{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.757 visninger | Oprettet:

er håndjerne lovlige i danmark? {{forumTopicSubject}}

hej jeg ved ikke om det her er det rigtige sted at spørgere, men jeg har simpelhen brug for hjælp.

det første spørgsmål, er håndjern lovlige i danmark? købt i Tjekkiet.
nogen der kender nogen paragraffer til det? og tænker det er vel ulovligt at en almindelig borger sætter en anden borger i hånjern uden personens frie vilje? nogen der har en paragraf på det os?

også paragraffer på kvælertag, hold hånden for mund og næsen så man ikke kan trække vejet.

Alt det er blevet brugt som afpresning på mig, og jeg tænker at det ikke er lovligt. men skolen vil ikke rigtig gøre noget. så nu sidder jeg og søger på nettet om de forskellige ting, men jeg føler bare ikke selv jeg bliver klogere..


også er det vel også vold hvis man hiver en så hårdt i håret at der faktisk falder totter af engang imellem, det er ved også vold?

eller bliver havet i håret imens man ligger med og får 3 slag i baghovedet...

jeg føler ikke at skolen tager det så seriøst, så nu har jeg valgt at jeg klare det selv, har bare brug for paragraffer. jeg har simpelhen ledt i så lang tid... og jeg føler bare ikke at jeg selv bliver klogere på det..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er håndjerne lovlige i danmark?
  • #3   10. jun 2017 min mor er inde over det, jeg holder pause fra skolen fordi min mor kan se at jeg er påvirket af det, har muligvis fået angst igen osv. så min mor holder mig hjemme lidt.

    men det er som om at skolen ikke helt ved hvad de skal gøre ved den her sag..


  • #4   10. jun 2017 Man må gerne eje håndjern
    Men man må ikke tilbageholde nogen imod deres vilje - det er straffeloven paragraf 261
    Ellers er det straffeloven paragraf 245 (generelt straffeloven kapitel 25)

    Du bliver nødt til at få hjælp fra nogle voksne. Dine forældre, en sagsbehandler, en lærer eller en anden du stoler på. Og så må politiet jo indblandes, hvis skolen ikke vil håndtere det


  • #5   10. jun 2017 Politiet skal da involveres!

  • #6   10. jun 2017 Sabrina E

    jeg har sagt til skolen at jeg ville melde ham, men det vil de ikke have. de vil selv finde en ''straf'' til min ex..


  • #7   10. jun 2017 Det er da ikke noget skolen kan bestemme!

  • #8   10. jun 2017 Det har skolen så intet at skulle have sagt i forhold til.

  • #9   10. jun 2017 Du kan selv anmelde ham

  • #10   10. jun 2017 Cecilie

    Du skal ikke rode med selvtægt som det bliver hvis du selv skal finde en "straf" det risikere du bare at blive straffet for.

    Politiet er der for det samme, og nu ved jeg ikke hvor gammel du er men hvis det sker på skolen og i er under 18 burde skolen have indberettet det som minimum til kommunen


  • #11   10. jun 2017 Det er lovligt at eje håndjern, alt det andet er naturligvis ikke og selvfølgelig skal det politianmeldes, det kan jeg slet ikke forstå, det ikke allerede er blevet

  • #12   10. jun 2017 Grunden til jeg vil have skrevet paragrafferne ned, er sådan skolen kan se hvor alvorligt det er.

    Men der er sket så mange ting på skolen, så skolen ikke vil have der kommer flere ting ud...

    Jeg ved godt jeg ikke selv skal gøre det her, men jeg er træt at jeg ikke kan gå alene på skolen uden jeg ikke ved hvad der sker... jeg er 16 år og kan ikke gå alene rundt på efterskolen... det er ubehageligt


    Skolen vil ikke smide ham ud, så der er vigtigt for mig at jeg har det i paragraffer...


  • #13   10. jun 2017 Du skal ikke bruge nogen paragraffer, du skal, sammen med din mor, eller en anden voksen du er tryg ved, gå til politiet og forklare dem hvad der er sket! Det er ikke skolen eller dig selv som skal gøre noget, det er politiet.

  • #15   10. jun 2017 Helt enig med Bodil
    Det er ikke dit job at finde paragraffer, det er politiets, og mon ikke skolen handler, hvis der falder en voldsdom


  • #16   10. jun 2017 Til helvede med hvad skolen mener og synes. Du tar din mor i hånden og så ringer i til politiet og for hjælp til hvad i gør...

