Endnu en forargelsestråd? {{forumTopicSubject}}
Ja bum bum...
http://www.bt.dk/danmark/mette-fik-besked-fra-blikkenslager-jeg-foeler-jeg-blev-kraenket-voldsomt
Jeg bliver faktisk en smule gal når jeg ser de kommentarer man får, hvis man som et menneske der værner om sit privatliv føler sig krænket over, at oplysninger der BURDE være sikre pludselig bliver brugt til noget andet.
Kommentarer, der tangerer til sexisme, og dette er blot et lille udpluk af dem:
"Ah hun skal da tá det som noget positivt og grine af det!!"
"hun burde bare føle sig smigret over han har gjort det..."
"hvor vigtig tror du lige du er!"
"Århhh sikke en gås!!"
"Slap dog af. Det var bare et kompliment."
"Endnu en dukke, som tror at hele verden drejer rundt om hende."
- det kan godt være, at man selv ville reagere anderledes, men jeg fatter simpelthen ikke, at man får så grimme kommentarer, fordi man forventer at private oplysninger der skal bruges i arbejdsmæssige sammenhæng rent faktisk kun bliver brugt sådan...
Det er åbenbart en herskende tankegang at man bare skal holde kæft og tage imod et kompliment
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 1.047
MEN jeg forstår ikke at man bliver så forarget når man nu er typen, som ligger nøgenbilleder ud af sig selv på facebook..
Og så synes jeg simpelthen det er noget pjat at man da lige skal lægge beskeden ud på face i stedet for, enten at skrive til ham selv at man ikke er interesseret eller ringe til hans arbejdsgiver og sige det ikke er i orden..
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 83 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.720
Jeg er sikker på, at blikkenslageren har gjort det i den bedste mening, og formentlig slet ikke er klar over, hvor "hemmeligt" hendes kontaktoplysninger egentlig er?
Men du har ret. Uanset hvad, så er det chokerende, hvad folk mener, de har ret til at skrive, og hvor sårende bemærkninger, der kan komme. Det er næsten lige som herinde
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
Noget af det der irriterer mig allermest er kommentaren som: "Det er super, han mister måske sit arbejde og Nede Mette for lidt opmærksomhed" - som om det er hendes skyld, at han ikke kan finde ud af at overholde reglerne på sin arbejdsplads...
aug 2013
Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 179
Jeg synes det var voldsomt grænseoverskridende. Jeg kunne dog ALDRIG finde på at lave et facebook opslag, det synes jeg er alt for meget 'se mig, hør mig' agtigt. Det er noget jeg har delt med mine veninder, jeg kan ikke se hvad fremmede på nettet skal bruge den oplevelse til.
maj 2008
Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.583
dec 2012
Følger: 34 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 3.509
Det kan da aldrig være hendes skyld at han vælger at være sådan der... og han skal da i sær i arbejdstiden opføre sig præsentabelt for firmaet.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Jeg håber ved gud, han endte med at blive fyret.
Det var før Facebook var et sted, man brugte til kundeservice, men jeg havde muligvis lagt billederne ud af ham i ren arrigskab.
aug 2013
aug 2008
Følgere: 1102 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 2.736
At spørge på nettet om det er at overreagere at kontakte chefen forstår jeg ikke. Hvis HUN ikke synes det er ok hvad der er sket, så er det sådan det er, så er det da ligemeget om andre er enige med hende.
Nogle gange måtte folk godt tænke lidt for dem selv og mærke efter hvad de føler, fremfor at skulle spørge andre til råds. Og en situation som denne, vil give mange forskellige meninger.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.115
Jeg fatter ikke hvordan man i ramme alvor kan mene at hun bare skal tage sig sammen?! Og hvad så om hun er nøgenmodel. Jeg gider heller ikke glo på folks bylder uopfordret , bare fordi jeg er sosu-assistent "og ligsom er vant til den slags".
Jeg havde ringet til VVS'ens arbejdsgiver og brokket mig.
aug 2013
Jeg brækker mig lidt over at alt og alle skal udstilles på de offentlige medier, hvad blev der af at snakke med hinanden og konfrontere de folk der overskrider ens grænser in person fremfor at involvere hele verden?
maj 2008
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.971
At hun er nøgenmodel har da intet med det at gøre?
maj 2007
Det tror jeg faktisk ikke.
PS Navn og frima er fri fantasi.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.009
Jeg forstår slet ikke de nedern kommentare hun får. Det manden har gjort er røv ulovligt. Og det er det af en årsag. Så burde den ligesom ikke være længere.
aug 2013
Nu er det bare et ligegyldigt indlæg der, for mig at se, kun er lavet for at vi andre kan få en fornemmelse af at hun er pisse lækker og alle vil have hende.
Jeg ved godt det er lidt spidst sat op, men jeg er dybt uenig i at det er måden at håndtere en ubehagelig situation på.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Selvfølgelig skal man ikke tage private oplysninger ud fra kundeinfo i et firma, men, ærligt talt. Man lever kun en gang.
Det går nok - nogle ville synes det var superromantisk.
At blive krænket synes jeg personligt er noget helt andet og med nogle helt andre konsekvenser.
HVIS hun skulle handle på det der, kunne hun ringe til bossen, venligt sige at en ansat sendt en rigtig sød besked, men hun er bekymret for, hvordan adgangen til personlige oplysninger administreres i firmaet...
Det hele behøver ikke at være surt brok - nogle gange kommer man bare længere med venlighed. OGSÅ når man i praksis rent faktisk klager.
aug 2006
Hun takkede nej - men blev sgu da ikke sur på ham.
I situationen kan det måske virke upassende, det var jo ikke ligefrem morsomt at hendes far havde været væk uden at kunne klare sig selv, men som sagt - man lever kun en gang.
Jeg begynder at forstå hvorfor folk har svært ved at finde en partner...
aug 2013
maj 2007
aug 2006
Det der er virkelig lidt at flippe så meget ud over..
maj 2008
mar 2015
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Svar: 430
jeg har oplevet noget lignede af flere omgange og jeg tager det som er kæmpe kompliment og glæder mig over at der stadig er nogle mænd derude der tør gøre noget der ikke er helt efter reglerne
aug 2006
Det andet er bare for træls...
aug 2006
Arrh... Hun klarer sig vist fint, jeg er sikker på, hun får både den opmærksomhed og sympati der skal til, for at hun klarer sig igennem denne traumatiske oplevelse.
aug 2006
okt 2011
Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.542
nov 2008
Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
Jeg Tænker som Nr. 30, at hun måske har gjort det for at promovere sig selv.
