{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.141 visninger | Oprettet:

Hvor er respekten for et nej :( {{forumTopicSubject}}

Hvorfor er det folk ikke forstår jeg siger de skal kalde deres hund til sig, at jeg er IKKE vil have at deres hund over til mig, lige meget hvordan deres hund er. Især når en stor lab han kommer med høj haleføring, løber over vejen og sænket hoved, mod min hunde, mig og min barnevogn.

Hvorfor fatter folk det ikke, jeg magter ikke et overfald på Manfred mere og slet ikke efter han er blevet mere skarp efter vi har fået bettemanden, plus Esther ville død af skræk.

Så kald mig sindsyg kælling for at råbe SKRID til DIN hund, for du gør jo ikke en skid, jeg passer bare på mine hunde for det er min ret.

IKKE ALLE HUNDE VIL HILSE. Hold hunde i snor hvis i ikke har styr på dem

God tirsdag

Så morgen lige som begyndt, men hvorfor er det hundefolk ikke respektere at alle hunde ikke vil hilse smiley

Synes desværre det bliver værre og værre med at folk ikke forstår et nej til at hilse? Eller det bare mig??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor er respekten for et nej :(
  • #1   2. maj 2017 Øv hvor træls smiley
    Det er ikke kun"nej" til at hilse der ikke bliver forstået/respekteret. Jeg har et par gange oplevet at når nogle gik forbi Charlie så tænkte de at han kunne da lige få det sidste af pølsebrødet eller vaffelisen smiley smiley smiley Når jeg så pænt, men bestemt, har bedt dem om IKKE at fodre ham så kommer der et "Jamen den kan helt sikkert godt lide det" smiley

• #2   2. maj 2017 sikke en træls oplevelse! smiley
    du er i hvert fald ikke en dum kælling fordi du ikke ønsker din hund hilser! eller selv ønsker at hilse på andre hunde for den sags skyld!

vi oplever det også tit, vi er begyndt at vende om så snart vi ser andre mennesker, med eller uden hunde!
    et nej er åbenbart en invitation til at hilse nu til dags!

• #3   2. maj 2017 Ja og synes folk er blevet mere flabet, det som at når deres hund ikke gør noget er det okay? Men hvorfor skal min bide, det ikke fair for min hund eller den hund der kommer løbene.
    Hvis det var et barn, så havde tonen været anderledes smiley

• #5   2. maj 2017 Her er i området hvor jeg bor, er det åbenbart mekka for respektløse røvhuller smiley
    Så jeg har nu fået titlen som den sure kælling med den sindssyge hund, på de vante lokale luftepladser.. jeg gør som du, råber hunden an. Hvis ejer er ligeglad, eller det er en jeg har mødt flere gange, så er jeg ikke bleg for at give dem en mindre påtale på vejen.
    Jeg er så ueeeendelig træt af, at min hund skal være offer, for andres uopdragne løse lort. smiley
    Og nej, jeg er faktisk ikke en sur kælling, og min hund er heller ikke sindsyg, tvært imod smiley
    Men jeg har simpelthen ikke mere tålmodighed tilbage, når det kommer til typer som du beskriver. - for min hund, ender altid som taber, og det vil jeg bare ikke udsætte hende for.

Hold da op, det blev vidst lige til en ordentlig morgen bøvs smiley :D smiley

• #6   2. maj 2017 Det er ikke kun dig. Jeg har også problemet dagligt smiley

• #8   2. maj 2017 Isabelle

Fed ide også lige et stort blottet gebis smiley

• #10   2. maj 2017 Troels råbte at han skulle kalde hunde til sig da min ikke brød sig om fremmed. Der valgte han at råbe den gør ikke noget, hvor jeg råber min bider og så råber idioten jamen så så går min (så er jeg tænker, hvorfor skal min bide fra sig ??)

Det jeg vil er jeg synes problemet med respektløse hundeejer er blevet værre og værre. Eller det det bare mig der synes det blevet værre på de 11 år jeg har haft hund

• #12   2. maj 2017 Jeg bor heldigvis et sted hvor jeg ikke synes der er de vilde problemer med "trælse" ejere, selvom her er mange hunde.

