Hvor lang tid vil i lade hunden være alene hjemme? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Hvor lang tid syntes i personligt at man kan tillade sig at lade en hund være alene om dagen?
her snakker vi om fra i tager afsted på arbejde, og til i er hjemme igen.
Hvad tid tager i hjemmefra og hvad tid er i hjemme igen?
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.212
Det sker 1-2 gange om måneden i forbindelse med mit job.
Det er gamle hunde jeg har.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
Jeg synes kun det bliver problematisk hvis hunden er ked af at være alene hjemme eller det på den ene eller anden måde ikke fungerer. Man kan kalde det egoistisk men jeg vil stadig gerne have hund selv hvis jeg er single og har "almindeligt" fuldtidsarbejde
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 979
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 9 Emner: 24 Svar: 3.178
Pt. er alenetiden for vores ca. 6 timer, pga. vores forskudte arbejdstider. Det kunne de vel reelt godt klare 5 dage om ugen, men det er heldigvis kun nødvendigt 2 dage ugentligt.
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.971
Når vi en gang er færdiguddannede, så må den grænse nok desværre sættes op.
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.401
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 56 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.729
aug 2008
Følgere: 1104 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 2.737
Jeg ville ikke have det godt med at han skulle være selv længere end 8 timer.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
dec 2012
Følger: 34 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 3.510
Og kræet...han tager det rimeligt græsk katolsk...bare hans behov bliver prioriteret når jeg har fri -og dét gør de
Men det næste halve år mens jeg både arbejder og skriver speciale, der bliver mine behov vidst nedprioritereret en slat
aug 2016
Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 244
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
Er det en enkelt gang imellem kan jeg lige acceptere 10.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.825
Grænsen for mig, ved en enehund, går ved seks timer. Har de selskab af hinanden, så otte timer.
Hunde er ikke lavet til at være alene. De er flokdyr. En del racer trives rigtigt dårligt med lang alenetid, selvom en del lader til at acceptere det med tiden.
Man må lave sit racevalg efter hvor lang alenetid man vil byde en hund. Min race kan ikke bare efterlades en hel dag uden man får en reaktion på det (ved enehunde især).
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.024
Personligt kan jeg komme på én - at finde en form for "dagpleje" til hunden, men det er nu de færreste, der bor i nærheden af en hundepension. Og ja, det er jo rockerdyrt, så for mange, jeg selv inklusiv, helt udelukket.
jun 2011
Hundebørnehave, som flere gange har været nævnt herinde, er slet ikke for min hund heller. Hun er et nemt offer for mobbehunde, og ender ofte med at være det, hvis vi render på en flok. Så selvom hun faktisk elsker andre hunde, så har hun bedre af ikke at være sammen med for mange.
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1277 Hunde: 3 Emner: 157 Svar: 3.347
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.494
(9 måneder gammel)
Vi har trænet rigtig meget og hun kan sagtens nu, men når man har set sin hund i voldsom panik på video overvågning, så tænker vi at uanset træning så behøver hun det ikke da min kæreste arbejder hjemmefra.
Vi priotere det meget højt, så hvis vi skal noget hvor hun ikke kan komme med, så bliver en af os altid hjemme.
Det er bare blevet sådan for os, som sagt, ikke fordi hun ikke kan være alene hjemme, men fordi vores hjerter bare ikke kan byde hende det.
Hun er en mops og mere end ualmindelig knyttet til min kæreste.
Vi skal ikke ha hund igen, netop fordi jeg ville få helt ondt i maven over den alm alenetid.
okt 2011
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 1
Jeg har lige et sidespørgsmål.
er der slet ikke nogen af jer der har fuldtidsarbejde på de obligatoriske 8 timer PÅ ARBEJDET?
Dvs. I skal lægge kørsel oveni. enten er i utrolige heldige at i alle sammen bor 2 min. fra arbejdet, ellers syntes jeg godt nok det er utroligt at i kan være væk fra hunden i så få timer nogle af jer.
Jeg tænker specielt dem der bor alene, der skal frem samt være på arbejdet i 8 timer og så tilbage igen.
