{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.449 visninger | Oprettet:

Nogle der kender til den her race/bladning?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle, jeg har kigget på den her race Cavoodle men syntes ikke jeg kan finde så meget om den? Har haft stor hund før man han døde DSV... og har virkelig savnet det! Der er gået ca 6 år, og har gjordt alt for at få min far til at have lysten igen (misforstå ikke).. (Han er ikke det store hunde menneske) min mor syntes jeg skal finde en race der passer til vores familie? Og er så faldet for den slags hund (cavoodle) havde også kigget på en islandsk fårehund??

Billede er et billede af hvordan hunden ser ud :))
Hovsa fandt ud af det var en blandning...
Eller kender i en hund der ligner??

Og så folk ikke misforstår, og tænker jeg planlægger alt selv på forhånd. Så gør jeg det ikke selv, det er for at få et overblik til mig og min mor. Så vi kan finde ud af hvordan vi skal gøre det og forklare min far det:) og min far er 100% med til beslutingen!:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle der kender til den her race/bladning??
  • #2   12. dec 2016 En cavadoodle er ikke en race, bare et "fancy" navn for en blandingshund, så det er nok derfor, at du ikke kan finde noget om den..

  • #5   12. dec 2016 Nåår haha troede at den hed cavapoo i starten men den gik selv ind på cavoodle

  • #7   12. dec 2016 Race? smiley
    Det er en blanding smiley


  • #8   12. dec 2016 Haha ja det fandt jeg ud af smiley

  • #9   12. dec 2016 Jeg ville passe enormt meget på, hvor I køber sådan en hvalp, hvis det er det, I ønsker at gøre. Hvalpefabrikkerne er sprunget på designerracerne hurtigere end en sulten løve på en ung gazelle, så de fleste der opdrætter "designer racer" i Danmark er hvalpefabrikker.

  • #10   12. dec 2016 Cavapoo og Cavoodle er det samme. Et fancy navn, for en cavalier/pudel blanding. smiley

  • #11   12. dec 2016 Men jeg synes I skal finde den race der passer til jer, i stedet for at købe en eller anden dyr designerrace som ikke er anderledes end de andre blandinger du ser rundt omkring.
    Det eneste du kommer til, det er at betale i dyre domme for den.


  • #12   12. dec 2016 Det er en blandingrace

  • #13   12. dec 2016 Nogle der kender en slags hund der ligner, dem syntes den er mega sød?

  • #14   12. dec 2016 Jeg synes du skal kigge efter andet end at hunden ser sød ud.
    Udseende er det mindste af det smiley
    Hvad kan I tilbyde hunden?


  • #15   12. dec 2016 Ja der er rigtigt, men hvis der var en der ligner lidt og passede til de krav vi har ville det være fedt? :))

  • #17   12. dec 2016 Fortæl de krav I har, så skal vi hjælpe med gode bud smiley
    Fortæl hvad I kan tilbyde en hund, hvilken dagligdag vil den få?


  • #19   12. dec 2016 Udover de andre, så stiller jeg lige et spørgsmål jeg ved du ikke bad om, men... er i sikre på, at jeres far gerne vil have hund igen? Du skriver at han stadig ikke har lysten? Jeg siger det bare, fordi jeg VED hvordan det er at stå med et familiemedlem der inderst inde slet ikke havde lyst til at få hunden. Husk, at når du formodentlig flytter om 4-5 år så står din mor og far med hunden.

  • #20   12. dec 2016 Krav:
    Børnevenlig
    Helst ikke fælde for meget
    Rolig,sød osv
    Må ikke være for stor da jeg skal kunne gå med den, og ikke for lille da min far ikke vil have en for lille hund...
    Måske mulighed for agillty?
    Skulle kunne lære at være sammen med katte
    Og kunne være sammen med andre hunde
    Der ville altid måske være nogle ting der ville være gode hvos den kan eller lære og det er okay hvis ikke alle krav kan fyldes det er bare vigtigt med børn min mindste lillebror er 6 smiley