Men vi har da en ældre dame, med en ældre sort labrador, som skal gå løs i skoven, selvom indkaldet ikke er helt ok. Og hun fatter heller ikke et nej.
    Sidst jeg mødte hende, sagde jeg at de ikke skulle hilse og ventede derfor på at hun fik snoren på hunden - det gjorde hun ikke, så vi stod og gloede på hinanden et stykke tid. Til sidst spurgte hun om min hund ville gøre noget og jeg svarede at det vidste jeg ikke - SÅ fik hun travlt med at få sin hund til sig "for så skulle de sørme ikke hilse" smiley

Jeg ønsker ikke flere dårlige oplevelser for Tucker, så jeg råber også "nej" eller "væk" hvis en løs hund kommer (eller hiver Tucker på armen) og jeg sparker også ud efter den hvis den ikke fatter det første. Jeg er fuldstændig ligeglad med om det f.eks. er labradoren nævnt over, som ER en flink hund, men når min hund er bange for store mørke hunde, så hjælper det ikke at få den tvunget i hovedet.

• #13   2. maj 2017 Jeg fik at vide, at jeg havde en perverteret hund, fordi jeg bad en idiot om at kalde sin hund til sig. 30 sekunder før havde hans hund væltet et barn omkuld, uden han så meget som kaldte på den. Folk er idioter

• #14   2. maj 2017 Jeg oplever slet ikke de problemer.
    Hverken i egen by, i andre byer eller i skovene. Folk har som regel styr på deres hunde.
    Jeg ved ikke om det gør en forskel hvilken race man kommer med..

• #15   2. maj 2017 Køb en springpisk. Næste gang du får 'den gør ikke noget' så svirper du med pisken 'men det gør JEG!'

• #16   2. maj 2017 Malene - jeg synes personligt det er værre når jeg fx. kun går med Gustav og Mogens end hvis jeg fx har min venindes pincher blanding ude en tur, det er som om han ikke er ligeså nuttet så vil folk ikke selv hilse
    altså ud over dem med hunde de hilser her uanset hvad, så der er den eneste løsning at vende om, for der er ingen respekt overhovedt!

• #17   2. maj 2017 Ja, det bliver værre og værre

Jeg har lige som C&N et dårligt ry blandt hundeejere. dog ikke som sur kælling med sindssyg hund, men som hysterisk kælling der ikke burde have hund, fordi den ikke må hilse på alt og alle.

• #18   2. maj 2017 Jeg synes faktisk ikke, at det er så slemt igen. Det var værre, da Atlas var en nuttet lille hvalp, men nu hvor han går på plads ved siden af mig, sker det sjældent, at vi får en fremmet hund i hovedet.
    Jeg tror nu også, at ens kropssprog spiller en stor rolle. Da Atlas var yngre oplevede min kæreste ofte, at fremmede så gerne ville have, at hundene skulle hilse, mens det skete mere sjældent for mig. De blev på er tidspunkt 'forfulgt' af en mand med en chihuahua, som synes at de skulle følges ad, selvom min kæreste blev ved med at sige nej. De endte så med at gå den samme vej alligevel, og hans hund var tydeligt bange for Atlas. Det var først den tredje gang, at min kæreste sagde, at hunden ikke virkede særlig tryg, at ejeren lod til at lytte, og så gik i en anden retning med sin hund.

Tror også, at det betyder noget, hvor man lufter sin hund. Her oplever vi det som sagt sjældent, men vi var på en strand i Vestjylland, hvor det tydeligt var skiltet, at hunde skulle føres i snor. Der var rigtig mange mennesker på den strand, både med og uden hunde. Tror vi nåede op på fire løse hunde, som løb over til os og tre eller fire mere, som var tæt på, men hvor ejerne kunne kalde dem videre, når jeg tydeligt trak væk med Atlas. Der endte jeg med at stille mig op og råbe en lille hvid hund ind i hovedet, at den skulle skride hjem. Den blev godt nok bange for mig. Der gik også nogen et stykke bagved os, som Atlas var meget interesseret i. Jeg fik lokket ham med videre, men hvad gør de kloge ejere? De slipper da deres lille hund fri, som så kon fræsende op til os og skræmte livet af mig. Ejerne kom først løbende efter, da jeg begyndte at skubbe deres hund væk fra Atlas med hånden.