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Annoncer: 2 Emner: 53 Svar: 1.883
Hvis jeg skal være væk længere tid end det, så er jeg så superheldig at de har en legeonkel der kommer og henter dem og hygger hele dagen med leg og gåture sammen med hans egen hund
Nogle gange lader jeg dem simpelthen blive hjemme, fordi de ikke gider med!
Når jeg spørger om morgenen om de skal med så kan man nærmest se på dem " aih,,ik i dag vel,,kan du ikke bare selv ta afsted ? "
Jeg tror faktisk godt at de kan li bare at ligge og drive den af en hel dag,,ligesom at lade op til det næste der skal ske.
Sådan har vi det jo også selv - bare meget sjældent vi kan tillade os at efterleve det
Jeg har så en hovedregel - jeg forlader dem kun 1 gang om dagen. Dvs. skal jeg noget om aftenen, så har jeg dem med på job om dagen
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 190
Da vi fik Michelin, havde vi begge fuldtidsjob, så han skulle være alene 8 timer 5 dage om ugen. Nu studerer jeg hjemmefra, så jeg er for det meste hjemme, men jeg kunne mærke på Michelin at han har brug for alenetid. Hvis jeg er væk flere timer - bliver han en gladere hund da han får sin hvil. Det samme med Pippa.
Det med at man ikke bør have hund hvis man har fuldtidsjob osv er noget vrøvl! Så længe man har en velstimuleret hund, er alene hjemme ikke et problem.
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.203
Jeg synes ikke en debat om alenetid er sort/hvid jeg tænker at der er mange hunde hvis ejer altid er hjemme, men hvor der intet aktivt sker, der er hunde hvor luftningen måske nogle dage foregår i haven selvom ejer er hjemme og så giver jeg altså ikke meget for påstande om at de hunde har det bedre end min velstimulerede hund, der bliver brugt aktivt hver dag både fysisk og mentalt.
Jeg har det fint med at hun er alene hjemme en arbejdsdag.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Jeg har både været studerende, arbejdsløs og haft job over flere omgange i hundens liv, så han har været vant til lidt af det hele. Jeg mærker ingen forskel på ham.
Det var sværeste at få til at gå op, da jeg boede alene og havde studie og job.
okt 2014
Og ja? Det kan man godt? Altså at gå morgentur inden job, eftermiddagtur, træning og aftentur. Det er da naturligt for os...
Jeg er helt enig med Labsen.
feb 2014
Så min konklusion er blot er debatten ikke er sort/hvid og man efter min mening ikke kan give et entydigt svar da der er kæmpe forskel fra hund til hund.
okt 2014
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
Når alt det er sagt, så kan jeg dog, hånden på hjertet, ikke mærke den mindste forskel på, om jeg kommer hjem efter 6 timer efter en vagt eller 8 timer på en normal dag. Hundene er lige søvngroggy og har ikke mere travlt med at komme ud af den grund.
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.494
feb 2014
Jeg læser desuden ingen steder at der er nogen der beskyldes for ikke at stimulere deres hunde. Der påpeges vel nærmere at der er flere sider af samme sag.
feb 2014
feb 2014
Jeg skriver og har skrevet flere gange, at der er forskellige holdninger til hvad man vil og absolut ikke tillade. Jeg har forklaret hvorfor jeg synes min hund har et fantastisk hundeliv, selvom den er alene hjemme hver dag.
Hvis du skal rykke ved mine holdninger i denne debat, så kom med noget sagligt fremfor, at jeg indirekte beskylder nogen for at være mindreværdige.
Jeg kan ikke argumentere for at alle hunde der er alene hjemme en arbejdsdag har det godt og bliver aktiveret. Kun at det er gældende for min hund.
Kan du argumenterer for at alle hunde der ikke er alene hjemme en hel dag, bliver aktiveret og har det godt, eller kan du også kun det med egne hunde ?Hvis ja må vi jo så konstatere at debatten ikke er sort/hvid Heller ikke for de mindreværdige !
apr 2011
Følger: 12 Følgere: 41 Hunde: 8 Emner: 71 Svar: 608
I hverdagen er de alenen fra ca kl 7 - omkring ved 15-16 tiden!
