Er jeg MEGET urimelig? Er jeg MEGET urimelig?
Min kæreste og jeg har i flere måneder kigget på en 3-4 ugers rundrejse til Vietnam til sommer. En kæmpe drøm for os begge, men især en rejsetosse som mig. Jeg havde undersøgt alt om det, og endda fået et tilbud på hele rundrejsen med hoteller, indenrigsfly mm. Det ville koste 30.000kr og var primært min kærestes penge der skulle betale det, men jeg skulle betale ca 1/3 del..
Det endte dog med at vi kun liiige ville have nok penge, og at vi så ikke ville eje 1 krone når rejsen var betalt, så vi turde simpelthen ikke købe så dyr en rejse..jeg syns jeg kunne høre på min klreste at det var MANGE penge at bruge på en rejse, og da det var hans penge primært, så kunne jeg ikke sige at vi SKULLE afsted.. Jeg blev lidt skuffet, men var for en gangs skyld økonomisk ..og ikke spontan..
Vi købte så en rejse på 5 dage til Paris, og aftalte også at så ville vi have hund i stedet for..
Pludselig vil hans søster nu rundrejse i Vietnam i 3 uger til sommer, og nu vil min kærestes mor så betale min kærestes tur så han kan rejse med hans søster, så hun ikke skal rejse alene!
Jeg er bare så skuffet over at han nu tager afsted, uden at tænke på at det var min ide og vores ferie/oplevelse/drøm..
.. Og nu kan jeg ellers bare sidde tilbage..og passe vores til den tid nyindkøbte hundehvalp..
What the fuck.. Er jeg helt galt på den fordi jeg er blevet okay skuffet og ked af det?
Eller skal jeg bare være glad på hans vejne?!
..for jeg er fandme skuffet og ked af det..det var jo vores drømmerejse?
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 359
Men nu hvor svigermor har hjulpet din kæreste afsted til Vietnam, er det så ikke økonomisk muligt, at du kan tage med alligevel?
Og ellers er det jo godt, at du til den tid har en lille hvalp?!
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
Min svigerinde betaler selv sin ferie, det er så svigermor der vil betale min kærestes flyvilletter. Så resten skal han selv betale..
Jeg er sgu skuffet.. Og han syns jeg r pisse egoistisk
Begyndte at græde så snart han sagde det, så meget betød den rundrejse i Vietnam faktisk for mig
Men jeg er på su..så kan ikke gøre så meget
jan 2007
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 94 Svar: 10.999
Kæresten kan betale DIN rejse........... og
Svigermor kan passe hunden ....... ....... så er alle 2-3-4+hund glade ...
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 95 Hunde: 4 Emner: 958 Svar: 18.016
I havde jo planlagt turen inden en fælles søskende tur kom på tale, I havde indset at det kunne I ikke og erstattet den plan med en kortere tur og en fælles sommer med hundehvalp...
Hvordan mon han havde reageret hvis det var ham der blev alene med det fælles projekt i 3 uger og du var dampet af fra aftalen med familie eller veninde ...
feb 2011
I havde jo planlagt turen inden en fælles søskende tur kom på tale, I havde indset at det kunne I ikke og erstattet den plan med en kortere tur og en fælles sommer med hundehvalp...
Hvordan mon han havde reageret hvis det var ham der blev alene med det fælles projekt i 3 uger og du var dampet af fra aftalen med familie eller veninde ...
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.615
Ved ikke hvordan du har det med din svigermor, men jeg ville nok også have en ret slem følelse af at der skal skabes splid, hvis det var min svigermor der havde lavet den der.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.266
Noget var at han tog på MIN drømmerejse (jeg går ikke op i at rejse, men jeg leger lige at jeg gjorde)
Men når vi har en aftale og har planlagt hundehvalp osv. Så kan han ikke bare tage ud at rejse eller noget som helst andet, for så skal han være sammen med mig om hundehvalpen! Det er et fællesprojekt og noget man er blevet enige om, så kan han ikke bare efterlade en med ansvaret.
Heldigvis er min kæreste lige modsat og tvang mig nærmest med på ferie med svigerfamilien (som jeg betaler med min hvalpe opsparing, fordi han har lovet at vi spare op sammen istedet) så jeg smutter en uge til mallorca d. 24, og jeg glæder mig.
jul 2012
nov 2012
Jeg tror faktisk bare jeg havde pakket mine ting og smuttet med det samme.. Så slap jeg også for den svigermor (svigermonster)
Føler mig pt meget heldig at have min svigermor
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.909
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.954
At hvalp er fællesprojekt osv synes jeg ikke er så slemt -det havde altså ikke fået mig til at insistere på at han blev hjemme fra en ferie med familien.
