1.263 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Beroligende inden lægebesøg- Hvordan har I haft det? Beroligende inden lægebesøg- Hvordan har I haft det?

Ja nu har jeg altså igen brug for det store Hg-orakel smiley

Jeg skal på sygehuset i morgen og skal have tjekket nogle ting, og skal måske have taget en biopsi. Jeg har derfor fået en beroligende pille af min læge, som jeg skal tage 1 time før, for at undgå jeg går i total panik ( jeg er allerede total panisk nu, og har mest af alt lyst til at aflyse, men det SKAL simpelthen tjekkes) .

Jeg har fået en Bromam 3 mg , altså en benzo.

Er der mon nogen herinde der har fået en pille inden lægebesøg, tandlæge osv, som kan fortælle hvor påvirket i har været af det ?

Min største frygt er at jeg bliver total træt eller fuld, og derfor har brug for støtte. Min svigermor skal køre mig, men hun har diverse skavanker, så hun kan altså ikke slæbe rundt på mig. Var det bare min mand , havde det været ligemeget.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Møbelsamling 1.000 kr.
  • Spartlet en ny åbning i væg 1.500 kr.
  • Elektriker 1.620 kr.
  • Stubfræsning 2.500 kr.
  • Havearbejde 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beroligende inden lægebesøg- Hvordan har I haft det?
  • #1   29. sep 2016 Har ikke selv prøvet at få sådan pille men hvis man bliver helt "skæv" af det så plejer sygehuse at have kørestole, som man må låne,så du kan blev kørt til den afdeling du skal være på.

• #2   29. sep 2016 Marianne: Det har jeg netop også tænkt, at så må svigermor da kunne få en kørestol til mig, eller hjælp til at støtte mig eller noget. For hun har virkelig ikke fysikken til det, hun har 2 kunstige hofter, den ene blev udskiftet for ½ år siden, og så har hun diskusprolapser i ryggen. Så det er begrænset hvor meget hun kan hjælpe og støtte smiley

Havde det bare været min mand der skulle med mig, havde jeg ikke tænkt videre over det, for han kan sgu bare kyle mig op på skulderen, og så vade derudaf smiley

• #3   29. sep 2016 Jeg får beroligende inden tandlægebesøg, og det har haft super god effekt! Jeg har ekstrem angst for tandlæger, men med de piller har det været nemmere at komme igennem..

Jeg har følt mig lidt halvfuld til at starte med, små grinte os lidt på vej til tandlægen smiley Og da vi så var kommet i gang blev jeg bare super træt, og var egentlig "væk" mens de arbejdede.. Bagefter skulle jeg bare hjem og sove! Sov i 3-4 timer og så var jeg mig selv igen smiley

• #5   29. sep 2016 Og jeg fik to piller.. De hedder Halcion 0.125 mg dem jeg fik.. Kunne sagtens gå selv, slingrede bare lidt og var dvask smiley

• #6   29. sep 2016 Rotterne: Kan du huske om det var 3 eller 6 mg du havde fået? Jeg har bare fået en enkelt pille 3 mg.

• #8   29. sep 2016 Hvorfor får du ikke din mand med dig? Den støtte ville være værd at have, når du er nervøs.

• #9   29. sep 2016 Okay, jeg skal bare tage en enkelt 3 mg, har kun fået den ene pille. Jeg må forberede mig på at jeg måske bliver lidt fuld, og så håber jeg det går fint smiley

• #10   29. sep 2016 Søren: Min mand kan ikke tage med i morgen. Han skal hente en ven i lufthavnen ( vi har hans bil) , og den aftale var lavet før jeg fik tiden på sygehuset.

• #12   29. sep 2016 Rotterne: Jeg har ALTID brækposer med mig, da jeg pga. galdesten døjer meget med kvalme og opkastninger osv. Og når jeg bliver meget nervøs, har jeg også tendens til at kaste op, så der er pakket ekstra poser i tasken til i morgen smiley

• #13   29. sep 2016 Jeg vil tro at det er en af benzodiazepinerne. Det virker mere beroligende end decideret sløvende, efter min mening.

• #14   29. sep 2016 Mette: Jeps det er en benzo smiley

• #15   29. sep 2016 Det er ikke sovemedicin. Nærmere nervemedicin. Jeg får dem selv hver dag.

• #18   29. sep 2016 CF. jeg får slet ikke andet medicin, kun mine B og D vitaminer , og alkohol drikker jeg yderst sjældent , så ja mon ikke det nok skal gå .

Jeg tror bare min panik over i morgen er begyndt at sætte ind smiley

• #19   29. sep 2016 Jeg ved godt det ikke er sovemedicin, men derfor kan man stadig godt blive træt af beroligende piller. Den gang jeg fik medicin dagligt, der fik jeg flere slags, bla. Truxal som er antipsykotisk, men også bliver brugt som beroligende ( var det jeg fik det som) . Og da jeg havde været medicinfri et års tid, fik jeg en enkelt truxal da min angst gik helt amok, og efter 1 time måtte jeg KÆMPE for at holde mig vågen ( var i bussen) , da jeg så kom hjem gik jeg kold med det samme og sov i 18 timer, min mormor og morfar kunne ikke få kontakt til mig, da de ville vække mig og sige der var aftensmad . Så jeg frygter nok egentlig at få sådan en reaktion igen, for altså svigermor kan sgu ikke bare kaste mig rundt smiley

• #20   29. sep 2016 Truxal slår også mig omkuld.

