Hvor er respekten for et nej :( {{forumTopicSubject}}
Hvorfor er det folk ikke forstår jeg siger de skal kalde deres hund til sig, at jeg er IKKE vil have at deres hund over til mig, lige meget hvordan deres hund er. Især når en stor lab han kommer med høj haleføring, løber over vejen og sænket hoved, mod min hunde, mig og min barnevogn.
Hvorfor fatter folk det ikke, jeg magter ikke et overfald på Manfred mere og slet ikke efter han er blevet mere skarp efter vi har fået bettemanden, plus Esther ville død af skræk.
Så kald mig sindsyg kælling for at råbe SKRID til DIN hund, for du gør jo ikke en skid, jeg passer bare på mine hunde for det er min ret.
IKKE ALLE HUNDE VIL HILSE. Hold hunde i snor hvis i ikke har styr på dem
God tirsdag
Så morgen lige som begyndt, men hvorfor er det hundefolk ikke respektere at alle hunde ikke vil hilse
Synes desværre det bliver værre og værre med at folk ikke forstår et nej til at hilse? Eller det bare mig??
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
Det er ikke kun"nej" til at hilse der ikke bliver forstået/respekteret. Jeg har et par gange oplevet at når nogle gik forbi Charlie så tænkte de at han kunne da lige få det sidste af pølsebrødet eller vaffelisen
mar 2016
Følger: 11 Følgere: 207 Hunde: 5 Emner: 56 Svar: 1.473
du er i hvert fald ikke en dum kælling fordi du ikke ønsker din hund hilser! eller selv ønsker at hilse på andre hunde for den sags skyld!
vi oplever det også tit, vi er begyndt at vende om så snart vi ser andre mennesker, med eller uden hunde!
et nej er åbenbart en invitation til at hilse nu til dags!
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 56 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.729
Hvis det var et barn, så havde tonen været anderledes
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.071
Så jeg har nu fået titlen som den sure kælling med den sindssyge hund, på de vante lokale luftepladser.. jeg gør som du, råber hunden an. Hvis ejer er ligeglad, eller det er en jeg har mødt flere gange, så er jeg ikke bleg for at give dem en mindre påtale på vejen.
Jeg er så ueeeendelig træt af, at min hund skal være offer, for andres uopdragne løse lort.
Og nej, jeg er faktisk ikke en sur kælling, og min hund er heller ikke sindsyg, tvært imod
Men jeg har simpelthen ikke mere tålmodighed tilbage, når det kommer til typer som du beskriver. - for min hund, ender altid som taber, og det vil jeg bare ikke udsætte hende for.
Hold da op, det blev vidst lige til en ordentlig morgen bøvs
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 279 Hunde: 2 Emner: 164 Svar: 5.624
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 638
Fed ide også lige et stort blottet gebis
feb 2007
Det jeg vil er jeg synes problemet med respektløse hundeejer er blevet værre og værre. Eller det det bare mig der synes det blevet værre på de 11 år jeg har haft hund
aug 2008
Følgere: 1104 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 2.736
Men vi har da en ældre dame, med en ældre sort labrador, som skal gå løs i skoven, selvom indkaldet ikke er helt ok. Og hun fatter heller ikke et nej.
Sidst jeg mødte hende, sagde jeg at de ikke skulle hilse og ventede derfor på at hun fik snoren på hunden - det gjorde hun ikke, så vi stod og gloede på hinanden et stykke tid. Til sidst spurgte hun om min hund ville gøre noget og jeg svarede at det vidste jeg ikke - SÅ fik hun travlt med at få sin hund til sig "for så skulle de sørme ikke hilse"
Jeg ønsker ikke flere dårlige oplevelser for Tucker, så jeg råber også "nej" eller "væk" hvis en løs hund kommer (eller hiver Tucker på armen) og jeg sparker også ud efter den hvis den ikke fatter det første. Jeg er fuldstændig ligeglad med om det f.eks. er labradoren nævnt over, som ER en flink hund, men når min hund er bange for store mørke hunde, så hjælper det ikke at få den tvunget i hovedet.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.908
Hverken i egen by, i andre byer eller i skovene. Folk har som regel styr på deres hunde.
Jeg ved ikke om det gør en forskel hvilken race man kommer med..
maj 2015
Følger: 51 Følgere: 1010 Emner: 210 Svar: 5.469
mar 2016
Følger: 11 Følgere: 207 Hunde: 5 Emner: 56 Svar: 1.473
altså ud over dem med hunde de hilser her uanset hvad, så der er den eneste løsning at vende om, for der er ingen respekt overhovedt!
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
Jeg har lige som C&N et dårligt ry blandt hundeejere. dog ikke som sur kælling med sindssyg hund, men som hysterisk kælling der ikke burde have hund, fordi den ikke må hilse på alt og alle.
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.971
Jeg tror nu også, at ens kropssprog spiller en stor rolle. Da Atlas var yngre oplevede min kæreste ofte, at fremmede så gerne ville have, at hundene skulle hilse, mens det skete mere sjældent for mig. De blev på er tidspunkt 'forfulgt' af en mand med en chihuahua, som synes at de skulle følges ad, selvom min kæreste blev ved med at sige nej. De endte så med at gå den samme vej alligevel, og hans hund var tydeligt bange for Atlas. Det var først den tredje gang, at min kæreste sagde, at hunden ikke virkede særlig tryg, at ejeren lod til at lytte, og så gik i en anden retning med sin hund.
