{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.387 visninger | Oprettet:

HPV - kræft. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Sagen er den, at jeg er 23 år gammel, og har haft fast kæreste på i 7 år. Han var min første, og er den eneste jeg har været sammen med og haft kropskontakt med.

Jeg fik taget et celleskrab for to uger siden, og den viste hpv virus og celleforandringer.

Nu har jeg læst meget på nettet og der er INTET barbu over det. MEN, han har kun været sammen med en udover mig før os. Det må derfor være ham, der har tilført mig hpv? Så er han vel smittebære?

Bør han blive tjekket? Jeg ved hpv-virussen kan gå i sig selv osv, men han bør vel vide, at han er smittebære af den, for den kan jo altid komme igen, og evt smitte en anden pige? (Vi er ikke sammen længere, da han slog op for to dage siden).

Håber nogen af jer ved noget

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HPV - kræft.
  • #1   4. jul 2017 Er han vaccineret?

så vidt jeg ved smitter HPV ikke..

• #2   4. jul 2017 Ja, det har du pligt til at oplyse ham om. Og han bør fortælle det videre til andre mulige smittebærere.

• #3   4. jul 2017 Han er ikke vaccineret og jo hpv smitter præcis gennem samleje, du kan slået op på nettet FRK jensen. Det kan kun smitte ved sex, oral og dybe kys.

• #4   4. jul 2017 Så ved du forkert frk.jensen. mænd er bærer af det. Bla. Derfor burde drenge også få tilbudt vaccinen gratis. Det er dog Ikke tilfældet.

Gad vide hvor mange der ville have råbt op hvis kun drenge fik tilbudt den gratis?

• #5   4. jul 2017 Helt enig Steffen C: Der er ALT for lidt opmærksomhed på drenge og hpv og de kan faktisk få kræft i tissemanden og i munden samt anus af det smiley

• #6   4. jul 2017 Udover det er det ikke så usædvanligt med celleforandringer. Det skal selvfølgelig tjekkes op på men du må Ikke male fanden på væggen smiley

• #7   4. jul 2017 Grunden til at vi vaccinerer alle piger i en meget ung alder skyldes, at hpv er sindssygt smitsom et enkelt dybt kys kan være årsagen. Så det behøver ikke være ham der har smittet dig.

80 procent af alle over 40 år i DK vurderes smittet.

Drenge bliver endnu ikke vaccineret, men det overvejes at ændre lige pt. Det er da også det mest tåbelige ikke at gøre. Vi gør det med vores drenge i vores familie.

• #8   4. jul 2017 Ja det bliver du nødt til at fortælle ham. Præcis som med alle andre sos'er.

Godt du er blevet tjekket, så der kan blive taget hånd om det smiley

• #9   4. jul 2017 nu dækker HPV vaccinen netop ikke kun hpv, men og kønsvorter

• #10   4. jul 2017 Frk. Jensen - HPV vaccinen skulle beskytte med 2 former for HPV virus. Dog er den ikke 100% sikker.. Så den dækker faktisk ikke særlig meget.

• #11   4. jul 2017 2? den jeg fik var vidst mod flere end 2. Der kommer snart en ny der skulle dække 9..

Den beskytter ikke, den sørger bare for at HVIS man får det, så er der større change for at komme over det

• #13   4. jul 2017 Frk. Jensen - Nej, den eneste der er på markedet nu, skulle beskytte mod 2. Og nej, den skulle faktisk beskytte mod dem.. Har det fra læge + gynækolog. Er desværre selv ret godt inde i det lorte HPV-virus, sådan helt ufrivilligt.

• #14   4. jul 2017 Minion - nu fik jeg lige kigget på nettet og hpv er dækkende over flere virusser, bla. vorter ikle nødvendigvis kønsvorter, men også fodvorter osv, og kunne se at ikke alle hpv virusser smitter..

• #16   4. jul 2017 Kan ikke se dit link. Den går bare på google.. Men, da det er HPV virus 16 og HPV virus 18 som oftest er dem, som ender i kræft, er det kun disse 2 der vaccineres imod.

• #17   4. jul 2017 www.stophpv.dk

Lidt fakta...