  • #17   10. jun 2017 Cecile du skal ikke selv begynde at finde paragrafer, du skal slet ikke gøre noget.

    Det eneste du skal gøre er, at tage din mor med hen på politistationen og så anmelder i skolen og ham som er efter dig.

    I skal også henvende jer til kommunen og melde at skolen ikke vil tage sig af disse meget alvorlige overgreb på dig.
    For det skal stoppes straks.

    Jeg føler med dig og du får lige et kæmpe kram.



  • #18   10. jun 2017 Problemet er bare, at jeg vil være 100% sikker på at jeg kan vinde den her sag...

    Ved nemlig at når jeg skal op på skolen igen så skal jeg til møde med 3-4 lærer og ham der har gjordt det (min ex)
    Vil godt have noget jeg kan læse op for dem (og min ex for den sags skyld) så han måske også kan indse det er ulovligt.
    Jeg er næsten 100% sikker på at når jeg har styr på mine ting så går skolen med til at gøre noget..


  • #19   10. jun 2017 Men jeg har også billeder af nogen af de blå mærker han har givet mig.. og dem har jeg også tænkt mig at vise

  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #20   10. jun 2017 Skolen har ikke noget at skulle have sagt i denne her sag. Og den disciplinering de kan foretage, står overhovedet ikke mål med forbrydelsen.

    Hvis du har det dårligt over at tage sagen i egen hånd og melde det, så tænk på at du så bliver grunden til at ingen andre kommer til at stå i din situation. For skolen får en påtale fra kommunen, og din ex bliver straffet og får hjælp inden hans næste offer.

    Og det vigtigste er at du får hjælp til at komme ud på den anden side som et helt menneske. Du har været udsat for et tillidsbrud af dimensioner, fra en som du burde kunne stole 100 procent på. Selvom du måske ikke føler dets fulde kraft lige nu, så kommer du til det. Din søgen efter 'paragraffer' kunne også godt være et udtryk for at du forsøger at legitimer følelsen af at være den forurettede når nu dem som skulle forestille at være der for dig, har svigtet.

    Samtidig er vores underbevidsthed verdensmester i at finde undskyldninger for at 'vi liiiige skal det her, og så er vi fremme hvor vi kan konfrontere de ubehagelige oplevelser'. Men jo længere tid der går, desto sværere bliver det at nå frem dertil hvor du tør tage konfrontationen. Både med ham og med oplevelsen og minderne om hvad du har været udsat for. Og jo mindre pondus har du overfor skolen og politiet.


  • #21   10. jun 2017 Du skal overhovedet ikke gå til det møde alene.
    Du skal have en voksen med. Enten din mor eller en repræsentant fra kommunen.

    Endvidere, så SKAL du straks mandag morgen tage din mor med og melde det til politiet.
    Dette uanset om skolen vil holde et møde eller ej.

    Hvis du havde været mit barn, så var sagen blevet anmeldt allerede første gang du blev udsat for et overgreb.


  • #22   10. jun 2017 Husk dit ansigt skal være på billeder af alle skader hvis det skal holde som bevis.

    At have håndjern er ikke ulovligt, men det er frihedsberøvelse i den grad. Kvælningsforsøg, vold -og det er riven i hår, kvælning, slag og ja faktisk alt fra spyt til grovere ting er også ulovligt. Og du ikke bare KAN, du SKAL anmelde det til politiet.

    Det er hamrende ligegyldigt hvad din skole prøver at bilde dig ind, de skal bistå politiet i alle efterforskninger.

    Vinder eller ej, så er der blevet gjort en uret mod dig. Og den slags skal meldes og tages seriøst.

    Og det skal meldes NU!...politiet har åbent smiley


  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #23   10. jun 2017 Den er så god til det, at voldtægtsofre kan overbevise sig selv om at det var deres egen skyld, så de slipper for de ubehagelige konfrontationer på politistationen.

    Hvis skolen havde taget sig selv og dig seriøst, havde de taget affære for langt tid siden. Og det kommer paragrafferne altså ikke til at ændre på.
    Det møde er kun sat i stand for at intimidere dig, og få lagt låg på sagen. Og det må du love mig ikke at gøre mod dig selv. For skolen kommer ikke til at hjælpe dig videre, og det gør han heller ikke.

