398 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Musketer-ed ... eu Musketer-ed ... eu

http://nyheder.tv2.dk/politik/2017-02-26-partier-vil-forhindre-dansk-folkeafstemning-om-eu-medlemskab

hvad mener I ... jeg er ret forarget og mener man har misforstået det demokratiske system hvis man ønsker den slags aftaler der binder de til enhver tid kommende regeringer til en sådan aftale ....

jeg mener simpelthen ikke, uanset hvad man mener om eu at man kan tillade sig at virke så bedrevidende ifht. den befolkning der har valgt en, at sige at uanset hvad strømninger der kommer i befolkningen i fremtiden, så vil man sørge for at en evt. eu afstemning ikke kan komme på tale, hvis strømmen nogensinde skulle gå den vej ...

jeg tænker ikke at man I et demokrati kan tillade sig at blokere for nogen som helst emner kan ende med folkeafstemning, ingen kan jo forudsige fremtiden, og fremtidens behov og store spørgsmål ...

er det mon skrækken for begrænsning af egne karriere muligheder der får dem til den slags forslag, for en del har jo fundet vejen fra det hjemlige folketing til eu gode job ...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Pudset vinduer 500 kr.
  • Opsætning af hegn 700 kr.
  • Hylder, TV, mm i betonvæg 1.999 kr.
  • Jeg skal have taget en antenne inkl parabol ned 1.499 kr.
  • Sage Kaffemaskine kværnen kære ikke rundt 1.000 kr.
  • Havemand til havearbejde 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Musketer-ed ... eu
  • Simon_S
    Simon_S Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 51
    #1   26. feb 2017 Det er så arrogant overfor befolkningen.

Det var jo det samme, da vi stemte om retsforbeholdet, hvor Mogens Lykketoft udtalte at: "det var en fejl at lade befolkningen bestemme".

Det er ikke sært at politikerleden er rekord stor i tiden.

• #2   26. feb 2017 synes også det er arrogant, de glemmer hvis hvem der har stemt dem på borgen, og for hvis skyld de sidder der ....

• #3   26. feb 2017 Jeg frygter næste valg bliver så massiv fløjt opdelt.. Sådan som alle midterpartierne tilsidesætter vælgerne.

• #4   26. feb 2017 @ ginne ... nu er SF også med på den her vogn, og de er imo ikke et midterparti ... men ja jeg ved snart ikke , men tror da forskellene i DK kommer tydeligere og tydeligere frem ved de kommende valg ...

• #6   26. feb 2017 Hanne - tja det synes jeg efterhånden de er blevet.. Der er fandme snart ikke nogle røde tilbage..

• #10   26. feb 2017 nej det er jo det der så er humlen her ... man kan være for og i mod så meget, men at man på borgen kan sidde og lave aftaler om at uanset hvad fremtiden bringer så kan folket ikke spørges, det er da grotesk, mener det bør være ulovligt i et demokrati, troede det var ulovligt .... det er lige så grotesk som Trumph der vil kontrollere pressen ... her vil man kontrollere hvad folk må stemme om i en fremtid ingen kender ...

• #12   26. feb 2017 @ lens ... man begynder nu at tvivle ...

• #14   26. feb 2017 det får man jo aldrig de blå med på ... og hvad har vi så ....

er bare SÅ skuffet over at SF og Alternativet kan stå bag så udemokratisk et forslag ... hvor fanden er vi så henne, når ikke en gang de der dog skulle forestille at være lidt mere folkelige går ind for noget så ufolkeligt som at der er ting man ikke skal kunne stemme om

• #17   27. feb 2017 jeg er klart modstander af EU i dets nuværende form .... der er alt for megen indgriben ifht. muligheden for national selvbestemmelse .... der ingen forhindring i stort samarbejde og et stærkt fællesskab igennem aftaler man kan tiltræde eller undlade at være med i, men i et Europa der ikke styres af at stort og dyrt og ikke mindst uigennemsigtigt bureaukrati ... man kan sagtens samarbejde alligevel ..

men det har intet med dette emne at gøre, jeg er decideret skræmt at der skal kunne laves aftaler der binder os på vores demokratiske ret til afstemninger, dette uanset hvad emnet skulle kunne blive i fremtiden ... kan man lave den aftale vedrørende eu afstemning så kan man jo også på andre ting ....

Kommentér på:
Musketer-ed ... eu

Annonce