Lige meget hvad, så synes jeg at hun overreagere - meget.
aug 2006
Synes hun fremstår komplet umoden og mere end almindelig skinger... At hun FØLER sig krænket hverken kan eller vil jeg ændre på, blot ønske for hende, at det er det værste, hun kommer til at opleve af "krænkelser".
maj 2007
Men hjemme i min private svære gider jeg simpelthen ikke bages på. Heldigvis er jeg snart for gammel til at nogen gider.
aug 2006
Jeg vil vove den påstand, at reaktionen er symptomatisk for en del af hendes generation.
maj 2007
aug 2006
Det blander jeg mig ikke i overhovedet, hendes sag.
Jeg kommenterer på hendes reaktion, som jeg finder vildt overdrevet...
maj 2007
aug 2006
Er ethvert kompliment uønsket og seksualiserende, hvis det kommer fra den forkerte eller på det forkerte tidspunkt.
apr 2008
Jeg kan bare slet slet ikke sætte mig ind i den tankegang med at man ud fra sine egne overvejelser mener det er noget pjat hvad HUN føler - og jeg kan heller ikke se, at man skulle have et skrøbeligt sind fordi man ganske enkelt synes det er ubehageligt at en mand bryder loven og bruger nogle oplysninger han ikke har ret til på den måde. Bare fordi der findes alvorligere ting i verden, betyder det jo ikke, at man ikke kan føle sig krænket, eller at det er helt tip top fint at bryde reglerne på sin arbejdsplads...
maj 2007
aug 2006
okt 2011
aug 2006
Ok, det fatter jeg så ikke en skid af... Jeg er nok for gammel.
Vil sige at hjemme i 80'erne, der var sgu ingen, der ville have pippet over at have fået sådan en besked, man ville da maksimalt være ligeglad...
aug 2006
Ud over det, så har han altså ikke gjort noget som helst galt.
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.533
aug 2006
Meget bedre... Og så ville han også få hendes patter at se...
(sorry for seksualiserende indhold)
maj 2008
maj 2007
Og jeg kan ikke forstille mig at den slags forekommer mindre nu, end dengang. Så jeg forstår godt at hun har sprunget en sikring.
aug 2006
Hvis han sender en besked om, at en eller anden er sød - det synes jeg sgu er fino.
Det er klart, at han ikke kan agere hendes læge, hvis han involverer sig personligt.
Tror mange forhold aldrig havde eksisteret, hvis man ikke måtte vælge en, man enten servicerede i sit fag eller arbejdede sammen med...
Det virker som om, kontaktforsøg i sig selv er grænseoverskridende. Der er sgu da noget galt, så...
aug 2006
Det ville måske have været mere relevant at springe sikringen på en, der rent faktisk VAR krænkende..
Synes sgu det er synd for den fyr der...
aug 2006
Jeg er all for at man tager chancer i livet og hvis man er blevet ramt af lynet, møgforelsket på et splitsekund, så ville jeg finde det tåbeligt IKKE at handle på det.
Tænk, hvis det er den eneste ene, ham/hende man skal have børn med og leve resten af livet med?
Arj, sådan synes jeg livet er for kort til at lade sig begrænse af hvilket fag, man bestrider og hvordan man har mødt folk...
okt 2011
Hvis hun var så nedbrudt, kunne hun søge professionel hjælp.....men næ nej, hun skulle lige se om hun kunne pumpe lidt sympati på offerrollen.
aug 2006
Det er sgu åndssvagt, man skal leve livet..
maj 2007
aug 2006
aug 2006
Det er ikke danskernes spidskompetence pt.
maj 2007
maj 2007
maj 2008
Hav det skidt, men del det med dit virkelige netværk og ikke den imaginære substitut, du tror findes for enden af dit tastatur
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 73 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.763
NEJ selvfølgelig er det ikke i orden at snuppe personlige oplysninger fra sit job om kunder, men altså den sms er jo altså ret så harmløs. Det var da noget helt andet hvis han havde skrevet " Kæft hvor er du fræk, ville dælme gerne hamre min *biiiip* op i dig" .
Og nej man skal ikke finde sig i alt fordi man er nøgenmodel osv, MEN man må altså også være klar over at har man sådan et erhverv, jamen så VIL man altså tiltrække klamme stoddere, og en del VIL se på en som et sexobjekt. Men igen, sådan er tonen jo slet ikke i beskeden.
aug 2006
Sådan over nogle generationer...
Tænker det er en god del.
Og igen - det, at det i sig selv opfattes grænseoverskridende får mig til at forstå, at folk har så svært ved at finde partnere.
Det er jo sådan, man OGSÅ gør det, når man ikke finder dem på nettet...
aug 2013
apr 2008
Tja, det kan godt være at han syntes det var hamrende romantisk at bryde reglerne på sin arbejdsplads og skaffe et nummer han ikke havde ret til, måske skulle man så bare se ud over sine egne kærlighedsproblemer og overveje om modparten nu også synes det er skidefedt og romantisk
Jeg synes nemlig ikke helt det er noget pjat at tage det alvorligt, at vi som privatpersoner rent faktisk skal kunne stole på, at de fortrolige oplysninger vi nu giver til den pågældende arbejdsplads også kun bliver holdt til arbejdsmæssige sammenhæng.
At man skal gå rundt og regne med at det er alment accepteret for autoriteter at misbruge vores tillid... næ, nej, det synes jeg egentlig slet ikke er så romantisk igen...
Mht. #37 Caroline - så skriver jeg at det tangerer til sexisme fordi det bliver udtrykt at hun, når hun føler sig krænket (og rent faktisk har fået misbrugt sine oplysninger!), "skal tage det som noget positivt" og "bare burde føle sig smigret over han har gjort det" for "det var bare et kompliment"
- lidt ala at blive gramset på mod sin vilje for derefter at få kommentaren "århhh slap dog af, det er et kompliment, jeg synes jo bare du er lækker"
Hyggesexisme er så udbredt at det nærmest er blevet en del af den daglige tone.
Faktisk, så synes jeg ikke rigtig indholdet af beskeden er det afgørende. Jo, der er da forskel på en "jeg synes du er sød" og "du har lækre patter trænger du ikke til..." besked, men det er jo princippet i at hun har regnet med at hendes oplysninger var forbeholdt arbejdsrelaterede formål, og så har blikkenslageren sgu snaget i hendes oplysninger og skrevet privat til hende (når hun ellers har hemmeligt nr af en grund). At han har et romantisk motiv, han skal tage chancer i livet, han er blevet ramt af lynet.... øh, fedt for ham.... jeg er bare ret ligeglad med hans private behov
Gad vide hvorfor så mange ikke tør råbe op hvis de bliver krænkede, når den forståelse man bliver mødt med er begrænset til et minimum af "han prøvede jo bare på at være romantisk" og "du har et skrøbeligt sind" ...
aug 2006
Hvis hun ville diskutere problematikken at medarbejdere i en forretning har adgang til ens private data, så kunne det have været formuleret på en måde, så det rent faktisk var det, der var i centrum.
