{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.406 visninger | Oprettet:

Line T
Line T
Tilmeldt:
18. apr 2017
Følger: 8 Emner: 1 Svar: 1

Lukkes i et andet rum.. {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Min kæreste og jeg er de heldige indehavere af en 10 måneder gammel shih tzu hanhund.
Han er specielt MEGET knyttet til mig, hvilket nok skyldes, at jeg har mange hjemmearbejdsdage, så han er vant til, at jeg er der altid og så går jeg til hundetræning med ham.
Han kan sagtens være alene hjemme i bryggerset, slapper af og accepterer det. Det tog 8 uger med langsom alene-hjemme træning, men det er det hele værd smiley
I det hele taget er han en skøn, velfungerende hund, som vi elsker højt. Men...
Han kan ikke være i et andet rum end os (hovedsagelig mig). Det gælder også haven, om natten osv.
Og det giver altså problemer i visse situationer. F.eks. når vi har mange gæster, har sex eller noget så simpelt som at jeg skal vaske gulv uden hundepoter. Han trasker pivende rundt uden at kunne finde ro.
Det er jo synd for ham, at han skal stresse sådan.
Jeg vil rigtig gerne, at han kan lukkes i bryggerset, som han er meget tryg i. Der er han også alene hjemme.
I øjeblikket hyler og piver han, hvis jeg f.eks. lukker døren bag mig inde i huset- også bare for et splitsekund med en glasdøre, så han kan se mig. Det virker ikke som om han er bange. Han virker mere ked af det og forvirret over, at han ikke må komme med, så han reagerer med hyl og piv.

Hvordan griber jeg det an? Er det "alene-hjemme træning" om igen? Nogle gode tip?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lukkes i et andet rum..
  • #1   18. apr 2017 Jeps det træner du som du træner alt andet.
    Jeg ville træne det når han er enten godt træt, eller når han er optaget af noget han kan lide. Feks. et tyggeben.
    Han skal lære at du går ud af døren 87 gange på en dag og at du kommer tilbage igen.
    Det kommer til at tage noget tid og du er nødt til at være konsekvent. Det lyder ikke som om han er bange, mere at det ikke lige passer ham at du går og han ikke må komme med.
    Jeg ved godt du skriver det med glasdør, men måske i kan træne det med et børnegitter?
    Så kan han jo stadig se, høre og fornemme dig.
    Du skal nå til et punkt hvor han ikke engang gider kigge efter dig når du går ind i et andet rum.
    Kan være andre har nogle gode indput, jeg har nemlig aldrig selv stået med lige det problem smiley


  • #3   18. apr 2017 Jeg har/havde en "velcro" hund.
    Bare jeg bevæger mig, så springer hun op. Går jeg fra den ene ende af stuen til den anden, så går hun med.
    Hun forholder sig dog i ro, hvis jeg lukker hende ind i et andet rum.

    Det er ikke fordi hun er utryg, hun er en mega selvstændig hund, men hun er utrolig bange for at gå glip af noget.

    For et par uger begyndte det altså at irritere mig så voldsom at jeg nu er gået i gang med at træne det.

    Jeg gør det, at jeg rejser mig konstant, går et par skridt, sætter mig igen.
    Rejser mig, går ud i gangen, går ind og sætter mig igen.
    Og vigtig, hunden bliver total ignoreret.
    Dette gør jeg rigtig rigtig mange gange i døgnet - det føles som om jeg ikke laver andet.

    Nu her efter små 14 dage er der ved at være gevinst. Hun er begyndt at blive liggende de fleste gange. Hun løfter hovedet, kigger på mig som om hun siger.
    Ja ja, jeg bliver liggende, du tager jo alligevel bare røven på mig.

    Måske kan du bruge det her til noget.


  • #5   18. apr 2017 hvad er problemet med sex? Hunden kan vel skubbes ned af sengen imens?

  • #6   18. apr 2017 Nogen kan ligefrem lide det med tilskuerer

  • #7   18. apr 2017 "Hvad er problemet med sex?"
    At jeg intet får smiley
    Sorry smiley


  • #8   18. apr 2017 Lol tvivler på hunden er tilskuer smiley Jeg har hvertfald aldrig oplevet nogle af mine dyr har stået og kigget på.

  • Line T
    Line T Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 1
    #9   18. apr 2017 Tusind tak for de gode brugbare svar smiley
    Jeg synes ellers, at jeg har forsøgt med at rende formålsløst frem og tilbage i dagevis, men jeg må intensive det i den næste tid, så vi kan få lidt styr på det.

    Og som et svar til "Hvad er problemet med sex"?
    Problemet er, at glæden ved sex lidt går tabt, når det står en hylende/pivende hund med forpoterne på sengen og dermed snuden i hovedhøjde. smiley I hvert fald hos os! smiley

    Jeg går i krig med arbejdet, så han kan blive fortrolig med at få en pause i bryggerset i ny og næ smiley


Kommentér på:
Lukkes i et andet rum..

Annonce