  • #23   12. dec 2016 Blanding eller ikke blanding ......................... Den er sgu nuttet ... smiley
    Designer hund eller ikke Designer hund .... Den er stadig nuttet ... smiley
    Hvis forældrene er undersøgt for sygdomme ... sååå .... Ja .. den er nuttet smiley

    Og man bestemmer jo selv , hvad man vil give for en blandings hund ... smiley



  • #24   12. dec 2016 Min far har aldrig været vildt glad for dyr, men da vi havde min gamle blev han rigtig glad for ham. Det har været et meget stort tab at midste ham, vores kat kan han godt lide han vil bare ikke udtrykke sine følelser foran andre... Men de dyr vi har/haft har han altid blevet/været glad for, så tror at han inderst inde godt kan lide dyr? Men han vil ikke ud med det...

  • #26   12. dec 2016 Cornelia, det er ikke for at tage modet fra dig, men det SKAL altså være jeres forældres beslutning, om I skal have ny hund eller ej. Uanset hvordan man vender det, så er det dem, der står med ansvaret og arbejdet.

    HVIS han finder ud af, at han gerne vil have hund igen så kig evt. på en mellem- eller dværg-puddel. Hvis de holdes hvalpeklippede ligner de meget godt det billede, du startede med smiley


  • #27   12. dec 2016 Du kunne også overveje tibetansk terrier som alternativ.

    De cavadoodle hunde, jeg kender, ligner overhovedet ikke den på billedet. Med blandinger kan man ikke være sikker på et bestemt udseende, som man kan med en tavlehund, hvis det er noget, I lægger vægt på, og det virker det til at I gør. smiley (det gør jeg også smiley )



  • #30   12. dec 2016 Hunden vil få den daglig dag:
    den vil komme ud og gå tur hver dag, og ville kunne komme ud i naturen. Den vil bo på landet, og vil opleve lidt er hvert. Den kommer til at have mulighed for leg, træning og bade. Den ville kunne komme ud når den vil, og den vil kunne den vil jo få mad og vand. Og være i gode forhold, der ville kunne komme dyrelæge hvis der sker noget, tandlæge og hvad ellers der behøves. Den vil også kunne komme ud i byen og på stranden, måske også op i stalden smiley


  • #34   12. dec 2016 Han skal 100% være med til beslutningen! Er helt med på det, men ville lave et overblik af hvad der er. Så er det måske også næmere at forklare og finde ud af hvordan det skal gå? smiley

  • #36   12. dec 2016 At du tror at han inderst inde godt kan lide dyr, men bare ikke "vil ud med det".... det er meget svært at konkludere når han ikke har givet udtryk for det.

    Vi fik hund selvom min far ikke ville. Og han blev glad for Freja, det gjorde han da smiley Og også ked af at miste hende. Men det betyder ikke, at han vil have hund igen. Overhovedet.
    Og det er hverken fair for hunden eller din far, hvis i anskaffer jer en, uden han også er villig til det. Jeg kan godt se at vi ikke tog en klog beslutning dengang.

    Så vær nu lige HELT sikker på at din far gerne vil have hund, før du finder ud af alt muligt og allerede har en hvalp halvt inde ad døren - det vil også være skuffende for jer smiley


  • #37   12. dec 2016 Bolonka ligner rigtig meget den blanding rent udseenesmæssige smiley
    Ellers kan man kigge på løwchen, bichon havanese, og shih tzu.


  • #38   12. dec 2016 Ja det er rigtigt Fünke, men mig/mor skal finde et tidspunkt hvor vi kan snakke med ham seriøst om det. Det er bare for at få et overblik over det smiley

  • #39   12. dec 2016 Cornelia - Det er bare fint at i sætter jer ned og snakker seriøst om det, det lyder som en god plan smiley

  • #40   12. dec 2016 Altså jeg er ikke SÅ meget inde i de små racer, så håber der er andre der kommer på banen med gode bud på racer. Der er jo en hel del mindre racer.
    Men umildbart tænker jeg da at en del racer ville kunne trivedes med det I kan tilbyde?
    Er det Schæfer I havde før?