• #18   4. jul 2017 den siger 6, 11, 16 og 18 og er ret sikker på det er den jeg fik gratis

• #20   4. jul 2017 Det er om hpv og hpv er blandt andet en vorte virus. Så det kommer helt an på hvilken hpv virus TS har

• #21   4. jul 2017 "HVORFOR VACCINERER MAN I 12-ÅRS ALDEREN?

Vaccinen mod HPV virker kun, hvis man er vaccineret, før man bliver smittet med de typer af virus, vaccinen virker imod (HPV 16 og 18 ). Derfor skal man vaccineres så tidligt som muligt – helst inden seksuel debut. Derfor anbefaler Sundhedsstyrelsen, at HPV-vaccination gives til piger i 12-års alderen."
    Kilde: Sundhedsstyrelsen
    http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-05-17-overblik-forstaa-striden-om-hpv-vaccinen-paa-fem-minutter

Er du ramt af HPV er der chance for, at du også får vorter - men den beskytter altså ikke mod kønsvorter som sådan..

• #22   4. jul 2017 Jeg har heller aldrig kysset med andre end ham, så det kan kun være ham så smiley

• #23   4. jul 2017 Men hvornår er den side opdateret?

Jeg spurgte nemlig min læge og er ret sikker på de sagde 4 ting..

og den med 9 har jeg også fra en læge, dog på et morforum.

• #25   4. jul 2017 Minion - hun får det for at finde ud af hvilken en det er..

Hvis det er livmoderhalskræft kan den jo være opstået af sig selv pga celle forandringer uden han behøver at have en hpv virus

• #27   4. jul 2017 Frk. Jensen - jeg har det fra gynækologen herfra april. Bøvler selv med lortet på 2. år nu, så jeg har spurgt maaaange gange ..

• #28   4. jul 2017 Hvis hun har hpv, så har han det også efter 7 år sammen. Uanset hvem der er kommet slæbende med det

• #29   4. jul 2017 Så sent som sidste uge afkræftede undersøgelser nogle af de bivirkninger vaccinen er blevet beskyldt for. Bla. Kronisk træthed. Der er bivirkninger ved alle vacciner og alt andet medicin. Nogen rammes hårdere end andre. Men min datter skal uden tvivl vaccineres om 11 år ligesom vi følger det alm. Vaccine program. Jeg tvivler på at evt. Bivirkninger er værre end de sygdomme der vaccineres imod

• #30   4. jul 2017 Frk Jensen. Du bliver nødt til at forstå, at jeg har fået konstateret hpv virus. Denne virus kan jeg IKKE have fået af mig selv, og er derfor blevet smittet af ham. Celleforandringer kommer sig af hpv virussen, og kommer gerne lang tid efter man er blevet smittet med hpv virus. Man kan IKKE få cellerforandringer uden hpv virus, da forstadier til livmoderhalskræft skyldes påvirkning af hpv virussen.

• #31   4. jul 2017 TeamChoko - har du fået at vide, hvilket stadie du ligger i? Du må gerne sende PB, hvis du ikke ønsker, at svare offentligt..

• #33   4. jul 2017 @Isabell.
    Alt andet ville da også være underligt at håbe!

• #35   4. jul 2017 Jeg forstår ikke folk har så svært ved at godtage at nogle bliver syge af den vaccine. smiley Det er en hån mod dem der er blevet det.

Træls du har fået det. Men det kunne du også have med vaccinen, kender jeg mere end én det er sket for.

Skal dog ikke udtale mig omkring hvorvidt det sin kæreste det kommer fra. Celleforandringer kan jo komme uden også. Jeg har da i hvert fald en veninde der har fået det uden intet samvær.

• #37   4. jul 2017 @Anya.
    Ved alle vacciner er der bivirkninger. Har aldrig ser at det ikke skulle være tilfældet. Så hvem der benægter det ved jeg ikke.

Men vend den.

Hvor mange kontorassistenter, ingeniører og murer skal slå deres eget afkom ihjel, grundet irrationel information og manglende accept af, at læger nok ikke anbefaler noget som ikke giver mening når det kommer til vaccinationer.

Jeg fortæller heller ikke min mekaniker, hvordan han skal servicere en bil. Det ville være ulogisk, da jeg ikke er uddannet på området.