• #22   30. sep 2016 Jeg får halcion i følge med tandlæge.
    det er godt nok ikke det samme, men tror ikke de giver noget så man ikke kan tage vare på sig selv.
    Jeg kan ikke sådan fysisk mærke mine piller, jeg bliver bare sådan "ligeglad" render lidt rundt i min egen bobbel og må under ingen omstændigheder befinde mig i trafikken selv efter indtagelse.
    held og lykke, ved præcis hvordan det er.
    1 pille tager kun toppen ved mig, jeg kan stadig godt få panik anfald og tude som pesten, men jeg har afprøvet 2 piller og der føler jeg mig vind og skæv!

• #24   30. sep 2016 Stine: Jeg plejer nemlig også at få panikanfald, og så blokere jeg fuldstændig, og så bliver der ikke ordnet det der nu engang skal , så jeg håber virkelig at den pille hjælper.

Jeg er vågnet med kvalme pga. nervøsiteten, det er bare så skønt eller noget. Nåh ja og så er min tid blevet rykket en time frem, fik brevet i min e-boks kl. 3 i nat, eller det vil sige der fik jeg mailen om det var der, det har lagt i e-boksen siden onsdag, dejligt at systemet virker som det skal smiley

• #26   30. sep 2016 Tak , det skal bare overståes, så kan jeg komme hjem og putte på sofaen med kræene bagefter smiley

• #27   30. sep 2016 Kan så fortælle at de der piller ikke virker det mindste på mig, har overhovedet ingen forskel kunne mærke, jeg kunne ligeså godt have slugt en tic tac, det ville have været samme virkning smiley

• #29   30. sep 2016 Fik desværre ikke gennemført det, endte med et mega panikangst anfald, hvor jeg hyperventilerede, hylede så tårene bare rendte i stride strømme, og nærmest krampede. Det var SÅ ubehageligt, og så stort et nederlag for mig smiley

Nu afventer jeg en ny tid, hvor det skal ordnes i narkose, lægen syntes simpelthen ikke det er fair jeg skal have det SÅ dårligt, for skal det gennemføres uden narkosen bliver det netop et overgreb, så konsekvensen er at jeg ikke gør mere ved det, og hun mener at der SKAL kigges nærmere på det.

Det gik fint med tjek af dem dims de skulle tjekke, det gik også fint med at få smurt det der eddikesyre på, men da vi så kom dertil hvor hun sagde at der altså skulle tages en biopsi, for hun kunne se forandringerne, så brød jeg total sammen, og ja du ved selv hvordan det er når man først får et angstanfald.

Personalet var SÅ søde fra start til slut, og de gjorde virkelig alt for at berolige mig og gøre det så behageligt som muligt for mig, og de roste mig også bagefter , og sagde jeg klarede det flot, og så fik jeg stor ros for at kunne sige fra.

Så skulle det ske i fremtiden, så vil jeg fra start af bede om narkosen, og jeg skal i hvert fald heller ikke have lavet keglesnit i lokalbedøvelse hvis jeg ender med at skulle have sådan et. Nu har jeg prøvet flere gange med samme resultat, og jeg har simpelthen ikke løst til flere nederlag, gok i nødden og dårlige oplevelser, når det så nemt kan løses.

• #31   30. sep 2016 Og der skulle så stå LYST til. Jaja tastefejl er jeg mester i smiley

Har hylet efter jeg kom hjem, fordi jeg er så skuffet over jeg ikke kunne gennemføre det, for jeg havde virkelig opsat mig selv på at det SKULLE ordnes i dag, men ja angsten styre man desværre bare ikke selv.

• #33   30. sep 2016 Har smidt mig på sofaen sammen med min dyne og Mailo, så der bliver puttet.

Og så var min mand og jeg lige forbi en lokal chokoladefabrik efter en lille bitte bøtte chokolade smiley

profilbillede
  • #35   30. sep 2016 Haha, Eliza chokolade smiley Det tager ca. 15 minutter i bil at komme derhen herfra. så da jeg kl. 15.15 så en gammel skoleveninde poste et opslag derfra ( hun arbejder på fabrikken) , så skyndte jeg mig at høre manden om vi ikke liiiige kunne skynde os derind smiley

Det er jo med lige at udnytte de sidste timer med bil smiley

• #37   30. sep 2016 Det smager også skønt. Det er 2 sortering, men altså smagen fejler jo intet, det er hvis de f.eks at knækket lidt, eller andet skønhedshalløj.

• #39   30. sep 2016 Haha undskyld, men det er jo altså fredag smiley

• #41   30. sep 2016 Ja se selv, det er sgu da et tegn på du må afsted, man skal aldrig gå ned på chokolade!!!

• #43   30. sep 2016 Haha, jeg vejer sgu også for meget, vel ca. 10 kg eller sådan noget. men livet skal altså også nydes ind imellem smiley

Kommentér på:
Beroligende inden lægebesøg- Hvordan har I haft det?

Annonce