  • #41   12. dec 2016 Ja det er det, alså vi ville ikke gå efter for små racer omkring mellem størrelsen tror jeg :))
    (Zenta og Laikas Moar)


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #42   12. dec 2016 The main goal of reputable Cavoodle breeders is to breed healthy companion dogs that have equally great temperaments. While this should be the goal of every breeder of every dog breed, sadly this is not the case as some breeders will still breed dogs that have a higher chance of winning show ribbons even if it is detrimental to their health.
    http://thecavoodle.com/cavoodle-information/cavoodle-appearance/

    Her er lidt mere om Cavoodles
    http://www.charlieoodles.com/generations-explained


  • #43   12. dec 2016 Peter, det der er i USA. Der er de nået noget længere end i Danmark. I Danmark er det primært hvalpefabrikker, der opdrætter de blandinger.

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #44   12. dec 2016 Peter, det der er i USA. Der er de nået noget længere end i Danmark. I Danmark er det primært hvalpefabrikker, der opdrætter de blandinger.

    Ja, det tror jeg gerne.


  • #45   12. dec 2016 Jeg vil også foreslå jer at kigge på tibetansk terrier. Dejlig hund!

  • #46   12. dec 2016 husk at bare fordi man blander går racerelaterede sygdomme ikke bare væk.. Nu ved jeg ikke med pudlen, men cavalieren har vidst en del racerelaterede sygdomme

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #47   12. dec 2016 The choice of the Poodle as a parent breed was made for two reasons. The first was to improve the health of the Cavaliers as much as possible while still having a dog that has an eager to please nature. These two breeds share few of the same hereditary health concerns and have very different lineages to each other to increase the genetic diversity that the new breed would possess, i.e. hybrid vigour. This greatly helps to reverse the negative effects that many generations of inbreeding and line breeding have had on both breeds. In saying this, it is important to note that the benefits of the cross will only manifest themselves when healthy parents are bred from.

    http://thecavoodle.com/cavoodle-information/cavoodle-health/

    Hybrid vigour
    Increased vigor or other superior qualities arising from the crossbreeding of genetically different plants or animals. Also called heterosis.

    http://www.thefreedictionary.com/hybrid+vigor


  • #48   12. dec 2016 cavalier king charles spaniels har en DEL racerelaterede sygdomme (læs mange). Bare fordi man blander den race med en anden forsvinder sygdommene ikke på magisk vis. Det er ikke som i matematik, hvor 2 negativer ganget med hinanden giver plus...
    Og en blanding er ikke lig med, at den er sund og rask..

    Og to racer blandet med hinanden giver ikke per automatik en ny race, det tager ÅR, hvor man arbejder sig systematisk hen imod bestemte karakteristika, hvor alle hunde til slut ligner hinanden, når man laver et nyt kuld.

    Jeg ville klart vælge en race, der opfylder de krav du har.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #49   12. dec 2016 Det er selvfølgelig vigtigt at man avler på sunde individer(altså ikke bare dem ser godt ud). Mener du skal ud i F8 for at have en race der kan FCI godkendes. At blande en usund race med en mere sund race vil i følge min logik skabe mere sunde hunde på længere sigt. Hvis man vel at mærke udvælger de sunde individer. Synes meget af det står forklaret i de link jeg har henvist til. Det er jo specielt en fordel hvis man blander med en race som IKKE har de samme racerelaterede sygdomme(eller kun få af dem)

  • #50   12. dec 2016 De der "doodle" links, kan jeg ikke tage seriøst, når selveste ophavsmanden bittert har fortrudt, hvad han påbegyndte smiley

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #51   12. dec 2016 Jeg kender intet til manden eller "racen". Mener det grundliggende ved at blande racer og fordelen derved.. Tingene er ikke altid så sort hvid som nogen vil gøre det til.

    Både indenfor racehunde og blandingshunde findes der sunde og usunde individer.


  • #52   12. dec 2016 Nu skal man jo lige huske, at pudlen ikke er nogen udpræget sund race, bevares, den har da færre problemer end mange af de populære racer (div bulldogs, cavaliers, chi, etc), men det er en race, som selv har været modehund for år tilbage, og det lider racen altså stadig under for.