• #19   2. maj 2017 Næ,det er ikke kun dig smiley Her er Agnes stadig jaget vildt smiley
    Efter nogle ret grimme episoder med hundeejere,så har Agnes nu bare giardia og det får næsten alle hundeejere væk eller nogen gange har jeg sagt at hun har lopper smiley
    I morges mødte vi en ældre hund med ejer,ejeren spørger først om det er en hvalp,jeg siger nej,så spørger hun om det er en hanhund,nej igen,så siger hun,så kan de godt hilse smiley jeg siger nej det kan de ikke og går videre-hun råber til mig,at det er synd for min hund at have sådan en dyremishandler til ejer...jeg gik videre smiley men sådanne oplevelser har vi næsten dagligt smiley
    "Skønt"

• #20   2. maj 2017 #14 Jeg tror det har RIGTIG meget at sige hvilken race man har med. Jeg var på tur sammen med Line som har Jamie (husky). Vi mødte en gruppe mennesker med et par hunde. Vi gik ind til siden og satte vores hunde pænt ved siden af os. Flere skulle lige nusse/pille/gramse på Charlie (golden retriever) for derefter at gå i en stor bue uden om Jamie.

• #23   2. maj 2017 Troels havde jeg skulle have haft en dialog med ham, havde hunden stået hen over min hund, for han gad ingen gang gå over vejen for at hente den. Det brude være nok at man beder folk om at kalde sin hund til sig. Har så Fundet ud af flere der har haft problemer med ham. Mit dilemma er jeg har en hanhund der efter to overfald har brugt over et år på at afrette igen så vi er et okay sted. Plus jeg står med en meget sensitiv tæve der ikke bryder sig om fremmed hunde.

Skal jeg så lade mine hunde få ar på livet for han ikke reagere på jeg beder ham om at tage sin hund i snor og skal indgå en dialog med ham??

• #24   2. maj 2017 Det kan godt være kropssprog spiller ind, men så må der også være en del tumper, som ikke kan læse det smiley smiley

Racen har måske for nogen noget at sige, men jeg tvivler på de helt tabte, tænker sådan. Så vidt jeg hører rundt omkring, har mange respekt for schæferen, men ikke dem jeg møder smiley

Jeg har en veninde, som ikke er specielt stor, og har 3 STORE hunde. To Cane Corso, og en Dogo.. hun har stadig samme problem, utroligt nok smiley

• #27   2. maj 2017 Ja tror også jeg skal til at gå med paraply smiley

• #28   2. maj 2017 Lille sprayflaske med en skøn blanding af vand og hjortesak olie og så et par sprøjt på løs vuffe smiley

Ps husk handsker og spray IKKE i modvind smiley

Super soaker ladet med 4 liter rødbedesaft smiley

• #31   2. maj 2017 Henrik hvor den fed smiley hehe

• #32   2. maj 2017 Oplever aldrig det problem. smiley

I vores by går folk med deres hund i snor, og det eneste sted vi møder løse hunde er i hundeskoven, og der ville jeg aldrig selv gå ind med min hund i snor, da jeg jo så tigger om at komme i problemer.

En hund der er fri, der møder en hund i snor giver nogen gange udfordringer.

Jeg oplever dog også, at en enkelt kommer ind i hundeskoven, og kræver at alle de løse hunde skal i snor, fordi deres er.

Det giver ikke mening, når man jo med snor kan vade resten af byens grønne områder rundt i snor.

Det allerværste er dem der kommer ind med deres hund i snor og som er i løbetid, så går det helt galt.

Men begge dele gør folk normalt kun en gang. smiley

• #33   2. maj 2017 men jeg synes i den grad det handler om hvilken hund man går med.

Hvis jeg går en tur med vores bull mastiff oplever vi tit løse hunde, som skal hilse. Heldigvis synes hun også det er en god ide at hilse.
    Men hvis jeg går en tur med rottweileren har folk travlt med at få deres hunde i snor.

• #35   2. maj 2017 Men hvor møder man alle de løse hunde henne?

Jeg bor i en middelstor by, og der møder jeg dem aldrig.

