9.678 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Fortrudt et jobtilbud. Hvad gør jeg Fortrudt et jobtilbud. Hvad gør jeg

Jeg er nyuddannet her i slutningen af måneden. Og søgte for et par måneder siden et job som pædagog og fik det.
Jeg skal starte 1/2 hvis jeg består min bachelor. De har indhentet straffeattest og børneattest. Jeg har fået et bekræftigelse på ansættelsen mod at jeg består bachelor. Jeg har i dag modtaget mit skema og samtidig fundet ud af at parkering koster mug 1500kr pr måned. WTF?!? Men sådan er det.
Jeg tog netop 37t/u for at tjene ekstra penge- som nu skal gå til parkering. Great. Desuden gør vagtplanen vores liv umuligt og svært med et lille barn. Og min mand er pga en arbejdsulykke gået ned med depression.. så alt hænger lidt på mig.

Jeg er FORTRUDT det her job kva af at det slet slet ikke kommer til at hænge sammen hverken økonomisk eller tidsmæssigt. Har ondt i maven over det 24/7!

Kan jeg uden problemer sige nej tak til jobbet? Eller hvad gør jeg? Jeg er i akasse og ønsker ikke at komme i karantæne. Jeg har ikke skrevet under på nogen kontrakt- ej heller meldt mig ledig ved akasse osv.

Hjææælp.. kan man fortryde nu? Jeg er bange for at gå ned med flaget? Og ønsker et job med lidt færre timer og vil ikke betale så meget for parkering smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fortrudt et jobtilbud. Hvad gør jeg
  • #1   2. jan 2017 Er ret sikker på at hvis du har et job på hånden og ikke tager det, vil du komme i karantæne i Akassen kontrakt eller ej.

• #2   2. jan 2017 De har krav på at du betaler for en vikar indtil de finder en ny!!!

Det bare gas.

Selvfølgelig kan du fortryde, ingen kan tvinge dig til et job du ikke kan magte, send dem en mail om dine kvaler og konkluder så at det kan du ikke leve med og må takke nej til jobbet. (Vagtplanen gør jo at du ikke kan tage jobbet)

• #3   2. jan 2017 Som regel har man en 3 måneders prøve periode, hvor man kan blive fyret fra den ene dag til den anden, hvis det ikke går. Jeg tænker det går begge veje, altså hvor du kan sige op fra den ene dag til den anden. Nogen der ved dette med sikkerhed?

• #4   2. jan 2017 Golden:
    Men så har du jo taget jobbet og er bundet af din fagforenings regler.

Kvit jobbet nu og begrund det med den vagtplan og den dyre parkering, det kan jo være de kommer med et andet forslag så.

• #5   2. jan 2017 Jeg ville nok melde klart ud, du er ked af at du ikke kan påtage dig jobbet, samt også ked af de besværligheder de nu må have for at finde en anden, men at du simpelthen ikke kan få familien til at hænge sammen med den vagtplan, med et lille barn og din mands tilstand smiley

Det mere tekniske hvad angår akasse og karantæne kan jeg ikke svare på, da jeg ikke er i akasse. (Grundet flexjob )

• #7   3. jan 2017 Du kan sagtens fravælge stillingen og komme ud af en mundtlig aftale (inden start samt i prøveperioden kan du sige op med dags varsel), men du kommer i karantæne hos A-kassen i tre uger så.
    Du er nemlig så at sige selvvalgt ledig.

• #8   3. jan 2017 Det er også en mulighed at tale med arbejdspladsen om et lavere timetal, samt parkere sin bil et andet sted og gå nogle hundrede meter til arbejde...

• #9   3. jan 2017 Jeg har prøvet noget lignende, jeg fik tilbudt en stilling, som jeg sagde ja til, og fik til sendt kontrakt og det hele.

Kort tid efter fik jeg tilbudt et andet job, som jeg hellere ville have, og så måtte jeg jo være ærlig og skrive til de første, at jeg ikke ville have det alligevel..

Det kan de ikke gøre noget ved, du er ikke tvunget til at starte, specielt ikke når i kun har en mundtlig aftale smiley

Det med A-kassen kan jeg så ikke helt svare på, men jeg tænker da ikke at du kan få karantæne, når du ingen gang er startet i jobbet?
    Hvis de havde fortalt de ting med arbejdstider og parkering til jobsamtalen, havde du jo sagt nej allerede der. Men jeg ved det som sagt ikke..

Krydser fingre for jer, og se at få det overstået med jobbet, så det ikke går dig på mere smiley

• #11   3. jan 2017 Hvis du ikke er meldt ledig, ikke er ansat endnu - hvordan filan skulle akassen så vide du har sagt nej tak til dette job..?

Og hvad er det for pædagoger der har råd til at betale 1500kr om måneden for at stille sin bil ved arbejdet... Det er jo helt absurd dyrt.