    Jeg nævner i flæng: HD, AD, PRA, entropion, epilepsi, hudsygdomme, løse knæskaller, og så er der den mentale tilstand, som man især med de små skal være ret opmærksom på...


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #53   12. dec 2016 Ja, der er særdeles meget at tage hensyn til som opdrætter.. Ikke noget man lige lærer på en weekend.

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #55   12. dec 2016 Kenzie

    Nej, dem kender jeg ikke .. men lyder stygt


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #57   12. dec 2016 Et smart navn har altid været et godt salgstricks...

    Tror nu stadig racehundene sætter prisniveauet.


  • #58   13. dec 2016 En tæt på mig har opdrættet hele 210 doodle hvalpe i år... Det er altså heller ikke super...

    De sælges ovenikøbet for 11.000 og 14.000 stykket for hhv. hanner og tæver. Alle neutraliserede inden afrejse (hvilket beviseligt har mange ulemper), så det gør ikke sagen lettere.


  • #59   13. dec 2016 Tja jeg gav 7.000 for min Schæfer med DKK tavle for 9 år siden.
    Bevares, de koster vel 8-10.000 nu, men hvad koster de der designerblandinger ikke???
    De tager klart prisen. Uden tvivl.
    Og hvad får du?
    En blanding.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #62   13. dec 2016 De sælges ovenikøbet for 11.000 og 14.000 stykket for hhv. hanner og tæver. Alle neutraliserede inden afrejse (hvilket beviseligt har mange ulemper), så det gør ikke sagen lettere.

    Er enig I at det kan have mange ulemper.. Men nok også fordele for dem som bare vil tjene penge .. Så er det da ikke deres egen hvalpe der bliver konkurrenter til hvalpemølle butikken ..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #63   13. dec 2016 Vist er der den der krydsningsfrodighed - men husk nu, at det kun gælder første generation! -

    Kan jo være man krydser tilbage til f1 for at få Hybrid vigour igen ... Ligesom opdrættere af racehunde der laver et outcross ..

    At avle blandinger er altid halsløs gerning, alene fordi, der er med 99,9% sikkerhed ikke er eet gran af ideologi bag parringerne.

    Alt er ikke så sort hvid .. Som om at alle racehunde-opdrættere er hellige


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #65   13. dec 2016 og, hvis man krydser tilbage på een af F-racerne, så har man præcis de samme problemer som før - og dertil nogel "surprices" fra den anden race.

    Kommer jo helt an på de enkelte individer og deres sundhed i F1 populationen ..

    Hvad med Eurasier ?

    Jeg har på ingen måde sagt at alle race-avlere er hellige - vel Peter? så stik den pibe op hvor den hører til tak.

    Hold lige kammertonen

    Her er lidt "nye" racer ..

    http://www.shilohs.org/about/

    http://iheartdogs.com/the-10-newest-dog-breeds/


  • #67   13. dec 2016 Hvorfor skal Eurasieren altid blandes ind i det?

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #68   13. dec 2016 hvis F-generationen er sund og rask - hvorfor så overhovedet krydse?

    F1 er det første kryds, når man er nået til Feks F4 kan der være egenskaber man har tabt og derfor kan man lavet et backcross for at få dem igen.

    Ingen af disse doodle-avlere har noget andet mål, end blot at fylde sparegrisen.

    Utroligt så skåsikker du kan være omkring alle andre menneskers henblik med deres blandingsavl.



  • #69   13. dec 2016 Wow der er sket meget siden sidste gang jeg var inde! Men tak til jer, for at i gør mig opmærksom på sygdomme og alt det der :))

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #70   13. dec 2016 Hvorfor skal Eurasieren altid blandes ind i det?

    Der skal ikke blandes nogen ind .. Den er bare et godt eksempel på en ret ny race


  • #71   13. dec 2016 Og alligevel skal du konstant nævne den.. Denne tråd handler om Cavoodle ikke Eurasieren

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #72   13. dec 2016 Lyder til at du har et problem frøken Jensen ..

    Denne tråd handler om Cavoodle ikke Eurasieren

    Denne tråd omhandler også blandingsavl samt nye "racer" som nogen har et stort problem med.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #75   13. dec 2016 Hvordan kan racehundene "sætte prisen"?