Realiteten er, at beskeden i sig selv ikke er krænkende - heller ikke selvom hun føler det sådan.
Kommunikationen er fuldstændig off og DERFOR får hun svar, der er fuldstændig off...
Det giver sig selv.
Og ja, jeg indrømmer gerne, at jeg finder det skrøbeligt, hvis man ikke tåler at få en besked fra en fremmed fyr, hvor der står: Jeg synes du er sød...
Som sagt: Livet er kort. Hvis man skal begrænse DEN slags ting, så synes jeg sgu det bliver fattigt....
okt 2011
Gu' er det da hævn, når hun smider opslaget på. Hvorfor har hun mon ikke slettet hele hans nummer? Det er nøje planlagt - hun ved udmærket hvilken magt FB har. Nu blev hun så ramt af frøken karma.
maj 2008
Som I nok ved, så hænger en god slagter ikke kød i vinduet, hvis det ikke er til salg
aug 2006
Hun har hemmeligt nummer, ja. Det har hun i forhold til teleselskabernes ret til at offentliggøre det.
Hun har selv givet firmaet sit nummer. Jeg kan ikke vide det, men tvivler på, at hun har oplyst dem om at nummeret er hemmeligt og at det ikke må udleveres eller benyttes.
Jeg tror ikke, der står ved hendes nummer i kartoteket i firmaet, at det er hemmeligt...
Og så synes jeg slet ikke der er noget galt i det, han har gjort overhovedet...
Det er en ud af mange måder at møde kvinder/mænd på...
aug 2006
(stjålet fra BT)
aug 2006
Mange beder om at få besked inden de kommer, så man kan være hjemme og det kan også være rart at få besked, hvis de er forsinkede i forhold til aftalen og så videre....
Jeg får sgu mere og mere sympati for den mand. Tænk, at han rammer lige ind i sådan en hystade der (og nej, det er ikke møntet på køn, men på adfærd)...
Mon ikke han har revurderet det der med charmerende...
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1329 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.582
Ikke for at skabe drama, men bare for lige at øffe ud med det
Manden kunne vel have krakket hendes adresse og fundet nummeret den vej..
maj 2008
Ja, også her er timingen essentiel
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
Og tænk sig hvis nu at hun faktisk havde været interesseret i ham, så havde det jo været fantastisk at han tog initiativ til kontakt
Vi kvinder er fa'me ikke nemme at gøre tilfredse !!
Hvis han havde kontaktet hende, var blevet afvist, og derefter havde forsat med at kontakte hende, mod hendes vilje, så kan vi snakke grænseoverskridende opførsel.
Det han har gjort, svarer jo lidt til at give komplimenter eller invitere en kollega ud, den søde kassedame, den søde læge eller ? Hvis man selv er interesseret, er det fedt. Er man ikke selv interesseret, virker det grænseoverskridende. Det er aldrig rart at sige nej, og såre et andet menneske.
PS. I artiklen, som "Nu som" linker til i #45 har ungersvenden svaret igen på FB, givet hende en undskyldning, og lovet at han ALDRIG kontakter hende igen
mar 2011
Følger: 1 Svar: 1.036
Hun har selv udtalt, at havde han lagt en seddel i hendes postkasse efter besøget var det noget helt andet. Hvordan skal jeg ikke kunne forklare, eftersom hendes adresse tilsvarende må være noget han har adkomst til som følge af hans arbejde.
Hun mener i øvrigt, at hun "...med garanti ikke havde fået så negative, hadefulde, uintelligente og nedværdigende kommentarer, hvis jeg havde været en anonym lægesekretær på 45 år, der muligvis var en smule overvægtig."
Den vil jeg lade tale for sig selv.
Det er vel i øvrigt ikke en garanti, at han kendte til hendes erhverv som nøgenmodel, hvilket er gjort til en væsentlig del af debatten. Eller at hun angiveligt har SÅ private oplysninger.
Nu handler det pludseligt om at hun mener at han har begået en ulovlighed.
Jeg synes at det har nået et voldsomt omfang. Fra begge lejre. Personligt ville jeg blive mere arrig over at få offentliggjort en privat korrespondance end at blikkenslageren tog mit nummer og sendte pågældende besked. Og mine oplysninger er også umiddelbart hemmelige - med mindre man ved hvor man skal kigge...
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 638
For mig har det været alt afgørende at JEG kunne styre hvem der fik mit nummer, Det skulle ikke ud til hvem som helst og slet ikke til nogen jeg ikke selv havde givet det til. At det er udleveret i arbejdes øjemed er noget helt andet, det betyder ikke at det på nogen måde er legalt at "låne" det for at skrive en besked uanset hvor sød den så måtte være.
havde han ikke nosser nok til at sige det kunne han jo have smidt en seddel i postkassen med hans nummer på , så kunne hun kontakte ham og ikke omvendt.
Jeg ville blive voldsomt gal og henvende mig direkte til chefen, for den slags er bare overhovedet ikke i orden, som hun selv siger i artiklen har hun netop pga hende og hendes fars arbejde hemmeligt nummer og adresse
Om hun så ligger billeder op på nettet hvor man kan kigge direkte op i filleten giver ingen ret til at misbruge arbejdsoplysninger, og forskellen er netop billeder vægler hun selv at smide op , oplysningen om telefonnummer har hun ikke valgt at han skal have. Det er der for mig stor forskel på
aug 2006
Igen - der er dælme mange forhold, der aldrig ville have været blevet til noget, hvis det var fy fy at bruge et nummer man har fra en arbejdssituation til at kontakte en potentiel kommende partner.
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.902
Jeg synes på sin vis at hun overreagere i voldsom grad, hun kunne jo bare lade være med at svare eller bare skrive "Tak".
Men samtidig forstår jeg godt at det er ubehageligt for hende hvis hun virkelig ikke bryder sig om det og hun værner om sit privatliv og private oplysninger, MEN det hænger altså bare ikke sammen med at hun nu er på forsiden af EB, så derfor kan jeg faktisk ikke lade være med at tænke at hun forsøger at fremstå på en måde, som et offer, mens hun faktisk nyder opmærksomheden hun nu har fået, ikke bare fra en mand, men hele DK.
Jeg har faktisk lidt ondt af manden på en eller anden måde og det er trods det at jeg selv kan blive idiot over sådan noget, men nu har hun gjort ham til grin i hele DK og det var måske ikke nødvendigt, han har jo ikke gjort hende noget.
jan 2008
Det behøver han ikke at kunne se , han kunne bare lade være med at bruge et nummer der var arbejds relateret.
jeg tænker nemlig der kan sagtens være nogen der ikke har hemmeligt nummer der også gerne selv vil kunne styre hvem der får det.