I en stor by som Århus eller KBH Centrum, der møder jeg dem heller ikke.

Er vi mere ovre i, at der er nogen specielle områder, hvor der er den slags udfordringer?

• #36   2. maj 2017 Her i Fredericia er det mest på stranden man ser de løse hunde

• #37   2. maj 2017 Jeg bor i en mindre provinsby. Og aldrig har jeg set så mange hunde før. smiley

• #40   2. maj 2017 Ak ja, samme situation på Amager.. Jeg er også ekspert i at krydse veje, vende om og andre ninja-moves, fordi jeg ikke synes at Wilma skal hilse i snor, og folk simpelthen ikke kan finde ud af at holde afstand. Og den der med kropssprog kommer man ikke ret langt med her. Jeg har prøvet at gå HELT ind til siden på en sti, dække Wilma af og vende ryggen til folk uden held - hvad mere skal man gøre? smiley

Jeg er skam også blevet råbt af og kaldt dyreplager på den konto. Og paradoksalt nok er det altid værst de steder, hvor der faktisk er snorepåbud..

• #42   2. maj 2017 Træls oplevelse smiley

Oplevede noget af det samme i dag, da jeg var ude med min hund.
    På den anden side kom en dame gående (uden hunden i snor) og den løb ud foran bilerne og hen til min og prøvede at parre hende. Hun er kun 1 år og det er hendes anden løbetid og har kun været i løb i 4 dage. Hunden var en stor labrador og den nærmest forgreb sig på Alba, som ikke kunne komme væk og den læste absolut ingen af hendes signaler, der sagde den skulle lade hende være. Oplevelsen var vild for hende og det var tydeligt hun var meget rystet også lang tid bagefter og det var jeg faktisk også selv.

Langt om længe kom damen så over den trafikerede vej og sagde "hovsa det har han da aldrig gjort før"

Og så går man der med sin egen i snor og så skal ens hund (og en selv) udsættes for sådan noget. Så nej det er ikke alle der respektere nej eller opfører sig forsvarligt for den sags skyld.

• #43   2. maj 2017 Ok, jeg kommer sjældent på standen, og gør jeg, så bor jeg et sted hvor der er masser af øde strand områder at lufte hund.

Men derfor undrer jeg mig stadig over at det er stort problem.

I øvrigt så jeg sjovt nok en hund uden snor i, her i min by i dag. En kæmpe Dobbermann.

Men der var ingen tvivl om, at han havde fuldstændig styr på den. Personligt havde jeg aldrig turde stole så meget på hund, men jeg er heller ikke super træner.

• #44   2. maj 2017 her er stranden inden for voldene, og inden for voldene er centrum af byen

• #46   2. maj 2017 Normalt går jeg heller ikke inde i byen (bor uden for) men den bette skulle passes ved de gamle og de tog også hundene så ville jeg lige lufte i mens jeg fik ham til at sove (jeg er vokset op i der) og har aldrig mødt noget lignende. Men kan høre på alle andre i område de er lige så trætte af ham og hans hund. Men har mødt westier der har løbet fra ejer på stranden, mødt en ung jagthund som havde fået færden og var revet sig løs osv. Men synes bare da jeg fik hund for 11 år siden, tog folk pænt hundene i snor når man råbte til dem om de ikke ville eller man gjorde det selv (selv om jeg havde 100% styr på den gamle) i respekt for andre mennesker

• #48   3. maj 2017 Jeg oplever præcis det samme som dig og jeg er også ved at blive sindssyg af det! Det er simpelthen belastende at folk slipper deres kræ løs hvis ikke den har sikkert indkald. Især når man står med 2 4 kg hunde som går fuldstændig amok hvis der nærmer sig en hund. Og hver eneste gang man møder de folk/hunde er alt træning tabt mht at øve øget afstand for at de skal blive trygge ved andre. Og så begynder man fra 0 igen. Det er så frustrende. Jeg syntes efterhånden at jeg har prøvet at gå overalt hvor jeg tænker at jeg ikke kan møde sådanne, men jo de er der ofte uanset hvor jeg er.

Kommentér på:
Hvor er respekten for et nej :(

Annonce