    Han kommer til at opleve at han kan slippe afsted med hvad som helst. Og så bliver han for alvor farlig!


  • #24   10. jun 2017 Hold da op en inkompetent og ubehagelig ledelse. Skolen kan ikke bare hæve sig over loven og finde på sin egen straf. Det skal meldes til politiet, og det ved jeg godt at mange allerede har sagt, men nu understreger jeg det bare. Du har været udsat for vold og det er i sig selv nok.

  • #26   10. jun 2017 Og så synes jeg jo egentlig også at den burde tages videre endnu, når en efterskole er bekendt med en/flere voldsepisode(r) men prøver at tale offeret fra at tage kontakt til politiet? Det er under al kritik og ENORMT uprofessionelt

  • #27   10. jun 2017 Albusandme

    jeg ved jo godt du har ret.. ja skolen har svigtet mig, men for engang skyld så er jeg faktisk ret meget sikker på at jeg ved hvad jeg laver.



  • #28   10. jun 2017 Cecilie, så få det meldt NU... der er ingen grund til at trække noget ud... Det skader kun din sag.

  • #29   10. jun 2017 Skolen har ikke bare svigtet. De har gang i noget vanvittigt hovedrystende.
    Jeg synes, i skal finde ud af at klage over efterskolen. Deres måde at håndtere sådan en sag på kan ikke bare være ulovlig, men også vildt uhensigtsmæssig og potentielt ødelæggende, når de sådan tager sager i egen hånd efter forgodtbefindende.

    Efterskoleforeningen kan give klagevejledning, kan jeg se. Jeg ved ikke hvem det er i har snakket med, men den øverste myndighed er efterskolens bestyrelse og dem kan i snakke med for at gøre opmærksom på den uacceptable håndtering af sagen.
    Det handler ikke bare om din egen situation, men potentielt fremtidige voldssager, som skolen ikke mener skal forbi politiet.


  • #30   10. jun 2017 Anni

    jeg har også tænkt mig at sige at min mor skal være med, ellers bliver der ikke et møde inden jeg går til politiet.

    min mor fandt først ud af det efter jeg havde snakket med de voksende om det, da jeg har holdt alt hemmeligt for alle..




    Isabelle

    min mor vil heller ikke have jeg er på skolen lige nu, så jeg holder en kort ''ferie''



    Fünke

    jeg har også tænkt mig at tage en snak med min sagsbehandler om det, da jeg heletiden har haft en fornemmelse på at de ikke overholder alle regler.
    det er en special efterskole, men alligevel så er der nogen af lærene der kan finde på at råbe af os elever uden grund..

    efterskolen har haft en voldsag før ved jeg, som de ikke ville gøre noget ved.


  • #31   10. jun 2017 Du er vist bedst tjent med at melde revl og krat til politiet,tag dine billeder og din mor med og anmeld

  • #32   10. jun 2017 Hvis man binder en person på den ene eller anden måde og de ikke er med på det, er det at frihedsberøve og det er ulovligt..

    Man må dog gerne lave en civil anholdelse og holde personen tilbage til politiet kommer, men det virker ikke til det er tilfældet her..

    HÅndjern i sig selv er ikke ulovlige..

    Det er forbudt at slå, revselsesrettet blev ophævet i 1998


  • #33   10. jun 2017 Frk Jensen: hvad pokker har revselsesretten med noget at gøre? Det er jo ikke hendes mor, der har slået hende.

  • #34   10. jun 2017 Du er nødt til selv at kontakte politiet. Hvad jeg umiddelbart kan læse ud af det du har skrevet, falder det ind under paragraffen om ulovlig tilbageholdelse. Kan ikke lige huske hvilket nummer den har i straffeloven.
    Brugen af håndjern er lovlig i Danmark, såfremt visse forhold er gældende. Jeg benytter dem selv i mit arbejde som vagt, og selv her, er jeg MEGET påpasselig med hvor og hvornår de benyttes. Jeg kan tælle på en enkelt hånd, hvor mange gange de har været i brug de sidste 15 år.
    I leg, når det er på indforstået frivillig basis, er det selvsagt også lovligt. Dog skal de til enhver tid fjernes, så snart personen de sidder på, ønsker at de fjernes.


  • #35   10. jun 2017 julie - har jeg skrevet det er moderen? Nej det har jeg ikke..

  • #36   10. jun 2017 Revselsesretten handler om opdragelse og henvender sig derfor til mennesker i forældrerollen.