Ring til dem og sig du ikke ønsker stillingen alligevel, da skema og parkering er helt vejret for dig.
    Koncentrer dig så om din bachelor og find et godt job bagefter.

Husk til en anden gang få afklaret de ting i jobsamtalen. Eller i hvertfald forventede arbejdstider. Det med parkering antar jeg er en enlig svale der har drukket af natpotten.. For det er jo helt absurd.

• #12   3. jan 2017 jeg tænker som isabelle..

så længe du ikke er meldt ledig endnu.. hvor skal a kassen så vide fra du har sagt nej til jobbet med mindre du selv fortæller dem det?

jeg havde sagt nej til jobbet og så havde jeg ikke nævnt noget om det til a kassen hvis du ikke har job når du uddannet.

• #14   3. jan 2017 tænker også du kan fortryde ... og ring til dem så hurtigt som muligt, så de hurtigt kan finde en anden .... fortæl det som det er med det lille barn, og mandens tilstand ,,, det med parkeringen ville jeg så ikke nævne, det synes jeg ikke er en "god" grund til at frasige arbejde, men det er mandens helbred og dagligdagen så da bestemt ....

mht. a-kassen tænker jeg som Isabelle, hvem skal lige fortælle dem at du har haft et job på hånden ???

• #16   3. jan 2017 ja... hvordan endte den med hende i arbejdsprøvning i Nordjylland der tillod sig at have overskud til i en weekend at bage småkager og lagde billeder på FB, hvorefter man mente hun skulle have flere timer ???

det er grotesk...

• #18   3. jan 2017 #17

langt ude ja... og desværre sandt.
    ligesom den person der skulle i jobprøvning var det.. 1 time om ugen?. hun var så syg og lå i seng - ja så måtte hun jo have en seng ude på arbejdet...

• #19   3. jan 2017 Det er fuldstændig grotesk som der sparkes til dem der allerede ligger ned.

Jeg er flexjobber, gudskelov under den gamle ordning. For som den er i dag, jamen det er umenneskeligt. Du får kun pension for de timer du arbejder, så har du 12 timer får du for 12 timer. Super fedt, for som flexer kan man jo ikke bare tage et arbejde ved siden af. Man har jo flex af en grund! Det er noget svineri.

• #20   3. jan 2017 Hanne den endte jo så også med at de beklagede ALT og hun naturligvis ikke skulle have flere timer fordi hun havde bagt.. det er så ikke sikkert det var endt ådan hvis hun ikke havde taget det i medierne.

• #21   3. jan 2017 Svineri ligefrem smiley nogen gange skal man måske også være glad for at leve i et samfund hvor man netop kan få flexjob og ligende ting, mange andre steder havde du ikke fået en krone mere end du selv kunne tjene, sådn er det heldigvis ikke i DK, mennesker og skæbner er ikke ens. fordi nogen kan holde til at arbejde et fuld arbejdsliv og dermed tjener fuld pension af det kan man da ikke i ramme alvor mene at man også skal have det selvom man ikke er i den situation.. eller hva?? nej mere vil have mere.. intet er godt nok. alt er for urimeligt.. og sådan vil det nok altid være:O

• #22   3. jan 2017 Jeg forstår virkelig godt at det ikke må være rart at blive sat under lup. Især når man i forvejen er sårbar. På den anden side tænker jeg at det er godt at der bliver holdt øje med vores alle sammens penge, så de ender hos dem der har krav på- og brug for dem, og ikke ender hos dem som snyder systemet. Snydere vil der altid være i et samfund desværre og vi bliver da nødt til at gøre hvad vi kan for at finde dem, så vi fortsat har råd til at hjælpe dem der har behovet.

Isabelle: Det offentlige/kommunen kunne jo faktisk ikke vide om du tjente styrtende med penge på din kennel, så jeg synes egentlig det er ganske fint at skulle udfylde et spørgeskema omkring det !

• #23   3. jan 2017 Snyderne ved vi da godt hvor er - de sidder inde på borgen O:)

Nej, selvfølgelig er der nogen som bevidst vil udnytte systemet, og det er fint der er lidt øje med det - men det har altså også taget overhånd, og fordi få snyder, skal alle straffes?

Jeg tror der er andre steder man kunne kigge, for at finde penge, så det hele løb rundt.

