{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
581 visninger | Oprettet:

gø træning what to do? {{forumTopicSubject}}

vi er jo ENDELIGT flyttet i et lille hus min kæreste og jeg smiley

med en dejlig stor have vi gerne vil bruge meget tid i, både os selv men selvfølgelig også vores skønne basser! smiley

noget vi bare ikke har tænkt over er at huset og vores have ligger i et mere trafikeret område end hvor vi tidligere boede..

så basserne gør hver gang der kommer nogle forbi og virker generelt mere generet af lydene omkring

det er selvfølgelig et nyt sted, så de vil absolut være mere på vagt end de plejer til stedet er mere kendt..

men tænkte jeg ville begynde at træne "stop" med dem så de måske reagere bedre på forbipasserende end de har gjort indtilvidere..

hvordan gør jeg det bedst?

normalt har jeg haft en spand med godbidder der er blevet rystet med så stopper de, sitter og får så en godbid..

men det virker ikke til at du helt optimalt her smiley

de kigger godtnok og det har da virket nogle gange, men spanden virker slet ikke spændende nok smiley

så nu skal jeg have et alternativ eller flere der måske kunne afhjælpe så de kan være med os ude hele tiden smiley


Kommentarer på:  gø træning what to do?
  • #1   2. sep 2017 Nu bor jeg på landet og her er ikke trafikeret.

    Men mine ryger konsekvent ind hvis de gør.
    De må gerne gø i leg og gøre opmærksom hvis der kommer nogen, men de skal ikke rende og skabe sig og gø af blade der falder ned af træerne.
    Og det virker.

    Zenta ved at hun ryger ind, så hun er ofte selv på vej hen imod døren når jeg kommer for at bede hende skrubbe ind.


  • #2   2. sep 2017 her er det af mennesker der går forbi og så en motorcykel som kørte forbi flere gange..

    prøver at tage dem ind så og se om det dur smiley


  • #4   2. sep 2017 Vi har lært Hera kommandoen "Stille". Det virker rimelig godt, men hun tager virkelig jobbet som selvbestaltet vagthund meget seriøst.... smiley

  • #5   2. sep 2017 Her ryger Svende også ind, når han gør umotiveret af hundeaktivitet ude på "hans" cykelsti, der ligger en have væk fra vores. Han ved, han ryger ind. Dette er trænet lige fra hvalp af...bare med en altan i stedet smiley De fleste gange er et "NEJ" heldigvis nok og han stopper smiley

    Dette har resulteret i minimal gøen smiley Han kan trisse rundt i haven en hel dag med kun et par enkelte VOV. Oftest bliver det bare til et lille halvkvalt møf, da han ved at gentagne VOV = ind smiley

    Gøen i leg eller advarsel af besøgende er selvfølgelig ok smiley


  • #6   3. sep 2017 normalt har jeg haft en spand med godbidder der er blevet rystet med så stopper de, sitter og får så en godbid..

    Den mulighed vil helt sikker virke, så de holder op når du ryster med bøtten, men hvis hundene er bare nogenlunde normalt begavet vil metoden resultere i, at de vil begynde at gø oftere, da gø resulterer i godbidder.

    Gø i haven er desværre ikke verdens nemmeste uvane at træne væk, men den med at hente hunden hver gang (hav evt en snor i den) kan være en mulighed. Man kan også starte med at sætte et ekstra hegn op længere inde i haven, så forbipasserende ikke er helt så tæt på. Det virker dog ikke på alle.

    Man kan også få en til at gå frem og tilbage udenfor haven og belønne hver gang der ses et menneske, en hund eller hvad det nu er hunden gør af. Efter nogle gentagelser vil hunden forbinde forbipasserende med mad fra mor og opsøge dig når der kommer nogen gående.

    Hvis hunden er for optaget af at gø til at kunne spise, vil jeg anbefale at sidde langt fra hegnet enten i snor eller i mindre indhegning.


Kommentér på:
gø træning what to do?

Annonce