    Mange køber en hund uden stamtavle eller en blanding fordi de synes at racehunde er for dyre. Der findes vist mange også DKK-hunde som er mindst ligeså dyre og dyrere end designer-blandinger .. Der er jo penge i lortet

    Alle hunde har dog en stamtavle . Det er godt nok langt fra alle der er nedskrevet på et stykke papir ..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #77   13. dec 2016 Jamen de renracede hunde koster jo mindre end designerblandingerne, Peter, så det giver ingen mening, hvad du skriver

    Det passer jo ikke .. Fordi du har slynget nogen tal ud gør det jo ikke mere rigtigt. Vi kan jo tage et kik på markedet herinde og se om din teori holder stik..

    Hvis det skulle give mening, skulle der jo også produceres tilsvarende flere hunde med stambog - så ville det gå skidt for kvaliteten

    Er det ikke også meget bedre efter jeres teorier at der bliver avlet flere tavlehunde og færre uden ?


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #82   13. dec 2016 Tjah, det er ikke som sådan fordi, jeg er imod blandingsavl. Jeg er bare imod useriøs avl uden fokus på sundhed (dette findes også indenfor nogle racer i DKK - fx har EB og Mops store problemer).

    Vi er vel alle mod useriøs avl. Prisen på nogen racehunde gør at det bliver lukrativt for hvalpemøller og hundehandlere. Når en race koster 15000kr så er opdrætterne selv medvirken til at nogen folk går ind i det for pengenes skyld.

    Hvis det er fuldstændig uoverskueligt at spare op til, hvordan skal man så kunne betale dyrlægeregninger, forsikring og træning til hunden?

    Sygeforsikring og træning er ikke en engangs-ydelse på Feks. 15000kr, vel også derfor at mange har sygeforsikring på deres hund. For folk som "bare skal have en hund" kan 15000kr være rigtig mange penge. Selv når man giver 15000kr for en racehund er der ingen garanti for at den ikke bliver syg.. Er bekendt med at den kan "byttes" eller penge kan refunderes ved DKK kontrakt hvis der forekommer fejl og mangler af en vis grad ... Men hvad hjælper det hvis folk har forelsket sig i kræet


  • #85   13. dec 2016 "Der var en der reflekterede på en annonce :
    Kan betalingen splittes op i flere måneder.

    Kan man gøre det samme hos dyrlægen. ?"

    Jeg kan .. Men det har satme også taget en del år at nå dertil .. smiley


    Og jo, designerracerne ER dyrere end dem med DKK tavle.
    Det handler bare om at åbne øjnene.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #86   13. dec 2016 Synes når jeg åbner øjnene hurtigt bare herinde så ser jeg Bla. "Cheeks"
    1/2 Chihuahua x 1/2 Pekingese som vist ikke ER dyrere ..

    Et nyt navn kunne nok give lidt flere kr i kassen smiley


  • #87   13. dec 2016 Designerblandinger er dyrere end dem med DKK tavle.
    Og almindelige blandinger er heller ikke tabt bag en vogn hvad gælder pris.
    Jeg tror man kan købe en Schæfer med DKK tavle til 8.000 og alligevel ses de uden tavle til 5.000.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #88   13. dec 2016 Holder jo tilsyneladende ikke altid stik med jeres teorier ..

  • #89   13. dec 2016 Og det skulle komme fra dig af?
    Dig af alle?
    Av av min mave smiley



  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #90   13. dec 2016 Sjældent at prisen afspejler kvaliteten på hunde ...

    Man kan jo evt. prøve at trykke på blanding af racer knappen hvis man stadig er i tvivl om prisen på blandinger og designblandinger ..