Tror også, at det betyder noget, hvor man lufter sin hund. Her oplever vi det som sagt sjældent, men vi var på en strand i Vestjylland, hvor det tydeligt var skiltet, at hunde skulle føres i snor. Der var rigtig mange mennesker på den strand, både med og uden hunde. Tror vi nåede op på fire løse hunde, som løb over til os og tre eller fire mere, som var tæt på, men hvor ejerne kunne kalde dem videre, når jeg tydeligt trak væk med Atlas. Der endte jeg med at stille mig op og råbe en lille hvid hund ind i hovedet, at den skulle skride hjem. Den blev godt nok bange for mig. Der gik også nogen et stykke bagved os, som Atlas var meget interesseret i. Jeg fik lokket ham med videre, men hvad gør de kloge ejere? De slipper da deres lille hund fri, som så kon fræsende op til os og skræmte livet af mig. Ejerne kom først løbende efter, da jeg begyndte at skubbe deres hund væk fra Atlas med hånden.
jan 2013
Følger: 19 Følgere: 107 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 1.116
Efter nogle ret grimme episoder med hundeejere,så har Agnes nu bare giardia og det får næsten alle hundeejere væk eller nogen gange har jeg sagt at hun har lopper
I morges mødte vi en ældre hund med ejer,ejeren spørger først om det er en hvalp,jeg siger nej,så spørger hun om det er en hanhund,nej igen,så siger hun,så kan de godt hilse
"Skønt"
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
feb 2007
Skal jeg så lade mine hunde få ar på livet for han ikke reagere på jeg beder ham om at tage sin hund i snor og skal indgå en dialog med ham??
okt 2011
Racen har måske for nogen noget at sige, men jeg tvivler på de helt tabte, tænker sådan. Så vidt jeg hører rundt omkring, har mange respekt for schæferen, men ikke dem jeg møder
Jeg har en veninde, som ikke er specielt stor, og har 3 STORE hunde. To Cane Corso, og en Dogo.. hun har stadig samme problem, utroligt nok
feb 2007
maj 2015
Følger: 51 Følgere: 1010 Emner: 210 Svar: 5.469
Ps husk handsker og spray IKKE i modvind
Super soaker ladet med 4 liter rødbedesaft
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 979
feb 2007
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 2.811
I vores by går folk med deres hund i snor, og det eneste sted vi møder løse hunde er i hundeskoven, og der ville jeg aldrig selv gå ind med min hund i snor, da jeg jo så tigger om at komme i problemer.
En hund der er fri, der møder en hund i snor giver nogen gange udfordringer.
Jeg oplever dog også, at en enkelt kommer ind i hundeskoven, og kræver at alle de løse hunde skal i snor, fordi deres er.
Det giver ikke mening, når man jo med snor kan vade resten af byens grønne områder rundt i snor.
Det allerværste er dem der kommer ind med deres hund i snor og som er i løbetid, så går det helt galt.
Men begge dele gør folk normalt kun en gang.
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 979
Hvis jeg går en tur med vores bull mastiff oplever vi tit løse hunde, som skal hilse. Heldigvis synes hun også det er en god ide at hilse.
Men hvis jeg går en tur med rottweileren har folk travlt med at få deres hunde i snor.
mar 2017
Jeg bor i en middelstor by, og der møder jeg dem aldrig.
I en stor by som Århus eller KBH Centrum, der møder jeg dem heller ikke.
Er vi mere ovre i, at der er nogen specielle områder, hvor der er den slags udfordringer?
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1331 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.597
okt 2011
feb 2017
Følger: 16 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 30
Jeg er skam også blevet råbt af og kaldt dyreplager på den konto. Og paradoksalt nok er det altid værst de steder, hvor der faktisk er snorepåbud..
dec 2016
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 23
Oplevede noget af det samme i dag, da jeg var ude med min hund.
På den anden side kom en dame gående (uden hunden i snor) og den løb ud foran bilerne og hen til min og prøvede at parre hende. Hun er kun 1 år og det er hendes anden løbetid og har kun været i løb i 4 dage. Hunden var en stor labrador og den nærmest forgreb sig på Alba, som ikke kunne komme væk og den læste absolut ingen af hendes signaler, der sagde den skulle lade hende være. Oplevelsen var vild for hende og det var tydeligt hun var meget rystet også lang tid bagefter og det var jeg faktisk også selv.
Langt om længe kom damen så over den trafikerede vej og sagde "hovsa det har han da aldrig gjort før"
Og så går man der med sin egen i snor og så skal ens hund (og en selv) udsættes for sådan noget. Så nej det er ikke alle der respektere nej eller opfører sig forsvarligt for den sags skyld.
mar 2017
Men derfor undrer jeg mig stadig over at det er stort problem.
I øvrigt så jeg sjovt nok en hund uden snor i, her i min by i dag. En kæmpe Dobbermann.
Men der var ingen tvivl om, at han havde fuldstændig styr på den. Personligt havde jeg aldrig turde stole så meget på hund, men jeg er heller ikke super træner.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1331 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.597
feb 2007
okt 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 96
Hvor er respekten for et nej :(