{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
484 visninger | Oprettet:

Dyrlæge regninger.... {{forumTopicSubject}}

Jeg sad kom til at tænke på hvor mange hunde der bliver aflivet fordi deres ejer ikke har løst til at betale en dyrlæge regning på et par 1000 kr. Jeg har det selv sådan at skulle det ske at min hund kom til skade og det kostede 5000 kr ell mere ville jeg med glæde gerne betale det.

Hvordan har i det med det? Og hvor går jeres grænser??
Jeg mener selv at hvis man anskaffer sig en hund må man også være klar over at det kan koste dyrt osv....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrlæge regninger....
  • #1   16. dec 2006 smil... det tror jeg ikke man kan sige på forhånd..
    en af vores heste blev syg i vinters... det kostede over 15.000 kr... smil, selvom vi absolut ikke er velhavende, fandt vi pengene... og hesten er absolut det værd!!

Vito kostede den første måned 4000 kr ved dyrlægen... og ja, hun er det da også værd!

• #2   16. dec 2006 dejlig holdning du har dig :)..... Jeg er bare meget imod de folk som bare afliver deres hunde hvis det koster dem 2000 kr og at så hunden har det godt bagefter og selvfølig hvis der er en lille chance for det kan jeg måske godt følge dem på en måde men jeg ville nu for hver en tid give min hund en chance

• #3   16. dec 2006 Det kommer til at betyde noget hvor gammel hunden er, og om der er andre svagheder, men en ung hund ja 10. -15.000 kr, vil jeg nok betale.

• #4   16. dec 2006 Amalie----> det er helt sikkert og sådan har jeg det da også at hvis jeg ved at hunden lider osv så må man tage den triste beslutning.... Og ja det er da ikke alle folk som bare kan skaffe de penge

• #5   16. dec 2006 Ja, Amalie selvfølgelig kan der komme situationer hvor det bebste for hunden er at lade den få fred.. Så skal man tænke på hundens bedste, og ikke bare have ondt af sig selv...
    -Har skam stået med en lækker schæfer-tæve på 1 1/2 år som fik fred... da det var det bedste for hende... Men hårdt var det... Har det godt med min beslutning nu!

• #6   16. dec 2006 Fik i sommer en regning på små 13.000, men har heldigvis forsikrning, så det endte med et par 1000.-

• #7   16. dec 2006 Jaaaah indtil videre har vi brugt 7000 kr ca på Baltazar i dyrlæge regninger, så sådan kan man ikke sige at vi er :o))
    Synes det er modbydligt at noget kan være sådan :o(

• #8   16. dec 2006 Syns også det kommer meget an på hvilket liv hunden vil få EFTER operationen -

For mange år siden havde jeg en Schæfer med en voksen vægte på op mod de 70 - 75 kg - Med slemme SLEMME hofte problemer - og dyrlægen sagde ligeud at en operation KUNNE være en måde at gøre det på, - men jeg sku vide at han lige meget hvad ville sku skånes resten af livet -
    Ingen cykling - ingen løb - ikke med ud hele dagen og leve livet. Et skåneliv -

Og det ville jeg IKKE byde ham - han elskede vild leg og var en aktiv hun - det havde været dyrplageri -

Fik billeder og hund undersøgt ved flere dyrlæger - med samme besked hos alle -

Havde de lovet et forholdsvis almindeligt hundeliv efter operation - havde jeg taget regningen med -

HEr valgte jeg aflivning - Samme aften som hans smerter RIGTIG satte ind - Han skreg som var han mishandlet - sprang op til mig hele tiden og ville bæres med hyl og skrig -
    Vi havde haft lidt tid til at sige farvel... En lille måned - men den aften ringede jeg til vores dyrlæge - som var i sin praktis - og vi kørte direkte ned til hende - sagde vores sidste farvel - og gav ham fred...

• #9   16. dec 2006 Vibeke----> helt sikkert kommer det også an på hvor gammel hunden er osv smiley min svigerfar har en labbe på 13 år og de har lige været til dyrlægen med den på grund af underlivsbetændelse og det kostede dem ca 6000 kr og de fik tjekket hunden og den fejlede ellers intet overhovedet... Men tror så også bare at det må være skide svært at aflive sin gamle hund i forhold til en unghund

• #10   16. dec 2006 Fie har i gennemsnit kostet 10.000 om året indtil videre.

