{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
533 visninger | Oprettet:

Fotografer - hjælp til kamerakøb {{forumTopicSubject}}

Mit gamle trofaste Minoltda dImage A1 er ved at dø.. motoren har det ikke så godt.

Jeg er nu ved at ose efter en værdig afløser.. men da mig jo ik altid er så kvik med de her ting, så er jeg blevet i tvivl om hvilket af mine kandidater som er bedst til mig.

Jeg har nogen skavanker i fingrene pga. hypermobilitet, så jeg er 'låst fast' i at kameraet skal have et bestemt design, så det ligger godt i min hånd - ellers tilter jeg det ½ grad når jeg trykker på udløseren... det får man dælme mange dårlige billeder af, suk.

Anyways.. kandidaterne er endt på disse 3:

Sony Cyber-shot DSC-H5 - 3095kr
(link fjernet)

Canon PowerShot S3 IS - 2865kr
(link fjernet)

Canon EOS 350D - 4900kr
(link fjernet)

Jeg bruger hovedsageligt mit kamera til dyrene... så jeg har brug for noget som kan tage billeder forholdsvist hurtigt efter hinanden - her var Minoltaet altså ikke helt supert. Har nogen gange brug for Makro.. og at kunne tage billeder af 'bevægelige mål'.
Noget input til hvad der vil være perfekt til mig?
Tænker jo mest på at hvis jeg køber Canon Eos, og så egentligt kunne have levet lykkeligt med en af de mindre modeller smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fotografer - hjælp til kamerakøb
  • #1   6. dec 2006 Jeg ville helt klart vælge EOS 350 D...

• #2   6. dec 2006 Argument for og imod?

• #3   6. dec 2006 Eos fordi du altid har mulighed for at udskifte objektiv, størst opløsning flest billeder i sekund. større manuel betjening af linse. Bruge CF kort (husk at køb et ultra kort og minimum 1 gb) et ultra kort gør at dit kort ikke udgiver så meget varme og arbejder hurtiger.

• #6   6. dec 2006 Stine - er det ligemeget hvilken fabrikant som har lavet kortet?
    Læste noget med at der var en af Cybershot modellerne som kun kunne bruge kort fra Sony... det lavede de vist om bagefter.
    SKAL have et større kort alligevel.. der er jo kun plads til 4 billeder på det medfølgende smiley

• #9   6. dec 2006 Hvis du køber et sandisk kort så får du i hvert fald et RIGTIG godt kort. Og der er udover din alm garanti fra butikken, yderlige garanti fra firmat bag dem, jeg mener det er 8 år eller mere. Fordelen ved sandisk kortet er også, at hvis uheldet er ude, det vil sige, kommer du til slette dine billeder ved et uheld, så kan du sende kortet til producenten, og de kan genskabe dine billeder for dig.

Sony kan sagtens tage andre former for kort (mærker) ikke kun sonys egne kort, det er bare noget de skriver for at sælge deres kort smiley Dog kan der være fordele ved at købe deres egne kort, ex hvis der er noget med panorama osv. så er det ikk esikkert at andre mærker kan gemme det.

• #10   6. dec 2006 Sony Cyber-shot DSC-H5 - 3095kr
    (link fjernet)

Jeg bruger denne her. Du kan se nogle af billederne på mine hundes sider. Jeg er meget tilfreds med det og det er altså lækkert med en stor skærm. Den eneste ulempe jeg synes der er ved EOS modellen (og grunden til at jeg valgte den fra), er at man ikke kan bruge lcd skærmen til at "sigte" med - du er nødt til at kigge ud igennem "øjet" (håber du forstår hvad jeg mener). Når man har en lille hund synes jeg det er dejligt med en stor skærm man kan bruge til at sigte med når billedet skal tages.

• #11   6. dec 2006 Ville også vælge Canon.. det er et kanon kamera.. vi har selv Canon eos 300 D og skal til Januar have Canon Eos 400D ..

• #12   6. dec 2006 Hvis du køber det kamera skal du overveje at undlade at købe hukommelses kortet med det samme - i æsken er der nemlig et kort hvor du kan få en god rabat ved at købe det igennem deres internet butik.

• #13   6. dec 2006 Nej, man får det faktisk ikke altid der til den billigste pris, sorry. Slog Canon EOS'et op, og på Pixmania er det 3-400kr dyrere end når man tjekker priser på edbpriser.dk

• #14   6. dec 2006 Åååh.. kan man ikke sigte med lcd-skærmen på et canon eos?
    For så ryger den af listen.. med mine skod led, så er det en funktion som jeg altid benytter.. skal jeg holde op ved øjet, så går mine billeder i ged igen.

• #15   6. dec 2006 Line.. nej det kan du vidst ikke.. der skal du kigge gennem øjet.. det gør vi i hvertfald.. :o/

• #16   6. dec 2006 Lina, det mener jeg helt bestemt ikke at du kan. Det kan an vist ikke med nogen spejlrefleks kameraer.

