1.265 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Er jeg MEGET urimelig? Er jeg MEGET urimelig?

Min kæreste og jeg har i flere måneder kigget på en 3-4 ugers rundrejse til Vietnam til sommer. En kæmpe drøm for os begge, men især en rejsetosse som mig. Jeg havde undersøgt alt om det, og endda fået et tilbud på hele rundrejsen med hoteller, indenrigsfly mm. Det ville koste 30.000kr og var primært min kærestes penge der skulle betale det, men jeg skulle betale ca 1/3 del..

Det endte dog med at vi kun liiige ville have nok penge, og at vi så ikke ville eje 1 krone når rejsen var betalt, så vi turde simpelthen ikke købe så dyr en rejse..jeg syns jeg kunne høre på min klreste at det var MANGE penge at bruge på en rejse, og da det var hans penge primært, så kunne jeg ikke sige at vi SKULLE afsted.. Jeg blev lidt skuffet, men var for en gangs skyld økonomisk ..og ikke spontan..

Vi købte så en rejse på 5 dage til Paris, og aftalte også at så ville vi have hund i stedet for..
Pludselig vil hans søster nu rundrejse i Vietnam i 3 uger til sommer, og nu vil min kærestes mor så betale min kærestes tur så han kan rejse med hans søster, så hun ikke skal rejse alene!

Jeg er bare så skuffet over at han nu tager afsted, uden at tænke på at det var min ide og vores ferie/oplevelse/drøm..
.. Og nu kan jeg ellers bare sidde tilbage..og passe vores til den tid nyindkøbte hundehvalp..

What the fuck.. Er jeg helt galt på den fordi jeg er blevet okay skuffet og ked af det?

Eller skal jeg bare være glad på hans vejne?!

..for jeg er fandme skuffet og ked af det..det var jo vores drømmerejse? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er jeg MEGET urimelig?
  • #2   12. maj 2014 Jeg forstår udmærket, at du er skuffet smiley
    Men nu hvor svigermor har hjulpet din kæreste afsted til Vietnam, er det så ikke økonomisk muligt, at du kan tage med alligevel?
    Og ellers er det jo godt, at du til den tid har en lille hvalp?! smiley

• #7   12. maj 2014 Vi har ikke råd til at jeg også tager med..desuden har vi en hvalp på 13-14 uger på det tidspunkt..
    Min svigerinde betaler selv sin ferie, det er så svigermor der vil betale min kærestes flyvilletter. Så resten skal han selv betale..
    Jeg er sgu skuffet.. Og han syns jeg r pisse egoistisk smiley

Begyndte at græde så snart han sagde det, så meget betød den rundrejse i Vietnam faktisk for mig smiley
    Men jeg er på su..så kan ikke gøre så meget smiley

• #8   12. maj 2014 Havde det da bare været en charter til Mallorca så havde jeg sørme ikke haft et problem.. Men det var bare vores drømme destination..dét gør altså lidt ondt smiley

• #10   12. maj 2014 Kæresten får SIN rejse betalt af mooar ....
    Kæresten kan betale DIN rejse........... og
    Svigermor kan passe hunden ....... ....... så er alle 2-3-4+hund glade ... smiley

• #12   12. maj 2014 Selvfølge må du glæde dig på hans vegne, men når det er sagt kan jeg godt forstå at du er skuffet..

I havde jo planlagt turen inden en fælles søskende tur kom på tale, I havde indset at det kunne I ikke og erstattet den plan med en kortere tur og en fælles sommer med hundehvalp...

Hvordan mon han havde reageret hvis det var ham der blev alene med det fælles projekt i 3 uger og du var dampet af fra aftalen med familie eller veninde ...

• #13   12. maj 2014 Selvfølge må du glæde dig på hans vegne, men når det er sagt kan jeg godt forstå at du er skuffet..

I havde jo planlagt turen inden en fælles søskende tur kom på tale, I havde indset at det kunne I ikke og erstattet den plan med en kortere tur og en fælles sommer med hundehvalp...

Hvordan mon han havde reageret hvis det var ham der blev alene med det fælles projekt i 3 uger og du var dampet af fra aftalen med familie eller veninde ...

• #15   12. maj 2014 Jeg havde godt nok også været noget slemt skuffet! Det er en drøm i havde sammen, synes ikke det er ok bare lige snuppe den drøm for næsen af dig også betale for at din kæreste kan komme med din søster istedet.
    Ved ikke hvordan du har det med din svigermor, men jeg ville nok også have en ret slem følelse af at der skal skabes splid, hvis det var min svigermor der havde lavet den der.

• #17   12. maj 2014 Nu bliver jeg nok stemt ned. Men for at være ærlig var jeg blevet så tosset på ham, at jeg havde sagt at når han så kom hjem, måtte han jo finde sig et andet sted at bo..
    Noget var at han tog på MIN drømmerejse (jeg går ikke op i at rejse, men jeg leger lige at jeg gjorde)
    Men når vi har en aftale og har planlagt hundehvalp osv. Så kan han ikke bare tage ud at rejse eller noget som helst andet, for så skal han være sammen med mig om hundehvalpen! Det er et fællesprojekt og noget man er blevet enige om, så kan han ikke bare efterlade en med ansvaret.

