6.321 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Penge til ferie- Hvor mange har I med? Penge til ferie- Hvor mange har I med?

Jeg ved godt at det helt sikkert svinger ret så meget, både efter indkomst, men også efter hvad man laver når man er på ferie, hvor man skal hen osv.

Men hvor mange penge tager i med når I skal på 14 dages ferie ? Vi snakker penge der skal dække alt pånær fly+hotel smiley

I må også gerne lige uddybe om I er typerne der går shop amok i mærkevare, typen der stort set ikke shopper osv smiley

Vi skal til Lanzarote, som er toldfrit område, og hvor alt er billigere end her i landet, og jeg kender godt priserne dernede, men syntes altså stadig det er mega svært.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Penge til ferie- Hvor mange har I med?
  • #1   1. sep 2016 Som tommelfingerregel så har vi haft lommepenge svarende til rejsens pris. Det plejer at passe meget godt smiley

Vi shopper ikke igennem...det er kun til køb af mad, is, lidt nal og drikkevarer smiley

• #2   1. sep 2016 Den regel kan jeg vidst ikke bruge, så skal jeg kun have 4000.- med smiley Udfra hvad jeg sådan har regnet mig frem til, så vil jeg tro at mad og drikke løber op i ca. 3500.- for de 14 dage. Vi spiser alle måltider pånår morgenmad ude, jeg gider ikke lave mad når jeg er på ferie, så vil jeg nyde en masse lækker mad andre har lavet smiley

• #6   1. sep 2016 Ja om man har pengene på visa, eller i kontanter er jo ligemeget smiley

Jeg er så sjældent på ferie, at når jeg er på ferie så skal det altså også være "bedre" end normalt. Jeg gider ikke skulle spinke og spare, men samtidig kaster jeg altså heller ikke om mig med pengene smiley

Jeg har spinket og sparet siden vi købte rejsen, for at kunne få sparet lommepenge sammen, og nu er jeg bare i tvivl om hvor meget mere jeg skal nå at skrabe sammen. Vi går nemlig også ind i perioden hvor stort set alle i min familie har fødselsdag så der er nok at bruge penge på smiley

• #7   1. sep 2016 Sidst min kæreste var på ferie havde han ikke ekstra kontanter med, men hævede bare dernede.. Mener dog de bruger euro i portugal, så hvis han havde hævet og vekslet herhjemme kunne vi bare bruge de overskydende i Tyskland smiley

• #8   1. sep 2016 Madbudgettet dobler vi. Så 1000kr pr uge der. Ellers påregner jeg kun udgifter til et par souvenirers. Jeg tar kun kort med og køber og hæver i landet.

• #9   1. sep 2016 Ginne: Så må I også selv lave mad ?

• #10   1. sep 2016 Ferie? Hvad hulen er det smiley
    smiley

• #11   1. sep 2016 MLA: Ahahahahahahahahaha. Havde vi ikke haft familie i udlandet, så tror jeg at jeg ville have spurgt om det samme smiley

Jeg har som barn aldrig været i sydens sol, og var få gange på ferie i dk med min mor, var dog en del på camping med min far i min barndom. Var ude og flyve første gang for 4½ år siden, hvor vi var på Lanzarote 2 gange indenfor kort tid. Og har heller ikke været på nogen former for ferie siden.

• #12   1. sep 2016 Jeg har aldrig været på ferie udenlands. Men jeg ville nok hellere regne for mange penge end for lidt. smiley

• #13   1. sep 2016 Susanne: Ja det er også det jeg tænker. Jeg tror bare jeg fortsætter min opsparing som hidtil. Min mor har fødselsdag mens vi er afsted, og min lillebror lige når vi kommer hjem, så kan jeg også købe gaver til dem dernede, og dermed få mere for pengene smiley

Vi vil også gerne have, så vi kan betale hvis vi er ude at spise med den spanske familie, selvom de aldrig lader os gøre det, men vi prøver hver gang smiley

