New York og lommepenge New York og lommepenge
Hej! Jeg står og skal 6 dage til new York, jeg har købt sådan et citypass, og lavede budgetter og det vi mest skal er primært gratis ting. Og ellers er der 2-3 ting vi skal derover som koster. Men hvad med mad? Hvor mange penge vil i tro jeg skal spare sammen til mad osv? Jeg har ikke tænkt mig at shoppe der over. For vil hellere bruge penge på oplevelser end på tøj. Men hvad vil i give af gode råd? Eller nogen med en erfaring?
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
mar 2011
Følger: 1 Svar: 1.068
Ellers vil jeg sige at det er så godt som umuligt at give et reelt bud på et budget, for det afhænger virkelig af hvor i vil spise.
Jeg brugte det lokale supermarkeds deliben del, og det var væsentligt billigere eng i DK. En hel lækker ovnstegt kylling fra delien og en masse lækker tilbehør fra supermarkedet kan snildt gøres for 20 Dollars, og så har du mad til et par stykker. Mit yndlings supermarked, Union Market, er virkelig lækre varer, men stadig billigere end DK, til trods for at kvaliteten er væsentligt højere.
En billig restaurant kan gøres for 10-15 dollars, og led lidt, så findes der også rigtig gode restauranter i prislejet vi kender fra DK.
Vil foreslå east village og den nordlige del loser Manhatten, i gaderne der hår fra Houston, mod syd.
Og ellers vil jeg sige, at mine bedste NY oplevelser intet har kostet, men jeg synes heller ikke det turistede NY er der hvor de gode oplevelser primært er at finde - selvom man næsten skal opleve NY-ikonerne, når man er der.
mar 2011
Deliben = deli
Loser Manhattan = Lower Manhattan / Lower East side
Hår = går
Resten må i gætte jer til
mar 2011
Men nej, den autocorrect er ikke meget værd...den lavede korrektur om til korrekt tur, og jeg er for træt til at tage kampen op!
Undskyld Manhattan, du er ikke en loser - I LOVE YOU!!
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
Ved ikke om du kan bruge rådet, men det er min note til mig selv, når jeg (for sjældent) forlader udkanten.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.882
http://www.newyork.dk/staten-island-faerge
vi tog den en aften, og fik nærmest tårer i øjnene på vej tilbage mod Manhattan med lys på ..... man kan jo tage en tur både dag og aften hvis det er, af og til er det rart at hvile fødderne i en by som NY .... som de andre siger er der masser at billige muligheder i fast food ...
derudover så Google Brunch New York .... har man ikke det største budget kan man jo nøjes med kaffe til morgen og så slå 2 måltider sammen, der er masser af gode muligheder til fornuftige penge ....
kan også anbefale at gå på jagt efter denne : http://www.pigenogpomfritten.dk/city-guides/burger-joint-new-york/
det er en oplevelse .... evt en dag i skal i Central Park (eller har været der), der er ikke så langt imellem ....
er ikke en meter misundelig
New York og lommepenge