For mig at se så ville det have været ok at han havde smidt en besked i postkassen da han var på vej videre.
At jeg så synes det er overkill at smide det på FB ( uanset at hun ikke har offentligt gjort navn på ham eller firma ) er noget helt andet.
Synd han er blevet fyret, en advarsel havde i mine øjne været fint nu hvor det var første gang han havde gjort sådan noget
mar 2011
aug 2008
aug 2008
Send ham gerne denne vej
Og han må gerne misbruge .. Æh mine oplysninger
mar 2011
Var den til #127?
mar 2011
Ok - troede først det var et svar til mig i #126
mar 2011
Den kan jo glippe
apr 2008
Men jeg kan se, at han har sagt undskyld, og det skal han da have ros for
aug 2006
Det ryster mig godt nok noget.
Men ja.. jeg er nok bare for gammel.. godt man ikke skal det der dating-værk der...
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
aug 2008
Jeg har lige læst artiklen igen, og set mindst 3 billeder af hendes krop ..
Det er tydeligt at hun værner om sit privatliv, det gør man nemlig med nøgenbilleder på forsiden af EB
dec 2008
jan 2008
nøgenbillederne er hendes arbejde, netop derfor værner hun ekstra om hendes privatliv
aug 2008
Way to go når man ikke gider opmærksomheden fra een fyr
Nu har hun i stedet for hele DKs opmærksomhed.
Klog tøs.
jan 2008
Men vi kan forhåbentligt blive enige om at der forskel på om man selv udlevere billeder/tlfnummer/adresse også til at en skaffer sig det på anden vis.
dec 2008
dec 2008
aug 2008
Det andet er en opmærksomhedskrævende madamme.
Ja sorry to say.
maj 2008
mar 2011
Men, lad os antage at manden havde fundet hendes nummer på anden vis og skrevet samme besked - hvad så?
dec 2008
aug 2008
Han har altså ikke gjort hende noget og har endda undskyldt.
Ro på, hysteriske kvindemenneske.
dec 2008
apr 2008
dec 2008
aug 2008
Slemme slemme mand, sådan at se en dejlig kvinde og gøre hende opmærksom på det.
Han skulle skamme sig!
apr 2008
okt 2011
aug 2008
mar 2011
Så du mener i ramme alvor, at hvis manden havde slået hendes nummer op på nettet, så havde det været en sag for politiet?
Fun fact: Jeg havde været single og kriminel i dag, hvis tingene hang sådan sammen. Håber min kærestes nærmeste tog sig pænt af ham, efter jeg ringede til han den gang for længe, længe siden...det var endda for at skælde ham ud!
mar 2011
Det er allerede oprettet en Facebook gruppe til formålet.
apr 2008
aug 2008
aug 2006
Synes dælme han er den der ryger på skafottet, ikke hende.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.542
maj 2008
mar 2011
Victim-blaming synes jeg er lidt i overkanten taget alt hvad der er sagt og gjort i betragtning.
Og hvordan kan hun have så indædt en holdning til emnet og føle sig så krænket, når hun promovere sig selv via et medie der i årevis har brugt væsentligt mere ufine metoder på at få adkomst til folks private oplysninger? De har tjent penge på det, og hun forsøger at gøre det samme, via mediet og deres brugere.
aug 2008
maj 2008
aug 2008
mar 2011
Ja - ikke den seriøse af slagsen, taget indholdet i betragtning. Der er lidt info om hele balladen.
maj 2008
Det kommer der ikke noget godt ud af
aug 2008
Vil lige kigge forbi så.
aug 2008
mar 2011
Noget ala Skaf en nyt job til Mettes blikkenslager
aug 2008
Pas nu lidt på når du svare på det
aug 2008
aug 2008
Nu er det bare blæst op, hun er det stakkels offer og manden er blevet gjort til grin.
jul 2008
Følger: 30 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.095
Søren - wonder why you are single.
Janni - selvfølgelig kan du skaffe ham arbejde..
aug 2008
Åh ja, ingen problemer i det .. Jeg har rigeligt arbejde til ham herhjemme
jul 2008
Janni - ad... bare ad.
aug 2008
jul 2008
maj 2008
jul 2008
maj 2008
aug 2008
jul 2008
aug 2008
jul 2008
aug 2008
jul 2008
aug 2008
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 3 Svar: 933
Men håndteringen af det er helt ude i hampen, efter min mening. Hvis man føler sig krænket eller utilfreds, tager man det op med manden selv eller hans chef - 117 forskellige forsøg på indlæg omkring det, på sin facebook side med MANGE følgere, er for langt ude.
Men, nu er jeg også skide forudindtaget omkring sagen - for jeg kender hende fra vi var teenagere - hvilket så gør at jeg synes det er sjovt folk tror hun er 20ish
Jeg har ondt af manden, sikke en sh*tstorm pga et dårligt valg. Han begik en fejl men det kunne simpelthen have været håndteret LANGT bedre.
mar 2011
Hendes bil har desværre et stenslag i A zonen og kan derfor ikke blive godkendt ved et nært forestående syn. Hun søger derfor gennem sit netværk, at få etableret en "personlig kontakt" til en fagmand der kan fikse det. De firmaer hun har kontaktet vil nemlig ikke, da det strider mod reglerne. De regler synes hun er noget pjat, og vil derfor, med egne ord, bøje dem - altså fixe det, med lidt "orange" arbejde, som det kaldes, så bilen kan godkendes.
Læseren efterlades ikke i spænding ret længe, da hun dagen efter kan meddele, at hun med en nedringet kjole, lidt kvindelist og en jydehandel har fået stenslaget fixet og bilen synet. "HA HA HA HA HA HA", citat slut.
dec 2010
PS. Men hun udleverede garanteret IKKE sit meget private og hemmelige tlf.nr til sin redningsmand
mar 2011
Man får da ikke bare folks private nummer og kontakter dem! For det er jo det det handler om, ikke henvendelsens art - det har vi slået fast.
Et sted mellem opslag som disse og det faktum, at hun promovere sig selv gennem Se og Hør, taget den verserende sag i betragtning, så må jeg bare ryste på hovedet!
Nu lyder det, at hun tog debatten for alle de stakkels kvinder for hvem det er endt i stalking og livstruende situationer og det principielle i at begå en lovlighed.
Det stikker i 1000 retninger og efter min mening lugter det af damage control, en situation der gav kæmpe bagslag og et forfejlet forsøg på at styre igennem den shitstorm det har forårsaget.