Nu bør vi være færdige med de store regninger *S*

Men må ærligt indrømme at hvis hunden spå´s gode chancer for at komme sig, ja så skal vi altså meget højt op før jeg ville sige fra, også selvom jeg var nødt til at låne pengene.

Fie er heldigvis sygeforsikret

• #11   16. dec 2006 hvis hunden kan leve et godt hundeliv, så betaler jeg hvad det skal koste. det er da det mindste man kan gøre for sin hund, aflivning pga penge aldrig.

• #12   16. dec 2006 og ja hvis hunden har dårlige hofter osv så vider er det nok bedst for hundens skyld:)....

• #13   16. dec 2006 men alt det med regninger på ens hund... Ville i betale meget mere hvis det er en hund med tavle??

• #14   16. dec 2006 Ingen tvivl om , det er meget svær at tage den beslutning, når der er tale om en ældre hund, men det er vores pligt som hundeejere, at beslutte , måske i samråd med dyrlægen , hvornår det skal ske, har selv haft en 15 år gammel hund, som vi måtte af med i sommer, det var svært, men en hund har krav på et værdigt liv og det havde Nicole ikke mer.Jeg er dybest set modstander af at aflive hunde, men desværre ser man ofte , det er sygdom der afgør det

• #15   16. dec 2006 amalie-----> der havde jeg så nok aflivet hunden på stedet for det er hunden der skal leve og ikke os hvis du forstår:)

• #16   16. dec 2006 Michael og Stine: Hvad mener du?
    Baltazar er med tavle og Daisy er ikke.
    Hvis Daisy kom til skade eller blev syg, ville jeg med glæde betale det der skulle til om jeg så skulle låne penge!
    Hun betyder lige så meget for mig som Balta gør!

• #17   16. dec 2006 Om der er tavle på hunden eller ej - dine følelser for hunden er vel ik anderledes - ?????????????

• #18   16. dec 2006 Bliver nødt til at smutte. Manden siger at vi skal køre ned og handle :o(
    Øv glæder mig til han selv får sig et kørekort!
    Hygge!

• #19   16. dec 2006 selvfølgelig er der ingen forskel på om hunden har tavle eller ej.

• #20   16. dec 2006 nej nej slet ikke da :)...Jeg mener at måske nogen folk som har hunde uden tavle bare tænker nå den var sku så billig væk med den.... Og det er da skræggeligt efter min mening en hund er vel en hund...Det var det jeg mente:)

• #21   16. dec 2006 ved fra min tidliger dyrlæge at de følte at der var forskel på om folk havde købt en billig hund eller er dyr hund med tavle - alså forskel på hvor meget de ville ofre på hunden

• #22   16. dec 2006 .... øhhh... hvor mange penge "jeg vil ofre ved dyrlæge" afgøres ikke af stambog eller ikke stambog...
    -En dejlig vovse er uanset papire eller ej dejlig!

Min næste vovse er med tavle på.. glæder mig enormt.. med de begge "har ret til at blive syge / komme til skade".. og blive raske... hvis det er det bedste FOR HUNDEN..

• #23   16. dec 2006 jamen dejligt at høre at i har den hold´ning som mig:)

• #24   16. dec 2006 Ja - en hund er en hund -

Herhjemme er der ikke forskel -

• #25   16. dec 2006 tror også der er noget om, hund med tavle ofres der mer på end uden , blandings hunde har folk ofte ikke givet så meget for , som den med tavle, ja også ægte uden tavle, betaler man typisk ikke så meget for,

• #26   16. dec 2006 Hvis det er for hundens bedste og ikke min egen egoisme, så har jeg ingen grænser overhovedet når det gælder mine hunde .Koste hvad det koste må.

• #27   16. dec 2006 om jeg så skulle låne pengene ville jeg gøre alt for at Nicki kunne blive rask. ville ikke aflive ham hvis han kunne blive rask. Hvis han ikke kunne blive rask og vi vidste det, så ville jeg nok vælge at give ham frem

Kommentér på:
Dyrlæge regninger....

Annonce