    Det er mange år siden, det var lovligt at lægge hånd på sin partner. Dette er ikke indbefattet revselsesretten.


  • #39   10. jun 2017 "revselsesret, ret til at tugte, dvs. opdrage og straffe, undergivne, fx familiemedlemmer, tjenestefolk og institutionsanbragte."

    Fra dit eget link.. Så vidt jeg ved er en skole en institution


  • #40   10. jun 2017 "...først i 1967 afskaffede man med en bekendtgørelse, kaldet Spanskrørscirkulæret, læreres ret til overhovedet at slå elever. Samme år forbød en tilsvarende bekendtgørelse at slå klienterne i døgninstitutioner for børn og unge. Forældrenes ret til at revse egne børn forblev dog uantastet..."

    Det er længe siden, Frk Jensen...


  • #41   10. jun 2017 Beklager årstallet ikke var korrekt..

  • #42   10. jun 2017 Og - det er heller ikke en lærer, der er tale om, det er en elev og en exkæreste...

    Det gør lige præcis revselsesretten endnu mere irrelevant...


  • #43   10. jun 2017 Har snakket med min mor om det hele, vi tager op på skolen og snakker med dem her løbet af ugen.

    Hun vil ikke have at jeg er der lige nu pga alt det der er sket de sidste to måneder da jeg først har fortalt hende alt her til aften.

    Hun siger at hun vil kontakte min sagsbehandler omkring det hele..


  • #44   10. jun 2017 Hvad har sagsbehandleren med det at gøre?

    Det handler udelukkende om, hvor du skal være henne, og intet som helst om, at du rent faktisk er blevet udsat for ulovligheder.

    Det er politiet, I skal have fat i. Det er den eneste måde, man kan beskytte andre mod at det samme sker.


  • #45   10. jun 2017 *CH* -

    Min sagsbehandler er meget dygtig og blander sig i alt hvad vi ber ham om, og når han ved sådan noget skal han jo gå videre med det til resten af systemet.


  • #48   10. jun 2017 Frk Jensen: Nej. Det er også derfor jeg ikke forstår, hvad du snakker om.

  • #49   10. jun 2017 Det skal anmeldes til politiet. Når der er tale om vold og gerningsmanden er over den kriminelle lavalder, så er det på ingen måde skolen der skal være den dømmende magt og bestemme hvilken straf han skal have (jo bortvisning).



  • #51   10. jun 2017 Isabelle
    Tror jeg du har ret i


  • #52   11. jun 2017 Der er da ikke så meget at diskutere her han skal bare meldes til politiet og jo før du gør det jo bedre.. At han har givet dig håndjern på og tilbageholdt dig mod din vilje er ulovlig frihedsberøvelse ( straffelovens § 261 ) Og så er der de andre ting han har gjort mod dig dom helt sikkert ses som vold (straffelovens § 244 )

    Se nu at få meldt ham til politiet og så er det helt ærligt ligemeget hvad skolen mener du skal gøre, de har ikke noget at skulle have sagt inden her sag..


  • #53   26. jun 2017 Har været til det sidste møde på skolen idag... de sagde at vi skal lukke det hele her og se fremad ellers er vi ikke længere elever på skolen..

    Så kan ikke gøre mere.. føler mig så svigtet igen...


  • #54   26. jun 2017 smiley

  • #56   26. jun 2017 Dsv... jeg gør ikke, men det gør min mor åbenbart.. ellers kommer jeg ikke til at kunne tage mine eksemer næste år..

    Så ja min mor har svigtet mig..


  • #57   26. jun 2017 Jeg håber da så sandelig at du selv melder det så, skolen kan ikke smide dig ud for det

  • #58   26. jun 2017 Ditte
    Ville også selv melde det, men jeg kan ikke klare eller overskue mere nu... har givet op..


  • #61   26. jun 2017 Caroline
    Min mor snakkede med min sagsbehandler sidste uge, han mener ikke at jeg kan klare en retsag mere uden at gå helt psykisk ned...


  • #62   26. jun 2017 Du kan ikke klare en retssag, mener de, men til gengæld kan du klare at have været udsat for et overgreb og ingen tager sig af det?

    Ja, en retssag er sgu krævende - men det, de gør ved dig nu, er ødelæggende.

    Jeg er fanme ked af det på dine vegne og ville ønske, jeg kunne gøre et eller andet...