Jeg kunne virkelig have haft sympati for sagens kerne, men hun efterlever jo tydeligvis ikke selv det hun synes er en selvfølgelighed, når hun er den krænkede.
aug 2008
aug 2008
maj 2011
(Det var også i bt eller eb eller lignende men i mere positive vendinger må man sige)
aug 2008
mar 2011
Ja, jeg ved sgu snart ikkenom jeg skal grine eller græde...jeg stoppede, da jeg nåede til opslaget hvor hun fra sin seng fotograferer en håndværker der står og arbejder uden for hendes vindue, på et stillads. For det var da thihifnis da hendes veninder havde vækket hende fordi ham og hans to kollegaer stod og gloede på at hun sov. De lavede en scene så håndværkerne fik store bryster og stive vorte lige hovedet. Hun nåede gudskelov ikke at tænde på det, da de jo blev jaget væk.
Forestil jer et scenarie hvis manden havde trukket telefonen op ad lommen mens han stod der og sendt hende en sms...
Det her er ikke en skid en kamp for den stakkels kvinde for hvem situationen udviklede sig til alvor, som det påståes ligepludselig!
Kvinden er jurastuderende, hun kunne have valgt en helt anden tilgang til hele problemematikken, at få sit privatliv krænket. Når der tydeligvis er forskellige personlige grænser, hvor går den juridiske så? Kan du måske, uden det er hensigten, få nogen til at føle sig krænket?
Det er en skide relevant debat, især i disse digital tider hvor grænserne tydeligt udviskes og det er svært at skelne, når normen nærmest er, at udstille sit privatliv på tilgængelige medier, i større eller mindre grad.
Men sådan som hun har tacklet det, så er hun omtrent en lige så god "talsmand" for disse kvinder, som Linse er for mig og min kamphund.
Og lad os så bare være ærlige og sige, nej Mette, dine oplysninger er ikke mere hemmelige end at de kan findes ved informationer du har lagt op på din pivåbne Facebookprofil. Ret relevant taget argumentationen i betragtning.
aug 2008
Jeg bliver mere og mere overbevist om at havde det nu lige passet hende at manden skrev til hende eller havde han set godt ud, ifølge hende, så havde det været helt okay at han skrev til hende.
Drama, drama og lidt mere drama.
okt 2011
https://www.facebook.com/890861634383362/photos/a.890877781048414.1073741828.890861634383362/890989214370604/?type=3&theater
dec 2010
Håber så bare at håndværkeren ikke er blevet fyret, eller afskrækket fra at give komplimenter til en smuk kvinde !!
maj 2011
---
Zenta... Noget andet, eller nogen anden?
---
Er det desuden skidt hvis jeg sidder i spænding og venter på andespil i aften, for at se om nogen har læst om alt det her og husker hun er herfra
dec 2010
Jeg opfatter håndværkerens besked som at han slet ikke havde overvejet at hans henvendelse til hende, kunne have kostet ham jobbet. Ikke at han er blevet fyret ?
Men jeg er ikke på FB, og har ikke fulgt voldsomt meget med i historien, så måske andre ved noget mere konkret ?
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 979
apr 2008
- og det nyttede så ikke noget, for det ligner ikke, at jeg kan gøre det ved mit eget emne?
dec 2008
dec 2008
maj 2008
Er man rørlækker, så er man fremme i skoene. Det ligger i pensum allerede på første skoleophold - sammen med læren om at kunne åbne en øl med hvad som helst
mar 2011
Jo, hun virker som en type, som er glad for opmærksomhed, men derfor må hendes grænse vel gerne gå et eller andet sted.
mar 2011
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 73 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.763
mar 2011
okt 2011
okt 2011
Men det lød jo nok lidt federe og mere dramatisk, når hun i radioen beskyldte ham for at overtræde loven
mar 2011
Persondataloven. Jeg kan have misforstået den, er ikke særlig stærk i jura sprog, men som jeg forstår det, er alle dækket af den, og ikke bare folk i det offentlige?
maj 2008
Kort sagt, vi siger 'yes boss' og fatter nada
mar 2011
Jeg har forsøgt at læse op på det, ligeledes lovgivning omkring offentliggørelse af en privat skriftlig henvendelse / gengivelse af teksten. Jeg kan ikke finde et entydigt svar.
Jeg kan slet ikke forholde mig objektivt når hun selv ynder at bryde love og regler, og skilter med det på hendes offentlige Facebook - blandt andet med begrundelsen hun synes de er noget pjat.
Amalie:
Hun udtaler selv, at havde smidt en seddel i postkasse da han gik, så ville det være ok - hendes adresse er også hemmelig - eller nej, men det lyder bedre - og den må han også da også have fået gennem sit arbejde.
Lad os huske på at det her startede som et udtryk for tvivl om hvorvidt hun overreagerede - det fortalte rigtig mange mennesker hende, at hun gjorde, nogle på en pænere måde en andre, og så tog forklaringerne ellers om sig.
mar 2011
Blah, men hvis hendes grænse går der, så skal det da respekteres. Jeg ville personligt også synes, at det var rare med en besked i postkassen end en sms. Han har jo været på hendes adresse og ved derfor hvor hun bor, men han har ikke fået hendes telefonnummer.
Jeg er helt enig i at det er et mærkeligt behov, at det absolut skal deles på Facebook, også selvom hun faktisk ikke har hængt ham ud eller noget.
aug 2006
maj 2011
Der hvor jeg står af, er når man ikke er voksen nok til at tage den med personen man har et problem med - eller anden korrekt vej, men på sin facebook profil/side med jævnt mange følgere og andet godt folk som nok skal kigge forbi dagligt, vælger at smide det hele ud til vurdering.
Hvordan er det lige med deling af private beskeder man har modtaget fra andre, må man egentligt dele det? Eller blander jeg det sammen med alm retningslinier fra div. sider om at det deler man ikke uden tilladelse?
At det så skal op i medierne - aviser, radio... Så kunne man sguda have sagt nej tak! Og lader sagen ligge.
Uanset hvad ens hobby-profession så er. Eller forældrene er.
Jeg synes ikke hun er hysterisk for at føle hendes grænse er overskredet, jeg synes egentligt mere hendes opførsel er hyklerisk.
aug 2006
De skriver hvad man ikke må gøre, men de ved reelt ikke om det er det, han har gjort.
Og den dom ville det da også være tosset at fælde på bagrund af hendes gæt på, at han har været i firmaets register for at finde nummeret.
Der skal heldigvis lidt bevisførelse til den slags...
aug 2006
(Min fremhævelse)
okt 2011
Bakker hende op? De skriver hvad retningslinjerne ofte er - de aner da ikke, hvad det pågældende firma har stående deres retningslinjer.
IGEN.....hun har i radioen og andre steder tydeligt givet udtryk for, at han har overtrådt LOVEN. Folk herinde har himlet op om det. Mon ikke den fagforening - og artiklen havde nævnt det, hvis det var en lovovertrædelse.