• #14   1. sep 2016 Husk ikke at pakke for meget, så i vægtmæssigt har plads til souviniers smiley

• #15   1. sep 2016 Vi hæver lidt på forhånd, og tager Mastercardet med, så løber vi ikke tør for penge smiley
    Og nej vi har ikke et budget vi skæver til, vi regner med at vi er fornuftige nok til at ikke forkøbe os.
    Et godt princip er spørgsmålet: kan det være i kufferten? Nej? Så skal vi ikke købe det smiley

• #16   1. sep 2016 Frk.Jensen: Vi vejer vores kufferter hjemmefra, og tager også en kuffertvægt med derned, så vi kan tjekke vægten. Men altså sidst vi var afsted havde vi LANGT under maks kg smiley Vi skal jo heldigvis ikke have store strikbluser, tunge støvler osv med smiley

• #17   1. sep 2016 Mine svigerforældre derimod, de pakker nærmest som skulle de flytte smiley

• #18   1. sep 2016 Har i kun betalt 2000 pr Pers for 14 dage med hotel smiley ? Det var sgu billigt smiley

Tommelfingerreglen har som regel passet meget godt her...sidst vi var afsted, gav vi ca 8000 for os begge for en uge. Det brugte vi ikke helt i lommepenge samt leje af bil smiley Men hellere lidt for meget end lidt for lidt smiley

• #19   1. sep 2016 Nej vi har givet 4000 pr. person smiley Alle de tal jeg oplyser er pr. person, vi har ikke fællesøkonomi smiley

Der er jo også forskel på om man er afsted i en uge eller 14 dage. Man skal jo i hvert fald af med dobbelt så meget for mad, som hvis man kun er afsted i en uge.

Åh ja vi skal også betale for billeje, men den skal vi dele med mine svigerforældre smiley

• #20   1. sep 2016 Vi brugte ca 5500 pr mand på 10 dage i Shanghai.

• #21   1. sep 2016 Ahh ok smiley

Hmm...ja det kommer jo an på, hvor meget du skal shoppe smiley Her ville 4-5000 være rigeligt pr person smiley

• #22   1. sep 2016 Vi har lige været 14 dage i Tyrkiet, jeg vil skyde på vi har brugt 5000,- og jeg er ikke typen der gider have kopi varer med hjem fra udlandet. Så pengene er primært gået til at spise ude og en drink ved poolen i ny og næ smiley inkl. en ATV tur og leje af Jeep i 2 dage smiley

Syntes det er lidt vildt hvis man skal have det samme med i lommepenge som ferien har kostet. Så meget bruger vi slet ikke, og vi spiser altså stadig ude hver dag smiley Når det er ferie, så lad det være ferie - også fra madlavningen smiley

• #23   1. sep 2016 Mia: Jeg syntes nu ikke 4000 ( som vores ferie har koster pr. person) er mange lommepenge til 14 dage, som skrevet vil mad og drikke løbe op i ca. 3500.- For vi gider netop heller ikke lave mad på ferie smiley

Jeg skal heller ikke have kopivare osv med hjem, men jeg skal helt sikkert have et par nye kjoler, fra min indiske "kjolepusher" smiley

Og ja så skal vi også betale for billeje, og måske entre et par steder. Og der skal også være plads til en drink, mmmm strawberry daiquiri og mojito smiley

• #24   1. sep 2016 Mia - Alt er relativt...vi har ofte brugt det som en guideline til et estimeret forbrug og ikke et facit smiley Det kommer jo an på, hvad man er til smiley

Er du til fine dining, alm restaurations mad eller vælger du en blot en pizza til aftensmad...er du til drinks, øl og massere af is...og så frem for alt destination smiley Jeg vil vove og påstå, der er forskel i pris fra Tyrkiet, Frankrig, Grækenland og Lanzarote smiley

