13.987 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

husleje ved dødsfald ?? husleje ved dødsfald ??

når nu et menneske dør, og vedkommende har en bolig hvor der i papirerne står der er 3 måneders opsigelse, hvem skal så betale huslejen .... man ved jo at for det første stoppes pensionen ret hurtigt, og så vidt jeg ved så stoppes udbetalinger fra vedkommendes bankkonti også til fx skifteretten har været inde over, eller gælder det ikke faste udgifter som fx husleje der kører via betalingsservice ??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  husleje ved dødsfald ??
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.054
    #1   23. okt 2016 Jeg ved ikke umiddelbart, hvem der skal betale huslejen, men banken stopper alle udbetalinger - også betalingsservice.

• #2   23. okt 2016 smiley ....

• #4   23. okt 2016 Jeg tror altså at de fleste boligselskaber/udlejere er med på at droppe de 3 måneder, kan ikke forestille mig at nogen vil kræve husleje, men man skal selvfølgelig kontakte udlejer meget hurtigt

• #6   23. okt 2016 hmm Maj-britt, jeg forstår sådan set godt hvad der står, men hvem er boet, er det således at hvis der er penge i banken så betales huslejen via skifteretten ?? eller er boet at en af arvingerne skal lægge pengene ud til boet er færdigbehandlet ....

• #7   23. okt 2016 jeg kan ikke helt huske hvordan og hvorledes da min far døde, men ALT lukkede ned - og så blev boet opgjort efter at diverse udgifter var blevet betalt. Først der kom det først i spil med hvad der var at arve,

• #12   23. okt 2016 ok .. ja der er betalt indskud, det svarede så vidt jeg husker til ca. 2 måenders husleje, men der skal helt sikkert også males ...

det er en bolig på et plejehjem, men derudover er der også den oprindelige bolig, et stort hus der er til salg, der skal der jo betales forsikringer, og lidt el og varme og ejendomsværdi skat .... det kan da blive nogen penge man skal have ud og hænge hvis ikke kontiene bliver tilgængelige for betaling af de udgifter .... her vil hele boet og delingen jo trække ud til det hus er solgt ....

hold da op ... skal da vist i "forberedelsesboks" .....

• #15   23. okt 2016 ja sådan var det ikke på det plejehjem min far kom på... han var fandme knapt blevet kold før de have møvet alle hans ting ned i et kælderrum.

Det værste ved dødsfald... det er faktisk alle de ting man hu-hej skal tage stilling til og få ordnet... der bliver lissom ikke tid til at trække vejret og bare være ked af det, fordi der skal sørges for dit og dat som ikke kan vente.

• #18   23. okt 2016 Da min far døde, blev lejligheden på plejehjemmet opsagt med det samme, og vi havde resten af måneden til at rydde hans ting i.
    Skrifteretten afgjorde tingene ret hurtigt, faktisk inden en uge, da der intet var at arve.
    Indskudet gik til at dække maling + div skrammer som hans kørestol havde lavet.
    Der kom en ekstraregning til boet, på godt 2500 kr, men eftersom der ingen penge var i boet, måtte de stå tomhændet. Vi betalte ikke ud af vores egen lomme.

• #19   23. okt 2016 har lige talt med en veninde hvis mor døde tidligere i år , de havde hurtigt fået en aftale med banken om at de faste ting der var på pbs stadig blev betalt ...

#13 .... da min mor har ok penge i banken håber jeg at jeg kan undgå at ligge en masse penge ud .... lyder lidt til det ikke kører helt ens alle steder ....

• #23   24. okt 2016 Rikke S - boligselskaber eftergiver altså ingen husleje når en person dør, huslejen bliver opkrævet uanset.
    Min mor døde i marts og alle konti klappede i lige med det samme, så man kan som arving ikke bruge af boet til at betale de regninger der kommer til eks husleje.
    Ang husleje, så lavede vi en aftale med andelsboligforeningen om, at vi ventede med at betale husleje (6000 kr/mnd) til lejligheden var solgt, det tog 4 måneder.
    Vi lavede også aftale med banken om, at når der kom regninger, så betalte vi dem, og så overførte de pengene til os fra boet.
    Regningen fra bisættelse og "gravøl" blev sendt til banken, der så sørgede for at betale det til tiden - det samme gjaldt bedemanden.

Så vi havde ingen udlæg selv, vi lavede aftaler om betaling, bl.a var der også en mekaniker regning hun havde haft, som vi lavede aftale omkring - mekanikeren var helt med på, at vi betalte når boet var gjort op.

Vi fik lov til at sælge hendes bil og andelslejlighed lige med det samme, pengene gik ind i boet.

• Marjan S
    Marjan S Tilmeldt:
    okt 2018

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #29   16. okt 2018 jeg har lejet et lokale for min frissørsalon til 2 år kontrakten og jeg skal start salonen i semptember person som udleje lokale er hans og ovenpå likalet boet han selv, men idag fik jeg besked at ejern er død ved hjertestop. jeg ved ikke hvordan er reglerne om kontrakten opøre efter dødsfald?

Kommentér på:
husleje ved dødsfald ??

Annonce