Jeg synes den der sag er enormt pinlig både for medier og og Mette selv, at de har anklaget en for lovovertrædelse, hvis det ikke er tilfældet.
Hvorfra VED du, at han ikke er blevet fyret? JEG ved det ikke - jeg ved kun, hvad jeg ved fra medier og div. FB-sider.
okt 2011
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
Det handler om at en kunde bestiller et firma til at udføre et arbejde, kunden har hemmeligt nummer og udleverer ikke normalt sit nummer, men firmaet skal bruge et nummer for at kontakte kunden og det får de så til karoteket!
Når så en ansat i firmaet finder kundes nummer og skriver en privat besked på sin egen private telefon, så forstår jeg godt at kunden bliver stram! Det ville jeg godt nok også gøre! Jeg syntes at det er rigtig fint at gøre andre opmærksom på problemet! Nemlig hvor fortrolige er de oplysninger vi giver et firma? Risikerer vi at alle får at vide hvor vi bor, hvilket telefonnummer vi har m.m??
aug 2008
maj 2008
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
okt 2011
maj 2008
Ja, det kunne det gøre, men det er helt sikkert ikke tilfældet her. Det er jo slet ikke en situation, offentligheden behøver at vide noget om. Det sker kun pga en selvoptaget og selviscenesættende halvdum bimbo.
Så er der flere "fy-ord" til de naive
aug 2008
Alt andet skriger på drama og det gør at jeg godt ved hvis side jeg er på i den her sag.
mar 2015
mar 2011
Nu blev det ligepludselig det principielle i at bryde en lov for at skaffe hendes nummer hvor der afgørende ér, at nummeret er tager fra arbejdstelefonen og anvendt på blikkenslagerens private, da ham forlod hendes hjem.
Og derfor synes jeg at det er ret væsentligt om blikkenslageren har brudt loven eller ej, eller om det her blot handler om hendes følelse af få krænket sit privatliv. Det er naturligvis hendes ret at føle hvad hun vil, men det gør ikke manden til kriminel.
Altså, at sige at han ér uden han er, det burde den gode jurastuderende vide nok ikke er helt kosher.
Amalie:
Men blikkenslageren ved jo ikke at det er lige præcis der hendes grænse går - og det er tilsyneladende meget præcist lige akkurat der. Tråden her vidner om at det kan været meget forskelligt. Da han så erfarer at han har overskredet en grænse, via medierne og en offentliggørelse af hans private SMS, undskylder han.
Men han har jo været på hendes adresse i arbejdsøjemed, præcis som han har hendes telefonnummer i arbejdsøjemed - det har sikkert stået på samme lap papir. Og var han en håndværker efter min smag, så havde han ringet og varslet sin ankomst, så jeg er hjemme og ikke render rundt i bar røv - men der er mig og Mette vist også forskellige.
Altså, jf. Mettes påstand består krænkelse i at han på ulovligvis har skaffet sig adkomst til hendes telefonnummer, hvorefter han anvender dette i et privat ærinde. Det må gælde hendes adresse ligeså, hvorfor jeg overhovedet ikke kan se hvad forskellen er på en SMS og et brev i postkassen.
Nu prøver hun så at få det til at lyde som at hun bare vil have en debat om det principielle fordi mange kvinder har oplevet fx. stalking, livstruende situationer og tvunget flytning.
Men - kunne det ikke også starte med en seddel i postkasse, under de omstændigheder? Eller er det en problematik der først er opstået da mobiltelefonen blev allemands eje og SMS et kommunikationsmiddel?
Altså hvad er det overhovedet hun vil?! Som allerede skrevet, så anser jeg alt det her vivar som et forsøg på at styre gennem en shitstorm hun ikke så komme.
Og hun kan føle lige det hun vil. Og så infremtidem selv undlade at promovere sig selv i et medie der har tjent boxen på rent faktisk at skaffe informationer om folk der er opstøvet ved at bryde loven. Ellers klinger de der principielle argumenter virkelig hult.
Modsat dig ville jeg faktisk heller have en SMS end et brev. Jeg har oplevet at en der var i mit hjem tidligere på dagen, i professionel sammenhæng, kom tilbage om natten og tilbød sig selv. Jeg vil heller have ham på afstand i en SMS end foran min dør, uagtet hvor han havde oplysningerne fra.
Jeg ville blive endnu mere tosset og utryg hvis det blev normen at offentliggøre mine private korrespondancer på diverse medieplatforme. Jeg synes at det er skræmmende, at man hele tiden er i fare for at ende som et viralt fænomen.
mar 2011
Hvorfor præsentere hun det så ikke på den måde hvis det er dét det handler om?
Og hvorfor, nu hvor der er principielt, anvender hun Se og Hør som platform til at eksponere sig selv?
aug 2006
Efter al sandsynlighed står det på hans arbejdsseddel i bilen og altså temmeligt tilgængeligt.
Der mangler info...
Uanset er hendes reaktion helt i hegnet.
okt 2011
mar 2011
okt 2011
maj 2008
mar 2011
okt 2011
mar 2011
Jeg er af den opfattelse, på baggrund af Mettes egne oplysninger, at han rent faktisk respektere hendes grænse i det øjeblik han erfarer, at han, uden forsæt, er kommet til at overskride den, samt undskylder.
Er det bare mig, eller er det sådan noget man oplever engang i mellem i sin hverdag, både at få overskredet sine grænser eller komme til at overskride andres? Så kan man gøre opmærksom på det, den anden kan undskylde og har nu lært det.
Mette må føle hvad hun vil, så kan man jo synes om det hvad man vil - og det gik jo først galt da hun spurgte hvad folk egentlig synes.
mar 2011
Enig i at der er gået inflation i ordet. Hvis jeg hører om nogen der er blevet krænket og umyndiggjort så er min umiddelbare tanke ikke at nogen har modtaget en SMS.
Jeg gad egentlig ikke engang tage hul på det, fordi jeg snart ikke orker at gå i dybden, her fra telefonen med mine små tykke fingre. Men, generelt set, her eksemplificeret ved Mettes tilfælde, hvornår er man blevet krænket, hvornår er noget en krænkelse og hvornår er nogen en "krænker"? Er det Mettes følelser der er det afgørende? Er det blikkenslagerens hensigt? Er der noget juridisk? Er man blevet krænket alene fordi det føles sådan? Hvad betyder det overhovedet, og har opfattelsen af ordet en betydning for hvorledes man opfatter et givent eksempel? Er følelsen af noget grundlag for en juridisk dom? Hvis nej, er Mette så overhovedet blevet krænket? Er det Mettes egne, subjektive følelser eller en lov der er blevet krænket?