  • #64   26. jun 2017 Har din mor set denne tråd?

  • #65   26. jun 2017 *CH*
    Er allerede ødelagt.. og helt nu det værste er nok at jeg skal gå og glo på ham i et helt år mere...

    Og nej, min mor har ikke set tråden..


  • #66   26. jun 2017 Jeg kan godt forstå dig, sikke et svigt, de har gjort - så mange voksne smiley

    Giv dig selv lidt tid til at få kontrol igen og så må vi se i øjnene, at du selv bliver nødt til at være den ansvarlige.
    For selvfølgelig skal det meldes og selvfølgelig skal du ikke gå der et år mere sammen med ham.

    Er der en mulighed for, at din mor vil se nuancer, hvis hun læser tråden?


  • #67   26. jun 2017 *CH *
    Tror ikke det hjælper at hun ser tråden.. hun har set billeder af mange af de blå mærker jeg har haft..


  • #69   26. jun 2017 Det, der kan gøre en forskel er måske at høre andre voksnes reaktion på det, der er hændt dig.
    Det kan måske skubbe lidt.
    Man kan godt negligere alvorlige ting, når man er i dem, især når man ikke helt kan overskue konsekvenserne.

    Hvad føler du selv, du kan håndtere bedst psykologisk? Ikke at blive hørt og at være sammen med ham et år mere eller en anmeldelse og måske en langstrakt retssag? (Her er muligheden jo også, at sagen bliver henlagt, og det skal også medtages i vurderingen).


  • #70   26. jun 2017 Minion

    Ja, det var sådan min mor fandt ud af det.. men han må ikke gøre noget da han ikke er "lære" her og ikke altid er her...


  • #71   26. jun 2017 Alle må - og er man ansat et sted med unge uanset om det er fast eller ej, så har man skærpet indberetningspligt.

    Her har vi så ovenikøbet en sagsbehandler, der ikke tager det alvorligt - og så er det mere bøvlet.
    Så bliver man nødt til at gå en hoved højere op.

    Jeg tror det måske kan være en ide at kontakte ham igen, ham der hjalp dig.


  • #74   26. jun 2017 *CH*
    Ved ikke hvor meget en retsag hjælper når han benægter at vi har været i samme rum alene siden vi slog op?

    Vi skrev over Snapchat så har ikke nogen gode beviser dsv... smiley


  • #75   26. jun 2017 Det er ikke sikkert, det hjælper en fis, nej. Det er slet ikke sikkert, det nogensinde bliver til en retssag.
    Men det bliver til en registrering hos politiet af det hændte og det medfører at kommunen SKAL SKAL SKAL tage alvorligt, hvad der er sket.



  • #76   26. jun 2017 Om ikke andet må de da finde en anden skole til dig. Hvis man absolut er så konfliktsky man ikke vil handle, så er det mindste da at sikre du ikke går et år mere igennem med de samme kvaler.

  • #77   26. jun 2017 Jeg har lige sendt billeder til min mor af tråden, nu må vi se hvad hun siger..

  • #78   26. jun 2017 Cecilie mit hjerte græder for dig. Jeg fatter ikke, at så mange voksne svigter dig, endda din mor.

    Hvad med din far, eller har du et andet voksent familiemedlem eller en venindes forældre du kan tale med og som kan hjælpe dig med en anmeldelse og til at du kommer væk fra den frygtelige skole ?
    I hvilken by bor du Cecilie ?


  • #79   26. jun 2017 Anni

    Jeg har valgt at holde min far udenfor så meget som muligt..
    og nej, har ikke rigtigt andre voksende at snakke med...


  • #80   26. jun 2017 Vent, skriver du at efterskolen truer med at smide dig ud, hvis du melder en voldsepisode til politiet???

    Det er fandme for vildt, det der. Hold op, jeg har ikke ord for hvor harm det gør mig. Jeg ved ikke hvem i har haft fat i mht. efterskolens håndtering af sagen, men deres ageren er, hvis ikke ulovlig, så i hvert fald ABSOLUT uacceptabel og uprofessionel. Jeg håber virkelig der bliver taget fat i deres opførsel for sådan en inkompetent ledelse skal da have et gevaldigt rap over nallerne - vi snakker nogen, der bliver truet til at tie. Det er pissealvorligt.


  • #81   26. jun 2017 Cecilie, hvor bor du ?


