{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
521 visninger | Oprettet:

Hund, ferie, what to do? {{forumTopicSubject}}

Findes der hunde-hus-sittere?

Sagen er den, vi rigtig godt kunne tænke os en ferie til sommer til udlandet, og der tar jeg ikke hundene med.

Hundepension er jeg ikke fan af, da jeg vil nyde at vide mine hunde er med i dagligdagen som de er hjemme...

Så var det jeg tænkte, hvad hvis jeg nu søgte en hussitter som gerne vil tage sig af hunde og katte mens vi er væk, mod bil til rådighed og betaling for det hele.
Findes sådan en?

Og hvad gør i andre der har dyr og gerne vil på ferie?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund, ferie, what to do?
  • #2   11. jan 2017 Jeg har flere gange flyttet hjem til venner og bekendte, for at passe deres dyr i mens de var på ferie smiley Så det kan man sagtens.

Hvis du ikke selv kender nogen, kan du prøve at kigge på de her to sider:
    https://www.care.com/da-dk/profiler/dyrepasser/hundepasning
    http://www.hundesitter.dk/

• #3   11. jan 2017 Det kan du sagtens finde.

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #4   11. jan 2017 Jeg har altid min hund med på ferie. Også på charterrejser. smiley

• #5   11. jan 2017 Tak for links, det håber jeg giver pote.

Jeg har ikke mine hunde med sydpå, #4, det var nu heller ikke det spørgsmålet lød på smiley

• #7   11. jan 2017 De to små: Nu har vi desværre ingen forældre eller søskende til at passe flokken af dyr. smiley Men fedt at vide der er nogle som gerne vil!

• #8   11. jan 2017 Altså jeg må tilstå at jeg faktisk ikke tør lade familie og venner passe mine to. Så jeg sender dem med god samvittighed i pension når de en sjælden gang i mellem ikke kommer med på ferie. De virker altså ikke til at lide overlast af opholdet. Når jeg henter dem henter jeg et par glade og veltilpasse hunde smiley Jeg bruger en mindre pension, hvor ejer har meget erfaring med store voldsomme brugshunde med meget drift (ejer er opdrætter af brugslinieschæfere). Den ene af mine skal absolut ikke passes af nogen der ikke kan håndtere en fysisk voldsom hund, som 'ud af det blå' kan finde på at ryge afsted efter fx en cyklist, tror at den fx kan slippes løs blot fordi den er lydig på træningsbanen eller som tror at man bare slipper en terrierhan løs sammen med andre hanner. Jeg bruger en helt standard hundepension med bokse og løbegårde. Hundene kommer på en daglig gåtur i snor hver for sig (mine dog sammen). De kommer ud i et indhegnet areal og rende rundt og indhaveren leger med dem, men de kommer IKKE sammen med andre hunde i pensionen. Mine to går sammen under opholdet.
    Jeg ved de har det godt; indehaver af pensionen er svigersøn til en af mine træningskammerater og hun besøger mine hunde og hygger lidt med dem, når de er i pension (første gang vidste jeg ikke at hun havde besøgt dem før jeg kom hjem, så det var en dejlig overraskelse smiley )

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

#9   11. jan 2017 TS su spurte hvad vi andre gjorde når vi gerne vil på ferie, og det var det jeg svarede på. smiley

Jeg tør ikke lade andre passe min hund.

• #10   11. jan 2017 Jeg tør godt lade andre passe min hund, og nej jeg slæber ikke en lab med i bil/fly ned til 35 graders varme smiley

Der findes fornuftige mennesker som har hjulpet mig, og selvfølgelig kan man finde fornuftige mennesker blot man har lidt sund fornuft.

Pt passer jeg venindes lab, og er flyttet ud i deres hus i en uge, da deres hund ikke bryder sig om trapper.. jeg bor på 4. sal.

• #11   11. jan 2017 Det kan man sagtens finde smiley
    Hundesitter.dk smiley

• #14   11. jan 2017 Jeg er sammen med min hund ALTID i hverdagen .. .. og ja sgu jeg vil stadig opleve verdenen... Junior gider ikke rideferie i British Colombia og heller ikke strand og over 30 grader varme smiley

Forstår slet ikke den hysteri omkring at overlade sin hund til andre kompetente mennesker ... Junior har det bedre hos mine venner end hos mig.. sofa og seng hver dag og han elsker dem. Jeg er hysterisk omkring Junior, MEN der findes altså gode folk, som kan passe ham.

• #15   11. jan 2017 Jeg ser heller ikke problemet i at finde en god privat passer til hunden. Eller pension - hvad man nu er til. Selv ville jeg også hellere finde et privat hjem, end en pension.

Jeg står selv og skal måske på en familieferie ned i varmen til sommer. Jeg har en hund som elsker sne og kulde og bare ikke dur i varme. Jeg vil RIGTIG gerne have ham med, men at han skal klæbe til min side ude i sol i måske 10 timer om dagen, det synes jeg er ikke er til hans bedste.

• #16   11. jan 2017 Der er kun ganske enkelte mennesker, jeg vil have til at passe mine hunde. Det er nære venner, og de fleste af dem har egne hunde, og vil i øjeblikket ikke kunne tage en eller flere af mine ind.
    Min ene bror og svigerinde har nogle gange passet nogen af dem, men de har nu sat deres hus til salg og vil flytte i lejlighed, så de mulighed er snart fortid.

Ud over mig selv er der max en håndfuld mennesker, der kender mine hunde godt nok til at kunne kende forskel på dem. Og folk der ikke en gang ved, hvem der er hvem, kender dem heller ikke godt nok til at håndtere sådan en flok. Skal man bo i hus med dem, er det nu en stor fordel, at man kender hver hunds særpræg og deres indbyrdes forhold i flokken. Det går trods alt bedre på en pension med professionelt personale

Jeg har i mange år brugt en pension, som jeg var rigtig glad for. Desværre lukkede den sidste år, så jeg er mere bundet af hundene end nogen sinde før, og skal finde nye muligheder.

• #17   11. jan 2017 Kan godt se ideen med at finde en go pension til dem i stedet, men tror bare jeg vil have det bedre med de var herhjemme i deres vante omgivelser... smiley

Hundesitter.dk har jeg kigget på, må få oprettet mig derinde, så jeg kan se om jeg kan finde en allerede nu som vil komme og lære hundene, kattene, huset og os at kende... smiley Det bliver ikke en som slet ikke kender til os, det vil jeg synes er lidt for mærkeligt

• #19   11. jan 2017 hunden

det lyder interessant, det med hund og charterferie

DET kunne jeg godt tænke mig,men havde aldrig troet det kunne lade sig gøre

hvem har du rejst med ?
    og til hvor ?
    hvor stor er din hund ?
    og hvor var den på flyet ?

ja en togrejse kunne måske også være en mulighed.

hilsen
    vibeke

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

#20   12. jan 2017 Vibeke har sendt dig en pb. smiley

• #21   12. jan 2017 hunden

t000 tak for svar

men mopsen vejer puha 12 kg

12 kg vile ellers meget gerne,tror han er for stor

1000 tak for svar

venlig hilsen
    vibeke

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

#22   12. jan 2017 Det var sørme så lidt.
    12 kg er for stor til kabinen. Som håndbagage er det Maks 8 kg med taske.

Kommentér på:
Hund, ferie, what to do?

Annonce