996 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Roskilde Dyrskue Roskilde Dyrskue

Nu nærmer sig tiden for Roskilde Dyrskue og jeg er da nysgerrig efter at vide, om der er nogle HGere der skal derud.

Jeg kommer søndag for at kigge på kvæg og for at shoppe lidt til alle dyrene her på farmen. smiley

Desværre er Ivars race (Heck) ikke repræsenteret, men der er heldigvis mange andre lækre kødkvæg at kigge på i stedet. smiley

Ses vi? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Roskilde Dyrskue
  • #2   23. maj 2017 Jeg synes at det er ALT for dyrt, så vi tager på Bakken torsdag istedet smiley

• #3   23. maj 2017 Ikke i år. Er ellers fast inventar der år efter år, men er flad for overskud i øjeblikket.
    Men jeg håber I får godt vejr smiley

• #5   23. maj 2017 Jeg kommer lørdag måske også fredag er ikke hel sikker søndag kan jeg ikke nå da jeg skal med færgen hjem smiley

• #6   23. maj 2017 Har i mange år været til både Roskilde dyrskue og Store hestedag, men i år har vi besluttet at kun tage Store (og hunde) Hestedag i September i stedet smiley

Der er meget større fokus på hund og hest, og det er alligevel primært det, vi kommer for at kigge på smiley

• #7   23. maj 2017 Jeg er selv fast på SHD, men den tid den glæde. smiley

• #8   23. maj 2017 Jep - kommer fredag og skal lave tv-udsendelse smiley

• #9   23. maj 2017 Jaaa, jeg plejede også trofast at komme til dem begge, men dengang boede jeg også i gå afstand til dyrskuepladsen, så det kunne ikke være nemmere smiley

• #10   23. maj 2017 Jeg har jo ellers været fast inventar de sidste 7 år, men siden jeg blev uvenner med klubben, så kommer jeg kun som tilskuer. Da jeg skal arbejde fredag så må det blive lørdag og søndag i stedet smiley

• #11   24. maj 2017 Jeg skal derop fredag, og skal se på alt muligt forskelligt men primært heste og kvæg.

Ivar ser fin ud, er det en helt ny race i DK ? Jeg har aldrig hørt om den. Men som du siger, der er altid masser af lækre kødkvægsracer.

• #12   24. maj 2017 Der er Heck-kvæg 4-5 steder i Danmark. Det er det tætteste vi kommer på de gamle urokser, hvorfor de også bliver kaldt urokser.
    De går som naturplejere og er ude året rundt, da det er en af de få racer, der kan holde til det uden at skulle have fine og fancy forhold.
    Det er også Heck-kvæg der er i Sagnlandet Lejre. Bl.a. Ivars bror fra sidste år, der flyttede derud i marts måned og skal gå som avlstyr de næste mange år.

De er ikke så tamme af natur. Ivars flok lever stort set vildt og er kun i menneskehænder 2 gange i livet.
    Første gang når de skal øremærkes som helt små og anden gang når jægeren (som er vores ene dyrlæge) har skudt dem og de skal slagtes.
    Bliver de syge, bliver de skudt, da de ikke er til at komme i nærheden mht behandling.

Og så er der lige Ivar, der er et lidt specielt tilfælde, da han har været i hænder siden fødslen, men forhåbentligt kan lægge det bag sig, når han kommer tilbage til flokken.

Her er hans far, Balder den 1. af Smørum, der var noget helt specielt (han blev aflivet sidste sommer efter 12 år under åben himmel). smiley

profilbillede
  • #13   24. maj 2017 Cujo, tak for informationen. Det er flotte dyr.

• #14   24. maj 2017 Velbekomme Lene. smiley
    Og ja, de er meget fine. smiley

• #16   24. maj 2017 Jeg skal derud fredag, og kigge på det forskellige.

• #17   28. maj 2017 Jeg håber alle havde et godt dyrskue. smiley

Vi fik brugt lidt over 5 timer derude i dag.
    Fik set en masse kvæg, heste og hunde (i jagt-området) og fik set på hestetrailer og lidt maskiner til mandens arbejde.

Jeg fik ikke købt alt det jeg havde håbet på (der var simpelthen for mange mennesker i de varme hesteudstyrs-boder), men fandt da et par af tingene, bl.a. de ønskede seler til Cujo, der var lidt billigere end normalt og så endda med 50% rabat oveni, så han fik 2 nye.

Dertil en ny grime til Ivar-kalven som vi fandt hos Limousine-folket. Den skal jeg prøve på ham om lidt; håber den passer ham.

Sidst men ikke mindst fandt jeg min lokale hestefoder-pusher derude.
    Vi fik handlet til dyrskue-pris og kan hente foder i butikken i løbet af ugen (vi holdt et godt stykke fra dyrskuepladsen og bor ret tæt på foderstoffen herude i den virkelige verden).

Så alt i alt en dejlig dag i Roskilde. smiley

• #18   29. maj 2017 Jeg havde også en fin dag i fredags. Jeg var deroppe i 9 timer, og kom godt og grundigt solskoldet hjem smiley Ganske som jeg plejer.

Jeg var rundt og se meget forskelligt, men midt på eftermiddagen blev det for varmt at gå rundt, så besøget hos katte, kaniner, fjerkræ samt får og geder blev kortet noget ned. Så vi fandt en dejlig skyggeplads på den store tribune og så afslutningen af karatastik af heste samt konkurrencerne om sjællandspræmiehingsten og bedste føl.

Der var mange mennesker, men jeg synes ikke det var helt så galt, som det nogen gange har været. Der var stadig ledige siddepladser under de ellers meget populære konkurrencer. Det synes jeg ikke, der plejer at være.

Kommentér på:
Roskilde Dyrskue

Annonce