  • #82   26. jun 2017 Fünke
    Fik bare afvide af skolen "vi lukker sagen her, og hvis i ikke samarbejder er i ikke længere elver på Try efterskole"


  • #83   26. jun 2017 Jeg sidder faktisk og overvejer at ringe til avisen, det er vel en god artikel?

    Ved bare ikke om jeg kan komme i problemer af det?..


  • #84   26. jun 2017 Jeg tænker du skal kontakte politiet før avisen. Men avisen er da ingen dårlig idé, hvis skolen holder fast i at smide dig ud efter anmeldelsen

  • #86   26. jun 2017 Minion

    Jeg er 16


  • #88   26. jun 2017 Vent med avisen - det er det ikke så hjælpsomt som man tror det er.
    Det har jeg fået bevist et par gange.

    Den rette vej er politi og sociale myndigheder.


  • #89   26. jun 2017 Det er slet ikke iorden smiley

  • #90   26. jun 2017 Nej det er sgu ikke i orden...

    Når alt kommer til alt så er det største overgreb at der ikke gribes ind.
    Hvem fanden kan man så regne med passer på en, hvis ikke de voksne i ens liv.


  • #92   26. jun 2017 ... jeg synes så en avis er en dum ide.

    Ihvertfald som udgangspunkt og i særdeleshed inden der er en løsning.

    Mange har et lidt romantiseret billede af, hvad pressen kan gøre - det hænder at det tager langt mere end det giver.
    Og kun sjældent rykker det noget som helst.
    Man udsætter sig selv og desværre ofte unødigt.


  • #93   26. jun 2017 Hej igen Cecilie..

    Fuck hvor bliver Jeg bare sur og ked af det på dine vegne, når man læser hvad de har sagt til sagen dem der egentlig burde være der for dig og hjælpe dig.. Noget helt andet er så har du krav på at komme op til dine eksamener, måske det så bare bliver et andet sted men de kan ikke nægte dig at tage dem. Og ærligt sådan som det sted behandler sådan en sag er det måske alligevel ikke en dårlig ting at blive smidt ud og finde en anden og bedre skole og tage det sidste år eller 2 alt efter hvad klasse du starter i efter ferien..

    Jeg syntes helt ærligt at du skal sætte dig og snakke med din mor og din sagsbehandler igen og få forklaret hvordan du vil have det med at skulle gå på den skole og være tvunget til at gå op og ned af ham idioten hver evig eneste dag i hvertfald et helt år endnu.. Og så syntes jeg at i skal give skolelederen 2 valg : At enten smider de ham knægten ud og så stopper sagen der.! Eller også vælger de at lade ham blive gående, men så vælger i tilgengæld at gå til politiet, undervisnings ministeriet og ikke mindst pressen.!
    Du må for endelig ikke bare lade det ligge her, det vil helt sikkert komme til at være ødelæggende både for dig rent psykisk at skulle gå der og se på ham hver dag og vide de egentlig var ligeglade og intet gjorde for at hjælpe dig. Og ikke mindst for din skolegang og eksamener og det kan sgu ikke være rigtig at det skal gå endnu mere udover dig end det allerede har gjort..

    Jeg håber virkelig for dig at du finder en ordenlig løsning på den her situationen. Og skriv endelig hvad det sker mere i sagen..

    PS. Han skal fandeme være mere end almindeligt glad for at du ikke er min lillesøster ????>:(


  • #95   28. jun 2017 Jeg syntes de skulle have en del mere end bare den her tråd, men det er nok ikke ting der egner sig til at blive nævnt her smiley

  • #96   28. jun 2017 Thomas du er med på at man ikke opnår andet end at optrappe dysfunktionel adfærd ved at yde vold ik?!

    Så din personlige tilfredsstillelse er det eneste du opnår og du sender et 16 årigt individ ud -nu endnu mere socialt skadet end det var i forvejen og potentielt langt mere frustreret og farligt.

    Derudover bekymrer det mig sgu at en voksen mand synes det er fair at udøve vold mod en stor knægt...et barn...fysisk eller psykisk.

    De fleste voldelige unge kommer fra en barndom præget af vold og svigt..og du vil blot bekræfte dem i der ikke findes andre (og langt bedre!) former for konfliktløsninger...