Jeg vil ikke lade dem være alene i 10,5 time 2 dage i træk
maj 2004
Følger: 9 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.549
Min far har natarbejde, og lige nu er min mor i arbejdsprøvning, efter operation og efterfølgende et års sygemelding. Hun er afsted 2-3 timer om dagen, i 4 dage, og går så til varmtvandssvømning om fredagen, i ca. 3-4 timer inkl, transport. Så til daglig er hundene faktisk aldrig alene hjemme. Når min mor er væk, så er de i soveværelset ved min far. De sover, og laver ellers ikke noget - men de er ikke alene.
Og som en anden også nævner, så kan man tydeligt mærke, at de er vant til at sove i det tidsrum. Særligt Chessie, der har været vant til at være i soveværelset med min far, fra 8:30 (når min mor tog afsted på job), til kl. 15:00 (når min far stod op). Så i weekender og andre dage, hvor vi har været hjemme i det tidsrum, er hun ofte selv gået ind i soveværelset for at sove.
Grænsen for hvor længe de skal være alene, er omkring 6 timer. Så hvis mine forældre skal noget, så kan min bror og jeg tilpasse det sådan, at vi kommer hjem og passer hundene - min kæreste har også været sød til at komme og passe dem, hvis vi andre ikke kan. Skal vi alle sammen afsted, så vil hundenes opdrætter gerne passe dem - ligesom vi også tit passer hunde for opdrætteren.
Jeg kan ikke huske hvornår de sidst har været alene mere end 6-7 timer. Det har ihvertfald ikke været mens vi har haft Stella (et halvt år), og før det, har det kun været ganske sjældent. Når det har været nødvendigt, har det dog aldrig været et problem. Vi har overvågning på, og kan se at de bare lægger sig til at sove.
maj 2004
Det er helt absurd, at det ville kunne ske i dag
jun 2011
Jeg er gymnasielærer, og har derfor masser af fleksibilitet i mit arbejde ift. andre jobs, hvilket er skønt. Pt har jeg to arbejdspladser, som ligger hhv. 45 og 35min væk fra min bopæl, så der er en del transporttid, og nogle dage er hun alene meget længe, men det er nu ikke så ofte. Andre dage har jeg skemafri, og så er jeg hjemme, men forventer ro, da jeg jo stadig arbejder. Coco ved, at når jeg sidder ved skrivebordet, kan hun ligeså godt smide sig i kurven (og det gør hun også).
Faktisk har jeg det som Julie, der var oftere lange dage for hunden, da jeg læste, fordi jeg dengang både læste og havde studiejob. På mit studiejob kunne jeg tage Coco med nogle gange (ikke for ofte), hvilket var skønt. Mit nuværende job har jeg hende nogle gange med i bilen, og så er hun der imens jeg underviser, og så går vi en lang dejlig tur i skoven bagefter inden vi kører hjem. Det gør jeg dog kun hvis jeg har én eller to klasser på en dag, og afhængig af vejret jo.
Isabelle: Ift. det du skriver med, at folk er væk hele dagen og så kommer hjem og skal aktivere en hund og sådan. Lens siger det vidst også, man behøver jo ikke motionere hunden træt.
Fx havde jeg igår lommen fuld af godbidder, en targetplade og en frisbee med på tur. Først løb hun efter frisbee (det er vi nød til at starte med, hvis den er med
dec 2012
Følger: 34 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 3.510
Og selvom jeg nærmest er til fri afbenyttelse...så er jeg 100% sikker på Minner foretrækker de dage hvor jeg er på arbejde og vi derefter tager ture som AS beskriver. (Han er rimeligt belastende faktisk
Men jeg er også i den "heldige" situation at jeg nærmest har haft min hund overvåget i et års tid under og efter alene hjemmetræning. Og jeg kan ærligt sige at alene hjemmetid er en positiv ting for ham, da han både sover igennem og er mere afslappet og velafbalanceret. Derudover er der ingen forskel på om jeg er væk 6 eller 9 timer...han er glad for at se mig, men ikke mere end at han oftest først vågner og strækker sig i sofaen før jeg er henne ved ham.