Igen - blot et eksempel, Mette, såvel ordet krænke! Det kunne være andre eksempler hvor der opstår konflikt.
okt 2011
aug 2006
Men jeg kan heller ikke lige finde det sprogbrug i denne tråd, der virker ekstraordinært ubehageligt, groft eller nedsættende.
Andre steder, ja - men ikke lige her?
okt 2011
okt 2011
http://rokokoposten.dk/2016/11/02/kvinde-raser-blev-tiltalt-af-mand/
maj 2008
Da jeg stod i lære som rørlægger, foregik meget af vores arbejde i et nærliggende sommerhusområde. Vi havde være ude for at fixe noget stophane-halløjsa hos en tysk familie. Denne tyske familie havde en datter på en 15-17år, og hun var ikke særligt grim. Jeg flirtede lidt med hende, og hun gengældte vistnok
Samme aften mødte jeg op på min knallert medbringende ekstra styrthjelm. Hun kom ud, og vi vekslede et par ord - bla noget om at køre med mig. Sådan! Hun ville lige fortælle forældrene det. Ups!
Nogle min. senere troppede farmand op, helt gasblå i hovedet. Det skulle vise sig, at jeg forstod en del tysk
Den dag i dag er jeg stadig i tvivl om hendes navn. Heidi eller Heike eller noget i den melodi.
okt 2011
aug 2006
Jeg har, så vidt jeg ved og kan huske, kun følt mig krænket en eneste gang i mit liv. Det var da jeg har været 6-7 år og var på min mors arbejdsplads. En af medarbejderne der - kendte ham udmærket - lavede sjov og ballade og løftede mig op i luften.
Han holdt mig i strakte arme overhovedet - det var i sig selv fint nok, men for at kunne holde mig der, plantede han sin hånd direkte i skridtet.
På trods af min beskedne alder følte jeg det så afsindig forkert. Og af den grund husker jeg det stadig. Det var lige præcis en følelse af at blive krænket. Husker ikke at jeg har prøvet det siden.
mar 2015
maj 2008
aug 2006
Det er velsagtens en ny kultur, tænker jeg.
Førhen havde vi telefonbøger, hvor stort set alles numre stod i til fri afbenyttelse. Det var med dem vi "stalkede" vores crushes hjemme i firserne.
Måske på grund af den måde at gøre tingene på dengang virker det absurd at flippe skråt over det på den måde hun gør...
mar 2011
Jeg vil gerne tilføje at både hendes adresse og telefonnummer meget nemt kan findes ud fra oplysninger givet på Facebookprofil, hvis man gerne vil have snitterne i det. Hvilket flere faktisk har forsøgt at gøre opmærksom på i kommentarfeltet til den oprindelige status.
aug 2006
mar 2011
Det er i hvert fald en af de overvejende grunde til at jeg det en anelse anstrengt med hele det cirkus!
okt 2011
Hun valgte at spørge sine nærmeste (på en åben profil) om hun overreagerede, og først derefter valgte hun at italesætte en privatlivsproblematik.
På det tidspunkt, havde hun lige under 4000 følgere
mar 2011
Det ændrer bare stadig ikke på, at jeg ikke synes, at andre kan kalde hende sippet osv. for ikke at bryde sig om den opmærksomhed. Det er måske bare fordi jeg selv føler mig ramt. Jeg ville ikke bryde mig om, at en tilfældig håndværker skrev til mig, efter at han havde været i mit hjem. Jeg ville så nok bare ignorere sms'en. Jeg ville ikke føle mig krænket, men jeg ville føle, at det var ubehageligt.
mar 2011
Jeg tror, at vi er enige langt hen ad vejen
Jeg synes også hun er blevet kaldt nogle lige lovlige voldsomme ting, der da slet ikke fremmer argumtationen. Men ikke lige i denne tråd, jeg tænker primært på hendes status, hvor hun bliver kaldt luder og deslige.
Men som sagt, hun og alle andre må føle lige det de vil, det er ikke hendes følelser jeg anfægter, dem har hun da nok haft - jeg undre mig dog, når hun fx samarbejder med Se og Hør (Tys-tys-sagen) og selv efterspørger privat kontakt til fagfolk der sort kan fikse hendes bil. Men hun da nok ikke tænkt over det, ligesom blikkenslageren nok ikke gjorde det.
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.170
jeg synes hun virker total opmærksomhedssøgende... godt jeg ikke er single længere når det er sådan nogle piger man skal kæmpe imod.. lur mig om han nok bare ikke lige har været lækker nok til at give hende et kompliment. havde hun synes han var lækker var der nok ikke det helt store problem.. nej man skal ikke ligge og skrive alverdens ting til kunderne.. MEN hvis han har synes der var en kemi eller lign. bliver man sgu også nød til at kaste terningen engang imellem.. jøsses
maj 2008
Man må da ikke håbe, at dette uskyldsrene pigebarn nogensinde bliver udsat for en rigtig krænkelse, for hendes hjernedøde handlinger i denne sag har da vanskeliggjort at tage hende helt alvorligt.
Hele situationen minder om det hysteri, der er medvirkende til, at så få mænd har lyst til at arbejde i daginstitutioner. Eet eneste lille overset barn kan ødelægge en hel familie - og det vel at mærke ikke barnets egen af slagsen.
Kom så piger, tag lidt medansvar for vores samfund. News flash - I er ikke små prinsesser til trods for jeres forældres evige forsøg på at gøre jer til det.
okt 2010
aug 2008
okt 2010
aug 2008
okt 2010
dec 2008
maj 2011
aug 2008
Og hvad er der med dig og Fyn?
maj 2011
- Så synes jeg godt du kan sænke afgiften på gl. dags isvaffel, for de er altså bedst på Fyn!
Indfører du så monopol på brunsviger? ;-P
dec 2008
dec 2008
aug 2008
okt 2010
dec 2008
aug 2008
Jeg bruger kun Fyn til at køre over når jeg en gang hvert 5 år er i Jylland
dec 2010
Hvad hvis han havde opsøgt hende efterfølgende på en café, restaurant, et værtshus eller ? Havde hun så også følt sig krænket over det ?
Jeg må indrømme at jeg finder brugen af ordet "krænket" i denne sammenhæng for totalt respektløst overfor de mennesker, som rent faktisk er blevet krænket, i form af forfølgelse, vold, voldtægt, eller andre overgreb. Hun aner åbenbart intet om, hvad det virkeligt vil sige at blive krænket !!!
dec 2010
maj 2008
mar 2011
Den info kunne jeg godt have været foruden, for nu kom jeg til at se det
Jeg får helt kriller af at hendes ævl får lov at stå uimodsagt.
maj 2008
mar 2011
Jeg sender vor herre en særlig tak for spolefunktionen på DRs streamingtjeneste, for jeg kan ikke mere nu.