    Er der ydet retfærdighed i den her sag, højst sandsynligt ikke...men det betyder ikke at man ikke skal søge en rent faktisk konstruktiv løsning...og ikke personlig forløsning... smiley


  • #97   28. jun 2017 Selvtægt er og bliver en primitiv form for afreaktion, der kun tjener egne behov for hævn.

    Konstruktivt vil det aldrig blive.


  • #98   28. jun 2017 Hævn er en naturlig følelse på et individuelt personligt plan, men det er selvsagt ikke en værdig måde for et samfund at reagere.

  • #99   28. jun 2017 Der er hævnfølelse og der er hævnakt.

    De to ting bør voksne kunne skille fra hinanden.


  • #100   28. jun 2017 "De to ting bør voksne kunne skille fra hinanden."
    Ja bør. Jeg tror bare ikke, at du ser sådan på det, hvis fx din hund var blevet 'konfirmeret' af en anden hund.
    Med børn forstærkes denne følelse blot.

    ps! bemærk lige, at jeg bifalder ikke hævnvold, men forklarer mine følelser


  • #102   28. jun 2017 Søren, jeg har ikke helt følelsen, men genkender den hos andre og synes også den er ok.

    Da jeg blev komplet most af en spritbilist som 20 årig så jeg den gro hos mine nærmeste - men hvad havde det hjulpet, hvis de havde handlet på de følelser?
    Ikke mig, ihvertfald - tværtimod ville det være til skade hvis de var blevet taget i sådan en gerning.

    Igen - følelsen er legitim. Handlingen er ikke, imo.


  • #104   28. jun 2017 Jeg har mine akupunkturnåle til at afreagere med og folk siger tak bagefter : D smiley

  • #106   28. jun 2017 Vi er enige om, at handlingen ikke er legitim. Melder følelsen sig stærkt nok, så tager jeg dog gerne min straf.
    Jeg har en gang hvisket noget i ørerne på en 15-årig knægt, der flere gange havde spyttet på Isabell. Ordene ville nok have været strafbare, men de virkede smiley


  • #109   28. jun 2017 Ha ha, du er så blid. Det, jeg sagde, var noget med en tommelfinger, der kunne bøjes på en løjerlig måde smiley
    Også effektivt btw


  • #111   30. jun 2017 #96 obsternazi !

    Stop nu bare dig selv menneske..! Nu ved jeg ikke lige hvordan din verden hænger sammen, men i min er der pænt langt fra hvad man skriver på et forum at man har lyst til og så hvad man gør i virkeligheden.. Og hvor er det lige at du ser jeg skriver noget om vold og selvtægt henne ? Det er vidst bare dig der vælger at fortolke mine ord efter for godt befindende..

    Det eneste jeg skrev var at gerningsmanden skulle være rigtig glad for at TS ikke er min søster.. Og det vælger du straks at tolke som at jeg ville banket ham til lirekassemand.? Havde du overvejet at jeg måske bare havde valgt at melde ham til politiet uanset at skolen har sagt at det ikke skulle ske ?


  • #112   30. jun 2017 Ja...det overvejede jeg, men det han bare ikke sammen med din anden udtalelse hvor din reaktion ville være en løsning der end ikke egnede sig til et -som du selv siger- tænkt scenarie på skrift...

    SÅ enten....er der noget bag som SAGTENS kan skrives, for det er jo bare hvad man skriver på et forum og der er forskel på det...

    Eller også har du rent faktisk haft løsningsmodeller som gik ud over den grænse...

    Hvordan skal jeg så tolke det Thomas? smiley Og jeg er ked af jeg ligenu tolker dig som et udadreagerende menneske med en lav tolerancetærskel og en mængde temperament....

    Men måske kunne det have noget at gøre med at du ud fra en tolkning af to sætninger du skriver, som du også måske burde stå lidt...bare delvist...til ansvar for KAN misfortolkes, reagerer med vrede, tilsvining og vantro.
    Det her er et debatforum, men på skrift med en begrænset ramme for at uddybe hvad vi skriver. Misforståelser ser.....nogle af os vælger bare at uddybe og forklare os, samt rette hvor vi selv har skrevet noget der kan misfortolkes...-det er meget nemmere og konstruktivt for selve samtalen smiley

    Du kunne jo også stille og roligt have skrevet...det var ikke det jeg mente...