Mht. at fortryde er jobtilbud, er det så ikke meget normalt at man før endelig accept af jobbet, får sådan nogle oplysninger? Tænker det da er meget rimeligt at takke nej, når de først kommer med oplysningerne nu, og man kan se at det bare slet ikke hænger sammen med ens liv.
    - Og som andre siger, det kan a-kassen vel ikke se?
    (Evt slet det her indlæg også smiley )

• #24   3. jan 2017 og for at svare på det egentlige spørgsmål ser jeg overhovedet ingen problemer i at fortryde det. lige med parkering synes jeg nu ikke er arbejdsgiverens problem at oplyse om. de kan altså i bund og grund være ligeglad med hvordan folk kommer på arbejde. skal ALLE arbejdsgivere i KBH. Århus eller andre større byer oplyse at det koster penge at parkere?? det ved de fleste vist.
    MEN hvis du ikke har du de tider at vide til samtalen, ændre det jo hele præmissen. så ring du bare og takke nej. der er heller ingen der er interesseret i at få en ind der bliver nød til at stoppe få mdr. efter fordi det ikke fungere pga. de ting du nævner.. i sidste ende vil det være til gavn for alle at melde fra smiley pøj pøj med at finde noget der passer lidt bedre ind i din hverdag smiley

• #25   3. jan 2017
    ts

nu har jeg ikke læst alle de kloge svar igennem.
    og jeg er LAAANGT udenfor arbejdsmarkedet.

MEN jeg synes faktisk det er lidt,meget frækt at,du af din egen løn,som helt givet ikke er direktør løn,skal betale for en pakeringsplads.

Den har jeg sgu aldrig hørt før,MEN jeg er også gammel "i gårde".

Hvad siger din a-kasse til det ;;;

held og lykke med det hele og din fremtid

hilsen
    vibeke

• #27   3. jan 2017 Jeg er ikke sikker på at medarbejdere hos A-kasser har styr på aktiviteter i en hundekennel og mener stadig at det er mere end ok at spørge ind til en virksomhed en borger på dagpenge har registreret.

Hvis man regner på højeste dagpengesats så får en modtager rundt regnet 190.000,- i dagpenge på et år. Dette er ex sociale ydelser som feriepenge ATP AM-bidrag mv. Det er i mine øjne ikke nogen lille sum der her gives fra det offentlige. Så hvis der snydes med det, er det da helt klart værd at opklare, således at vores velfærdssamfund ikke skal lide under det, hvis det kan undgåes. Og selvfølgelig er der da folk der snyder med dagpenge og andre overførselsindkomster, ligesom der foregår bedrag alle andre steder. At tro andet er naivt.

Og så forstår jeg ikke din pointe i udtalelsen omkring SKAT. Fordi vores regeringer har fejlet stort i flere sager omkring SKAT så skal vi lade alt andet sejle eller ? Kan ikke helt se sammenhængen.

• #28   3. jan 2017 Mht til at du kan komme ud af aftalen, så er der flere, der allerede har svaret.

Jeg vil godt lige tilføje en ting, der forhåbentlig kan hjælpe dig fremover: Når man er til jobsamtale, kan det være godt at forbedrede sig på, at der er nogen ting DU gerne vil vide om din nye arbejdsplads, så som feks deres tanker omkring fordeling af vagter ( behøver jo ikke være en konkret vagtplan, men mere generelt) og hvordan det feks er med parkering, i de område, hvor man ellers normalt skal betale for parkering. Der er mange andre ting, man også kan spørge om, og hvis du vender det rigtigt, kan det være med til at vise, at du har sat dig ind i den virksomhed/institution du skal arbejde i. Interesse for steder er typisk et plus ved en jobsamtale... smiley

• #29   4. jan 2017 Man burde nok også lige tilføje, at man som nyuddannet ikke får tilbudt " de bedste" vagter smiley

• #31   4. jan 2017 Hvis man sætter ressourcerne der bruges på at tjekke efter 'snydere' op mod hvad de reelt snyder for, hvordan mon regnskabet så ser ud?

At bringe skat op synes jeg faktisk også er helt rimeligt, det betyder ikke at man behøves lade alt andet sejle - men prøv lige at tænk hvordan tingene måske havde set ud herhjemme, hvis man havde brugt nogle ressourcer på at få styr på dét cirkus - og ikke gav dem der lavede lortet, et gyldent håndtryk på vejen ud. Så havde det måske ikke været nødvendigt at skære alle steder. Eller sidde og presse folk, der allerede er pressede og ligger ned.

Ligesom at der måske havde været flere ressourcer til at få folk igennem systemet, og godt ud på den anden side, fremfor nu hvor folk presses, alt trækkes i langdrag og der er uhyggelige sager om hvordan syge mennesker lige skal presses lidt ekstra.
    - Eller folk som når at dø før de får deres førtidspension. Tænk at ha' mistet en ægtefælle/forældre/lignende, og nogle mdr efter deres død få besked om at hey NU får du førtidspension! smiley

• #32   16. jan 2017 Kan oplyse at jeg sagde nej tak til jobbet. Og de var meget forståelige.
    Jeg har allerede føet et nyt job på lidt færre timer, som jeg skal starte på til februar smiley

• #33   16. jan 2017 fantastisk smiley tillykke med det. det var vist den helt rigtige løsning

Kommentér på:
Fortrudt et jobtilbud. Hvad gør jeg

Annonce