Heldigvis er min kæreste lige modsat og tvang mig nærmest med på ferie med svigerfamilien (som jeg betaler med min hvalpe opsparing, fordi han har lovet at vi spare op sammen istedet) så jeg smutter en uge til mallorca d. 24, og jeg glæder mig. smiley

• #18   12. maj 2014 My only - nej her havde han også fået at vide han ikke skulle komme hjem igen. Eller regne med jeg var hjemme når han kom hjem! BUM

• #20   12. maj 2014 hehe så er jeg ikke helt unormal alligevel smiley
    Jeg tror faktisk bare jeg havde pakket mine ting og smuttet med det samme.. Så slap jeg også for den svigermor (svigermonster)

Føler mig pt meget heldig at have min svigermor smiley

• #21   12. maj 2014 Jeg ville også blive noget mobset, hvis ikke tosset hvis det var mig. Jeg synes bestemt ikke du er urimelig, det er jo din og din kærestes drømmetur. Noget som i skal opleve sammen, og nu skal han opleve det med søsteren.

• #23   12. maj 2014 Jeg var dælme osse blevet skuffet -havde svigermor betalt en ferie til hvor som helst andet for ham, så fair nok, og self skulle han tage afsted og nyde ferien med søster. men jeg synes godt nok det er fejt af både søster og svigermor at sende ham afsted på jeres fælles drømmerejse uden dig. Og at han slet ikke har den mindste forståelse herfor, stiller ham altså ikke bedre i mine øjne.

At hvalp er fællesprojekt osv synes jeg ikke er så slemt -det havde altså ikke fået mig til at insistere på at han blev hjemme fra en ferie med familien.
    Eller hvis der havde været tale om en ferie som familien havde foreslået, men som du så havde fundet ud af du ikke kunne tage med på, jamen så måtte han da hjertens gerne tage alene afsted. Men jeg synes altså det der er lidt fejt, og jeg havde næppe været hyggeligt selskab og bare glædet mig på hans vejne hvis jeg var i dine sko

• #24   12. maj 2014 Jeg må stemme i med My only, Isabelle og Allergisk.

Jeg ville være blevet slemt skuffet, meget ked af det, gal og havde pakket mine sydfrugter og smuttet!
    - Et er at han tager ud og rejse uden dig, når i har planlagt noget andet sammen, som han så efterlader dig med selv.
    - Noget helt andet er at det er JERES drømmerejse, som han lige pludselig skal på halvt betalt af moar for at søster ikke er alene. Jeg ville føle mig slemt forrådt. Vidste søster og svigermor at det var jeres drøm? For man kunne da godt tænke at der ville laves noget splid/ravage bevidst af svigermor(monster)

• #26   12. maj 2014 Jeg var blevet så gal, og havde ikke accepteret at han tog afsted uden mig til vores drømmerejsemål uden mig - mens jeg sad alene hjemme med fælles hundehvalp!!

Det er totalt no go, og i min verden totalt at pisse på det I har drømt om at gøre sammen.

Vidste svigermor at I havde planlagt det?

• #29   13. maj 2014 Øv, for dig..
    Jeg synes, at du skal fortælle ham, hvordan du har det. Det er ikke sikkert, at han ved HVOR meget det såre dig. Husk, at fortælle ham at du havde været ligeglad, hvis det havde været alle andre steder end JERES mislykket rejsedrøm.

Hvis han er pisse ligeglad, så gå fra ham.. Er han så egoistisk, så kan han kontakte dig, når der er andet end hans egen summen i hans hovede.

Tillykke med DIN snart nye hvalp. smiley

• #30   13. maj 2014 Forstår udemærket din skuffelse smiley
    Og det er ret tarveligt, hvis han så tager afsted uden dig... smiley

• #34   13. maj 2014 Jeg er mere okay med det i dag end jeg var igår. Helt sikkert at svigermor bare har givet kæreste flybillet så søster ikke skal være for ensom i Vietnam..
    Selvfølgelig skal min kæreste afsted hvis han gerne vil det..
    Jeg blev bare lidt ked af at det egentlig var mig der havde fundet på den tur, så overtog hans søster, og nu skal han så med der..
    Men sådan er livet jo.. Jeg vil ha lov at blive lidt skuffet og misundelig et øjeblik..
    Det er da meget menneskeligt..

• #35   13. maj 2014 Ja det er menneskeligt og helt på sin plads i denne situation.
    Jeg havde sgu stadig sagt at tog han på den rejse så skulle han ikke regne med der var en krumme af mine ting når han kom hjem!

• #39   13. maj 2014 A T, det er ikke over rejsen som sådan.. Men over at man har en aftale, man står og skal have hvalp osv, og det var jo "MIN" store drøm, så ville jeg ikke acceptere at han sked på vores aftale for at tage på MIN ferie..