    Jeg skrev ikke DU THOMAS, er en idiot, at vold og selvtægt, som jeg tolkede det som, ikke er konstruktivt og at man langt hen af vejen kommer meget videre med knægte som ham ved at vise forståelse og finde problematikker for derefter at reagere derefter.
    Jeg er ked af du tager det så personligt, jeg var uenig i en handling med for mig, ret truende implicit...


  • #113   30. jun 2017 Tror du nu også at jeg havde tænkt mig at overfalde hele skoleledelsen ? Nu må du simpelthen lige slappe af en gang.. Det kunne tænkes at jeg havde tænkt mig at fortælle dem min uforbeholdene mening om dem og deres måde at drive skole på og den ikke lige egner sig til at komme ud på skrift her hvor der også er børn tilstede smiley
    Og hvorfor dog tolke et svar udfra hvad jeg skriver i et andet svar længere nede i tråden ? Og hvor der på heller ingen måde er nævnt hverken vold eller selvtægt..!

    Men fred nu være med det.. Selvfølgelig havde jeg ikke tænkt mig at slå knægten ihjel eller det der ligner..

    PS. Jeg er skam rimelig tolerant og et forholdsvist roligt menneske smiley Men det skal du være velkommen til at have en anden mening om..

    Hvis du mener st jeg bare kunne have skrevet "det var ikke det jeg mente" Hvorfor startede du så ikke bare med at spørge hvad jeg mente ? Istedet for at tolke en hel masse ud fra det..

    Og nu har du rettet i dit svar efter jeg svarere her, så nu bliver det for besværligt så stopper den bare her..


  • #115   30. jun 2017 Ah, "de fortjener meget mere som ikke egner sig til at blive skrevet i et forum" har sgu voldelige undertoner uanset hvordan man prøvet at trække i land... kan sagtens være det ikke er noget man GØR, men det er heller ikke pointen... det er stadig udtryk for en reel holdning i den virkelige verden og lidt underligt at affeje det med "det er jo bare på internettet" smiley

  • #116   30. jun 2017 Du må da indrømme at det ikke ligefrem virker tolerant og roligt at reagere med tilsvining på en kommentar rettet mod en tænkt handling.. .og ikke dig som person? ?ellers er jeg enig med Funke...og som tidl. Skrevet er psykisk vold også skadeligt og alvorligt.

    Jeg har ikke redigeret i mit indlæg blot føjet til i øvrigt .?


  • #118   1. jul 2017 Obster

    Tilsvining ? Redigere / tilføje, du har uanset hvad ændret i det efter der er trykket "send" !


  • #119   1. jul 2017 Du har ret, det er helt normal og kærlig tiltale at bruge nazi smiley

    Og nej...redigering betyder man bearbejder, tilpasser eller sammenstiller dele.

    Det jeg gjorde var at tilføje skrift. Ikke ændre på eller snitte i det tekst der allerede stod. Det vil sige at du sagtens kunne forholde dig til mit indlæg i det svar du skrev mens jeg tilføjede noget.

    Du skulle allerhøjst enten tilføje eller lave et ekstra indlæg for at forholde dig til tillægget.

    Men hyg dig Thomas smiley jeg har andet at lave end at diskutere med dig, især på det her plan smiley slut herfra smiley


  • #121   1. aug 2017 Caroline J
    Undskyld jeg først svare nu men jeg har haft så mange ting at tænke på..

    Men både mig og min ex skal gå på skolen efter ferien.. men jeg skal muligvis finde et andet sted at være, da jeg har sagt til min mor jeg ikke vil være der så længe han er der. Mest pga jeg er gået helt psykisk ned...

    Jeg har lige haft et døgn på psykiatrisk, og skal muligvis indlægges igen, jeg har fået meget kraftige tvangstanker... og dem på psyk mener at det er fordi jeg har holdt så mange ting inde i så langtid så jeg er blevet overbelastet...

    Min mor og man sagsbehandler skal til møde den 8. På skolen for at finde ud af om jeg skal være der efter ferien..


  • #122   23. aug 2017 Sådan det ser ud nu, så stopper jeg på efterskolen og kommunen skal finde ud af hvad jeg så skal

  • #123   23. aug 2017 Jeg holder så på, at drengen stadig skulle have meldt til politiet for de overgreb mod dig, men når nu det ikke kan være anderledes, så lyder det meget fornuftig at du kommer væk derfra.
    Jeg ønsker dig alt godt fremover.


Kommentér på:
er håndjerne lovlige i danmark?

Annonce