  • #91   13. dec 2016 en mellemstr hund egnet til agility kunne være mellem puddel, lagotto eller med shetland sheepdog.
    hvad doodlerne angår - så skal man være varsom med opdrætter. jeg har selv en gylden dulle - hvor forældrene er testet for både AD, HD og øjenlyst. Men de er dyrere en renracede hunde. Jeg overvejede som hund nummer 2 en Australien labradoodle. den skulle jeg give 15.000 kroner for. min kongepuddel skulle jeg give 10.000 for. Men renracede og helbredstestet er ingen garanti for at hvalpen er sygdomsfri


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #94   13. dec 2016 Du kan ikke sammenligne eurasieren med blandingshundene med designernavne, Peter.
    Det var en fast gruppe på omkring 30 mennesker, der skabte eurasieren. Det var ikke tilfældige mennesker, der lige mixede chow, keeshond og samojede og så kaldte det en eurasier.


    Det startede jo med F1 kryds såkaldte wolfchow af Chow Chow og ulvespids. Og så kom Wipfel og blandede lidt Samojede i eller?
    Det eneste jeg vil frem til er at blanding af hunderacer ikke kun behøves at være negativt.

    Ulvespids/flodpramhund/keeshond

    Er klar over at der skal mange generationer til for at man har en race som Eurasier.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #95   13. dec 2016 Men husky/labrador blandinger, der er lavet bare fordi Molly og Fido tilfældigvis er naboer, og uden at teste forældrene for noget, til 2000 kr. stykket

    Husky/Malamute efter gode sunde arbejdende forældre kunne sikkert være en god trækhund.


  • #96   13. dec 2016 Lige det her omhandler nok mere et indædt had mod DKK .. smiley
    At du ikke tror på at vi har ret omkring at designerhundene koster mere end de racerene må du jo selv om.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #97   13. dec 2016 Nej, jeg mener at der bliver avlet både gode og dårlige hunde i DKK.
    Det eneste problem jeg har med DKK er at de ikke kan stå inde for deres egne hunderacer FCI og dermed min. En race man selv har skabt avlskrav på og fået mentaltestet med glimrende resultater og som de førhen har kunnet stå inde for.



  • #98   13. dec 2016 Som skrevet, et indædt had mod DKK.
    Det skinner altså RET tydeligt igennem her.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #99   13. dec 2016 Tror da nok mine næste hunde skal registreres i DKK. Vi har jo ikke andre muligheder hvis tavlen skal være anerkendt i FCI og dermed resten af verden.

  • #100   13. dec 2016 Ja da, men derfor kan man jo godt være utilfreds med dem alligevel.

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #101   13. dec 2016 Må man ikke være kritisk omkring DKK?

  • #102   13. dec 2016 Jo, men debatten om Designerracerne handler jo ikke om DKK. Så hvorfor udtrykke dit had mod dem i den her tråd?
    Det virker som om at du vil, fordi du har det med DKK som du har, vil have det til at fremstå som om at DKK har de dyreste hunde og der prøver vi bare at fortælle dig at Designerracerne tager prisen. Det er en BLANDING og de koster mange tusinde kroner. Mere end hvad en renracet Schæfer gør. Feks.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #103   13. dec 2016 Jo, men debatten om Designerracerne handler jo ikke om DKK. Så hvorfor udtrykke dit had mod dem i den her tråd?

    Lige det her omhandler nok mere et indædt had mod DKK ..

    Det er jo dig der prøver at piske en stemning op. Har jo forklaret mit problem med DKK.

    Det er en BLANDING og de koster mange tusinde kroner. Mere end hvad en renracet Schæfer gør. Feks.

    Nu er det jo ikke sikkert at alle vil have en Schæferhund.


  • #104   13. dec 2016 Jeg pisker da ingen stemning op? smiley
    Om du kan lide DKK eller ej må du jo altså selv om.
    Jeg forstår bare ikke hvorfor en debat om designerracer skal omhandle DKK, som sagt.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #105   13. dec 2016 Se evt. #96

    Hvad du nævner der ..


  • #106   13. dec 2016 Hvad skal jeg se?

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #108   13. dec 2016 Tænker bare at Alusky er et bedre kryds end Husky/Labrador ..