• #17   6. dec 2006 Grunden til at man ikke kanbruge skærmen som søger på eos er at, det er et spejlrefleks kamera, det er de andre ikke... det kan ikke lade sig gøre på et spejlrefleks at søge igennem skærmen, da teknikken er anderledes mht spejl osv.

• #18   6. dec 2006 Du kan kun bruge skærmen til at se billederne på bagefter...

• #19   6. dec 2006 Nederen da.. . øv... men så duer det desværre ikke.
    Oh well, der er stadig 2 på listen.

Nogen der kan greje hvad forskelle der er på Sony Cybershot'en og Canon Powershot?
    Jeg er måske mest hooked på Sony'en... måske nok fordi det umiddelbart ligner mit gamle mest.

• #20   6. dec 2006 Disse billeder er taget med mit sony:

(link fjernet) 11:32:14

(link fjernet) 11:32:14

(link fjernet) 07:04:01

Dette billede er taget på kameraets funktion der gør det kan tage billeder hurtigt og af bevægende "mål":

• #21   6. dec 2006 Sony har carl zeiss linse, klart en god ting, men ikke noget du umidelbart vil kunne se med det blotte øje... Jeg tror nu nok at jeg ville vælge canon s3 hvis ikke det skal være eos.

Husk på at kvaliteten stadig ikke er den samme hvis du sammenligner, eosén med de to andre. Du har mange flere muligheder, og bedre kvalitet med eos... men kan godt se problemet i det, hvis dine hænder ikke kan...

• #22   6. dec 2006 Jeg ville købe et Canon 400 D. Slå op på nettet, så finder du det billigste sted som er hos Kamerabutikken.dk - det er det bedste. Kan købes via online, så du behøver ikke tage ind til butikken - prisen er den samme.

Købte et i lørdags, og det tager bare nogle superflotte billeder, og det og Canon 350, som er 2 år gammelt i teknologi, vinder tests på stribe.

Så jeg ville ikke betænke mig.

Gitte

• #23   6. dec 2006 Louise - gode billeder!

Gitte M - du er stadig over i spejrefleks, og mine hænder kan ikke uden lcd-skærmen at sigte med.

Stine - du lyder som en der har noget tjek på det her.. er der andre forskelle på de to 'små' kameraer?

Noget helt andet.. så kan man ofte få dem i sølv og i sort.. er det bare et spørgsmål om hvad man synes er pænest, eller betyder materialeforskellen egentligt noget? (De sorte kan man se støv på *G*)

• #24   6. dec 2006 Mit er sort - jeg syntes det så mest proff ud...

• #25   6. dec 2006 Lina - jeg har også et lille smart digital kamera (uden spejlrefleks) og det er det største flopkøb jeg nogensinde har gjort.

Indendørs er blitzen ikke god nok. Når jeg lige vil snuppe et godt billede af hunden, vupti så er hunden væk inden kameraet når at tage billedet. Så du skal virkelig op i en kvalitet der siger spar to til alt, før du kan sikre dig at halvdelen af billederne bliver det du ser - da der er forsinkelse på.

Det er bare den erfaring jeg har gjort - og den har været dyrekøbt.

Gitte

• #26   6. dec 2006 Jeg har været SÅ glad for mit Minolta, og tudbrølede da det gik op for mig at det synger på sidste vers.

Jeg holder mig fra de meget små og fikse kameraer. Nogen af dem er faktisk rigtigt fine, men jeg VED at jeg med mine hænder ikke kan bruge dem... huset tæller 2-3 stykker af dem i forvejen. Synes så at når man kommer op i den klasse med alle mine 3 kandidater, så er det ved at være noget der ligner noget.

• #27   6. dec 2006 der er ikke den store forskel på de to "små" modeller. Der er noget med brændviden, der er en lille forslel, men ikke noget der gør det store udsving. Det du måske også lige skal ha i bagtanke er, de køre på alm AA batterier, det går vildt stærkt med strømmen, hvis ikke du har nogle gode genopladelige batterier med.

Så om du vælger sony eller canon skulle ikke betyde så meget, men jeg ville nu staidg vælge canon, da jeg har bedst erfaring med det, og de har også lavet "spejlrefleks" kamera i længst tid smiley Sony er rimelig nye på det område...

Men det er jo blot mit syns punkt, og mine holdninger. Men jeg er nu størst canon fan - og Nikon -

• #28   6. dec 2006 ooh det med batterierne havde jeg faktisk ikke tænkt på. Minoltaet har jo sådan en svend stukket op i r*ven som er genopladelig.
    Æv, det er jo nemmere når det ikke er de små batterier, suk.