Af hvad jeg ved, er der en læge i DK, som direkte er imod programmet, og han er vist under undersøgelse for lægesjusk grundet uortodokse behandlingsmetoder. Altså en kvaksalver på dansk.

Nu er jeg så gammel, at jeg kan huske der var samme ramaskrig da paraplyvaccinen kom frem. I dag tror jeg at en mor nærmest vil blive kaldt ravnemor, hvis hun ikke gav sit barn det. Du kan selv Google det. Samme vrøvle argumenter som kommer frem om hpv vaccinen. Underlige udokumenterede påstande som stort set alle blev afvist over tid.

Det er synd, at nogen mennesker skal dø, fordi at mor og far klogere sig på et område de ingen uddannelse har omkring.

• #40   4. jul 2017 Til TS: Heldigvis er celleforandringer ikke lig med kræft;) jeg håber det er blevet opdaget så tidligt at det ikke udvikler sig til mere;)
    jeg ville ønske at jeg havde kunnet få vaccinen da jeg var ung, det ville have sparet mig for rigtig meget.

• #41   4. jul 2017 Martin - min læge frarådede mig den hvis jeg ikke havde kræft i familien og det har vi ikke.

Jeg har fået dem tilbudt i 7 år efterhånden nu gratis og jeg vil ikke have den. Jeg ser ingen grund til det.

Autoritetstro skal altså have en grænse.

Børn får som eksempel meget mere allergi idag end de gjorde engang fordi der er gået hysteri i nogle ting.

• #42   4. jul 2017 Jeg ville ønske jeg ikke have fået den, er blevet syg på grund af den smiley

• #44   4. jul 2017 Ts
    Hvor længe er du i Bulgarien?

• #45   4. jul 2017 Teamchoko: Har selv haft celleforandringer og fået keglesnitsoperation, for en del år siden.
    Man bliver mega forskrækket, men i langt de fleste tilfælde bliver det opdaget i tide, og er "harmløst".
    Min operation gik fint, og jeg har ikke haft problemer efterfølgende.

Er enig i at du bør informere din ex.

God bedring !

• #46   4. jul 2017 Jeg er en af dem der har fravalgt vaccinen. en vaccine der dækker SÅ dårligt og samtidig er så ny, gider jeg simpelthen ikke forpeste min krop med. Derudover mener jeg også det er en falsk sikkerhed, og mange flere så springer celleskrab over, for de er jo vaccineret.

Jeg overholder mine celleskrab, og så tager jeg det helt roligt.

Jeg er forresten også en af dem der har celleforandrringer UDEN at være smittet med HPV. Jeg var på sygehuset og få taget biopsi sidste år, og der er intet i mine forandringer, så jeg fortsætter mine vanlige tjek hos egen læge og håber på det forbliver sådan, ellers må jeg tage et keglesnit med hvis det bliver nødvendigt. Jeg har haft celleforandringer i 11 år nu, eller det startede så atypiske celler , og er så udviklet til celleforandringer.

• #47   4. jul 2017 Jeg har vaccinen og jeg har også testet positiv for celleforandringer.

• #48   4. jul 2017 Jeg har også fået vaccinen og er også testet positiv for HPV virus med celleforandringer, som de desværre ikke vil gøre noget ved endnu..

• #49   4. jul 2017 Arh, nu går der lidt for meget påstande og øh, mærkelige oplevelser i kommentarerne til min smag. smiley

God aften!

• #50   4. jul 2017 And: Når de ikke vil gøre noget ved det er det jo fordi der ikke er nogen risiko for noget grimt endnu, det skal du bare være glad for smiley

Som sagt har jeg gået med celleforandringer i 11 år.

