{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
825 visninger | Oprettet:

EnzoIsco
EnzoIsco
Tilmeldt:
28. aug 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Kan et andet familiemedlem af hunden, overtage hunden hvis der forekommer misrøgt? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg skriver her da jeg virkelig er i tvivl om hvad jeg kan gøre i min situation.
Sagen er den at da jeg boede hjemme fik vi en langhåret schæfer. Min mor blev dog skilt for et år siden med min gamle papfar og han har hunden ved ham.

For én uge siden havde jeg fået besked på, at schæferen skulle aflives fordi han var dårligt gående og langsom. Men han ombestemte sig i sidste øjeblik og sagde at jeg måtte få schæferen ud til mig. (Jeg selv er 22 og flyttet hjemmefra).

Nu hvor jeg har haft ham i en uge allerede, kan jeg se, hvad min gamle papfar skrev, var løgn. Jo han er gammel, men han har ihvertfald 1 måske 2 år mere. Han har ikke store gigt problemer i bagpartiet som schæfere ellers normalt får problemer med.

Han vil gerne løbe efter pind (dog må jeg stoppe ham før han bliver udkørt). Han lundter / løber når vi går og virker glad.

Det viser sig så at dyrelægen havde fundet ud af, fra sidste dyrelægetjek sidste år, at det var hans 1 gang ved dyrelægen siden han fik sin vaccine som 8 ugers hvalp. Hans lange pels der skal rees mindst en gang om ugen er i store fede totter i hans pels. Han græder hjerteskærene når jeg går fra ham.

Han er voldsomt tynd og jeg kan mærke hans ribben og rygsøjle, hvilket tyder på at han ikke får den foder der passer til ham, så han får den rigtige vægt. Han bliver slet ikke gået med hver dag og har næsten ingen muskel masse.

Det skal siges at jeg primært tog mig af ham, sammen med min mor, men jeg har opdraget hunden og gået med ham, siden han var hvalp, til han blev 10. Nu er han 11, men kan sagtens få et til to gode år, hvis nu jeg kunne overtage hunden. Jeg har selv en lille hund i forvejen og de kan vildt godt lide hinanden.

Jeg fik også af vide at hunden som regel lå alene 12 timer dagligt og ved at hunden er sendt udenfor hele tiden uanset vejr. Selv i snevejr. Jeg har flere gange mens jeg har boet hjemme sneget ham ind, fordi jeg syntes min gamle papfar var åndssvag på det grundlag.

Han får heller ikke noget kærlighed kan jeg mærke, for han opsøger mig hele tiden.

Hvad kan jeg gøre? ?? og er der noget jeg kan gøre? Tænker jeg vil ringe til dyrelægen hunden høre til i morgen, for at høre ind, men hvad tænker I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan et andet familiemedlem af hunden, overtage hunden hvis der forekommer misrøgt?
Kommentér på:
Kan et andet familiemedlem af hunden, overtage hunden hvis der forekommer misrøgt?

Annonce