2.840 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Hjælp ang lille kylling - hønse kyndige Hjælp ang lille kylling - hønse kyndige

Hej hønse/kyllinge kyndige på HG

jeg har fået 14 kyllinger fra min rugemaskine. de fleste kom d 9/7 - nogen kom 10/7 og så kom der en lille bitte efter nøler kylling igår morges

den lille kylling som kom igår er jeg dog bekymret for - den ser egentlig fin nok ud... men den pipper nærmest konstant og hele tiden..
den søger de andre for at putte sig imod dem.
den går også ofte med lukkede øjne - på trods af der intet ser ud til at være i vejen med øjnene ?

hvad fuck er der galt ?! - jeg har nu prøvet at sætte vampelampen mere ned, fordi jeg tænker den frøs.
den pipper stadig, og øjnene er stadig lukket.

men tager jeg den op, så kan jeg sagtens åbne dens øjne uden problemer.

så går den rundt med åbne øjne - så falder den i søvn og så det som om den "glemmer" hvordan den skal åbne øjnene igen.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp ang lille kylling - hønse kyndige
  • #2   12. jul 2017 jeg prøvede at duppe øjnene forsigtigt med saltvand - og uden problemer åbnede den så øjnene og gik rundt med åbne øjne.
    drak og spiste - så faldt den i søvn og så det som om den ikke kan finde ud af at åbne dem igen bagefter.

• #4   12. jul 2017 men den pipper hele tiden. nærmest konstant

• #6   12. jul 2017 måske ? men de har massere af mad stående
    har købt Undulat foder - så det burde den kunne spise - og jeg har set den står i maden og set den drikke.

de har også fået knust melorme.
    så det ikke fordi den ikke har mulighed for at få mad.

• #7   12. jul 2017 De skal da have kyllingefoder. Ikke undulatfoder.
    De klækker jo ikke frø som en undulat!

• #9   12. jul 2017 jeg er blevet anbefalet af flere hønseejere at give undulat foder det første stykke tid for at ungå blandt andet dårlig mave hos de små kyllinger.
    derudover har de småsten/grus også.

de har fået melorme hakkede og æg også.

• #10   12. jul 2017 Kyllinge starter foder, alternativt lidt knust havregryn indtil du får fat i kyllinfefoder smiley nogle kyllinger skal lære at spise, de følger en finger hvis du "hakker" med fingeren ned i maden som hønemor ville have gjort.
    Undulatfrø er fint som slik men små kyllinger kan ikke udnytte dem godt nok, de indeholder heller ikke protein og fedt nok til de små

• #11   12. jul 2017 nu er der jo ingen af de andre der overhovedet går og pipper.
    så det jo ikke fordi de går og er sultne alle sammen.

det er udelukkende kun en kylling der pipper.
    og den har også gået og hakket i maden, så den ved det godt.

• #12   12. jul 2017 Det lyder som om din kylling fryser, når den pipper hele tiden.

Ang. foder - her får kyllinger kyllingefoder. Med et drys undulatfoder over, fordi de blanke små frø (hirse, hørfrø og lign) får kyllingerne til automatisk at hakke ud efter foderet.

• #16   12. jul 2017 Undulatfoder er super fint at starte de små kyllinger på. Dog er de ikke ret gamle før de kan æde almindeligt kornblanding som de voksne. Altså ganske almindelige hele kerner af forskellig art. De behøver jo ikke at have piller, lige som en hund jo heller ikke BEHØVER at leve af tørfoder smiley
    Nå, men hvad der er galt med din kylling kan jeg ikke svare dig på.

• #23   12. jul 2017 kyllingen er nu faldet til ro og sover - nu hvor alle de andre også sover.

jeg tror måske som du siger Minion - at den måske føler sig lidt alene.
    de andre pisker jo rundt allerede - og den vil bare gerne putte og sove med de andre.

de har nu fået kogt æg, blendet sammen med melorme og undulat foder.
    og så køre jeg ned og køber starter foder imorgen også.
    tror dog ikke det er/var fordi den er sulten. for den har fint vist interesse for maden og vandet.

• #24   12. jul 2017 Dejligt at høre smiley daggamle kylleryller er bare for cute

• #26   12. jul 2017 der har været ro fra den siden vi satte lampen ned, så dels tror jeg den har frosset og den nok har følt sig alene.
    nu pipper den hvertflad ikke som en sindsyg længere.

jeg ved dog ikke helt om det for varmt for resten af kyllingerne.. men jeg tænker hvis de har det for varmt så rykker de sig længere ud ?

• #28   12. jul 2017 fra bunden af lampen (ved gitteret) og til bunden er 40-42 cm

• #30   12. jul 2017 jeg har den her fra harald nyborg.
    der står intet om hvor langt oppe den skal sidde smiley
    http://www.harald-nyborg.dk/p5087/varmelampe-oe21-cm

• #31   12. jul 2017 så må jeg prøve at sætte lampen op igen, de skal jo ikke blive kogt.

• #33   12. jul 2017 de fleste ligger meget ud i kanten af buret - før lå de lidt mere spredt.

• #37   13. jul 2017 nu nåede jeg selvfølgelig at sætte den op inden jeg så du skrev
    men selve bunden af det der metal net på lampen- er nu 50 cm fra bunden de går på.
    før var den tættere på burets top.

profilbillede
  • #38   13. jul 2017 det lille pjok

profilbillede
  • #39   13. jul 2017 den er halv størrelse af de andre kyllinger.

• #41   13. jul 2017 så prøver jeg at lade den blive der smiley og ser om den begynder at brokke sig igen den lille prut. smiley

• #42   13. jul 2017 det sjovt at se hvor hurtigt de faktisk vokser
    den første der kom søndag morgen. er allerede begyndt at vokse små fjer ud på vingerne.

• #44   13. jul 2017 Nyklækkede kyllinger kan ikke klare hele korn, de har simpelthen ikke nok kråsefunktion til at de kan udnytte hele korn, det skal være knuste korn, hvis de går med en skrukhøne kan de fint klare sig med korn og frø, hønen vil knuse det til dem, går de selv skal de enten have kyllingefoder, som jo bare er knuste korn, eller du skal knuse kornene før du giver dem det.
    Havregryn er jo bare knust havre og selvfølgelig kan kyllinger tåle det, de kan også få kornfakes men det er ret salt og ikke så sundt i længden

• #45   13. jul 2017 jeg har været nede og hente kyllingefoder til dem smiley

• #46   13. jul 2017 der er flere der har sagt de også skal have småtsten/grit.
    jeg har sådan noget småt grit til undulater jeg også har købt - men skal de have det når de får sådan noget kyllinge starter foder ?

• #49   13. jul 2017 super så fortsætter jeg med at lade dem have det smiley

Kommentér på:
Hjælp ang lille kylling - hønse kyndige

Annonce