentalitet der føres overfor hunde på øen.

• #12   6. nov 2006 Jonna - De eksempler min lillesøster kommer med er ikke enestående. Har eksempler på hvor en lille tæve er blevet splittet ad af løse hanhunde, hund lå blødende på kajen og kunne ikke gå pga sammenfiltringer i pelsen(blev skudt da den blev fundet), en lod sin gravide tæve sidde i lukket bagegerum under transport, ½-1 time ad gangen op til flere gange om dagen gennem hele sommeren, når hvalpene kom blev de afleverede 5 uger gamle, fordi hun gad ikke have dem mere og var syge fordi de var fodrede med skærpekød for sjov.
    Jeg er godt klar over at på de mere centrale øer er der kommet træning, importerede dyre hunde der gør at folk overvejer valget nærmere og folk er mere oplyste omkring hundehold og er rigtig glad for at høre at der er kommet hundetræning! smiley
    Men der er stadig steder der ikke følger med på "det moderne hundehold" og det er synd og skam.
    Men synes aldeles heller ikke alle færinge skal skæres over en kam. Men et større arbejde i at oplyse hundeejere, forbud mod løse hunde og en større kritisisme overfor dem der ikke behandler hundene ordentligt ville være på sin plads!

• #13   6. nov 2006 ja det er også noget svineri at de homoseksuelle ikke kan leve i ferd.
    Det er deres vil og hvorfor skal alle andre blande sig hvardan de vil leve???

Vanja hvad er det du siger? Det har jeg ikke hørt om, det er frygteligt
    Er de blever anmelt?

• #14   6. nov 2006 Anna: Ja det har du ret i.
    Det er lige frem blevet en skam at kalde sig færing.

• #15   6. nov 2006 Sigurbjørt - Disse eksempler er heller ikke enestående, jeg kan komme med mange flere, men det er der vist ingen grund til.
    Den unge befolkning mener jeg dog har en anden indstilling til hvordan hunde skal behandles, men mener stadig der er ting der bør blive belyst, bedre information, træning og pålagt forbud mod løse hunde.

• #16   6. nov 2006 Og igen... Jeg mener aldeles ikke at alle er sådan, jeg er også udmærket klar over at der er utrolig mange færinge der er holder utrolig meget af deres hunde og passer dem efter hundens behov, ellers ville der heller ikke være færinge sådan et sted som det her.

Men da der er så få mennesker på færøerne er det forholdsvis enkelt at gøre en stor forskel, men mener at mængden af initiativtagere er utrolig begrænset og folk har ikke rigtig mulighed for at få oplysninger om hvordan man egentlig "bør" holde hund.

• #17   6. nov 2006 Ved ikke om tilfeldet af hunden på kajen blev anmeldt, der kom i hvert fald nogen og skød den, men de andre er ikke anmeldt.

Hvad sker der egentlig hvis nogen mishandler hunden? Mener, hvor bliver hunden sendt hen, hvis forholdene er uacceptable?

• #18   6. nov 2006 Vanja : Ja det er en godt spørsmál.
    Vi har jo ikke noget internat der tager hunde ind og finder dem nyt hjem.

• #19   6. nov 2006 Okay. Mærkeligt, så kan man vel heller ikke melde det?
    Hvem melder man det til? Er der noget dyreværn?

• #20   7. nov 2006 Måske du bare skulle komme her op og holde fordrag for os gammeldags og uvidende færinger, Vanja L -siden du nu er så klog der nede i DK om os her oppe på FØ! ;-D

• #21   7. nov 2006 Jonna - Som sagt mener jeg slet ikke alle er sådan smiley Mener jeg også at jeg har udtrykt flere gange.
    Men synes at informationen om hunde er svær at få fat i for folk der ikke helt ved hvor de skal lede og dyreværnsloven er sparsom, hvis der overhovedet er nogen

• #22   7. nov 2006 Synes ikke du behøver at være nedladende overfor mig fordi jeg mener at forholdene kunne være bedre

• #23   8. nov 2006 hej Vanja.

Det var ikke min mening at være nedladende overfor dig, syndest bare at hele indlæget blev liiidt for sjovt....

Det er nu ikke så længe siden at hundetræning o.a kom til her oppe også. Vi arbeider på sagen og gør hvad vi nu kan for at folk skal få mere informansjoner om hunde og træning, men det er nu ikke sådan at vi intet har haft og nu har vi pluslig alt. Man er nød at arbeide sig opad og det er hvad vi gør..

Syntes bare at det var "sjovt" at jeg ikke har set såden en utalese om os "uvidende færinge" før da vi intet havde, men så nu hvor vi arbeider på sagen.. Det var dare det jeg mente smiley

Så lige et til.. Det bliver også arb på sagen for netop at få træning til Suðuroy. Men det kan i selvfølgelig ikke vide nede i DK..

Det er en dyreværdn her oppe også, jeg oplevede for kort siden at en mand ringde til mig om en kanin som havde det skid (han viste ikke hvor han sku ringe så han ringde til mig, så det er desværre ikke alle der overhover ved at det er en dyreværnd smiley ) men jeg gik så ud og kikkede på kaninen og tog kantakt med dyreværden, og kaninen fikk et nyt hjem samme dag smiley Så jo den fungerer, men angående de mishandlede hunde på Suðuroy, jeg må vide hvor på Suðuroy der sker, (andressen) for at kunne gøre noget ved det...

• #24   8. nov 2006 Jonna - Det lyder dejligt!!! smiley Håber der kommer noget for kender rigtig mange der rigtig gerne vil gå til trening for at få nogle redskaber til hvordan de aktiverer hunden til daglig smiley

• #25   8. nov 2006 Er du selv træner?

• #26   9. nov 2006 Vanja - Jeg tror da det bliver til noget, men kan desværre ikke svare på hvornår.. Ja jeg har et par hold i træning på Torshavn. Det er også nogle der kommer fra Sandi (skal også med båd der fra) til Torshavn at træne.. Så det kunne de også gøre fra Suðruroy til det kom træning der til smiley men, men,, det tager god nok 2 timer med båd fra suðuroy, så det er ikke bare sådan at sige det....

Kommentér på:
Dette er ikke sandt

Annonce