Rikke - Rigtig god tur! Jeg ville afsætte i lidt mere end forventet og så være glad, hvis der er penge til overs, når snuden vendes hjem mod Dk igen smiley

• #25   1. sep 2016 Det kan være jeg bare ikke har forstået det hele rigtigt, jeg regner jo nemlig i fælles økonomi.
    Vil det så sige at i skal have 4000,- hver med på ferie så i har 8000,- i lommepenge? smiley

Uh det altid godt med lidt nye kjoler smiley

• #26   1. sep 2016 Linda - Ja det har du selvfølgelig helt ret i, alle holder ferie på forskellige måder smiley og ja destinationen er altafgørende for prisen. Nogle steder er det jo ekstrem dyrt at leve og andre vanvittig billigt smiley

• #28   1. sep 2016 Jeg aner ikke hvor meget min mand skal have med, det er jo hans penge og hans valg, det blander jeg mig ikke i smiley

• #29   1. sep 2016 DKK: Det er stadig rart at høre hvad andre tager med, og hvad de evt bruger penge på. så kan man jo lidt danne sig et billede og indtryk smiley Derfor kan jeg jo sagtens vælge anderledes, men når man ikke er typen der rejser meget, er det altså rart at høre hvad andre gør smiley

Jeg er også nået frem til at jeg tager mere med, end jeg forventer at bruge. Min bror bliver 16, og vil meget gerne have en lækker parfume, så det tænker jeg i hvert fald at jeg køber til ham dernede, for der er penge at spare og så kan han få lige den han ønsker, fremfor at min økonomi skal sætte begrænsninger herhjemme smiley
    Og det samme kan jeg gøre med min mor, der kender jeg også hvilke mærker hun bruger, og igen der er penge at spare smiley

• #30   1. sep 2016 Det skal jeg heller ikke blande mig i - det er bare fordi jeg er vant til fælles økonomi at jeg åbenbart slet ikke kan finde ud af det smiley smiley

• #31   2. sep 2016 De gange, jeg har været ude at rejse, har jeg skrabet så mange penge, som muligt sammen smiley Elsker at spise på restaurant, shoppe og se en masse, og jeg gider bare IKKE at spare på en ferie.
    Mener at jeg havde 5.000 kr med i lommepenge, da jeg var i England i en uge.

God tur smiley

• #32   2. sep 2016 Ann-Marie: Det er også sådan jeg har det, altså at jeg ikke gider spare på en ferie, så vil jeg sgu hellere blive hjemme. For mig er en stor del af ferien netop god mad og det at spise ude , noget som vi ikke gør så tit herhjemme smiley

• #33   2. sep 2016 Helt enig smiley Elsker at gå på opdagelse i de lokale butikker og smage/prøve alt der er anderledes smiley
    Købte popcorn med hindbærsmag i England (de smagte frygteligt smiley ), men så har man da prøvet det smiley

• #34   2. sep 2016 Haha, det lyder altså heller ikke super lækkert smiley

Uh ja jeg skal ned smovse Mojo picante, ropa vieja , tortilla , puntillas, serrano , calamares og ja alt mulig andet, mmmmmmmmm smiley

Og drikke KÆMPE drinks , mens jeg kigger udover stranden, palmer og det smukke vand. Åh jeg glæder mig, kom så November, kom såååååå smiley

• #36   2. sep 2016 Jeg tror tommelfingerreglen lyder på en 600-700 kr. pr. person pr. dag, så skulle mad, diverse entrepriser, shopping osv. være dækket ind, men det kommer naturligvis også an på hvor man rejser hen.

Selv bruger vi ikke så meget, men vi er så ikke de helt store shoppere. Til gengæld laver vi aldrig mad selv og vi sparer heller ikke. Helt præcist hvad vi bruger skal jeg dog ikke kunne sige, for vi bruger bare visakortet.

Kommentér på:
Penge til ferie- Hvor mange har I med?

Annonce