{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

Heste og hunde {{forumTopicSubject}}

Vi var idag ude og gå et sted som vi aldrig har været før.
Da jeg så der var heste tænkte jeg ej hvor hyggeligt.

Jeg tænkte at hunden ville gøre, at de ville holde sig lidt på afstand.
Lige da vi kommer ind i indhegningen spærrer en hest stien.
Nå ja vi betragter kræet lidt og den står bare og kigger.
Efter lidt tid bliver den dog nysgerrig. Den går direkte imod mig, og jeg bliver en lille smule skræmt, da den virker virkelig interesseret i os.

Efter en gåtur kommer vi tilbage til hestene, og denne gang kommer der en gående bagfra. Den var mega interesseret/nysgerrig i hunden (og sikkert også mig).
Er det almindelig adfærd for heste?
Troede de var bange for hunde.
Ja tror sgu de ville ha stået snude mod snude, hvis jeg havde givet dem lov.
Vi havde en mega hyggelig tur smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heste og hunde
  • #1   12. sep 2016 hvis de har været vandt til hunde er de ikke bange for dem

  • #2   12. sep 2016 Der går heste lige op af den hundeskov, vi somme tider lejer, og de kommer altid lige hen og skal glo, når vi går langs den side af indhegningen, og ofte følger de os hele længden. Det rører dem ikke det mindste, at hunden er der, heller ikke hvis hundene larmer.

  • #3   12. sep 2016 Troede bare de automatisk havde lidt respekt for dem. Men okay hvorfor skulle de egentlig have det.
    Jeg tror det er et område hvor der går mange med hunde smiley


  • #4   12. sep 2016 Daniella- Ja jeg tænkte jo netop hvad der sker, hvis en hund gør af dem.
    Jeg blev lidt usikker over, at den kom så tæt på, så jeg gik bare en smule væk.
    Hesten lignede en der tænkte hvorfor fanden gør hun det hihi.


  • #5   12. sep 2016 Du skal nok mere være forberedt på at nogen heste kan nære et indædt had til hunde....

    Må man bare vade igennem en fold med heste i det område???


  • #6   12. sep 2016 Ja jeg undrede mig faktisk også. Men der går afmærkede stier igennem der hvor hestene går. Men det er et kææææmpe område hestene kan rende frit på, og et område med rigtig mange besøgende.

  • #8   12. sep 2016 Anni- Prøv lige at læse hvad der bliver skrevet. Jeg er ikke gået ind på nogen mark. Hvor dum tror du lige folk er.
    Det er et offentligt naturområde, som alle må færdes på. Der var folk overalt.


  • #9   12. sep 2016 Nå ja man kan da også slette sit indlæg igen....

  • #10   12. sep 2016 Jeg har slettet, vores indlæg krydsede hinandens.

    Hvor er det henne ?.


  • #12   12. sep 2016 Fordi der er en afmærket sti gennem marken er det ikke ensbetydende at det så er offentlig tilgængeligt.

    Vi har et par marker hvor der også går stier igennem, de er ikke offentlig.
    Stierne er der fordi jægerne bruger dem og fordi det er nemmere at tilse eventuelle dyr på markerne.


  • #13   12. sep 2016 Jeg håber da ikke der render jægere rundt i området med så mange mennesker.
    Stol nu bare på mig, når jeg siger man gerne må gå i området. Der er afmærkede ruter overalt og skilte.

    Hvorfor skulle man lave en afmærket rute, hvis folk ikke må færdes der.
    Og endnu en gang....Så er jeg ikke gået ind på nogen mark.


  • #14   12. sep 2016 De plejer at være meget nysgerrige, ja smiley især hvis de jo normalt eller ofte er i hænder og deres personlighed selv er opsøgende/nysgerrig smiley jeg går også indimellem på en mark med heste (og tidligere to tyrekalve) - hestene kommer gerne hen og snakker, hvis de står på/ved stien hvor vi går, og andre gange vil de hellere spise end at snakke smiley tyrekalvene blev bange og løb deres vej hver gang, men de var stadig en smule nysgerrige - bare på afstand smiley

    Og her vil jeg bare tilføje, at "marken" jeg går på er tilladt at bruge - der er sat skilte ved lågerne om at man gerne må gå der, og man gerne må holde øje med dyrene (hvis der skulle være noget galt), også bare at de ikke må fodres smiley


  • #15   12. sep 2016 På marken ved siden af vores træningsplads går der to heste.
    Den største fræser hen mod hundene og laver noget der ligner hundens legebuk. Det får mine hunde helt op i det røde felt, så der er nul træning når hesten vælger at gå langs hegnet. Det er meget underligt med den opførsel, synes jeg.


  • #17   12. sep 2016 Trine- Jeg kan nævne de første 3 steder hvor jeg ved det er tilladt smiley
    Har desuden lige kigget i en folder jeg hapset. Hunde i snor er selvfølgelig tilladt i hele området smiley
    Enkelte steder også uden snor.
    Ja sådan vil jeg også have det med køer smiley

    Jeg er vild med sådanne områder smiley


  • #18   12. sep 2016 Mine heste er ikke bange for hunde den ene går faktisk til angreb på hunde da han er blevet jagtet af en hund. Men kan ha hund ved siden af mig uden han gør noget.
    de fleste heste jeg kender er meget nysgerrige og er vandt til hunde og katte det tit med i hverdagen


  • #20   13. sep 2016 Mine heste kan slet ikke med hunde, især ikke den plettede dame, kommer der en hund ind i folden, klokker hun den rent lige i knolden med en baghov, og hun rammer lidt for godt

  • #21   13. sep 2016 Der hvor jeg bor har vi en del heste smiley
    Hvis jeg rundt om foldene ka' vi godt være heldige at vi får en hest med. smiley det er mega hyggeligt smiley
    Heste er nysgerrige dyr nogle er vant til hunde og andre hader dem smiley
    Vores heste har intet imod hunde og vil ofte gerne hilse smiley


  • #22   13. sep 2016 Mine heste finder sig ikke i hunde på folden! De vil blive jagtet og om muligt trampet ihjel. Min gamle hingst har adskillige ræve på samvittigheden, og havde såmænd også myrdet hundene, hvis de havde haft adgang.

  • #23   13. sep 2016 Så man må håbe at dem der har lavet kombien af heste og vandrestier har styr på at hestene er fredelige og ikke sparker folks hunde ned smiley
    Jeg har sommerhus i Sverige i udkanten af en naturpark bestående af enorme hedeagtige arealer og noget forkrøblet fyrre- og egeskov (ved kysten). På disse arealer går kødkvæg og heste som naturplejere og der er massere afmærkede vandrestier igennem arealerne. Hunden må gerne komme med, men skal holdes i snor i sommerperioden. når dyrene er der. Man må gerne gå spor derinde. Jeg har aldrig hørt om at det skulle være gået galt og man er da jævnligt nødt til at møve igennem en flok køer og kalve. Hestene plejer at holde sig lidt mere på afstand. Mon ikke ma vælger kun at sende egnede heste på sommergræs sådan et sted, hvor man ved der er megameget færdsel ?


Kommentér på:
Heste og hunde

Annonce