HVORFOR er der INGEN der spørger den kommende jurist om den paragraf hun kontinuerligt henviser til, og hvorpå hele hendes argumentation hviler?!
Men jeg elsker da hun forklare at det ikke havde været anderledes hvis blikkenslageren var rig, for sådan en havde nemlig gjort tilnærmelser i foråret, og hans voldsomme reaktion på hendes afvisning - for det har mænd nemlig navnligt når pigen er køn som Mette selv - resulterede i at hun faktisk ikke havde hørt fra ham siden. Altså, kan man vinde med hende Mette?!
maj 2008
Kvinderne er allerede i færd med at "overtage" institutionerne for børn & unge, og det går jo strygende
maj 2008
aug 2008
Jeg gad sku ikke.
Altså dermed ikke sagt at jeg er mand
aug 2006
Jeg har i øvrigt som pædagog arbejdet i klub, på skoler og på socialpædagogiske opholdssteder og her er der en god kønsfordeling... så tag ikke hele faget til indtægt...
Jeg gider heller ikke små børn, så jeg har fuld forståelse for dem, der vælger dem fra, når de vælger job.
Jeg ville kede mig ihjel.
maj 2008
Mht kønsfordelingen i daginstitutionerne, så viser tal fra BUPL, at 15% af deres medlemmer er mænd.
aug 2006
Jeg har ikke tjekket, men mit gæt er, at i SL og LFS er der flere mænd end i BUPL.
aug 2006
De gik videre til både normalområde og specialområde.
aug 2008
dec 2010
Jeg må så indrømme at jeg undrer mig lidt over, at hun udtaler sig om, at hun har været ked af, at hun har været blokeret fra FB, og derfor ikke har kunne svare håndværkeren, og berolige ham med, at hun ikke ville gå videre med sagen hos hans chef. Vil det så sige, at hun ikke længere mener at han har krænket hende ??????????
maj 2008
mar 2015
aug 2008
dec 2010
aug 2008
aug 2008
Så er hun sørme i EB igen ..
aug 2006
Tid til endnu en eksponering...
aug 2008
aug 2008
maj 2008
Roserne var røde og cyklen blå,
og mine lår var ligeså
aug 2008
maj 2008
aug 2008
dec 2010
Tænker at det lyder smartere at kalde sig nudeart model, fremfor nøgenmodel
dec 2010
mar 2011
aug 2006
Husker ikke lige hvor jeg hørte det, men hørte det, det gjorde jeg
maj 2008
mar 2011
mar 2011
Ville nu heller ikke kalde hende porno, men art er vist også at stramme den.
okt 2011
Nej - der var IKKE nogen jurist i Aftenshowet.
Programmet kan findes på dr.dk
--------------------
"Nude-Art"
Jo jo.... - det var også kunst, da Randers Kunstmuseum i 1999 udstillede en blikdåse med menneskelort. Sådan er der jo så meget...."kunst" lyder jo flottere end at hun blot er en simpel tøs, der får penge for at smide tøjet.
maj 2008
dec 2008
Er det forkert af håndværkeren at anvende nummer... ja.. har hun grebet det hele forkert an.. JA! Hvis hun ikke var ude efter opmærksomhed og var konfliktsky, så var denne sag løst på anden måde. Jeg tænker hun gerne vil fortælle, hvor eftertragtet hun er, og at mændene er ret vilde med hende.. fair nok... blond og silikonebryster er vejen frem
mar 2011
Det kan godt være at kunst er subjektivt, men der må være en nedre grænse. I øvrigt kan jeg ikke se forskel på det hun laver og så mange andre nøgenmodeller og unge piger der lader sig fotografere af amatørfotografer.
Louise:
Jeg synes det er lidt sjovt at hun omtaler sig selv som en offentlig person. Nu hvor hun er model, så er vi i samme branche, og jeg havde ikke den fjerneste anelse om hvem hun var inden dette stunt. Tænker ikke umiddelbart at lidt nøgenbilleder og en offentlig FB-profil gør hende til en "offentlig person".
Jf. hendes logik bør jeg vist have tilføjet offentlig person og kunstner til cv'et, når de projekter jeg er involveret i også er tilgængelige på nettet
aug 2006
Jeg må nok indrømme at jeg synes de billeder, hun har lagt frem er set ret mange gange før... De svarer nogenlunde til EB's side 9 pige og jeg må indrømme, at jeg ikke bliver rykket så meget af det...
Originalitet kan jeg ikke se. Og selvom jeg anerkende at der nok skal være nogen, der bliver stimuleret af de billeder, så tænker jeg at det måske ikke lige er på den kunsteriske bane, det sker...
aug 2006
Det er vist bare nøgenbilleder, tænker jeg.
aug 2006
Der er masser af god kunst med nøgenhed, meeeen.... I dette tilfælde er det denne specifikke kvinde, der er temaet og der er det nok en tilsnigelse at kalde det for kunst, tror jeg.
mar 2011
Tror da vist heller ikke jeg har skrevet nogen steder at nøgenhed ikke kan være kunst eller er den nedre grænse.
Du kan jo tjekke de billeder forskellige fotografer har taget af hende som en start.
Jeg mener ikke at det er kunst. I såfald må side 9 i EB kvalificere sig som kunsttillæg.
mar 2011
Nude art model, nøgenmodel...same difference...her handler det vist bare om at forsøge at snobbe opad i et forsøg på at distancere sig selv med en titel, når indholdet er nøjagtig det samme som så mange af de andre millioner af billeder der findes i den kategori.
mar 2011
Hvis ikke du gider se hendes billeder og tage stilling til dem, så virker det da en anelse fjollet på mig, at du irettesætter mig, når jeg giver udtryk for at jeg ikke finder at de billeder hun figurer på er kunst.
mar 2011
Tror hellere at jeg må udforske genren lidt næste gang jeg befinder mig på et kunstmuseum, så jeg ikke bare sidder her og argumenterer ud fra min subjektive holdning.
mar 2011
Korrekt! I øvrigt indledte jeg vist også med at sige, at opfattelsen af kunst er forskellig og så ellers gav udtryk for min egen mening om billederne. Efter rent faktisk at have set dem.
Udover det, så er det en lang debat, hvor jeg som udgangspunkt ikke mener at fotografi nødvendigvis er kunst. Det kan det sagtens være, bevares, mine favoritværker er i høj grad fotografier. Og kunst kan også være pornografisk, og omvendt. Og det kan være nøgne mennesker over det hele, men skulle jeg kategorisere størstedelen af de billeder jeg har set med hende, så bliver det ikke som kunst. Uanset, så ved juristen Mette Munkø jo at værket er fotografens, men mindre deres kontrakten siger andet. Så om det var kunst - så er hun i hvert fald ikke kunstneren.
Endnu en forargelsestråd?