    Alusky navnet lyder en anelse lusket ... smiley


  • #110   14. dec 2016 Peter, nu ved jeg ikke hvilken race du har, der ikke er FCI godkendt. Men det er sandelig ikke DKK, der tager stilling til det - men..surprice ... FCI.
    Dvs du skal gøre dit benarbejde og knokle en vis legemsdel ud af bukserne, hvis du vil have en ny race godkendt. Det tager tid - som i år - og arbejde med fokus på ensartethed og fokus på, hvad du vil med din race.
    At man bare blander nogle hunderacer pga man vil opfinde noget nyt, og man så samtidig rettet et kritisk fokus på DKK pga man er utilfreds med deres måde at arbejde på...det er din hovedpine, ikke DKKs smiley


  • #111   14. dec 2016 Er det ikke bare Amstaff?

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #112   15. dec 2016 Peter, nu ved jeg ikke hvilken race du har, der ikke er FCI godkendt. Men det er sandelig ikke DKK, der tager stilling til det - men..surprice ... FCI.

    Min race er FCI godkendt .. Surprice

    Er det ikke bare Amstaff?

    Jo, det er "bare" American Staffordshire Terrier der har været "min race" siden 1997


  • #113   15. dec 2016 Nu snakken går på hvilke racer der tager toppen rent prismæssigt, så fandt jeg "Goldendoodles" hvor der står dette på hjemmesiden:
    "Prisen på hvalpene er kr. 11.000,-.for hanner og kr 14.000,- for tæverne."

    Og bagefter fandt jeg så et tilfældigt kuld Golden Retriever hvalpe med DKK stamtavle. 8.500 ..


  • #114   15. dec 2016 Nåå, hvis det er Amstaff, så er der jo intet DKK kan gøre. Dansk lovgivning er over DKK...

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #115   15. dec 2016 En golden retriever og Schæferhund er jo ikke ret sjælden i forhold til Goldendoodles derfor kan tage de priser for deres "fantastiske" blandinger.. smiley

    Vil man tjene penge og er man bare inde i det for pengenes skyld .. Så kan man da bare avle på de tavleracer som koster 15-20 kilo og opefter.. Og avle skamløst og med utallige afkom.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #116   15. dec 2016 Nåå, hvis det er Amstaff, så er der jo intet DKK kan gøre. Dansk lovgivning er over DKK...

    De kunne da i det mindste stå bag deres egen race.. i stedet for at vende på en tallerken og finde en offerlam det skulle gå ud over ...


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #118   15. dec 2016 HVORDAN endte denne tråd med også at handle om hundeloven?

    Se # 114


  • #119   15. dec 2016 Kenzie, du kan umuligt være overrasket?

  • #120   17. dec 2016 Mon ikke cavoodlen er for lille i for hold til din fars ønske ? Mine forældres vejer 5,2 kg.
    Jeg vil sige at hvis man køber en blandingshund, skal man bare være EKSTRA opmærksom på at se dokumenteret bevis på at "avlshundene" er tjekket for racerelaterede sygdomme. Det i sig selv er jo rigtig svært, da mange der avler blandinger ikke tjekker hundene for racerelaterede sygdomme.

    Køb for gudsskyld ikke fra den store hvalpefabrik i jylland......





  • #121   17. dec 2016 èn af de cavadoodles jeg kender er på størrelse med en lab af jagtlinjer, vil tro den vejer omkring de 14-15kg, så du kan ikke sådan vide mht. str. Michelle J - netop fordi det er en blanding smiley

  • #122   18. dec 2016 en lab af jagtlinier ligger nu på et par og 20 kg :-).
    Lidt kan man nu godt om størrelsen af blandingshunde. hvis man f.eks. bruger toy eller dværgpudlen sammen cavalieen vil lave mindre hunde end hvis man anvender storpudlen. ( og anvender man storpudlen til blanding håber jeg godt nok det er med cavalier som han)


  • #123   18. dec 2016 Det er selvfølgelig rigtigt A-S.
    Det er jo så fordi jeg tænker på den cavoodle, som mine forældre har, der er blanding af Cavalier(med tavle) og TOYpuddel(med tavle). Ergo er det bare en hund på omkring 5-6 kg, det er nu også den størrelse jeg har set at de fleste avler smiley
    Med undtagelsen af den store hundefabrik i Jylland, som selvfølgelig blander både med store og små hunde....



Kommentér på:
Nogle der kender til den her race/bladning??

Annonce