• #51   4. jul 2017 Rikke - det er jeg ikke helt.. for et år siden var det moderate forandringer, men ovre mod den lette. I april var det stadig moderate, men på vej over i det svære. De vil ikke gøre noget på grund af min alder, de vil tage den så langt de kan, fordi jeg er så ung.. Det er bare ikke så fedt, når der har været en negativ fremgang i forandringerne smiley

• #53   4. jul 2017 Tak alle sammen. smiley

Ja, jeg har fået vaccinen og er testet positiv alligevel + har bivirkninger af vaccinen smiley

• #55   5. jul 2017 Pjevsen; hvor henne går jeg i panik hvor det? Starter endda med at skrive der intet Barbu er over det, og det handlede udelukkende om, om min eks skulle tage forholdsregler. Har i dag snakket med lægen, og det skal han desværre. smiley Men har på intet tidspunkt været nervøs for celleforandringer, det var slet ikke det emnet handlede om smiley

• #57   5. jul 2017 hvem går i panik?

• #58   6. jul 2017 Du kan sagtens have celleforandringer uden at have hpv!
    Det har jeg haft 3 gange...

• #59   8. jul 2017 Der findes over 150 typer af HPV virus. Af dem har man kendskab til mindst 15, som kan give celleforandringer/forstadier og dermed udvikle sig til kræft. Disse 15 (typerne 16, 18, 31, 33, 35, 39, 45, 51, 52, 54, 56, 58, 59, 66, 68) kategoriseres som høj-risiko HPV, fordi infektion med disse kan udvikle sig til kræft, hvis kroppen ikke formår at bekæmpe virusinfektionen. Andre kategoriseres som lav-risiko, da de "kun" kan forårsage kondylomer - HPV type 6 og 11.

Da de første vacciner, Cervarix og Gardasil, kun beskytter mod type 16 og 18 af høj-risiko HPV, er der således intet mærkeligt i at få konstateret celleforandringer, selvom man er vaccineret. Gardasil beskytter også mod type 6 og 11, men dette er dog irrelevant i forbindelse med celleforandringer.

Statistisk er type 16 og 18 ansvarlige for op mod 70 % af alle HPV-infektioner, der giver celleforandringer. Så ligegyldig er vaccinen næppe, men den udelukker altså ikke infektion med en af de mange andre typer af høj-risiko HPV.

I år er der kommet en 9-valent udgave af Gardasil, som beskytter mod typerne 6, 11, 16, 18, 31, 33, 45, 52 og 58. Statistisk skal den yde 90 % beskyttelse mod infektion med HPV, hvor de første yder 70 % beskyttelse.

• #60   8. jul 2017 Diva: Men bare i denne tråd viser det jo meget godt , at det for mange er en slags "falsk sikkerhed", fordi de troede at de så ikke kunne blive smittet, og få celleforandringer. Og det er netop derfor jeg ikke er fan af vaccinen. Her i tråden har folk heldigvis fået lavet celleskrab, men jeg tror at rigtig mange springer dem over, fordi de føler sig sikre i at de i hvert fald ikke bliver smittet, da de er vaccineret.

• #62   8. jul 2017 Ja, det kan desværre blive en "sovepude" for mange, fordi de ikke sætter sig tilstrækkeligt ind i tingene. Der ligger givet et ansvar i markedsføringen, men man har altså også selv et ansvar for sit eget helbred - dette om man er for vaccine eller ej.

• #63   8. jul 2017 Ida: Jeg har hørt en hel del som er blevet vaccineret, ytre at de nu var sikret. Og jeg ryster på hovedet hver gang, enten er folk afsindig naive, ellers har deres læge simpelthen ikke informeret dem ordenligt.

Som sagt valgte jeg vaccinen fra, selvom min læge anbefalede mig den, da jeg netop i forvejen havde celleforandringer. Jeg vil hellere overholde mine tjek, og så satse på at det så bliver fundet i tide, hvis der nu er noget.

Jeg var jo igennem biopsi på sygehuset sidste år, og der var heldigvis intet at komme efter, så jeg slap for et keglesnit. Men det er jo ikke sikkert det fortsætter sådan, for det har jo altså udviklet sig gennem årene, da jeg startede med det bare var atypiske celler. Men altså det er ikke noget jeg går og tænker over til dagligt, JA jeg var ved at skide grønne grise da jeg skulle have lavet den biopsi, men det var ikke fordi jeg frygtede at jeg havde kræft, men mere fordi jeg har det virkelig skidt med sygehuset, så tanken om at jeg måske også skulle opereres, hylede mig altså lidt ud af den smiley

Kommentér på:
HPV - kræft.

Annonce