• #29   6. dec 2006 Lina ja nemlig... og de sluger batterier vildt hurtigt... Det gør EOS ikke, da den også har genopladeliget med, plus at du kan bøbe et batteri greb, altså en "klods" til at skrue på unde kameraet, hvor der er et batt indbygget, plus det kan bruges som støtte og "underlag" hvis det skal stå.

• #30   6. dec 2006 Jeg må indrømme at det kunne være kanon hvis jeg kendet nogen som havde sådan et EOS, så jeg kunne prøve om jeg kan med det eller ej, suk, for det lyder jo som et hammergodt kamera.

• #31   6. dec 2006 lina ja det vil jeg måske også mene - altså se om du kan finde en der har et du må prøve - Ellers gå ind i en butik og prøv, de fleste vil gerne gi dig et "kursus" og du kan selv lege lidt med det i butikken. Du behøver jo ikke købe det, derinde smiley

• #32   6. dec 2006 Skal osse se om banken vil spytte flere penge i kassen så, hehe. Men ku godt være at jeg skulle vende forbi en fotomand i næste uge.

• #33   6. dec 2006 ja det syntes jeg helt klart... men et godt råd, hvis du tager ind og "prøver" et i en butik, så lad være med at sig du handler på nettet... smiley For så er det ikke sikkert de vil hjælpe dig.

• #34   6. dec 2006 Jeg bliver nogen gange noget forvirret når man kigger kameraer.. 2 tilsyndeladende ens koster forskelligt.

F.ex. hvis man nu kigger på Canon EOS 400 på edbpriser
    (hvis jeg kan med et EOS, så bør jeg måske overveje 400?)
    (link fjernet) - til 5647kr
    (link fjernet) - til 5600kr
    Forskellen er tilsyneladende for mine øjne kun at det nederste har tilføjet "(m. 18-55 mm Objektiv)" i navnet?
    Og hvad betyder så lige det?

• #35   6. dec 2006 18-55 er den standart linse der sidder på... men der må være en fejl på deres side, for der burde ikke kun være 47,- i forskel hvis du køber kun kamera huset, eller om du køber med linse... Og ville også mene at de ikke sælger uden linse.

Men tjekker lige dine links ud smiley

• #36   6. dec 2006 ja ved sgi godt de hedder objektiver... men her på fyn bruger vi altså også ordet linse... smiley

• #37   6. dec 2006 hmm der er ikke nogen forskel.... tror det er en fejl fra deres side, for der er en 18-55 med til begge modeller.

• #38   6. dec 2006 renate nemmerlig.

• #39   6. dec 2006 Kender en som har et STORT spejlreflekskamera, og det må jeg gerne lige tage en runde med. Det må blive i næste uge.. skal til Leipzig i weekenden.

• #40   6. dec 2006 Hej Lina..

Selv om jeg er Canon-mand og evt. ville foreslå dig Canon EOS 400 D som et rigtig godt spejlrefleks kamera til prisen... vil jeg set ud fra dine ønsker alligevel foreslå dig at købe et Sony Alpha 100 - der er den nye udgave af det tidligere Minolta Dynax 5 D.
    Grund: Sony alpha 100 er et digitalt spejlrefleks kamera hvor du har mulighed for at skifte objektiver og dermed få større glæde af dit kamera i en given situation. Det er hurtigt, stabilt og ikke mindst DET HAR ANTISHAKE i selve huset som det eneste spejlreflekskamera på markedet (bortset fra Minolta som jo er udgået). Det er helt klart en fordel da du ved bl.a. Canon skal købe antishake i selve objektivet - ofte til en merpris af flere tusinde kr.

Samtidig har du mulighed for at bruge LCD skærmen som søger......

Sanne har indtil for nylig brugt Minolta's Dynax 5 D og har været rigtig glad for det

Mvh.
    Torben J.
    tosafoto

• #41   6. dec 2006 Hvis jeg var dig villle jeg købe canon eos 350d eller 400d smiley

Jeg bruger selv 350d smiley

• #42   6. dec 2006 Altså det her?
    (link fjernet)

Det lyder faktisk rigtigt godt, og stadig i en prisklasse hvor jeg ikke skal sælge min gamle mor oveni smiley

• #43   6. dec 2006 Torben: er det så det kamera hun brugte til at tage billeder af mine boxerhvalpe - sidste sommer? For det gav da super billeder;O)

• #44   6. dec 2006 Jeg tror faktisk at det må blive det - havde slet ikke overvejet at der var kombimodeller, men det her lyder som om at det kan lige præcis de ting, som jeg af nødvendighed har brug for.

Glæder mig allerede som et lille barn til at bankpapirerne går i orden smiley

• #45   6. dec 2006 Susanne .

Ja det var det kamera jeg brugte til at tage billleder af dine hvalpe , og også det samme kamera der er brugt til bla Lina´s bilelder , bla hendes profilbilled smiley

Hilsen
    Sanne

Kommentér på:
Fotografer - hjælp til kamerakøb

Annonce