Han er vant til afveksling...for jeg har som skrevet før skiftende vagter. Og jeg arbejder ikke helt fuldtids -sådan er stillingerne bare på mit arbejde. Så jeg har mellem 12-16 vagter på en måned. Så der er også mange dage i træk hvor han har mig helt hjemme
maj 2004
Jeg kan også mærke forskel på fx 3 timer og 6 timer. Men ikke 6 timer og 8 timer.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
Junior reagerer ikke anderledes på om jeg har været væk en time eller 6-8 stykker... han er mega glad uanset. En hund sover mange timer om dagen, og ja 8 af de timer alene... han trives fint, og ser ingen grund til at ændre dette. Jeg kunne hive ham med på job, men han får slet ikke sovet nok, så jeg vil hellere lade ham hvile derhjemme.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.520
Jeg skal da være ærlig og sige, at jeg ville da klart foretrække at være mere hjemme, men en eller anden skal jo tjene til vores alles ophold m.m. Og jeg er endnu ikke blevet præsenteret for et realistisk alternativ til at lade dem være alene.
Jeg oplever ikke, at det er noget problem for mine hunde, de har hinanden og de har en rutine, de kender, med en rimelig tur om morgenen og tur igen, når jeg kommer hjem. De ved, hvad der skal ske, når jeg går på arbejde, og jeg ved fra naboerne, at der er ro det meste af dagen. Først når tiden nærmer sig, at jeg plejer at komme hjem, begynder der at blive uro.
Og jeg forlader dem meget nødigt om aftenen efter en arbejdsdag. Dog er det pt. sådan, at eftermiddagsturene er delt i 2, fordi Celtia med sine nu 10 år har et mindre behov og er langsommere end de unge hunde, så for at alle kan få maksimal glæde af deres tur, kommer de ud 2 og 2.
Omvendt tror jeg bestemt, at mine hunde ville foretrække, at jeg var hjemme hele tiden. De kan sagtens hvile selv om, jeg er hjemme, så de har ikke det behov for ro uden mig.
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 73 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.763
De er kun alene hvis vi skal besøge familie eller venner begge to, eller hvis vi begge smutter ud og handler osv. Men når de så er alene vil vi helst ikke være væk mere end 6 timer, vores MAKS er 8 timer og det er kun hvis det f.eks et et bryllup, en rund fødselsdag, eller vi er oppe hos min mormor der bor i Nørresundby eller min far i Vejle (og vi dermed har 2 timer bare i transport ).
Vi er så heldige at de fleste vi kender bor her i Århus området, og vi bor i samme by som min mor, stedfar og 2 brødre, og til juli flytter min mormor også tilbage til byen, min grandfætter bor her også, og min mormors søster og grandkusine søger også bolig herude, det er dælme skønt med familie så tæt på, for det første kan man ses meget mere, og for det andet behøves hundene ikke være så lang tid alene, fordi man nærmest bare lige skal " rundt om hjørnet"
feb 2014
Grunden til at jeg hiver kedsomhed frem er at, jeg synes inaktivitet er langt værre end alenetid.
Inaktivitet og alenetid i forening er selvfølgelig helt frygteligt
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
Jeg har heldigvis mine forældre boende 5 min. væk og min mor er hjemmegående, så hun passer dem på de længste dage, så de er sjældent mere end 5-6 timer alene.
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 239
Han kan efter et år nu være alene op til 3 timer. Det har trukket tænder ud med den alene hjemme træning og den skal hele tiden holdes ved lige. Ellers skal vi gå nogle skridt tilbage og så arbejde frem igen. Ozzen er bare en velcro hund der til enhver tid vælger mennesker fremfor andre hunde.
dec 2008
Vi har snakket om her til sommer at lade terrassedøren stå åben og så hegne terrassen ind.
dec 2008
aug 2008
aug 2008
aug 2013
Mailo går ikke helt så meget amok, men han begynder straks at skriftevis spise, og hoppe foran en
aug 2013
jun 2011
Hvor lang tid vil i lade hunden være alene hjemme?