Jeg snakkede faktisk med kæresten om den her sitiuation igår omkring hvordan han ville reagere. Hvis det var ham der kunne komme afsted ville han ikke, for han havde jo en aftale med mig om at vi skulle have hvalp osv. og ville hellere vente til vi kunne komme afsted begge to..
    Var det ham der skulle stå med hvalp lige pludselig, ville han acceptere det.
    Men han forstod samtidig godt at jeg ville flippe skrot over hvis han tog afsted.

• #40   13. maj 2014 Hvis svigermor vidste i drømte om og planlage rejse til Vietnam.. usædvanligt rejsemål så jeg gætter på at det vidste både svigermor og svigerinde udmærket godt, ellers er det da godt nok pudsigt søster har fået nøjagtigt samme ide... Og vidste svigermor at i måtte opgive af økonomiske årsager, så kan jeg da undre mig over, at hun pludselig har råd og vilje til at hjælpe søster med en ledsager, men ikke havde nogen af delene da i måtte opgive jeres tur. Hvis hun så nødig vil have datteren rejser alene, så kunne hun jo have foreslået, hun gav et tilskud til jeres rejse under forudsætning af i lod søsteren rejse med.
    På den måde havde i fået jeres drømme rejse, og mor kunne være rolig med hensyn til søsterens sikkerhed.
    Win win.

Det andet der er noget lusk, og jeg havde dælme ikke accepteret det.

• #41   13. maj 2014 Spurgte lige min søn om han ville have sagt ja tak til den rejse.
    Svaret var efter et minuts tids tænkning Nej.
    Han er enig med mig. Så kunne jeg jo havde hjulpet dem til at komme afsted, under forudsætning af søster kom med.

• #43   13. maj 2014 Jeg kommer sådan til at tænke på min næstældste datter , da hun var ca. 20 år.... og havde kendt sin kæreste i 1 års tid.

Det var Juleaften .... hele familien samlet hos hans forældre .... og der pakkes gaver op.

Min datter pakker sin gave ud fra kæresten ......= 1 smedejerns stegepande på ca. " 100 kilo " ..... beregnet til en storfamilie på 20 personer. smiley

Kærestens gave til hans søster .... var .... 1 par små søde ørenringe med en lille diamant .... + 1 sæt frækt undertøj .... smiley

Og NEJ .... der var ikke byttet om på pakkerne .

Behøver jeg at sige , at han ikke var hendes kæreste længere ..... smiley

• #44   13. maj 2014 nittib, det var da den perfekte gave.. Lige til at slå ham i hovedet med på vej ud smiley
    Stakkels hende.
    Min kæreste fik mig til at tude første juleaften vi havde sammen, som også blev holdt ved min svigerfamilie. Jeg havde købt ind til en filmaften, med film og slik og det hele, som var hans gave.. Men han derimod havde købt den flotteste halskæde til mig, der måtte jeg altså lige tude af glæde smiley

• #45   13. maj 2014 Ha ha ha ...... Han fik selv stegepanden med , da han flyttede .... smiley

• Yojo
    Yojo Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 35
    #46   13. maj 2014 Du måtte tude over at manden går ind i en smykkebutik og siger >jeg skal have et eller andet til min kæreste?< og kommer ud med en halskæde 4min efter.

OMG, han er bare så romantisk. Dét skal da på fjæsen og instagram. #TrueLove

• #47   13. maj 2014 Hvis nu din kæreste havde lidt pli og medfølelse, havde han sagt til sin mor, om det ikke var muligt at udsætte rejsen, så I kunne nå at spare sammen sådan at du, TS, også kunne komme med.
    Det bliver skisme da også dyrt for ham, hvis det kun er flybilletten, der bliver betalt. Det er da den mindste post på sådan en rejse.

• #48   13. maj 2014 Yojo: Var det det ikke lidt lavt?

TS: Jeg ville også være blevet rasende. Jeg er ret sikker på at jeg ville være skredet, om ikke andet så i hvert fald mens han var væk, og jeg havde skam taget hvalpen med.

• #49   13. maj 2014 Yojo, den var bestilt fra udlandet, og hans mor fortalte hvor meget han havde siddet og kigget og spurgt om den ene og den anden til han fandt den der.

Det skal måske nævnes at jeg havde det meget svært i den periode, min kæreste havde stortset ingen penge, så vi havde aftalt at give for 50-100 kr så jeg forventede ingenting fra ham..
    Så jep jeg græd af glæde, og den halskæde betyder rigtig meget for mig..

• #50   13. maj 2014 Det er sikkert spin fra en jaloux svigermor, der ikke ønsker nogen kvinde mellem sig og sønnen. Den stakkel, der render med min datter, skal fan'me også få problemer muuahaha.

• #51   13. maj 2014 #40, har det faktisk som Calle beskriver i det indlæg ... det kunne være gjort mere hensigtsmæssigt for alle parter ...

• #52   13. maj 2014 A T - det er ikke som sådan selve rejsen der ville gøre jeg skred, det ville være alt det andet også. Egoismen i at tage afsted på kærestens drømmerejse uden hende, princippet i at han bare siger ja også selvom de har aftalt at købe hund lige der, også fordi at jeg ville føle svigermor og måske også søsteren prøver at skabe splid og det ser kæresten ikke.

Kommentér på:
Er jeg MEGET urimelig?

Annonce