Eller hvis der havde været tale om en ferie som familien havde foreslået, men som du så havde fundet ud af du ikke kunne tage med på, jamen så måtte han da hjertens gerne tage alene afsted. Men jeg synes altså det der er lidt fejt, og jeg havde næppe været hyggeligt selskab og bare glædet mig på hans vejne hvis jeg var i dine sko
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
Jeg ville være blevet slemt skuffet, meget ked af det, gal og havde pakket mine sydfrugter og smuttet!
- Et er at han tager ud og rejse uden dig, når i har planlagt noget andet sammen, som han så efterlader dig med selv.
- Noget helt andet er at det er JERES drømmerejse, som han lige pludselig skal på halvt betalt af moar for at søster ikke er alene. Jeg ville føle mig slemt forrådt. Vidste søster og svigermor at det var jeres drøm? For man kunne da godt tænke at der ville laves noget splid/ravage bevidst af svigermor(monster)
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.854
Det er totalt no go, og i min verden totalt at pisse på det I har drømt om at gøre sammen.
Vidste svigermor at I havde planlagt det?
okt 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 184
Jeg synes, at du skal fortælle ham, hvordan du har det. Det er ikke sikkert, at han ved HVOR meget det såre dig. Husk, at fortælle ham at du havde været ligeglad, hvis det havde været alle andre steder end JERES mislykket rejsedrøm.
Hvis han er pisse ligeglad, så gå fra ham.. Er han så egoistisk, så kan han kontakte dig, når der er andet end hans egen summen i hans hovede.
Tillykke med DIN snart nye hvalp.
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 974
Og det er ret tarveligt, hvis han så tager afsted uden dig...
jan 2007
Selvfølgelig skal min kæreste afsted hvis han gerne vil det..
Jeg blev bare lidt ked af at det egentlig var mig der havde fundet på den tur, så overtog hans søster, og nu skal han så med der..
Men sådan er livet jo.. Jeg vil ha lov at blive lidt skuffet og misundelig et øjeblik..
Det er da meget menneskeligt..
jul 2012
Jeg havde sgu stadig sagt at tog han på den rejse så skulle han ikke regne med der var en krumme af mine ting når han kom hjem!
nov 2012
Jeg snakkede faktisk med kæresten om den her sitiuation igår omkring hvordan han ville reagere. Hvis det var ham der kunne komme afsted ville han ikke, for han havde jo en aftale med mig om at vi skulle have hvalp osv. og ville hellere vente til vi kunne komme afsted begge to..
Var det ham der skulle stå med hvalp lige pludselig, ville han acceptere det.
Men han forstod samtidig godt at jeg ville flippe skrot over hvis han tog afsted.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
På den måde havde i fået jeres drømme rejse, og mor kunne være rolig med hensyn til søsterens sikkerhed.
Win win.
Det andet der er noget lusk, og jeg havde dælme ikke accepteret det.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Svaret var efter et minuts tids tænkning Nej.
Han er enig med mig. Så kunne jeg jo havde hjulpet dem til at komme afsted, under forudsætning af søster kom med.
jul 2007
Det var Juleaften .... hele familien samlet hos hans forældre .... og der pakkes gaver op.
Min datter pakker sin gave ud fra kæresten ......= 1 smedejerns stegepande på ca. " 100 kilo " ..... beregnet til en storfamilie på 20 personer.
Kærestens gave til hans søster .... var .... 1 par små søde ørenringe med en lille diamant .... + 1 sæt frækt undertøj ....
Og NEJ .... der var ikke byttet om på pakkerne .
Behøver jeg at sige , at han ikke var hendes kæreste længere .....
nov 2012
Stakkels hende.
Min kæreste fik mig til at tude første juleaften vi havde sammen, som også blev holdt ved min svigerfamilie. Jeg havde købt ind til en filmaften, med film og slik og det hele, som var hans gave.. Men han derimod havde købt den flotteste halskæde til mig, der måtte jeg altså lige tude af glæde
jul 2007
mar 2013
Følger: 1 Svar: 35
OMG, han er bare så romantisk. Dét skal da på fjæsen og instagram. #TrueLove
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.240
Det bliver skisme da også dyrt for ham, hvis det kun er flybilletten, der bliver betalt. Det er da den mindste post på sådan en rejse.
apr 2008
Følger: 70 Følgere: 77 Emner: 88 Svar: 2.670
TS: Jeg ville også være blevet rasende. Jeg er ret sikker på at jeg ville være skredet, om ikke andet så i hvert fald mens han var væk, og jeg havde skam taget hvalpen med.
nov 2012
Det skal måske nævnes at jeg havde det meget svært i den periode, min kæreste havde stortset ingen penge, så vi havde aftalt at give for 50-100 kr så jeg forventede ingenting fra ham..
Så jep jeg græd af glæde, og den halskæde betyder rigtig meget for mig..
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
feb 2011
jul 2012
Er jeg MEGET urimelig?