{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
346 visninger | Oprettet:

Udlandsrejser - budget {{forumTopicSubject}}

Jeg har aldrig været på ferie uden mine forældre (pånær med efterskolen) - altså en ferie, hvor jeg selv stod for mad og drikkevarer. Hvad vil man typisk bruge på en uge, et varmt sted? Jeg tænker der er forskel fra sted til sted, men hvis vi overhovedet kunne komme afsted, så ville det være et sted der var billigt, eller en afbudsrejse - men hvis vi skal gøre os nogen forhåbning om at komme afsted til f.eks. efteråret, så skal vi allerede spare op nu. Det kan også være, vi stadig først kan få sparet nok op, til næste år, det må vi kigge på..

Men hvad bruger man på sådan en rejse, 2 voksne, når fly & hotel er betalt. Der er jo nogle udgifter til transport, mad, drikke, souvieniers - især drikkevarer løber vel hurtigt op, når man er varme steder.

Jeg tænker, at vi ville ofte selv lave både morgenmad og frokost på hotellet de fleste dage - men spise ude hver aften.

Kan I komme med nogle eksempler på, hvad man typisk bruger, 2 mennesker, og hvilket land det har været?

Jeg er fuldstændig på bar bund - jeg aner ikke, om vi snakker 2000 kroner eller 10.000 kroner smiley

Det er selvfølgelig forskelligt fra person til person, og sted til sted, men jeg vil meget gerne høre nogle erfaringer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udlandsrejser - budget
  • #1   17. jan 2017 Det kommer vel meget an på, hvad man har af forventinger og vaner. Destinationen er også en væsentlig faktor.

Husk at det kan være let at mene at man nok kan gøre det billigt, men så er det måske ikke helt lige så sjovt, hvis man skal gå og tænke på at spare hele tiden.

Når det er sagt, så har jeg også på en tur til Paris, fået brugt så mange af mine penge på stof og tilbehør, at jeg havde talt på fingrene om hvor lidt jeg kunne nøjes med at spise de sidste par dage.... *GG*

• #2   17. jan 2017 Hvis i bare vil ned til et varmt land og slappe af ved poolen, så vil jeg anbefale at kigge på all inklusive rejser. Jeg har været på 3 all inklusiv rejser, alle kostede mellem 2500-3500 kr, og det var med både fly, hotel, transport til/fra lufthavn samt mad og drikke hele ugen smiley

Hvis man vil ud og opleve en storby, kan det dog ikke rigtig betale sig med all inklusiv, for så er man jo oftest væk fra hotellet, når der bliver serveret mad smiley
    Da vi var 4 dage i Stockholm, var der morgenmad på hotellet, og så brugte vi (2 personer) nok 400-500 kr om dagen i alt på mad, drikke og snacks.

• #3   17. jan 2017 Men de 400-500 kr om dagen, var selvfølgelig i svenske kr, så det svarer til ca 350-400 danske.
    Det kan også sagtens gøres billigere, mange byer er billigere end Stockholm.

Da vi var i Budapest, fik jeg fx en lækker 3 rettersmenu - for 50 kr!! Det er en by, man føler sig stinkende rig i, selv på SU smiley

• #5   17. jan 2017 Det er næsten umuligt at sige. Der er ret stor forskel på lande og byer.

Vi brugte fx kun 3000 kr på mad og udflugter i 8 dage i Kina. Det har jeg også lige brugt på 4 dage i London.

Da vi var på Fuerte Ventura brugte vi omkring 5000 to mand på mad, drikke og turistting.

• #6   17. jan 2017 Ja, det afhænger helt af hvor I skal rejse hen smiley I Indien brugte jeg kun 7.000 kr. på mad, transport, oplevelser og logi - jeg var der i 9 uger! Mens i Japan brugte jeg (og min kæreste) ca. 30.000 kr. på 15 dage. Det er inkl mad, transport, logi og oplevelser.

Hvis det er en charterferie på en af spanske øer, vil jeg satse på ca. 3000 kr. på mad smiley

• #7   17. jan 2017 Jeg vil også sige det kommer HELT an på hvor man tager hen, og hvad man gerne vil, hvor meget man gerne vil shoppe osv. Når jeg er på ferie så gider jeg ikke spare, så kunne jeg ligeså godt blive hjemme.

Vi var på Lanzarote i november/december i 14 dage, jeg brugte ca. 7000.- som var for mad, drikke, , shopping ( købte også flere gaver med hjem), 2* medicin og entre et par steder. Vi spiste frokost og aftensmad ude hver dag, morgenmad spiste vi i lejligheden på hotellet.

• #8   17. jan 2017 Det er nok meget forskelligt alt efter hvor man tager hen smiley
    I sommers var vi en måned i skotland, der kostede 16.000 for 2, men der boede vi også 5 dage på et rigtigt lækkert hotel og sparede ikke på lækker mad og oplevelser i de 5 dage. I Berlin blev det 5.000 for en uge med 2 personer smiley

Nu er vi ikke til dase ferier, men all inclusive rejser til lande hvor man kan slænge ved poolen eller stranden det meste af dagen kan vidst snildt gøres for 2500-5000.

• #9   17. jan 2017 ja stedet betyder meget for udgifterne ...

vi er ofte i Sydfrankrig, der er det dyrt ... dagligdagsudgifter (indkøb af varer) til at lave mad selv er mindst som herhjemme, og spise ude også som her, gode steder er dyre, men der er også fx pizza og andet fast food der ikke er så dyrt...

For nogle år siden var vi i Kroatien, det var inden de kom i EU, det var væsentligt billigere, ved ikke hvordan der er nu ... Tyrkiet skulle også være billigt, der ville jeg så bare ikke tage hen ...

vil tro man kan sige at 500-600 kr pr. person pr dag burde kunne række til alt .. så er der nogle dage hvor man spiser dyrere, og så kan man andre dage spise for mindre...

• #10   17. jan 2017 det kommer meget an på hvor man skal hen.

da vi var i kroatien kunne vi klare 1.000 kr om ugen per person.
    der spiste vi morgenmad og frokost "hjemme" i vores ferie lejlighed og var ude og spise hver aften.
    men i kroatien er/var det også billigt.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.036
    #11   17. jan 2017 Jeg tror ikke du kommer det nærmere, før i har fundet en destination. Og selv der afhænger det jo af hvad i vil og har af krav til standarten.
    Ellers er det vel blot at sætte et budget og være bevidst om det på turen. Jeg har fx klaret 4-5 dage i Amsterdam for alt mellem 600 - 10.000, ex hotel og transport.
    Men et tip er, at i ikke nødvendigvis kan forvente at der er faciliteter eller tilladelse til at kunne lave egen mad på et hotel.

Kommentér på:
Udlandsrejser - budget

Annonce